pernaveikko kirjoitti:
Töitä saa muuttamalla pääkaupunkiseudulle.
Niin saa, pätkätöitä vuokrafirman kautta, tosi motivoivaa.
Taas alkaa olemaan se aika vuodesta kun tästä asiasta valitan. Voi olla että tulee syksyn aikana taas avauduttua esimiehelle, joka ei kyllä ole hyvä homma. Kun muutenkaan ei kaikki mene ihan putkeen työn ulkopuolellakaan niin alkaa tuo pää prakaamaan ja mieliala on musta. Tästä vielä puuttuu tuo viime syksyinen unettomuus niin kaikki on taas kerran tosi hyvin.
Nyt sentään olen ihan mukavassa paikassa töissä kun meitä on siellä muitakin vuokratyöntekijöitä istumassa samassa tilassa. Kaikilla motivaatio on aika alhaalla huono palkka ja ei toivoa edetä mihinkään eteenpäin. Tuntuu päiväö päivältä että tulee vaan tyhmemmäksi. Tämän päivän saldo oli tulostimen ajurin ottaminen pois offline tilasta, toisen tulostimen kaapelin kytkentä, virtanapin noukkiminen pois koneen sisältä, kaapelin kytkentä ristikytkentäkaapista, datapuheluiden tilauksen prosessin informoimista, oikeuksien lisäämistä kansioon yms muuta tosi kehittävää. Mitään isompaa ongelmaa ei voi alkaa tutkimaan koska siihen on omat henkilöt ihan firman omia työntekijöitä jotka ei ole vuokratyöntekijöitä.
Hain kouluun mutta kun koulujen käynnistä on sentään jo melkein kymmenen vuotta niin ei toivoakaan. Ei ole kyllä yhtään valoa tunnelin päässä. En ole paljoa opiskellut vaan kaiken töissä tehdessä oppinut niissä työpaikoissa, tai okeastaan yhdessä ainoassa jossa sain sentään itse tehdä jotain ja osallistua kehittämiseen, mutta sitten tuli monoa. Aika tyhjänpäällä olen edelleen ja tuntuu että koko ajan unohdan niitäkin juttuja joita siellä opin kun en niitä tietoja ja taitoja voi nykyisessä paikassa hyödyntää kun se ei minun toimenkuvaan kuulu.
Mielestäni on tosi hankalaa sellaisen löytää työpaikkaa joka on kasvanut ja oppinut tietonsa ja taitonsa työtä tehdessä, eikä koulunpenkillä. Ne hommat joita osaan on ihan sen firman omia rutiineja ja toimintatapoja. Ei sellaisilla tiedoilla pärjää muuaalla kun joka yrityksessä on omat toimintatapansa, rutiininsa ja yhteyshenkilöverkostonsa.
Tuli taas vuodatettua samaa asiaa mitä ennenkin mutta tämä jo hiukan helpottaa oloani.
Kysyn vielä yhteisesti ja erikseen. Jos haluaisin takaisn entiseen työpaikkaani niin miten minun kannattaa lähestyä? Sähköposti kai on aivan oiva vaihtoehto, ainakin uskoisin. Mielelläni myös menisin johonkin muuhuntkin työpaikkaan vaikka pienemmällä palkalla jos siinä on mahdollisuus edetä eteenpäin. En vaan halua olla loppuelämääni vuokrafirman kautta oleva mikrotukihenkilö.
ps. Olen edelleen kovinkin katkera.