Onneksi sinulle ei tarvitse kauheasti todistella.No et sinä nyt ihan vielä ole minulle taitojasi asiassa vakuuttanut. Toki jos haluaa Tiedon tasoista lopputulosta, niin hittoakos siinä.
Ja juuri tuosta johtuen niitä tietyn kielen ammattilaisia ei aina saa, jolloin saatetaan ottaa eri kielen ammattilainen.Tiedän, mutta tästä syystä noissa hommissa ne parhaat opettelee sen uuden kielen omalla ajallaan. Ei tuolla ole kenelläkään tässä maailmanajassa aikaa palkata toisen alan koodaria, jollei se ole aivan huippu tyyppi ja tiedossa jo ennestään. Tuo ala on sen verran hektistä, että se voi olla liian kallis palkkaus ja ammattilaiset kyllä saa oman kielensä hommia ja hyvällä liksalla. Ei ole halpoja jätkiä noi.
Etkö oikeasti näe mitään eroa ammattikoodarilla jolla ei ole kokemusta kielestä X ja vastavalmistuneella KTM:llä? Ja vaikka itse kouluttelisi, niin on pikkuinen ero opettaa ammattilaiselle uutta kieltä kuin KTM:lle perusteita. Siitähän yleensä vastavalmistuneen ura alkaa, paitsi jos on saanut tehdä juuri samanlaista hommaa kesätöissä jo aiemmin.Tässähän on juurikin se huvittava ristiriita, että mukamas ei palkata vaikka vastavalmistunutta KTM:ää, koska se ei ole asiantuntija, mutta sitten kyllä IT firmat palkkaisia kieltä osaamattomia koodareita ja itse kouluttelisi.
edit. Lisäsit hieman tekstiä, vastaan siihenkin
Kyllä ammattilaisen ja kotikoodarin (sanan huonossa merkityksessä) koodista näkee heti kumpi on kumman, vaikka mentäisiin ammattilaiselle vieraalla ja kotikoodarille tutussa kielessä. Jonkun camelCasen nyt osaa jokainen, mutta funktioiden nimeämiset ja kommentoinnit tuovat suuren eron. Tässäkin on iso etu sillä ammattitaidolla, vaikkei kieli olisikaan tuttu.Enkä nyt edes ala siitä, että miten vaikeaa on vaikka muiden koodia lukea. Se on usein sellaista hepreaa, että alta pois.