Erään kuskin ajatuksia:
A) taksin tilaaminen tulee hankaloitumaan huomattavasti.
B) ruuhka-aikoina saatavuus/vasteaika tulee venymään huomattavasti jos yrittää tilata mitenkään "huokean" kyydin.
C) -"- taksiasemilla on odotettavissa viivästystä, basaarikaupasta johtuen.
D) uudet "villit" taksit ovat ilman mitään auktoriteetti tahoa, joten unohda valituksesi heidän toimistaa tai käytöksestää niin liikenteessä kuin asiakaspalvelussa, tai voithan suoraan sille yrittäjälle joka siinä ratissa on mennä valittamaan, kuullaksesi röhönaurut jollain kansainvälisellä kielellä
E) Viron Tulika taksi tulee valtaamaan pääkaupunkiseudun, perustavat tavaraliikenneluvan varassa yrityksen Suomeen, jonka konserniomistus on virossa (tai vaikka Panamassa), näin tuo tuleva reikäjuusto laki on ohitettu kivasti, tulos ulos maasta konsernin sisäisesti, kuskit päivävisiitillä kuten myös autot joiden ei tarvi olla edes suomen rekisterissä.
Lupa ei ole sidoksissa autoon joka voi olla "vuokrattu" konsernin sisältä viron yksiklstä.. Verottaja ihmettelee ja asiakkaat vielä enemmän.
--
En ole asiaan sen enempää tutustunut, mutta vaikea nähdä miten tästä selvittäisiin ilman massiivista sekoilua. Varsinkin turisteille on tiedossa mukavat ajat, kun kukaan yhtään kotiläksyjä tehnyt tietää kuinka Suomessa on todella laadukkaat taksit ja vaikka kalliita ovatkin, niin kukaan ei kuseta. Totuus onkin sitten toinen, kun lentokentillä ja satamissa onkin täysi sirkus päällä lukemattomine eri puljuineen.
Miten hinnoittelu muuten menee, jos sen saa itse päättää? Saako hinnastossa lukea lentokenttä 250 euroa ja asiakas sen sitten joutuu maksamaan, jos ei satu huomaamaan? Vai onko pakko olla kilometrihinta.