Töitä, mutta mistä?

  • 330 313
  • 1 617

Puster

Jäsen
Irlannista kyllä töitä löytyy
Varsinkin hoitoalalta. Esimerkiksi "tavallisia" lähihoitajan töitä saa sairaalasta kuin sairaalasta ja palkkataso on noin 32k vuodessa (verotus mukavan alhainen). Suomalaista sairaanhoitoa ja sairaanhoitoalan koulutusta pidetään todella hyvätasoisena ja suomalaisia sairaanhoitajia arvostetaan.

Pienenä vinkkinä kaleveille ja muille lähiaikoina työnsä jättäville, että siitä vaan Ryanairin menolentoa varailemaan.
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos vinkeistä, lähimarketit on käyty läpi, työtä ei löytynyt yhdestäkään. Ihan vaan (väli)raporttina.

Sitten kun täytät 18vuotta työnsaanti mahdollisuutesi nousevat 100kertaisesti, itse tämän hyvin todennut olen. 16-17v ei meinannut mistään saada minkäänlaista duunia yli 100 hakemusta kymmenkunta käyntiä paikan päällä. Mutta kun 18vuotis synttäreitteni krapulapäivänä soitin ensimmäiseen paikkaan minkä jostain näin ja ajattelin, että toi homma voisi kiinnostaa niin kutsuivat heti haastatteluun ja sain paikan.
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Olen vähän miettinyt, että nykyisen työsuhteen loputtua voisi lähteä vähäksi aikaa ulkomaille duuniin. Onkos kellään kokemuksia jostain ihan perusduuneista ulkomailla, joihin ei tarvitse hirveää kokemusta/koulutusta tai sitten sellasiin joihin saa koulutuksen esim. firman puolesta?

Lontoosta loytyy vahan joka lahtoon. Asuminen on kallista, mutta jos sen suhteen on joustava esim kimppakampassa asuen tai tyytyy asumaan hieman syrjemmalla niin eikohan jotain loydy. www.gumtree.com ja www.monster.co.uk on hyvia paikkoja katsella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Todella huvittavaa, elämän mustaa huumoria suorastaan. Onnellisuusketjuun ilmaisinkin tyytyväisyyteni, kun lopulta noin vuoden hanttihommien ja parin työttömyyspätkän jälkeen napsahti ok-alalta vakituinen pesti. Kuinka ollakaan, tuttavani otti yhteyttä sähköpostilla tämän jälkeen, ja kertoi, että hänen yrityksessään voisi olla tarvetta meikäläiselle. Tutun tarjous olisi sikäli houkutteleva, että siitä irtoaisi todennäköisesti parempi palkka, työmatka olisi lyhyempi ja duunit jossain määrin jopa kiinnostavampia. Heidän tilanteensa on kuitenkin hiukan eläväinen, eikä hän ollut aivan varma, milloin voisin aloittaa. Lisäksi lupauduin jo tuohon aikaisempaan pestiin. Ajattelin ottaa yhteyttä joka tapauksessa kaveriin ja kertoa tilanteeni, sekä kysyä tarkennusta palkkaukseen, aloitukseen jne. Lähinnä mietityttää, olenko täydellinen kusipää, jos ilmoitan esim. ylihuomenna ensimmäiselle yritykselle, että enpä tulekaan teille. Nimiä ei toki ole papereissa, mutta suullisesti on asiat jo sovittu.

Uh, enpä olisi uskonut joskus olevani tällaisessa tilanteessa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Todella huvittavaa, elämän mustaa huumoria suorastaan. Onnellisuusketjuun ilmaisinkin tyytyväisyyteni, kun lopulta noin vuoden hanttihommien ja parin työttömyyspätkän jälkeen napsahti ok-alalta vakituinen pesti. Kuinka ollakaan, tuttavani otti yhteyttä sähköpostilla tämän jälkeen, ja kertoi, että hänen yrityksessään voisi olla tarvetta meikäläiselle. Tutun tarjous olisi sikäli houkutteleva, että siitä irtoaisi todennäköisesti parempi palkka, työmatka olisi lyhyempi ja duunit jossain määrin jopa kiinnostavampia. Heidän tilanteensa on kuitenkin hiukan eläväinen, eikä hän ollut aivan varma, milloin voisin aloittaa. Lisäksi lupauduin jo tuohon aikaisempaan pestiin. Ajattelin ottaa yhteyttä joka tapauksessa kaveriin ja kertoa tilanteeni, sekä kysyä tarkennusta palkkaukseen, aloitukseen jne. Lähinnä mietityttää, olenko täydellinen kusipää, jos ilmoitan esim. ylihuomenna ensimmäiselle yritykselle, että enpä tulekaan teille. Nimiä ei toki ole papereissa, mutta suullisesti on asiat jo sovittu.

Uh, enpä olisi uskonut joskus olevani tällaisessa tilanteessa.
Ei sinua suoranaisesti kusipäänä pidetä, mutta vedättäjän maineen voit saada. On myös todennäköistä, että niin kauan kuin yksikin rekryprosessiin osallistunut päättäjä on siinä talossa, ei sinulla taida olla sinne asiaa. Jos mukana oli rekrytointikonsultti, saat myös heidän papereihinsa korvamerkinnän.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Todella huvittavaa, elämän mustaa huumoria suorastaan. Onnellisuusketjuun ilmaisinkin tyytyväisyyteni, kun lopulta noin vuoden hanttihommien ja parin työttömyyspätkän jälkeen napsahti ok-alalta vakituinen pesti. Kuinka ollakaan, tuttavani otti yhteyttä sähköpostilla tämän jälkeen, ja kertoi, että hänen yrityksessään voisi olla tarvetta meikäläiselle. Tutun tarjous olisi sikäli houkutteleva, että siitä irtoaisi todennäköisesti parempi palkka, työmatka olisi lyhyempi ja duunit jossain määrin jopa kiinnostavampia. Heidän tilanteensa on kuitenkin hiukan eläväinen, eikä hän ollut aivan varma, milloin voisin aloittaa. Lisäksi lupauduin jo tuohon aikaisempaan pestiin. Ajattelin ottaa yhteyttä joka tapauksessa kaveriin ja kertoa tilanteeni, sekä kysyä tarkennusta palkkaukseen, aloitukseen jne. Lähinnä mietityttää, olenko täydellinen kusipää, jos ilmoitan esim. ylihuomenna ensimmäiselle yritykselle, että enpä tulekaan teille. Nimiä ei toki ole papereissa, mutta suullisesti on asiat jo sovittu.

Uh, enpä olisi uskonut joskus olevani tällaisessa tilanteessa.
Kannattaa varmistaa että siellä kaverin firmassa on oikeasti niitä töitä olemassa. Ei kauheesti auta, että pääsee paremmalle liksalle, jos irtisanominen odottaa nurkan takana.

Jos työsopimusta ei ole kumpaankaan firmaan, on huono alkaa "kiristämään" lisää palkkaa toisestakaan firmasta, ja pelailu voi päättyä siihen ettet pääse kumpaankaan paikkaan. Mutta ehkä kannattaisi kysyä nyt jo plakkarissa olevasta paikasta olisiko palkassa tarkastamisen varaa. Mikäli ei ole, kieltäydy kauniisti ja sano että sinulle on tarjottu paikka toisesta paikasta.

Nykyään työntekijällä ei mielestäni ole minkäännäköistä moraalista lojaalisuuspakkoa työnantajaansa kohtaan, heti vaan paikka vaihtoon kun parempi liksa / mielenkiintoisempi duuni on selviö. Ei ne pomotkaan mieti hetkeäkään kun viivan alle jää miinusmerkki, että jaetaanko vähemmän optioita vai potkitaanko joku pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei ne pomotkaan mieti hetkeäkään kun viivan alle jää miinusmerkki, että jaetaanko vähemmän optioita vai potkitaanko joku pois.

Edellisessä duunissa minut meinattiin jättää palkkaamatta, koska olin heidän mielestään "vaarallinen rekrytointi." Erittäin ylikoulutettu kyllä siihen hommaan, mutta työkokemukseni oli kuitenkin aika vajaavaista, joten tietynlainen mahdollisuus se oli ja olin aika tyytyväinen.

Itse ajattelin asian niin, että en nyt ainakaan vuoteen edes mieti uutta paikkaa ja katsotaan mihin päin siitä sitten lähdetään ja millä aikataululla. No, vajaassa vuodessa lensin ulos sieltä muutaman muun kanssa.

Siitä työkokemuksesta oli kuitenkin selkeästi hyötyä ja nykyään tilanteeni on aika hyvä, vaikka nyt koulutuksessa joudunkin olemaan tämän talven. Saatanpa joutua tässä nykyisessäkin paikassa kusetetuksi (semmoisia merkkejä on ilmassa), mutta yritän olla miettimättä sitä, hoitaa hommani ja odottaa tämän muutaman kuukauden. Sen verran hyvässä paikassa olen nyt kiinni, että saan aivan varmasti tarvittaessa jostain muualta kunnon paikan.

Älkää kukaan missään tapauksessa miettikö mitä joku työnantaja teistä ajattelee tai "kehtaanko" olla menemättä jonnekin, kun tuli "luvattua". Pitkän tien olen itsekin joutunut kulkemaan, välillä on tullut kenkää, välillä on itse täytynyt lähteä.

Ensimmäistä kertaa työurani aikana tuntuu hyvältä. Alkuvuodesta tiedämme tosiaan sitten lisää.

Huh.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nykyään työntekijällä ei mielestäni ole minkäännäköistä moraalista lojaalisuuspakkoa työnantajaansa kohtaan, heti vaan paikka vaihtoon kun parempi liksa / mielenkiintoisempi duuni on selviö. Ei ne pomotkaan mieti hetkeäkään kun viivan alle jää miinusmerkki, että jaetaanko vähemmän optioita vai potkitaanko joku pois.

Itse työskentelen perheyrityksessä, missä on paljon kauan talossa olleita vanhempia henkilöitä. Firma on kasvanut yritysostojen avulla melkoisiin mittoihin ja nuo työntekijät on aina siirretty uuden firman leipiin vanhoina työntekijöinä. Heillä on taloa kohtaan jonkinlainen moraalinen side, jota nuorempana ihmettelen suuresti: He eivät uskalla pyytää parannusta työoloihinsa "koska se maksaa" ja "ei firmalla ole varaa". Vastapalkaksi he saavat pitää ikiaikaisen työpaikkansa vaikka heidän tehtävänsä vaatisi selkeästi koulutetumpaa ja esim. edes jonkinlaisilla atk-valmiuksilla varustettua henkilöä!

Toisaalta yrityksemme johto luottaa sokeasti näihin muinaismuistoihin eikä lähde kehittämään toimintoja ennalta kuvatulla pörssiyhtiötyylillä. Vanhat jarrut pyörivät nurkissa ja valittavat ettei excel-taulukon lukeminen oikein onnistu. Päivät kuluvat vanhojen muisteluun ja yleiseen ihmettelyyn.

Onhan toki toisaalta hienoa, että tällaista lojaalia henkilöstöpolitiikkaa vielä jostakin löytyy, sillä jos nämä tyypit heitettäisiin muualle, eivät heidän työnsaantimahdollisuutensa nyky-yhteiskunnassa olisi kovinkaan kaksiset. En kuitenkaan malta olla leikkimättä ajatuksella, että samalla rahalla palkattaisiin 20 nuorta kehityshaluista insinööriä...

Ja vielä lojaliteettiasiasta: Itse vaihdan välittömästi maisemaa jos huomaan, ettei yritys arvosta työpanostani. Tämähän näkyy etupäässä kahdella tavalla, palkassa sekä työhön annettavissa resursseissa. En näe syytä monipuolisempaan mittariston asetteluun.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
No niin.
Alkoi sitten mukavasti tämäkin aamu, hyvä ystävä sairaalaan osastolle ja esimieheltä soitto että tuleppas tänne neukkariin. No firma on päättänyt että työtehtäviin käytettyjen tuntien määrä ei ole riittävä joten työsopimukseni on irtisanottu ihan tuosta vain varoittamatta ja asiasta keskustelematta. Itselläni kun ei ole kuin yksi asiakas ja hankala on niitä työtunteja nostaa kun ei ole muita asiakkaita. Monella muulla firmassa on vielä vähemmän niitä tunteja asiakkaisiin käytetty. Sanoinkin esimiehelle että nyt sitten sellanen lappu kouraan mistä oikeasti löytyy peruste irtisanomiselle. Oma asiakkaani on ollut tyytyväinen työhöni ja positiivista palautetta olen saanut, eikä mitään negatiivista.

Miten tästä eteenpäin? Ottaa niin äärettömästi päähän kyseinen tilanne ja kun ei ole ensimmäinen kerta. Itse ajattelen että taustalla on todella vanhoja henkilökohtaisia juttuja. Itse olen yrittänyt ja tehnyt työni niin hyvin kuin pystyn ja osaan. Tässäkö kaikki kiitos siitä, että olet kyllä hyvä työntekijä mutta ei me sua tarvita. Kysymys kuuluukin mitä minulla on oikeus tietää ja mitä kautta tästä kaikesta?

ps. tekisi mieli laittaa asiasta päättäneille joulukortti jossa lukisi että "Vitun hyvää joulua teillekin."
(firmastakin on pakko jotain vihjata, suomalainen it-talo, toimii Kuopiossa ja Espoossa)
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
työsopimukseni on irtisanottu ihan tuosta vain varoittamatta ja asiasta keskustelematta.

Jos firmassa on vähintään 30 henkeä, niin sen olisi pitänyt käynnistää YT-neuvottelut yhdenkin henkilön irtisanomista harkittaessa. Mikäli näin ei ole tapahtunut, YT-lakia on rikottu. Laillisen irtisanomisen yhteydessä työnantajalle lankeaa takaisinottovelvollisuus seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi, eli samoihin hommiin ei saa palkata ketään uutta tarjoamatta paikkaa ensin sinulle.

Jos työnantajasi ei kuulu YT-lain piiriin, täytyy tuotannollisten tai taloudellisten irtisanomisperusteiden täyttyä kuitenkin - ja on työnantajan asia todistaa tämä! Irtisanomisaikahan sinulle kuuluu joka tapauksessa, ja Muutosturvan myötä sinulle kuuluu myös irtisanomisajan pituuteen sidottu "työllistymisvapaa", eli palkallista vapaata työnhaun edistämiseksi.

Jos epäilet lainrikkomusta, ota yhteytta omaan ammattiliittoosi, jolta saat ilmaista lainopillista neuvontaa ja tarvittaessa ilmaisen asianajajan. Jos et kuulu liittoon, voit tietty palkata itse juristin asiaasi edistämään.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse alan pikkuhiljaa olemaan siinä tilanteessa, että on aika siirtyä opiskelijan arjesta kohti työelämän haasteita. Parin kuukauden päästä minulla pitäisi olla suoritettuna suunnilleen kaikki kauppatieteiden maisterin tutkintoon vaadittavat kurssit, ja ohjelmassa olisi enää gradun tekeminen. Tampereen yliopistossa olen siis kauppatieteitä opiskellut, pääaineena markkinointi ja sivuaineena laskentatoimi.

Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia? Erityisesti kiinnostaa Helsingissä ja Tampereella kaupallisella alalla työskentelevien ja/tai alaa opiskelevien kommentit ja ehdotukset mahdollisista hyvistä työpaikoista työelämään kevään aikana siirtyvälle. Työhakemuksia en ole vielä montaa lähettänyt, mutta viikonlopun aikana laitoin paikkavahdit ym. jutut kuntoon ja otin sellaisiin kontakteihini yhteyttä, joilla on suhteita moniin eri paikkoihin. Kohta pitäisikin aloittaa siis helvetillinen rumba hakemusten kanssa ja hioa vielä CV lopulliseen kuntoon.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No niin.
Alkoi sitten mukavasti tämäkin aamu, hyvä ystävä sairaalaan osastolle ja esimieheltä soitto että tuleppas tänne neukkariin. No firma on päättänyt että työtehtäviin käytettyjen tuntien määrä ei ole riittävä joten työsopimukseni on irtisanottu ihan tuosta vain varoittamatta ja asiasta keskustelematta. Itselläni kun ei ole kuin yksi asiakas ja hankala on niitä työtunteja nostaa kun ei ole muita asiakkaita. Monella muulla firmassa on vielä vähemmän niitä tunteja asiakkaisiin käytetty. Sanoinkin esimiehelle että nyt sitten sellanen lappu kouraan mistä oikeasti löytyy peruste irtisanomiselle. Oma asiakkaani on ollut tyytyväinen työhöni ja positiivista palautetta olen saanut, eikä mitään negatiivista.
Kiinnostaisi tietää, mikä on sinun irtisanomisesi peruste? Lukeeko työtodistuksessasi "tuotannollisista ja taloudellisista syistä" vai katsottiinko sinun esim. laiminlyöneen tehtäviäsi. Jälkimmäisestähän tulee kai automatic karenssi työttömyyskorvauksen maksuun.

Vaughan on antanut hyviä neuvoja ja lisäisin vielä yhden. Voit soittaa myös oman alueesi työsuojelupiiriin, mikäli epäilet irtisanomisen olleen laiton. Toivottavasti asia on ratkennut jo kannaltasi positiivisesti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Menköön vaikka tämän otsikon alle. Eli lähdin kävelemään vakitöistä ja siirryn näillä näkymin duunarihommiin ainakin hetkeksi. Vuorokierto on sellainen, että mulle jaa 2-4 ylimääräistä vapaapäivää kuukaudessa, ja ajattelin, että ainakin osan tuosta voisi käyttää lisätienesteihin, kun vaimokin jää kohtapuoliin kotiin mahansa kanssa. Optimaalisin ratkaisu olisi tietenkin se, että keksisin jotain sellaista työtä, mitä voisi väkertää kotona koneella omaan tahtiin. Mitä luulette, olisiko yrityksillä kiinnostusta ulkoistaa joitain yksittäisiä urakoita esim. tekstin- tai kuvankäsittelyn osalta, tai mitkä duunit voisivat olla ylipäätään sellaisia, mitä kannattaisi kysellä tuollaisiksi itsenäisiksi projekteiksi?

Mulle kyllä maistuu nuo ylimääräiset vapaatkin, ei siinä mitään, mutta ajattelin, että tällä tavoin voisi tutustua erilaisiin duuneihin omalla alalla, eikä menettäisi kosketuspintaa täysin siihen. Ja tietysti rahakin kelpaa. Valkokaulustyöläiseksi en kuitenkaan enää halua, mutta esim. sänkipartaisena toiminimiyrittäjänä voisin kuvitella työstäväni toimistoduunin kaltaisia, mutta minua kiinnostavia juttuja jopa kokopäiväisesti.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Vieläkö joku jatkoaikalainen on vailla töitä?
Tässä olisi tarjolla työtä jota voisi tehdä kotona joustavilla työajoilla
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei toimi tuo linkki. Millä hakusanoilla ja paikkakunnalla ilmoitusta pääsee ihailemaan?
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Joo. On kuitenkin sellainen kutina, ettei puhelin jatkuvasti pirise. Voi olla 18 e päivässäkin hyvä saavutus..

No eikös sen pysty helposti ennustamaan kuinka paljon niitä puheluita tulee..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En muista mihin kaikkiin ketjuihin olen avautunut tilanteestani, mutta nyt kuitenkin napsahti ja kovaa. Talvi tosiaan meni työharjoittelussa, vaihtelevan hyödyllisiä luentoja kuunnellessa ja hyödyttömiä "kotitehtäviä" tehdessä. Usko ei kai varsinaisesti ollut koetuksella, mutta semmoista venkslaamista ja säätämistä siinä oli ennen kuin työsopimus allekirjoitettiin.

Se vähän ihmetyttää, kun ei tunnu silti oikeastaan miltään. Yksi syy siihen on varmasti se, että ne huikeimmat tunteet koettiin jo silloin valmistumisen jälkeen. Siitä on vaatimattomat neljä vuotta, mutta en ole mitenkään työorientoinut, niin en ole jaksanut sen enempää stressata urasta. Kahteltu tässä ollaan vai miten sitä sanotaan.

Toinen syy on se, että minut paiskattiin koeajalle, mikä on aivan uskomatonta puolen vuoden työharjoittelun jälkeen. Kovaa vääntöä asiasta tietysti kävin, mutta siinä taistossa ei ollut mitään mahdollisuutta. Palkka on aivan naurettava ja tässä tapauksessa siihen oikeaan suuntaan. Muutama päivä vielä koulua ja sitten alkaa virallisesti ylipalkatun konsultin hommat. Konsulttifirmassa kuin asiakkaassakaan ei ole mitään valittamista ja kaikki on sujunut kaikin puolin joustavasti. Perusedut ja kaikenmaailman työaikajoustot ovat kunnossa.

Koeajasta tulee vielä stressiä se on varmaa, mutta onhan nyt kesäkin. Kylläpä tämä oikeastaan taitaakin tuntua miltään, heh.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Osa-aikatöitä vailla

Olisiko jatkoaikalaisilla hyviä vinkkejä osa-aikatöistä? Syksyllä alkaa opinnot ja niiden lomassa olisi tarkoitus tehdä hommia. Tuolla toisessa ketjussa tuli jo ilmaistua, että koska opintoni ovat hyvin löysätahtisia (minusta riippumattomista syistä), niin en saa opintotukea kuin 5-7 kk:lta normaalin 9 kuukauden sijaan. Senpä vuoksi pitäisi kehitellä jotain lisätienestiä, jolla saisi semmoiset 200-500 e/kk. Töitä ehtisin tekemään varmaan 10-20 h/vko. Periaatteessa ainut poissuljettu on puhelinmyyntityö/puhelinasiakaspalvelu. Tiedän, että yksi "hyvä" vaihtoehto on postin varhaisjakelu, mutta mielellään ottaisin jotain muuta. Eli ideoita ilmoille vaan ja mahdollisia omia kokemuksia osa-aikahommista.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Olisiko jatkoaikalaisilla hyviä vinkkejä osa-aikatöistä? Syksyllä alkaa opinnot ja niiden lomassa olisi tarkoitus tehdä hommia. Tuolla toisessa ketjussa tuli jo ilmaistua, että koska opintoni ovat hyvin löysätahtisia (minusta riippumattomista syistä), niin en saa opintotukea kuin 5-7 kk:lta normaalin 9 kuukauden sijaan. Senpä vuoksi pitäisi kehitellä jotain lisätienestiä, jolla saisi semmoiset 200-500 e/kk. Töitä ehtisin tekemään varmaan 10-20 h/vko. Periaatteessa ainut poissuljettu on puhelinmyyntityö/puhelinasiakaspalvelu. Tiedän, että yksi "hyvä" vaihtoehto on postin varhaisjakelu, mutta mielellään ottaisin jotain muuta. Eli ideoita ilmoille vaan ja mahdollisia omia kokemuksia osa-aikahommista.
Raha-automaattiyhdistys käsittääkseni hakee aktiivisesti pelinhoitajia baareihin. Työaika keskittyy pääasiassa iltoihin ja viikonloppuihin. Siihen saa firman puolesta jonkun koulutuksenkin. Mikäli toleranssi kestää kännisiä idiootteja niin kannattaa etsiä siitä lisätietoja esim. RAY:n kotisivuilta. Itse harkitsin kyseistä duunia ollessani työttömänä, mutta sainkin muuta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olisiko jatkoaikalaisilla hyviä vinkkejä osa-aikatöistä? Syksyllä alkaa opinnot ja niiden lomassa olisi tarkoitus tehdä hommia.

Kannattaa kysäistä liikuntakeskuksista. Niissä tehdään paljon osa-aikaduuneja. Ainakin Espoossa, Helsingissa jne. näin on.

Työvaihtoehtojakin löytyy aika laidasta laitaan niissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös