Töitä, mutta mistä?

• 338 351
  • 1 620

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Prof. Puck kirjoitti:
... kuka paikkaa hakeneista _oikeasti_ olisi paras vaihtoehto...
Olen ollut osallisena joitakin kertoja työhönotossa. Järkevä firma ei hae parasta vaihtoehtoa, vaan riittävällä vaivalla riittävän sopivaa. Voi kuulostaa epäreilulta, mutta noin se vaan on. Jos on löytynyt jo ns. helpolla (ekojen hakemusten ja haastattelujen joukosta) joku joka vaikuttaa sopivalta ja pätevältä niin on melkeinpä ajantuhlausta tutkia loput hakemukset siksi että voisi löytyä vielä joku parempi. Ei muuta kuin nimet paperiin ja muille tiedoksi että tämä arpa ei voittanut.

Nopea riittävän hyvä ratkaisu on monessa muussakin asiassa parempi kuin hidas täydellinen ratkaisu.

Tosin olen nähnyt läheltä sellaisiakin hakuja joissa ihan jokainen hakemus on luettu, haastatteluja tehty ja ketään jonka voisi kuvitellakaan homman hoitavan ei ole löytynyt. Riippuu aikapaljon ajoituksesta ja vähän tuuristakin. Yhteen hommaan olisi just nyt kolme paikkaa auki mutta kun ei tunnu löytyvän osaajia.

Wolves

Jäsen
Nikke kirjoitti:
Tyylikkäämpi tapa on ainakin minun mielestä postittaa vastaus. Mutta kun yhtä ja samaa työpaikkaa voi hakea useampi sata tai jopa yli tuhat(!) työnhakijaa niin ei se vastaaminen aina ihan kahdessa viikossa onnistu, varsinkaan jos sitä ei sähköpostitse hoideta.

Totta, mutta yritin aloittaa työnanatajalle helpoimmasta päästä olevasta ratkaisusta.

Nikke kirjoitti:
Allekirjoittaneella on tuttuja jotka ovat jo joulukuussa saaneet kesätyöhakemuksia. Mitä sitten kuuluisi tehdä, säästetäänkö hakemus vaikka maalis-huhtikuulle jolloin päätökset tehdään vai ilmoitetaanko jo tammikuussa ettei sinua valittu?

Tottakai säästetään, en tarkoittanut missä vaiheessa, että tuollaisissa tapauksissa hakemukset tulisi sujauttaa silppurista läpi, polttaa ja vielä räjäyttää tuon jälkeen. Kesätyöpaikat ovat sinänsä poikkeus aiheesta, koska niitä ruvetaan hakemaan jo ennen kevättä, vaikka itse valintaprosessi suoritetaan lähempänä kesää.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jii kirjoitti:
Oikeasti aika rohkea päätös. No, toivottavasti onnistut jotain löytämään.

Noniin, tänään oli takana ensimmäinen työhaastattelu joka päättyi sanoihin: "Koska voisit aloittaa?"

Sanoin palaavani astialle loppuviikosta, tässähän rupee krantuksi kohta.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uuh, tänään oli työhaastattelu oman alan kovapalkkaiseen kesäduuniin. Sinne jos 4 kk:ksi pääsisi vuolemaan rahaa, niin olisipa mahtavuutta. Loppuviikosta lupasivat palata asiaan. Vähän jänskättää kyllä, mutta ihan hyvillä mielin lähdin haastattelusta. Hyvin meni. Nyt vaan toivotaan positiivissävytteistä puhelinsoittoa loppuviikolle!

Kyllä tästä asiasta joutuu joko onnellisuusketjuun tahi vitutusketjuun postaamaan vielä jotakin.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Sydämeni itkee ektoplasmaa jokaikinen kerta, kun tämä ketju ponnahtaa esiin. Makaan nimittäin tällä hetkellä syvällä tuossa periteisessä keväisessä opiskelijan kiirastulessa - kesätyön haussa.

Ei saatana. Taas näyttää vahvasti siltä, että joudun lähteä tekemään jotain masentavia hanttihommia koko kesäksi. "Oman" alan duuneja on nihkeästi tarjolla, ja nekin menevät opiskeluissaan aivan loppusuoralla oleville (Itse olen n. puolessa välissä).

Toisaalta on hankala saada duunia, kun oikein pätevää kokemusta ei ole. Täytynee hakea syksyllä jotain osa-aikaista opintojen ohelle, jotta saisi ensi kesäksi vähän jalkaa oven väliin jonnekin päin. Vittu.

Tämän kesän kärsin. Tämän kesän itken. Täytynee mennä vaikka Inexille varastoduuniin. Imekää mun...

Niin joo, onnea teille duunipaikoistanne (?), mutta varauksetonta keskisormea tämän ketjun ylösnostamisesta!

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkuutio kirjoitti:
Sydämeni itkee ektoplasmaa jokaikinen kerta, kun tämä ketju ponnahtaa esiin. Makaan nimittäin tällä hetkellä syvällä tuossa periteisessä keväisessä opiskelijan kiirastulessa - kesätyön haussa.

Ei saatana. Taas näyttää vahvasti siltä, että joudun lähteä tekemään jotain masentavia hanttihommia koko kesäksi. "Oman" alan duuneja on nihkeästi tarjolla, ja nekin menevät opiskeluissaan aivan loppusuoralla oleville (Itse olen n. puolessa välissä).

Toisaalta on hankala saada duunia, kun oikein pätevää kokemusta ei ole. Täytynee hakea syksyllä jotain osa-aikaista opintojen ohelle, jotta saisi ensi kesäksi vähän jalkaa oven väliin jonnekin päin. Vittu.

Tämän kesän kärsin. Tämän kesän itken. Täytynee mennä vaikka Inexille varastoduuniin. Imekää mun...

Niin joo, onnea teille duunipaikoistanne (?), mutta varauksetonta keskisormea tämän ketjun ylösnostamisesta!

Täytyy sanoa, että eipä mullakaan mitään kokemusta ole ja olen vieläpä ensimmäisen vuoden opiskelija, mutta aika luottavainen olen tuon paikan suhteen. Ilmeisesti mä oon sitten valinnu hyvän alan ;)

Tähän asti minäkin olen kärsinyt hanttihommissa, enkä edes kovin paljoa ole ollut niissäkään. By the way on se täältäkin lähtenyt Inexille hakemus.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Jääkuutio kirjoitti:

Olisit onnellinen että saat kesäksi edes jotain töitä. Kaikki eivät edes niitä halveksimiasi hanttihommia.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Älkää hyvät ihmiset Inexille menkö!! Itse siellä melkein kolme vuotta kärsineenä voin luvata että siinä se kesä sitten on. Hirveä paikka, paska duuni ym. Toisaalta, eikös jokainen espoolainen ainakin tunne jonkun joka on ollut/on Inexillä töissä. Pelkkää paskaa ainakin meikäläisellä jäi tuosta työstä käteen. Muutama kaveri vieläkin töissä siellä ja meininki vain kuulemma pahentunut.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
mikko6000 kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset Inexille menkö!! Itse siellä melkein kolme vuotta kärsineenä voin luvata että siinä se kesä sitten on. Hirveä paikka, paska duuni ym. Toisaalta, eikös jokainen espoolainen ainakin tunne jonkun joka on ollut/on Inexillä töissä. Pelkkää paskaa ainakin meikäläisellä jäi tuosta työstä käteen. Muutama kaveri vieläkin töissä siellä ja meininki vain kuulemma pahentunut.

Äläs nyt, Inexiltähän saa ihan hyvän liksan mikäli tekee oikeasti töitä.
Nykyäänhän tuo paikka on ainoastaan täynnä näitä saamattomia puolialkoholisteja jotka ovat sairaslomalla vähintään viikon kuukaudesta.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
mikko6000 kirjoitti:

Niin olisihan se kiva kuulla vähän pidempää analyysia siitä mikä paikassa on vikana, kun noin paljon ketuttaa.
Joo ja en ole inexillä töissä, mutta kiinnostaa lähinnä mikä firmasta tekee paskan.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Tommy kirjoitti:
Äläs nyt, Inexiltähän saa ihan hyvän liksan mikäli tekee oikeasti töitä.
Nykyäänhän tuo paikka on ainoastaan täynnä näitä saamattomia puolialkoholisteja jotka ovat sairaslomalla vähintään viikon kuukaudesta.

Veikkaan, että tuo viikko/kuukausi on aika alakanttiin arvioitu ainakin sen yhden kesän, mitä olen ko. paikassa kärvistellyt, perusteella.

Tottakai olen "tyytyväinen", jos edes jotain duunia kesäksi saan, mutta kyllähän tässä noheva opiskelija mielellään jotain edes "omaa alaa" sivuavaa työtä ottaisi. Varsinkin, kun pitäisi sitä työkokemusta saada, jotta niitä töitä putoilisi paremmin jatkossakin.

Mutta onhan tässä vielä jokunen hetki aikaa ihmeiden tapahtumiselle. Aika reilusti tuli noita hakemuksia läheteltyä, mutta fiilikset eivät ole kovin korkealla. Oikeastaan ei tule mieleen yhtään paikkaa noista, josta työn saaminen olisi todennäköistä.

P.S. Jos työtä saan, spämmään tämän ketjun, onnellisuusketjun ja pari muuta ketjua niin täyteen, että vähintään kuukauden pelikielto on taattu...

EDIT:
repe_joke kirjoitti:
Niin olisihan se kiva kuulla vähän pidempää analyysia siitä mikä paikassa on vikana, kun noin paljon ketuttaa.
Joo ja en ole inexillä töissä, mutta kiinnostaa lähinnä mikä firmasta tekee paskan.

Itse en ole ko. paikan vihaajia, mutta lähinnä paikasta jäi mieleen masentavan yksiulotteinen työ, sitäkin masentavammat työkaverit (poislukien muutama ennestään tuttu jantteri) ja nihkeät työajat.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkuutio kirjoitti:
Mutta onhan tässä vielä jokunen hetki aikaa ihmeiden tapahtumiselle. Aika reilusti tuli noita hakemuksia läheteltyä, mutta fiilikset eivät ole kovin korkealla. Oikeastaan ei tule mieleen yhtään paikkaa noista, josta työn saaminen olisi todennäköistä.

Missäs koulussa muuten olet? Sama tilanne meikäläisellä, että hakemuksia tuli läheteltyä melkein kaikkialle, mikä vaan mieleen juolahti, mutta yksi paikka on vaan tähän mennessä pyytänyt haastatteluun. Unelmapaikka tosin sitten olikin.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Humpauttaja kirjoitti:
Missäs koulussa muuten olet? Sama tilanne meikäläisellä, että hakemuksia tuli läheteltyä melkein kaikkialle, mikä vaan mieleen juolahti, mutta yksi paikka on vaan tähän mennessä pyytänyt haastatteluun. Unelmapaikka tosin sitten olikin.

Ilmeisesti samassa kolmikirjaimisessa espoolaisessa oppilaitoksessa, missä muistelen sinunkin olevan jonkin aiemman viestisi perusteella.

Onnea vaan työn johdosta, mikäli natsaa. Itse jään odottelemaan ihmettä...

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkuutio kirjoitti:
Ilmeisesti samassa kolmikirjaimisessa espoolaisessa oppilaitoksessa, missä muistelen sinunkin olevan jonkin aiemman viestisi perusteella.

Onnea vaan työn johdosta, mikäli natsaa. Itse jään odottelemaan ihmettä...

Joo, sitäpä muistelin itsekin päätelleeni jostakin viestistäsi. Yhden kortin varassa ollaan. Aika nihkeää tuntuu tässä koulussa olevan muutenkin tuo työnsaanti, sillä omista tutuistani ei kauhean moni ole ainakaan oman alan hommia saanut tälle kesälle toistaiseksi. Tosin tämä viikko on kriittistä aikaa, joten joillekin varmasti tulee iloisia uutisia. Usko vaan, sinäkin saatat olla niiden joukossa.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Humpauttaja kirjoitti:
Joo, sitäpä muistelin itsekin päätelleeni jostakin viestistäsi. Yhden kortin varassa ollaan. Aika nihkeää tuntuu tässä koulussa olevan muutenkin tuo työnsaanti, sillä omista tutuistani ei kauhean moni ole ainakaan oman alan hommia saanut tälle kesälle toistaiseksi. Tosin tämä viikko on kriittistä aikaa, joten joillekin varmasti tulee iloisia uutisia. Usko vaan, sinäkin saatat olla niiden joukossa.

No, ei tässä mitään maita olla myymässä.

Olen itse huomannut aivan saman: oikeastaan todella harvat kavereistani ovat saaneet "oikeita" töitä. Itse tunnen loppujen lopuksi ihmisiä melkein jokaiselta oppilaitoksen linjalta, ja melkein kaikilla tuntuu olevan melko nihkeää.

Muutamalla kaverilla on tosiaan natsannut sen kautta, että ovat hakeneet töitä syksyllä, kun "kukaan" muu ei niitä hae, ja ovat jatkaneet sitten läpi kevään ja kesän. Tämä onkin varmaan melko hyvä ratkaisu, mutta itse olen vaan niin laiska, että tuo työn tekeminen opiskelun ohella ei oikein houkuttele - siis vielä tässä vaiheessa opintoja.

P.S. Jos tuo yksi korttisi karahtaa, nähdään kesällä Inexillä. Katotaan, jos vaikka eksytään samaan vuoroon :)

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
repe_joke kirjoitti:

Tuossa mainittiinkin jo muutama asia ko. firmasta. Palkka on tosiaankin jees. Itseä korpesi eniten esimiesten ns,"haista vittu"-asenne meitä peruskeräilijöitä kohtaan. Myös firman yleinen tapa käsitellä perustyöläisiä ihmetytti useasti. Varsinkin lakon jälkeen tunsi olevansa todellista paskasakkia kun pomot seurasivat nenä perseessö kiinni etsien mahdollisia virheitä, joista sitten seurasi automaattinen kirjallinen varoitus. Myös vakituisten työsopimuksia purettiin vähän miten sattui, mistä sitten muutama oikeusjuttukin käytiin. Esimerkkejä on todella paljon, lähinnä koko ilmapiiri Inexillä meni ainakin meikäläisen aikana(2001-2004) helvetin naurettavaksi. Vaihtuvuushan firmassa on vuosittain n.40 prosenttia ja saikkuprosentit noin kymmenisen prosenttia korkeammalla keskiarvoa. Eiköhän nuokin kerro aika paljon ko. lafkasta.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Pelimise kirjoitti:
Jos valtiovalta lopettaisi yleissitovien TES:ien tukemisen ja ay-liike lopettaisi junttaamisensa, niin muillakin aloilla päästäisiin markkinatalouteen, jossa työnantajat maksaisivat hyvääkin palkkaa, jotta saisivat työntekijöitä?

En ymmärrä. Voitko hieman selittää? Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta väitteeltä.
Niin, siis silloinhan palkat pääsisivät "kellumaan" eli työnantajat saisivat ottaa töihin myös nykyistä palkkatasoa heikommalla palkalla ihmisiä töihin. Palkat toki laskisivat aloilla, joilla työvoimasta olisi paljon tarjontaa, mutta toisaalta työpaikkoja syntyisi kilpailukyvyn nousun myötä. Jossain vaiheessa päästäisiin lähelle täystyöllisyyttä, eli tilannetta jossa kaikki halukkaat olisivat töissä. Yritykset joutuisivat kilpailemaan työvoimasta monilla aloilla. Hyvät työntekijät saisivat enemmän ja huonot vähemmän. Eli näin ollen huonot työntekijät eivät söisi hyvien palkkaa vain siksi, että kaikille olisi maksettava sama palkka.

Tästä seuraisi ensinnäkin se, että yhteiskunta ei joutuisi maksamaan nykyisten työttömien palkkaa. Toiseksi, koska kaikki Suomessa tuotettujen palvelujen ja tuotteiden tuotantokustannukset laskisivat, myös elinkustannukset laskisivat. Näin ollen ihmisten reaalipalkka ei huonoimmillakaan laskisi läheskään niin paljon kuin absoluuttinen palkka.

niall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jaki, FPS, Philadelphia
Nyt kun sais töitä jostain..

Itselleni luvattiin paikallisesta kaupasta töitä kirjoitusten jälkeen, mutta näillä näkymin niitä on saatavana vain kesäksi. No on sentään kesä turvattu, mutta kun tarkoituksena oli saada töitä Toukokuusta vuoden loppuun asti. No ei auta, pakko jatkaa etsimistä. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka avautuisikin joku hyvä työpaikka opiskelijalle.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
tuuski kirjoitti:
No sanoisin että vaikeaksi menee, jos et vielä ole mitään hakenut. Luulisin, että 95% työnhauista on jo umpeutunut. Jos kesäkuussa hakee niin ilman suhteita ei ole mitään saumaa, koska toukokuun puolella täytetään varmaan suurin osa paikoista.

Itse olen kesäduunia hakenut kohtuullisen ahkerasti, ongelmana on vain kaikilta aloilta puuttuva kokemus. Aiemmin jotain lyhytaikaisia hanttiduuneja on tullut suhteiden kautta. Mieleeni heräsikin kysymys, että mitä jos mikään hakemuksista ei nappaa? Onko esimerkiksi toukokuussa liian myöhäistä toimittaa yhteystietoja vaikkapa henkilöstöfirmoihin ja toivoa, että kesällä saisi jotain lyhytaikaisia haalarihommia?

sele

Jäsen
Tuskin enää mitään "hyviä" kesätyöpaikkoja on touko-kesäkuussa tarjolla. Mutta varmasti jonkinlaista hommaa. Esimerkiksi Helsingin kaupungille tulee tarjolle useita paikkoja kun tehtäviin valitut nuoret jättävät tulematta. Eri asia sitten on, kelpaako kaupungin hommat kaikille.

Varmasti myöskin muunlaisia työpaikkoja ilmaantuu koko ajan. Esimerkiksi omassa työpaikassani on kesätyöläisille tarvetta, mutta näitä kahta paikkaa ei ole vielä edes laitettu hakuun. Johtuen useiden asioiden summasta.

Pointtini on, että ei kannata heittää kirvestä kaivoon vaikka ei olisi vielä kesätyötä saanut.

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään kolahti sitten postilokeroon ilmoitus että kotikunnan palveluksessa pitäisi toimia heinäkuusta lähtien, hakijoita paikkaan moninkymmenkerroin verrattuna paikkoihin, jos noin kuppasee paikkaan on noin hirveästi hakijoita niin ei ole ihme jos työttömyyttä Suomesta löytyy. Ihan tyytyväinen silti, kesätöitä kun on vaikeahko saada pelkillä lukion lapuilla + ilman suhteita.

Kun tarpeeksi yrittää niin tottakai saa mutta sitkeä pitää olla, reilusti lähemmäs 20 paikkaan hakupapereita lähetelty ja nyt vasta onnistui, onneksi ei tarvinnut jäädä peukaloitaan pyörittämään ihan kokokesäksi.

Viimeksi muokattu:

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Sanoisin, että maailman ehkä turhin keino hakea töitä on toimittaa yhteystietojaan ympäriinsä. Helppoahan se toki on, mutta ainakin meillä menevät suoraan mappiin ö. Menee ja marssii reippaasti itse sinne firmoihin kyselemään niitä duuneja ja antaa samalla itsestään positiivisen ja reippaan kuvan niin varmasti jostain työtä irtoaa.

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Troy kirjoitti:
Sanoisin, että maailman ehkä turhin keino hakea töitä on toimittaa yhteystietojaan ympäriinsä. Helppoahan se toki on, mutta ainakin meillä menevät suoraan mappiin ö. Menee ja marssii reippaasti itse sinne firmoihin kyselemään niitä duuneja ja antaa samalla itsestään positiivisen ja reippaan kuvan niin varmasti jostain työtä irtoaa.

Tällä viittaat ilmeisesti minuun? vastataa silti. Enhän minä nyt heittele puhelinnumeroa ja sähköpöstiä ja pistä viestiä että soitelkaa, vaan netistä bongannut ilmoituksia (mol, posti,YIT, yksityiset työnhakijat, etc) jossa ilmoitetaan vapaasta työpaikasta ja tyypillisesti ilmoituksessa esitellään firman historia ja tulevan työpaikan pätevyysvaatimukset ym. Erikseen olen muokannut ilmoitukset jokaiseen paikkaan ja koittanut edes vähän erottua muista hakijoista, mutta hakijoita noihin paikkoihin on varmasti paljon ja omaa hakemista rajoittaa tietysti se, ettei ole minkäänlaista ammattitutkintoa ole ja työkokemuskin vain kahdelta viime kesältä muutaman kk verran.

Eikä ramppaaminen huoltoasemien ja kauppojen/kauppakeskuksien välillä kysellen kesätöitä ja henkilöitä jotka niistä vastaavat mitään herkkua ollut, no sieltäkään mitään paikkaa tullut, tämä vain minun kokemukseni yhdeltä kesältä ja viimeseksi jäikin.

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
smasa kirjoitti:
Itse olen kesäduunia hakenut kohtuullisen ahkerasti, ongelmana on vain kaikilta aloilta puuttuva kokemus. Aiemmin jotain lyhytaikaisia hanttiduuneja on tullut suhteiden kautta. Mieleeni heräsikin kysymys, että mitä jos mikään hakemuksista ei nappaa? Onko esimerkiksi toukokuussa liian myöhäistä toimittaa yhteystietoja vaikkapa henkilöstöfirmoihin ja toivoa, että kesällä saisi jotain lyhytaikaisia haalarihommia?

Jos raksaduuni ei pelota, niin niiden hommiin pääsee aina. Varsinkin kesäisin nuo rakennusalan vuokrafirmat etsii työntekijöitä.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Vertical kirjoitti:
Tällä viittaat ilmeisesti minuun? vastataa silti. Enhän minä nyt heittele puhelinnumeroa ja sähköpöstiä ja pistä viestiä että soitelkaa, vaan netistä bongannut ilmoituksia (mol, posti,YIT, yksityiset työnhakijat, etc) jossa ilmoitetaan vapaasta työpaikasta ja tyypillisesti ilmoituksessa esitellään firman historia ja tulevan työpaikan pätevyysvaatimukset ym. Erikseen olen muokannut ilmoitukset jokaiseen paikkaan ja koittanut edes vähän erottua muista hakijoista, mutta hakijoita noihin paikkoihin on varmasti paljon ja omaa hakemista rajoittaa tietysti se, ettei ole minkäänlaista ammattitutkintoa ole ja työkokemuskin vain kahdelta viime kesältä muutaman kk verran.

Eikä ramppaaminen huoltoasemien ja kauppojen/kauppakeskuksien välillä kysellen kesätöitä ja henkilöitä jotka niistä vastaavat mitään herkkua ollut, no sieltäkään mitään paikkaa tullut, tämä vain minun kokemukseni yhdeltä kesältä ja viimeseksi jäikin.

Et ollut ehtinyt edes viestiäsi postaamaan, kun omaani aloin kirjoittamaan, joten en viitannut viestiisi. Otin kantaa yleisesti tässä ketjussa esitettyjä työnhakumetodeja kohtaan.

Sinunkin tapauksessasi kuitenkin korostaisin sitä, että aina kannattaa käydä näyttäytymässä jos suinkin mahdollista ja vähintäänkin pistää puhelin laulamaan asian tiimoilta. Hakemuksella tuskin pystyy hirveästi erottumaan yleisessä haussa olevien paikkojen kohdalla.

ApZun viestiin vielä sen verran, että itse toimin rakennusalalla ja hommia tosiaan löytyy varmasti vielä tähänkin aikaan vuodesta kun vain etsii. Uskoisin, että on olemassa paljon muitakin aloja joilla tilanne on samankaltainen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy