Töitä, mutta mistä?

  • 331 218
  • 1 617

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Thexder kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä sitä, onko "paskaduunien" teko tulevaisuuden "hyvien" duunien kannalta tässä vaiheessa hyvä vai huono juttu. Jos edellinen duunipaikka on ollut laivasiivoojan jopi, onko tämä - haettaessa maisterin koulutusta vastaavaa jopia - parempi kuin kesän työttömyys? Käsittääkseni näin saattaa olla.

Ehdottomasti kannattaa ottaa paskaduuni, mutta etsiä se sitten mielellään oman alan työpaikasta. Esim. jos olet kemisti, niin siitä vaan Kemiralle autoa ajamaan. Sitä kautta sitä pääsee kiinni firmaan ja on helpompi syksyllä kysellä määräaikaisuuksia tai esim. projekteja. Itseäni harmitti työtä hakiessa, ettei ollut luonut suhdeverkostoa paskaduuneilla, vaan etsi aina helpoimman tien kulkea kesän läpi. Sitten lopputyötä etsiessä oli ongelmia, koska työhaastatteluihin otetaan hirveän useasti työkokemuksen mukaan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on tässä kuumeisesti työpaikan haku edessä, ja nyt ei edes enää (pelkän) kesäduunin vaan vihdoin ja viimein pitäisi siirtyä ns. pysyvään työelämään.

Hakemuksia olen lähetellyt oman alan paikkoihin, sekä koulutusta vastaaviin että ns. assistenttitason (joihin vaatimuksena on merkonomi) työtehtäviin.
Sen lisäksi logistiikka-alan ja kokoonpanotyön duuneihin.

Soitin tuossa alkuviikolla erään suuren logistiikkayrityksen rekrytoijalle ja kyselin että onhan hakemus tullut perilla ja missä vaiheessa haastatteluihin kutsuttavat valitaan.
Sain kuulla melko suoraan että en ole sellainen jollaisia haastateltavaksi kutsutaan.

Yli kolme vuotta (yhteenlaskettua) työkokemusta omaavana ja siinä samalla yhdeksän vuotta opiskelleena tuli vähän sellainen fiilis että olenko liian laiska, tyhmä vai muuten vaan kelvoton keräilemään kamoja pakettiin? Vaikka niitäkin hommia olen aiemmin hyvällä menestyksellä tehnyt?
Vai hakeeko noihin jopa kesäduuneihin raudanlujia varastoalan ammattilaisia?

No, tavoitehan olisi saada oman alan koulutusta vastaava työpaikka ja unohtaa nämä "paskahommat". Mutta strategiani on tosiaan myös tuo että jos pääsisi ison firman liukuhihnalle ja kyttäisi siellä koulutusta vastaavia paikkoja.
 
Viimeksi muokattu:

#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Itse hieman ihmettelen kun täälläkin moni puhuu että työnhaku tuottaa ongelmia. Omalla kohdalla on käynyt aina niin että on jopa muutama paikka mistä sitten valita se mielenkiintoisin työ. Tällä iällä ja kokemuksella ei tietenkään kyseessä ole mitkään esimiestehtävät mutta hyvin olen aina viihtynyt.
Kerran kävi myös siten että hain firmaan jossa ei edes ollut mitään hakua päällä mutta kun vajetta työntekijöistä oli niin sain hyvän paikan. Pomo sanoi että tänne ei haeta työntekijöitä vaan tänne pitää haluta tulla.
Eli hakemuksia vaan peliin!
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Thexder kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä sitä, onko "paskaduunien" teko tulevaisuuden "hyvien" duunien kannalta tässä vaiheessa hyvä vai huono juttu. Jos edellinen duunipaikka on ollut laivasiivoojan jopi, onko tämä - haettaessa maisterin koulutusta vastaavaa jopia - parempi kuin kesän työttömyys?

Kaikista paskin tilanne on se, että CV:ssäsi on aukkoja, jolloin et ole tehnyt mitään ja joista sitten varmasti haastatteluissakin tullaan kyselemään. Antaa mielestäni todella huonon kuvan, jos joutuu haastattelussa alkaa painostavien kysymysten edessä selittelemään miksi on joskus vain maannut kotona, eikä tuota oikein mitenkään päin voi omaksi edukseenkaan kääntää.

Kaikki arvostavat työntekoa ja itselle on useasti ihan koulutustani vastaavissa IT-firmojen työhaastatteluissa ruvettu vetämään tarinaa siitä miten hyvän kuvan se antaa, kun on tehnyt paljon hanttihommiakin nuoruudessaan, eikä ole syntynyt kultalusikka suussa.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vteich kirjoitti:
Kaikista paskin tilanne on se, että CV:ssäsi on aukkoja, jolloin et ole tehnyt mitään ja joista sitten varmasti haastatteluissakin tullaan kyselemään. Antaa mielestäni todella huonon kuvan, jos joutuu haastattelussa alkaa painostavien kysymysten edessä selittelemään miksi on joskus vain maannut kotona, eikä tuota oikein mitenkään päin voi omaksi edukseenkaan kääntää.
Juurikin näin. Itselläni on 90-luvulta yksi pitkä työttömyysjakso. Haastatteluissa tuo tulee usein puheeksi. Ei auta kuin sanoa miten asia on. Ei siinä hyvää kuvaa synny, vaikka on tehnyt aikanaan kaikki sirkusnumerotkin saadakseen töitä. Oma lukunsa on tietysti nämä pätkätyöt, joita olen nyt tehnyt viidettä vuotta samassa firmassa. Tämäkin aiheuttaa paheksuntaa silloin tällöin. Mikä halvattu minä olen vastaamaan työnantajani henkilöstöpolitiikasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Korppi kirjoitti:
Itselläni on 90-luvulta yksi pitkä työttömyysjakso. Haastatteluissa tuo tulee usein puheeksi. Ei auta kuin sanoa miten asia on. Ei siinä hyvää kuvaa synny, vaikka on tehnyt aikanaan kaikki sirkusnumerotkin saadakseen töitä.

Miten ihmeessä CV:ssäsi voi olla jotain 10 vuotta vanhoja juttuja? Minulla ei ainakaan ole ja kukaan ei kysele mitään. Otat sen aukon pois ja teet CV:stä sen näköisen, että se aika ei vain ole mahtunut siihen. Sitten sanot olleesi siivoamassa tai jossain, mutta olet tietenkin ollut töissä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Vteich kirjoitti:
Kaikista paskin tilanne on se, että CV:ssäsi on aukkoja, jolloin et ole tehnyt mitään ja joista sitten varmasti haastatteluissakin tullaan kyselemään. Antaa mielestäni todella huonon kuvan, jos joutuu haastattelussa alkaa painostavien kysymysten edessä selittelemään miksi on joskus vain maannut kotona, eikä tuota oikein mitenkään päin voi omaksi edukseenkaan kääntää.

Ihan yleisesti tähän asiaan liittyen. Asia ei koske minua, olen opiskeluelämästä työelämään siirtynyt... tai, oli siinä pieni väli "muniin puhaltelua", eli omalla pääomalla pörssissä leikkimistä. En tiedä onko tuon sanominen auttanut vai heikentänyt työn saantia, mutta aina sen olen sanonut.

Itse asiaan:

Entä jos on ollut vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä? Esimerkiksi masennuksen tms. seikan vuoksi CV:ssä on pitkä aukko, joka selittyy työkyvyttömyyseläkkeellä. Ja on siis tekemässä ns. paluuta työelämään.

Miten tuollaiseen suhtaudutaan työhönotossa, kuinka vaikeata se on ja erityisesti miksi se on vaikeata. Ainakin tutkimuksista on saanut lukea, että erittäin hankalaa tehdä paluuta työelämään, vaikka haluja olisi.

Suomessa on pitkälti työvoimapula käsillä pian, ellei jo ole käsillä, niin miksi työnantajat nirsoilevat? Voisin kuvitella, että tuollainen työntekijä olisi vielä "normaalia" rekrytoitavaa lojaalimpi ja ei lähtisi heti ensimmäisen uuden työtarjouksen perässä firmasta lätkimään. Pyskologinen juttu käsittääkseni "pelastajaan rakastuminen".

Onko täällä kellään kokemuksia tuollaisesta CV:n aukosta? Kummalta puolen pöytää tahansa?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Riippuu varmaan mistä syystä on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä. En tosin tiedä miten laajasti firmat tuollaisia tietoja saavat, mutta varmastihan sitä haastattelussa kysytään.

Itseäni mietityttäisi kyllä masennuksen vuoksi pois olleen työllistäminen.
 
Allekirjoittaneella on pari kaveria, jotka jättivät lukion kesken jo vuosia sitten. Aina silloin, kun hemmot ovat jossain töissä, valittavat he miten vittumaista duunia joutuvat tekemään. Sitten kun eivätkään jatka sopimusta ja joutuvat takaisin työttömäksi, alkaa armoton valitus siitä, miksi eivät kelpaa töihin kenellekään. Itse olen koittanut useampaan otteeseen vihjata, että eikö kannattaisi hankkia amiksesta oikea ammatti, jolla saisi töitä (hitsari, putkimies jne.). Ovat ilmeisesti niin typerää porukkaa etteivät tajua ottaa onkeensa.

Mitä omaan työtilanteeseeni tulee, niin aion opiskella kesän ajan päätoimisesti ja elellä opintotuella herroiksi. Tätä ketjua lukiessani olen kuitenkin saanut päähäni ajatuksen, että voisihan sitä jotain osa-aikaista duunia kehitellä.

Edit: unohdetaanpa se postinjako
 
Viimeksi muokattu:

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korppi kirjoitti:
Juurikin näin. Itselläni on 90-luvulta yksi pitkä työttömyysjakso. Haastatteluissa tuo tulee usein puheeksi. Ei auta kuin sanoa miten asia on. Ei siinä hyvää kuvaa synny, vaikka on tehnyt aikanaan kaikki sirkusnumerotkin saadakseen töitä. Oma lukunsa on tietysti nämä pätkätyöt, joita olen nyt tehnyt viidettä vuotta samassa firmassa. Tämäkin aiheuttaa paheksuntaa silloin tällöin. Mikä halvattu minä olen vastaamaan työnantajani henkilöstöpolitiikasta.
Itse kanssa sanoisin, että ota noin vanhat jutut pois CV:stä. Lyhyesti voi mainita ilman tarkempia selityksiä vanhemmat työsuhteet, jos haluaa. Näin siis, jos lähivuosilta löytyy kuitenkin tiiviimpää työhistoriaa. Ei sen pitäisi ketään työnantajaa kiinnostavan mitä joku on joskus 90-luvulla tehnyt minäkin vuonna.

Jos pätkätyötkin on yhdestä ja samasti firmasta suhteellisen tiiviltä ajanjaksolta niin mitä niitä erottelemaan ennen kuin jos joku alkaa tosissaa tivaamaan.
 

scholl

Jäsen
Kyllä jokainen pätevä ihminen varmasti tänä päivänä töitä saa. Tietynlainen koulutus tarvitaan, mutta juuri siitä työkokemus, mihin hakee, ei välttämättä ole tarpeen. Jotkut jopa hakevat uusia ajatuksia, eivätkä halua sellaista, jolla on pitkä kokemus. Toki jos on ollut koko opiskeluajan R-kioskilla niin se voi olla vähän epäilyttävää verrattuna sellaiseen, joka on vaihdellut eri työpaikoissa ja nähnyt vähän erilaista meininkiä.

Samaa mieltä olen kuin moni muu eli omalla järjenkäytöllä saa sekä ansioluettelosta että myöskin itse siinä haastattelutilanteessa juuri sen oman tilanteen ja historian näyttämään houkuttelevammalta ilman että tarvitsee sen enempää valehdellakaan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hukkaviiva kirjoitti:
Miks?

Helposta hommasta ihan suht hyvä korvaus, siis kun jakaa pelkästään lehtiä, ja päivät vapaat.

Hissittömissä kerrostaloissa kierreportailla voisin kuvitella olevan kaikkea muuta kuin helppo homma. Tai helppo henkisesti mutta ei fyysisesti ja melko iso jakoalue saa olla, että pääsee tilille.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
vision kirjoitti:
Hissittömissä kerrostaloissa kierreportailla voisin kuvitella olevan kaikkea muuta kuin helppo homma. Tai helppo henkisesti mutta ei fyysisesti ja melko iso jakoalue saa olla, että pääsee tilille.

Niin joo, kerrostalo alueella se on tiesti "vähän" erilaista, mut jos pääsee omakotitalo alueelle, niin on todella helppoa hommaa. Ja ei sen jakoalueen nyt mikään erikoisen iso tarvi olla että siitä tilille pääsee, mitä mä sitä hommaa oon tehnyt, niin on ollu lehtimäärällisesti pieni jakoalue, ja silti on käteen jäänyt n. 80% siitä mitä jää normaalissa kokopäivätyössä.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Itselläni ei ole takana yhtään kunnollista työpaikkaa. Lehdenjakoa, pari kaupan työharjoittelujaksoa ja tuomarointia (kun ei oikein muutakaan saa sinne cv:hen...näyttää edes hieman paremmalta). Mitenköhän työnantajat noihinkin suhtautuvat? Kerran on kyselty aiheesta työhaastattelussa vaan että "mitä teinkään viime kesänä kun ei ollut töitä". Noh, opiskelin avoimen kursseja kun ei saanut niitä töitä. Katsotaan mitä tuo tuleva kesä tuokaan taas. Eipä oikein ole tullut mitään tuloksia tässä mun haussa.
 

scholl

Jäsen
Älä kerro että ne olivat avoimen kursseja. Kerro vain, että opiskelit viime kesän. Eihän sitä ennenkään esim. lama-aikana kaikki saaneet töitä ja oli paljon ihmisiä kuten minäkin, joiden mielestä kesätyöskentely oli typerää, kun kesällä ajoi mielummin veneellä, matkusti tai harjoitteli golfin peluuta. Ja graduvaiheessa kun tuli pyyntö suureen organisaatioon tekemään erästä isoa projektia niin ei ketään kiinnostanut jotkut kesät.

Työnantajia ja rekrytoijia ei ole yksi. Eri ihmiset arvostavat eri asioita.
 

Cube

Jäsen
Tämä teksti koskee siis lähinnä kesätöitä ja muita opiskeluajan perusduuneja. Niitä, jotka ovat jo työelämään kunnolla siirtyneet ei meikäläisellä ole kompetenssia alkaa neuvomaan (eikä kyllä muitakaan, ei sen puolen).

Satellite kirjoitti:
Itselläni ei ole takana yhtään kunnollista työpaikkaa. Lehdenjakoa, pari kaupan työharjoittelujaksoa ja tuomarointia (kun ei oikein muutakaan saa sinne cv:hen...näyttää edes hieman paremmalta). Mitenköhän työnantajat noihinkin suhtautuvat? Kerran on kyselty aiheesta työhaastattelussa vaan että "mitä teinkään viime kesänä kun ei ollut töitä". Noh, opiskelin avoimen kursseja kun ei saanut niitä töitä. Katsotaan mitä tuo tuleva kesä tuokaan taas. Eipä oikein ole tullut mitään tuloksia tässä mun haussa.
Turhauttava tilanne. Itselläni oli pitkään sama, koska ei nuorempana napannut tehdä töitä ollenkaan. Yhden kesän olin sentään lukioaikana töissä. Sekin oli vain kuukauden jakso, jossa vaatimustaso oli aika olematon - pomo esim. ilmoitti heti ekana päivänä, että jos joskus tulee jotain kiinnostavaa menoa, niin voin toki lähteä vaikka kesken päivän kotiin. En tuota optiota koskaan käyttänyt, mutta lyhyitä päiviä tuli silti, kun pomo käski usein lähteä himaan pian lounastauon (jotka nekin olivat ihan helvetin ylipitkiä) jälkeen. Palkka juoksi toki silti, joten kyllähän se nuorelle pojalle aikanaan kelpasi.

Seuraavaksi sitten lukio loppuun, intti pois alta ja opiskelemaan. Siinä vaiheessa halusin tietysti myös alkaa itseäni elättämään ihan täysin, joten töitä oli saatava. Oli kieltämättä aika nöyrää 21-vuotiaana tuollaista cv:tä alkaa lähettelemään eri mestoihin, mutta jostain oli pakko aloittaa. Viime kesänä ei saumoja mihinkään varteenotettavaan paikkaan tainnut edes olla, vaikka yritin kyllä, joten ei muuta kuin rekryfirman kautta vähän "ikävämpiin" hommiin. Ihan ok fiilis tuostakin kesästä yleisesti ottaen jäi, mutta sen verran mukavuudenhaluinen (joku muu sanoisi ehkä laiska) olen, että aika meinasi ns. liukuhihnalla käydä välillä tooodella pitkäksi. En erityisemmin halunnut palata tuonne seuraavana kesänä.

Viime syksynä laitoin sitten hakemuksen sisään erääseen todella hyvämaineiseen (ja maineeltaan myös valikoivaan) firmaan ja pääsin haastatteluun asti. Se meni ilmeisesti aika putkeen muutamasta kierrepallosta huolimatta ja sain duunin. Vuoden mittaan on nyt tullut tehtyä osa-aikaduunia siellä jonkun verran ja lopulta sain paikan myös kesäksi.

Olen edelleen aidosti sitä mieltä, että joku muu olisi ansainnut tuon paikan minua enemmän. Toki itsekin sen pystyn hoitamaan ja olen siitä kiitollinen. :) Pointti on kuitenkin se, että jos meikäläinen pystyy tuolla tavoin hillottamaan jonkun hyvän paikan itselleen, niin siihen pystyy silloin varmasti kyllä moni muukin. Eli niitä hakemuksia sisään vaan. Myös sellaisiin paikkoihin, mihin ei välttämättä usko edes pääsevänsä. Kevät on kesätöiden hakemisen takia vitutuksen aikaa, mutta se vitutus ei juurikaan muutu lähetti hakemuksia paljon tai vähän. Ihmiset arvostavat tosiaan eri asioita, eikä se vaadi kuin yhden onnistumisen ja duunipaikan, että saa jalkaa oven väliin tai edes vähän (ratkaisevaa?) kaunistusta omaan ansioluetteloonsa jatkoa ajatellen.

Tämä viesti on nyt aika lähellä ällöttävää oikeistolaista "kaikki pystyvät kaikkeen, kunhan vain yrittävät" -paskaa, mutta kyllä yrittäminen nyt jollain tasolla korreloi onnistumisten kanssa, vaikka välillä tuntuukin ehkä siltä, ettei viitsi edes hakemuksia lähettää, koska ei kuitenkaan kelpaa mihinkään.

Ja sitten kun lopulta haastatteluun pääsee, niin sinne ei mielestäni missään nimessä mennä pyytelemään anteeksi oman cv:n vajaavuuksia. Kaikella on elämässä kuitenkin tarkoituksensa - myös sillä ajalla, jolloin ei työtä tehdä. Itseltäni ei muistaakseni koskaan ole tarkemmin kyselty siitä miksi on niin vähän työkokemusta, mutta aina olen ollut kyllä valmis selittämään tarkemmin, että työnteko ei aina ole ollut mikään ykkösprioriteetti, mutta nyt on.

En tiedä millaisia töitä tähän ketjuun kirjoittavat pääsääntöisesti itselleen etsivät ja haluavat, mutta tuollaisiin perushommiin luulisin olevan lähinnä vain pari kriteeriä, joiden odotetaan täyttyvän. 1) Työntekijä on paikalla silloin, kun on sovittu, ja 2) Työntekijä ei varasta mitään. Rankka yksinkertaistus tämä kyllä on, mutta nuo kohdat kun osoittaa täyttävänsä, niin on jo suhteellisen pitkällä. Opiskeluajan kesäduunit nyt harvemmin kuitenkaan mitään neurokirurgiaa ovat.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Thexder kirjoitti:
En oo ihan varma, mutta eikös "paskaduunin" tekemisestä voi tässä vaiheessa olla CV:ssä jo melkein enemmän haittaa kuin hyötyä?Täytyy myöntää, että tuli joskus nuorempana mokattua aika pahasti, kun ei työ oikein maistunut lukioikäisenä ja vähän tätä vanhempana. Silloin olisi pitänyt aloittaa "pohjalta" ja nousta pikkuhiljaa vaativampiin jopeihin. Nyt tämä on myöhäistä - taitoja olisi, mutta lähinnä vaativampiin hommiin. Ei oo kuitenkaan näyttää mitään konkreettista tästä (erinomainen suosittelija kyllä löytyy ja ulkomailla hankittua kielitaitoa sekä erinomainen opintomenestys muttei työkokemusta, mikä merkkaa eniten) työnhaussa.
Väittäisinpä että vastaat itse tuossa myöhemmin tuohon kysymykseen minkä ekassa lauseessa kysyt. Se että nuorempana (tai miksei vanhempanakin) tekee niitä vähemmän mielekkäitä hommia antaa valmiudet ja opettaa mielestäni paljon. Oppii ensinnäkin arvostamaan niitä hommia ja lisäksi tämä saattaa poikia hyviä suhteita ja kontakteja joista voi olla todella paljoa hyötyä myöhemmin.

Lisäksi ainakin minulle rekrytoitaessa tuo että on edes tehnyt jotain töitä antaa paremman kuvan kuin se että on vain ollut tekemättä mitään. Nim. kymmeniä ihmisiä viimeisen 2 vuoden aikana rekrytoinut. Jos niitä aukkoja on CV:ssä niin tietty ne pitää pystyä perustelemaan. Tai kyllä minä ainakin niistä kysyn joten vastauskin kannattaa olla.
 

purkki_paa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta kesätöiden saamisesta....niin haku ja soitteleminen kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin tammikuun alussa. Se, että alottaa työnhaun maalis-huhtikuussa, niin on mielestäni tällöin turha itkeä, jos ei saa työtä kesäksi!

Eli hakemuksia vaan kehiin ja soittelemaan/lähettämään e-maileja/kotisivujen kesätyökaavakkeita täyttämään ahkerasti. Raksat ovat toki poikkeus, sinne kun hakee, niin työmaalle vain vastaavalta mestarilta töitä kesäksi pyytämään. Myös jos sen vastaavan mestarin puhelin numeron saisi, niin on osakkeet vahvemmilla. Sillä helposti tuollainen pojankloppi, joka töitä tulee kysemään niin unohtuu se työnkyselijä parissa viikossa. Tällöin jos saisi vastaavan mestarin numeron, niin voisi soitella perään parin viikon päästä ja kysellä, että milloin päätökset tehdäät...yms.

Esimerkkinä oma viime kesäni raksalla, hain töitä silloin kuin työmaalla ei vielä ollut vastaavan mestarin koppia ja rakennusmiehiä(vasta maarakennusmiehet). Sitten heiltä pyysin vastaavan mestarin numeroa, soittelin hänelle ja kysyin töitä....lupaili 2 viikon päästä soittaa takaisin, kuin on työmaapalaveri ollut. Noh, soittoa ei kuulunut, joten soitin itse mestarille ja kyselin, miten asiat etenevät...mestari myönsi unohtaneen minut kokonaan ja kun muisti meikäläisen, niin kyllähän se työpaikka sitten irtosi. Oikeastaan tänä kesänä sama kaava oli, otin netin esiin ja soitin kaikki kotikaupunkini tuotantolaitokset läpi ja kävin jokaisella raksalla kyselemässä töitä. Sitten sainkin kun sainkin jo helmikuussa haastatteluajan ja CV:ni olin laittanut firmaan e-mailissa työhakemukseni jo tammikuussa.

Eli aktiivisuutta peliin, ei se duunipaikka muulla löydy!
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Itselläni ei juurikaan ole kokemusta työnhausta, paitsi niiltä Työvoimatoimiston haistapaska-kursseilta valmistumisen jälkeen. Mutta, taisi olla elämäni toinen tai kolmas työpaikkahakemus minkä täytin ja töitä tuli, koeaika takana ja pidempiaikaisella sopparilla mennään. ILMAN AIKAISEMPAA TYÖKOKEMUSTA!
 
Hukkaviiva kirjoitti:
Miks?

Helposta hommasta ihan suht hyvä korvaus, siis kun jakaa pelkästään lehtiä, ja päivät vapaat.
Onhan homma varmasti helppoa, mutta onkin sitten eri asia lähteä aamukahdelta jakamaan. Ainakn sellaisen käsityksen sain nettiä selaamalla. Ei moinen unirytmin runkkaaminen taida ihan kaikille sopia.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hazardipakki kirjoitti:
Onhan homma varmasti helppoa, mutta onkin sitten eri asia lähteä aamukahdelta jakamaan. Ainakn sellaisen käsityksen sain nettiä selaamalla. Ei moinen unirytmin runkkaaminen taida ihan kaikille sopia.

Se on kyllä totta, ettei se kaikille sovi, mut itelle sopii ihan hyvin, kun siinä pääsee sitten aamulla yleensä joskus 6-9 aikaan nukkumaan, ja siinä nukkuu tilanteesta riippuen 4-8 tuntia, ja jos tuntuu että ei saanut nukuttua tarpeeks, niin sitten vielä illalla nukkuu muutaman tunnin ennen töihin lähtöä. Ja aika nopeesti se rytmi kääntyy, kun vähän aikaa on ollu, mut tiesti jos on päivisin menoo, niin sitten se on vähän hankalaa. Ja onhan siinä se, että harvoin on viikonloput vapaat, ja muuta tämmöstä, mut ei se nyt niin kauheeta ole.

Ja yksi vaihtoehtohan noissa postin hommissa olisi se lajittelu, sitä vissiin käy esim opiskelijat tekemässä iltasin niissä lajittelukeskuksissa, jotka on isommissa kaupungeissa.

Ja kaupungeissahan noi lehdet tulee aika usein jo joskus 12-01 aikaan, eli nukkumaan pääsee jo joskus 4-5 aikaan.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Ihmetyttää kyllä, että joku Uosukainen voi toimia eduskunnan puhemiehenä, mutta mies ei voi toimia suurtalousemäntänä. Nytkin olisi Paimiossa vapaana kesätyö/suurtalousemäntä/kokki -nimikkeellä paikka (http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=6650317&index=25&anchor=6650317) Soitin ja kysyin lisätietoja. Sieltä joku Pia vastasi ja kysyi, että haetko kesätyötä. Vastasin, että en, kun tehän sitä näköjään haette. Se sanoi, että suurtalousemäntä sä et taida olla, oletko kokki? Vastasin, että en. Ei tullut sitten kutsua haastatteluun. Sanoisinko, että aika törkeää rajata tuolla tavalla jo hakuvaiheessa sukupuoli ulos.

edt: hups, linkki toimi kuin tasa-arvo
 
Viimeksi muokattu:

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Laitetaan nyt tänne..

Töitä siis sain kesäksi ja siitä eteenpäinkin kunnes lähden armeijaan. Sain tällä viikolla tietää tunttipalkkani, joka tulee olemaan 7,89€. Tänään rupesin tuota oikeastaan miettimään ja tajusin, että tuohan on aivan naurettavan huono. Minulta vielä kysyttiin, että onko tuo minulle OK ja sanoin vain kiltisti kyllä, kun olin niin haltioissani siitä, että ylipäätään sain töitä. Nyt sitten ketuttaa, kun en silloin kyseenalaistanut tuota palkkaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
#10 forever kirjoitti:
Laitetaan nyt tänne..

Töitä siis sain kesäksi ja siitä eteenpäinkin kunnes lähden armeijaan. Sain tällä viikolla tietää tunttipalkkani, joka tulee olemaan 7,89€. Tänään rupesin tuota oikeastaan miettimään ja tajusin, että tuohan on aivan naurettavan huono. Minulta vielä kysyttiin, että onko tuo minulle OK ja sanoin vain kiltisti kyllä, kun olin niin haltioissani siitä, että ylipäätään sain töitä. Nyt sitten ketuttaa, kun en silloin kyseenalaistanut tuota palkkaa.

Ei tuo niin onneton ole, riippuu ihan mihin sitä vertaa. Legendan mukaan makuunin kassat saa ihan minimin, joka on siis joku 6euroa tunnilta.

Itse ajelen viikonloppuisin taksia ja jos ajelen kuukaudessa 8 perjantai/lauantai yötä, niin siinä tienaa verojen jälkeen noin. 800 euroa kk:ssa. Ja taksikuski ainakin pk-seudulla saa samantien työpaikan jos haluaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös