Lincoln Steel kirjoitti:
Älä hyvä mies (nainen?) nyt "stadilaiselle" noita ehdota. Lähin on teku in the Otaniemi. ;-)
Lincoln Steel kirjoitti:
Hamraan kirjoitti:Työhaastattelussa myös pomo kehtasi sanoa että heillä ei makseta huonoimpia palkkoja muttei parhaitakaan.
Kenen mielestä 8 euroa metallipajassa ei ole surkea palkka, entä tyypillä joka on ollut talossa 8 vuotta niin vähän päälle 11 euroa? Tämäkin tyyppi kuten aika moni firmassa etsii samalla toisia työpaikkoja, varmasti mukava olla töissä 11 eurolla kun on käynyt toisessa paikassa työhaastattelussa ja siellä oli sanottu aloituspalkan olevan 20 euroa,
"Tehtävässä menestyminen edellyttää fyysistä ja henkistä läsnäoloa sekä omaehtoista halua soveltaa annettuja neuvoja."
Kaiser Soze kirjoitti:Missä metallihommissa 20 euroa tunnilta maksetaan? Kuulosta todella spesiaalihommalta kyllä. Normi metallisepän palkka, kun liikkuu varsin lähellä tuota 11 euroa.
Ota myös paikkaa hakiessa se huomioon, että saako kyseisessä lafkassa tehdä omia hommia työajan jälkeen. Moinen työsuhde-etu kun on näppärälle kaverille kultaa kalliimpaa.
Bhahaha. Voi saatana mitkä edellytykset. Firman omistajan 5 vuotias tytärkö tuon ilmon on laatinut..
K
pernaveikko kirjoitti:Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.
Pitää vain selvittää miten se käy, kun en ole sitä aikoihin tehnyt.
Sitten vielä palkkatoivomus, eipä ole oikein hajuakaan mitä siihen laittaisi. Se kun ei kuitenkaan saisi olla yläkanttiin, mutta eihän alakanttiinkaan ole sen parempi.
pernaveikko kirjoitti:Mitenköhän nykyään toimitaan, jos CV pyydetään lähettämään sähköpostitse? Itse tuumasin muuntaa Word-dokumentin PDF:ksi.
er_bai_wu kirjoitti:PDF-dokumentin tekeminen on helppoa kuin heinänteko, jos on Adobe Acrobat Professional.
JustinCase kirjoitti:Ja .pdf:n tekeminen onnistuu ihan vaikka netistä ilmaiseksi imutettavalla cutePDF ohjelmalla myöskin.
Czescku kirjoitti:Minä olen aina lähettänyt Word-dokkarina ellei ole nimenomaisesti pyydetty esim. rtf tai pdf. Olen kuullut, että muutama tuttavani pistää itse hakemuksenkin .doc-muodossa sähköpostin liitteenä, mutta itse olen ajatellut, että jos vastaanottaja ei pystykään lukemaan Word-tuotosta niin kirjoitan hakemuksen itse sähköpostiin ja lisään siihen myös yhteystietoni vaikka ne myös CV:stä löytyvätkin. Olen tuuminut, että jos hakemukseni on kiinnostava, mutta CV ei näy, vastaanottaja kyllä pyytää minulta CV:n jossain toisessa muodossa.
Koira kirjoitti:Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä.
Koira kirjoitti:Pari vinkkiä.. itse olen ollut monasti valikoimassa ja haastattelemassa ihmisiä töihin. Varsinkin jos haette IT-alalle ja pyydetään sähköisesti niin EI LIITTEENÄ, vaan tekstimuodossa suoraan mailiin. Ja sitten tuohon kommenttiin että jos ei saa auki, niin ottavat yhteyttä. Mulle kun tuli jossain ihme .wks muodossa muutamalta, niin delete viuhui samantien. En edes lukenut hakemusta. Johtuen oikeastaan siitä että näiden parinkin deleten jälkeen olisi vielä noin sata hakemista läpi luettavana... Myöskin .doc:it menevät monellä nopeasti ei pinoon. Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä. Jos liitteenä välttämättä haluaa laittaa, niin
.rtf on paras vaihtoehto.
Lukkoseppä kirjoitti:Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word?
Koira kirjoitti:Pari vinkkiä.. itse olen ollut monasti valikoimassa ja haastattelemassa ihmisiä töihin. Varsinkin jos haette IT-alalle ja pyydetään sähköisesti niin EI LIITTEENÄ, vaan tekstimuodossa suoraan mailiin. Ja sitten tuohon kommenttiin että jos ei saa auki, niin ottavat yhteyttä. Mulle kun tuli jossain ihme .wks muodossa muutamalta, niin delete viuhui samantien. En edes lukenut hakemusta. Johtuen oikeastaan siitä että näiden parinkin deleten jälkeen olisi vielä noin sata hakemista läpi luettavana... Myöskin .doc:it menevät monellä nopeasti ei pinoon. Varsinkin jos sattuu olemaan "vanhan koulukunnan" ATK-tyypejä. Jos liitteenä välttämättä haluaa laittaa, niin
.rtf on paras vaihtoehto.
pernaveikko kirjoitti:Hmm, onhan se aika naurettavaa laittaa ihan yhtenä tekstipötkönä, kun nykytekniikalla saisi vähän parempaakin aikaa, käyttämättä edes mitään turhia kikkoja.
Sittenhän olisi jo järkevämpää varmaan käyttää ihan perinteistä postia.
Koira kirjoitti:Varmaan pystyy aukaisemaan, mutta silti monet ATK-päälliköt ottavat silti huomattavasti mieluummin RTF:iä. Nyt puhun vaan omasta kokemuksesta ja IT-alasta. Muista kun en mittää tiedä. Ja kun lähettää mailin plain textinä ja CV:n tiedot siihen, niin ei ne tabutkaan mene sekaisin.
Lukkoseppä kirjoitti:Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word? Mistään hommista ei tulisi mitään ilman Wordia. Toinen asia sitten on että pitääkö hakemus kirjoittaa suoraan e-mailiin vai liitteeseen, en tiedä. 99% lukijoista avaa kuitenkin rtf-filenkin wordillä ja ulkoasu on sitten mitä on, tapsat sun muut ihan sekaisin. Aktiivisuus ja huomionkipeys on kyllä työnhaussa paikallaan, hiukan saa lisäksi pistää omiaankin joukkoon jonon piikkiin kiilatessa.
Lukkoseppä kirjoitti:Koska varma on aina varmaa, niin printtaan melkein kaikki postit projektimappiin, ne liitteet on helppo säilöä verkkolevylle asianmukaiseen paikkaan ja kaivaa ne sitten tarvittaessa esille. Postilaatikkoa voi sitten tasaiseen tahtiin tyhjennellä, on ikävä lukea joka kerta postia lähettäessä postilaatikon koon ylittäneen 512 megaa (Lotus Notes on muuten todella paska). Sähköpostiviestinkin voi varmaan tallettaa jotenkin, en ole jaksanut kokeilla. Pointti oli siis että liitteitä on kiva tallettaa ja paperiton toimisto on paskapuhetta!
duud kirjoitti:Itselläni on tämä pc ihan vain työkalu ja jatkoajassa roikkumisen väline. Tuossa Notesissa on kuitenkin sellainen mukava ominaisuus kuten archive, jonne voi meilinsä liiteineen tuupata. Sieltä ne sitten valuvat varmistettuina nauha-arkistoon kaksi kertaa viikossa. Aina ovat luettavissa ja käytettävissä kuten alkuperäiset meilitkin. Mulla meiliboksin koko on 70 megaa, joka riittää todella hyvin. Arkistossa on yli 9 000 meiliä liitteineen tällä hetkellä, eli about 3,5 GB dataa on tallessa kaikkine notes-kantoineen. Itse en osaa Noutsin kaikkia ominaisuuksia edes käyttää, mutta sen voin sanoa, että yhtään viestiä ei ole koskaan kadonnut, eikä liitettäkään.
-duud-
Lukkoseppä kirjoitti:Menee vielä enemmän ohi asian. Mutta, myönnän että en osaa/viitsi käyttää Lotuksessa muuta kuin sähköpostia, kaiken maailman Case Managerit ja muut on ihan hepreaa... tuntuu vain jotenkin liian monimutkaiselta yksinkertaiselle miehelle. Ominaisuuksia olisi varmaan helkutisti. Nyt lopetan ettei tule penalttia.
Lukkoseppä kirjoitti:Tuntuisi perin kummalta ellei sähköistä hakemusta pyytävä pysty avaamaan .doc tiedostoa. Onko oikeasti olemassa jotakin muita käytettyjä tekstinkäsittelyohjelmia kuin Word? Mistään hommista ei tulisi mitään ilman Wordia.
Lukkoseppä kirjoitti:Toinen asia sitten on että pitääkö hakemus kirjoittaa suoraan e-mailiin vai liitteeseen, en tiedä. 99% lukijoista avaa kuitenkin rtf-filenkin wordillä ja ulkoasu on sitten mitä on, tapsat sun muut ihan sekaisin.