Onko tietoa kehittikö tämä Hayyan tislausmenetelmää juuri alkoholijuomien valmistusta varten vai käyttikö hän sitä erottelumenetelmänä jossain muussa yhteydessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.Sikäli hupaisaa että tislaamisen jalon taidon kehitti nykyiseen muotoonsa harras muslimi Jabir ibn Hayyan 800-luvulla.
Totta, joskin Caipiroska on myös varsin hyvä juoma.Parhaimmillaan vodka onkin karpalomehulla...
Onko tietoa kehittikö tämä Hayyan tislausmenetelmää juuri alkoholijuomien valmistusta varten vai käyttikö hän sitä erottelumenetelmänä jossain muussa yhteydessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Jos vodkan laatua haluaa testata niin sehän pitää juoda vedellä laimennettuna, siis hiilihapottomalla. Russkij Standard noin muuten on käsittämättömän ylihypetetty juoma, sori vaan. Tuntemani venäläisetkään eivät sitä juo. Syytä udellessa sain vastaukseksi "tietäisitpä mistä se tehdään".Ostinpa paljon kehuttua Russian Standard-vodkaa putelin mielestäni kohtuulliseen 22 euron hintaan alkosta rallien kunniaksi. Lidlin vissyllä aion pidentää. Saas nähdä onko kehujensa väärtti?
Second to that...
Polakeilla muutamia huikean hyviä: Chopin, Pan Tadeusz ja Sobieski maisteltu ja vetelee vertoja Stolillekin.
Tulipa ostettua Russkii Standart vodkaa sekä platinum, että Imperia versiona. Tallinkilla nuo olivat tarjouksessa Platinum 1L/20.50€ ja Imperia 0,5L 14,50€. Pikaisen maistelun jälkeen vetävät vertoja Stolin Kristallille ja Elitille.
Itse on tullut maisteltua erilaisia vodkia, mukaanlukien Russkij Standartia ja R.S. Platinumia ja lukeutuvat ehdottomasti suosikkeihini. Kotoa löytyy yksi korkkaamaton Imperia-pullo ja tarkoitus olisikin vappuna maistella onko se Imperia niin laadukasta tavaraa kuin olen antanut itselleni uskotella. Enää pitäisi saada jostain pullo Russkij Standart Goldia, kuulemani mukaan ihan käypää tavaraa sekin.
Jep, kyllä Russkij Standart on parhaasta päästä maailman vodkalaaduista, ainakin näistä oman rahan ostettavista. Siitä on vielä perusversio ja premium, mutta molemmat ovat hyvin laadukkaita.
En muista olenko ollut aina humalassa sitä juodessani, mutta puolalainen biisonivotka Zubrovka on varsin hyvää. Näin wapun alla jotenkin syöksyi mieleeni moinen juoma, en tiedä miksi.
Alkoon on ilmestynyt 5 CL minipullo Absolutia. Sen myötä uskaltauduin lopulta kokeilemaan sitä ja olin myönteisesti yllättynyt. Jotenkin vaikutti mukavan pehmeältä juotavalta..
Allekirjoittaneen mielestä Absolut on varsin vastenmielistä kuraa.
Omalla listalla noi Vodkat menee oikeastaan seuraavanlaiseen järjestykseen:
1. Russian Standard
2. Stolichnaya
Vaan mikä on tuo suti ja mikä on hälle käyttötarkoitus? En ole ennen moista yhdistelmää nähnyt, pullo viinaa ja suti.Olisiko vinkkejä premium-vodkista? Itse olen tykästyny venäläiseen Beluga-vodkaan. Perusmalli ja Transatlantic on testattu ja hyviksi havaittu ja nyt olisi kesäjuhlia varten jemmassa Gold Line-versio, mutta vinkit vastaavista tai mieluusti paremmista kelpaisivat.
Siinä sudin toisessa päässä on vasara, ja näillä sitten rikotaan korkin päällä oleva vahasinetti ja harjaillaan vahan rippeet. Hianoo votkaa kato.Vaan mikä on tuo suti ja mikä on hälle käyttötarkoitus? En ole ennen moista yhdistelmää nähnyt, pullo viinaa ja suti.
Päätellen tuotteen valmistusmaasta, olisin perseensutia ensinnä veikannut.Siinä sudin toisessa päässä on vasara, ja näillä sitten rikotaan korkin päällä oleva vahasinetti ja harjaillaan vahan rippeet. Hianoo votkaa kato.
Terävästi keksitty jippo. Kuin maailmankuulu sveitsiläinen linkkuveitsi, kahdella toiminnolla tässä tapauksessa.Siinä sudin toisessa päässä on vasara, ja näillä sitten rikotaan korkin päällä oleva vahasinetti ja harjaillaan vahan rippeet. Hianoo votkaa kato.
Minä puolestani veikkaan ihan samasta syystä, että tuo suti olisi perseensutimiseen totisesti kelvoton tekele, vaikka kuinka lupailtaisiin että tällä se on suuri ilo ja riemu persettä sutia sosialistin.Päätellen tuotteen valmistusmaasta, olisin perseensutia ensinnä veikannut.
Saatavuus sivistyksen piirissä tosin olematon.