Itse kävin K-Raudasta hankkimassa jiirisahan tähän tarkoitukseen. Kertakäyttöön ehkä vähän arvokas, mutta itse olen tuolla sahaillut useammat johtokourut, koska harva asia himassa vituttaa yhtä paljon kuin siellä täällä kulkevat johdot. Lisäksi tuolla saa sahattua kulmat jiiriin, niin tulee siistimpää jälkeä, ainakin omaan mieleeni. Saat hakea lainaan jos haluat, muuten se oleskelee tällä hetkellä tyhjänpanttina.Pitäisi laittaa vähän johtoja koteloon. Sellaiseen, jossa on liimapinta seinää vasten. Onko ehdotusta millä työkalulla noita saisi parhaiten pätkittyä? Kaiken maailman keittiöveitsillä olen aiemmin tehnyt, mutta aika nihkeää on sillä tavalla.
Itse kävin K-Raudasta hankkimassa jiirisahan tähän tarkoitukseen. Kertakäyttöön ehkä vähän arvokas, mutta itse olen tuolla sahaillut useammat johtokourut, koska harva asia himassa vituttaa yhtä paljon kuin siellä täällä kulkevat johdot. Lisäksi tuolla saa sahattua kulmat jiiriin, niin tulee siistimpää jälkeä, ainakin omaan mieleeni. Saat hakea lainaan jos haluat, muuten se oleskelee tällä hetkellä tyhjänpanttina.
Ja onko suositella liiketunnistimella toimivia valoja. Aattelin laittaa sellaiset ainakin vessaan ja "käytävälle" niin lapset mahdollisesti pääsee paremmin öisin tarpeille.
Onko porukalla omakohtaisia kokemuksia ulkoporealtaan omistamisesta?
Kaverilla on Novitek Luosto (3 kW lämmittimellä) ja kertoi, että viime talvena muutaman asteen pakkasella kansi auki ja poreet päällä kesti istua noin kolme varttia niin lämpötila oli laskenut tavoitelämpötilasta (37 astetta) kahdella asteella. Tietysti mitä kylmempi ilma ja varsinkin jos tuulee kovaa niin sitä nopeammin pytty jäähtyy. Altaasta kansi kiinni niin lämpötilan takaisin tavoitelämpötilaan nostaminen ottaa noin yhden asteen tunnissa, kuulemma. Luostossa vesitilavuus on 1000 litraa.Pysyykö nuo kunnolliset kuitenkin lämpiminä (39c tms) kovillakin pakkasilla? Eli kylpyyn voi mennä vaikka kahdenkymmenen asteen pakkasella?
Pysyykö nuo kunnolliset kuitenkin lämpiminä (39c tms) kovillakin pakkasilla? Eli kylpyyn voi mennä vaikka kahdenkymmenen asteen pakkasella? @Liukumessias
...Mites noiden kunnollisten kemikaaliasiat hoituu?
Pysyykö nuo kunnolliset kuitenkin lämpiminä (39c tms) kovillakin pakkasilla? Eli kylpyyn voi mennä vaikka kahdenkymmenen asteen pakkasella? @Liukumessias
Suoraa faktaa tuon paloturvallisuuspykälän osalta ei ole, muttei niitä muutoin lasketa yhdeksi kokonaisuudeksi. Näin ainakin vielä muutama vuosi sitten.
Määräyksissä lienee edelleen paikkakuntaisia eroja, se mikä toisaalla on luvanvaraista on jossain muualla täysin vapaasti tehtävissä.
Viisaammilta vinkkiä, eli maalämpöpumpussa jos haluaisin kesäaikaan (tai siis silloin kun ulkolämpötila on korkeampi) nostaa lämmitystä niin miten käyrää kannattaisi säätää? Nostaa kokonaisuudessa vai vain käyrän alapistettä? Kesäaikaan tuntuu, että lattialämmitys on välillä varsin viileä suihkuhuoneessa sekä saunassa ja mietin miten sen fiksaaminen olisi kätevintä. Meillä siis talossa ”kellarikerroksessa” sekä em. tiloissa lattialämpö ja muualla sitten pattereilla.
Viisaammilta vinkkiä, eli maalämpöpumpussa jos haluaisin kesäaikaan (tai siis silloin kun ulkolämpötila on korkeampi) nostaa lämmitystä niin miten käyrää kannattaisi säätää? Nostaa kokonaisuudessa vai vain käyrän alapistettä? Kesäaikaan tuntuu, että lattialämmitys on välillä varsin viileä suihkuhuoneessa sekä saunassa ja mietin miten sen fiksaaminen olisi kätevintä. Meillä siis talossa ”kellarikerroksessa” sekä em. tiloissa lattialämpö ja muualla sitten pattereilla.