Taistohon aidon vodkan puolesta!

  • 21 417
  • 75

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Omasta mielestäni oikeaoppinen tapa nauttia tätä jaloa nestettä on juoda raakana/shottina. Jos haluaa blandista, niin se nautitaan maun mukaan ennen vodkaa tai sen jälkeen.
 

julle-jr

Jäsen
Sikäli hupaisaa että tislaamisen jalon taidon kehitti nykyiseen muotoonsa harras muslimi Jabir ibn Hayyan 800-luvulla.
Onko tietoa kehittikö tämä Hayyan tislausmenetelmää juuri alkoholijuomien valmistusta varten vai käyttikö hän sitä erottelumenetelmänä jossain muussa yhteydessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Parhaimmillaan vodka onkin karpalomehulla...
Totta, joskin Caipiroska on myös varsin hyvä juoma.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko tietoa kehittikö tämä Hayyan tislausmenetelmää juuri alkoholijuomien valmistusta varten vai käyttikö hän sitä erottelumenetelmänä jossain muussa yhteydessä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Heppuhan tunnetaan modernin kemian isänä, latinankielisenä nimenään Geber. Siitä on aikaa kun luin asiasta mutta mielestäni Jabir oli alkemisti ja tislaus kuului siinä olennaisena prosessina mukaan. Alkkohoolin keksiminen tuli sivutuotteena.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ostinpa paljon kehuttua Russian Standard-vodkaa putelin mielestäni kohtuulliseen 22 euron hintaan alkosta rallien kunniaksi. Lidlin vissyllä aion pidentää. Saas nähdä onko kehujensa väärtti?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ostinpa paljon kehuttua Russian Standard-vodkaa putelin mielestäni kohtuulliseen 22 euron hintaan alkosta rallien kunniaksi. Lidlin vissyllä aion pidentää. Saas nähdä onko kehujensa väärtti?
Jos vodkan laatua haluaa testata niin sehän pitää juoda vedellä laimennettuna, siis hiilihapottomalla. Russkij Standard noin muuten on käsittämättömän ylihypetetty juoma, sori vaan. Tuntemani venäläisetkään eivät sitä juo. Syytä udellessa sain vastaukseksi "tietäisitpä mistä se tehdään".
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tulipa ostettua Russkii Standart vodkaa sekä platinum, että Imperia versiona. Tallinkilla nuo olivat tarjouksessa Platinum 1L/20.50€ ja Imperia 0,5L 14,50€. Pikaisen maistelun jälkeen vetävät vertoja Stolin Kristallille ja Elitille.

Toki mukaan tarttui myös pari mäyrää Livikon Extra Viin-tuotetta, joka on blandattuna ihan ok. kamaa.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Tulipa ostettua Russkii Standart vodkaa sekä platinum, että Imperia versiona. Tallinkilla nuo olivat tarjouksessa Platinum 1L/20.50€ ja Imperia 0,5L 14,50€. Pikaisen maistelun jälkeen vetävät vertoja Stolin Kristallille ja Elitille.

Itse on tullut maisteltua erilaisia vodkia, mukaanlukien Russkij Standartia ja R.S. Platinumia ja lukeutuvat ehdottomasti suosikkeihini. Kotoa löytyy yksi korkkaamaton Imperia-pullo ja tarkoitus olisikin vappuna maistella onko se Imperia niin laadukasta tavaraa kuin olen antanut itselleni uskotella. Enää pitäisi saada jostain pullo Russkij Standart Goldia, kuulemani mukaan ihan käypää tavaraa sekin.
 
Viimeksi muokattu:

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse on tullut maisteltua erilaisia vodkia, mukaanlukien Russkij Standartia ja R.S. Platinumia ja lukeutuvat ehdottomasti suosikkeihini. Kotoa löytyy yksi korkkaamaton Imperia-pullo ja tarkoitus olisikin vappuna maistella onko se Imperia niin laadukasta tavaraa kuin olen antanut itselleni uskotella. Enää pitäisi saada jostain pullo Russkij Standart Goldia, kuulemani mukaan ihan käypää tavaraa sekin.

On se. Jonkun verran olen vodkia maistellut ja Imperia on "helpoin" vodka tosin myös mauttomin. Hieman arvokas noin arkikäyttöön joten R.S Platinumia tulee juotua korvikkeena, erittäin hyvä vodka sekin. Saisi vaan olla normaalina hyllytavarana ettei aina tarvitsisi tilata erikseen alkoon.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jep, kyllä Russkij Standart on parhaasta päästä maailman vodkalaaduista, ainakin näistä oman rahan ostettavista. Siitä on vielä perusversio ja premium, mutta molemmat ovat hyvin laadukkaita.

Mielestäni Premium on hyvä, mutta perus-Standart on melkoista kuraa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En muista olenko ollut aina humalassa sitä juodessani, mutta puolalainen biisonivotka Zubrovka on varsin hyvää. Näin wapun alla jotenkin syöksyi mieleeni moinen juoma, en tiedä miksi.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En muista olenko ollut aina humalassa sitä juodessani, mutta puolalainen biisonivotka Zubrovka on varsin hyvää. Näin wapun alla jotenkin syöksyi mieleeni moinen juoma, en tiedä miksi.

Kyllä! En ole raakavodkan ystävä mutta tuo + hyvä omenamehu on oiva yhdistelmä, maistuu aivan omenapiirakalta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mää jaksa koko ketjua kahlata läpi, mutta maultaan on loistavaa Smirren Black-vodka. En ole tsekannut, että onko rantautunut Suomeen, mutta jos törmäätte, niin ottaa flinda haltuun heti.
Viimeviikonloppuna laitoin frendille lasin eteen ja oli vähän skeptinen, koska tykkää blandata juomansa, mutta kelpasi erittäin hyvin.

Pakattu pahviseen boxiin ja pullon kyljessä teksti:

-COPPER-
POT STILL
no55
 
Alkoon on ilmestynyt 5 CL minipullo Absolutia. Sen myötä uskaltauduin lopulta kokeilemaan sitä ja olin myönteisesti yllättynyt. Jotenkin vaikutti mukavan pehmeältä juotavalta. Täytynee testata isompaa annosta. Feikkilitkut kierrän yhä kaukaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Alkoon on ilmestynyt 5 CL minipullo Absolutia. Sen myötä uskaltauduin lopulta kokeilemaan sitä ja olin myönteisesti yllättynyt. Jotenkin vaikutti mukavan pehmeältä juotavalta..


Niin ne maut vaihtelee. Allekirjoittaneen mielestä Absolut on varsin vastenmielistä kuraa. Lahjapulloina saadut Absolutit menee, kun niistä tekee fisua tai salmaria, mutta raakana en kyllä Absolutia suostu juomaan!

Samoin tuo Smirren Black vodka, jota Jere#3 edellä suositteli ei kyllä allekirjoittanutta säväyttänyt sitten ollenkaan. Kaksi pulloa ostin reilu vuosi sitten, kun jonkinlaisessa combo-tarjouksessa oli ja koska minusta perus Smirre on kuitenkin ihan juotavaa noista 'bulkki-vodkista', mutta tämä Smirnoff Black on kyllä jäänyt juomatta. Samaa sanoi ystäväni, (vodkan suuri ystävä myös) jolle toisen pullon annoin. Ei kelpaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Allekirjoittaneen mielestä Absolut on varsin vastenmielistä kuraa.

Sama homma täälläkin. Absolut menee oikeastaan samaan koriin Kossun tai vaikka jonku Suomi- viinan kanssa. Hirveän makusta paskaa johon pitää tunkea sen verran lantrinkia ettei se paskan maku tule läpi. Omalla listalla noi Vodkat menee oikeastaan seuraavanlaiseen järjestykseen:

1. Russian Standard
2. Stolichnaya

Ja siinä ne sit oliki. Aikaisemmin Smirnoff piti ykkössijaa kunnes maistoin Stolia. Se oli pitkään ykkösenä kunnes maistoin Standardia. Ja tiedän kyllä et maailmalta löytyy vielä parempaaki tavaraa, mutta valitettavasti lopetin tuon alkoholin kulutuksen niin en tän pitemmälle ehtiny Vodkien- ihmeellisessä maailmassa.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Omalla listalla noi Vodkat menee oikeastaan seuraavanlaiseen järjestykseen:

1. Russian Standard
2. Stolichnaya

Meinasin tulla juuri tänne hieman kyselemään, että mitkä ovat Jatkoaikalaisten lempivodkia, ja aika olit sattumalta omasi siihen listannut viimeiseen viestiin, ja itseasiassa omakin kärkikaksikkoni olisi aivan samanlainen. Ei noissa yllämainituissa ole mielestäni hirveästi makueroja, joskin Standard on hieman vielä "pehmpeämmän" makuinen kuin Stoli.

Kertokaa toki muutkin tänne vodkamieltymyksistänne.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Votkoo pöytää. Seuraavassa hyviä votkuloita:
-Subrowka, joka tunnetaan myös nimellä votka mit heinä
-Stolichnaya Vodka, tottakai venäläisiäkin pitää arvostaa
-Finlandia Vodka 40%, voitte valittaa, mutta mulle kyl maistuu
-Russian Standard, se pehmeä
-Gray Goose, olen maistanut, maistui, mut jäi vähän hampaan koloon.
-Vikingfjord tai joku tommonen sen nimi oli, melkoinen yllätys positiivisuudellaan, ei mikään metrin halko, vaan oikea makukokemus, suosittelen.

Listaus mihin ei kannata tutustua kuin silloin jos haluaa vetää lärvätsalot tai jurrin joka iskee kuin metrin halko.
-Taxi Vodka, todella halpa ja ilkeä, toisin kuin oikeat taksit ;)
-Koskenkorva Vodka, mieluummin sit perus kossua lipittelemään
-Saaremaa Vodka, kannetaan sitä vaan keissikaupalla Suomeen ja ryypätään sit naamat soiroks. Vittu hävetkää, ainut oikea ralli ei ole viinaralli vaan Jyväskylän suurajot.
-Viru valge, no hyi sun saatana
-Welcome to Estonia. Oh how nice, well I'll be off then.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olisiko vinkkejä premium-vodkista? Itse olen tykästyny venäläiseen Beluga-vodkaan. Perusmalli ja Transatlantic on testattu ja hyviksi havaittu ja nyt olisi kesäjuhlia varten jemmassa Gold Line-versio, mutta vinkit vastaavista tai mieluusti paremmista kelpaisivat.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    725,6 KB · kertaa luettu: 445

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olisiko vinkkejä premium-vodkista? Itse olen tykästyny venäläiseen Beluga-vodkaan. Perusmalli ja Transatlantic on testattu ja hyviksi havaittu ja nyt olisi kesäjuhlia varten jemmassa Gold Line-versio, mutta vinkit vastaavista tai mieluusti paremmista kelpaisivat.
Vaan mikä on tuo suti ja mikä on hälle käyttötarkoitus? En ole ennen moista yhdistelmää nähnyt, pullo viinaa ja suti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Siinä sudin toisessa päässä on vasara, ja näillä sitten rikotaan korkin päällä oleva vahasinetti ja harjaillaan vahan rippeet. Hianoo votkaa kato.
Päätellen tuotteen valmistusmaasta, olisin perseensutia ensinnä veikannut.

Hyvä kumminkin sutia ylimääräiset roskat pois, ennen kuin lasiin kaataa vodkaa ja pepsimaxia.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Siinä sudin toisessa päässä on vasara, ja näillä sitten rikotaan korkin päällä oleva vahasinetti ja harjaillaan vahan rippeet. Hianoo votkaa kato.
Terävästi keksitty jippo. Kuin maailmankuulu sveitsiläinen linkkuveitsi, kahdella toiminnolla tässä tapauksessa.

Päätellen tuotteen valmistusmaasta, olisin perseensutia ensinnä veikannut.
Minä puolestani veikkaan ihan samasta syystä, että tuo suti olisi perseensutimiseen totisesti kelvoton tekele, vaikka kuinka lupailtaisiin että tällä se on suuri ilo ja riemu persettä sutia sosialistin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös