On palattava jälleen tähän ketjuun.
Kesätöiden etsintä on tässä kuukauden päivät ollut jo käynnissä ja tässä kuussa meininki vain kovenee.
En tiedä, meneekö seuraava kysymykseni suoraan "Pitäisikö itkeä vai nauraa?"-ketjuun, mutta koitetaan: Mistä kannattaisi nuoren miehen hakea kesäduunia Vaasassa, kun tuon toisen kotimaisen kanssa on vähän niin ja näin?
Olen laittanut hakemusta muutamaan kauppaan osastolle ja Vaasan sairaalaan sekä kaupungille. Tavoitteena olisi löytää kesätöitä nykyisestä kotikaupungista, kun uusi kämppäkin löydettiin tyttöystävän kanssa. Olen kuitenkin luonnollisesti Vaasassa törmännyt työpaikkailmoituksen edellytykset-kohdassa kaksikielisyyden vaatimukseen ja se on vaikeuttanut duunimetsästystä. Viimeeksi olen ruotsia käyttänyt lukiossa kolmisen vuotta sitten tyydyttävin arvosanoin, mutta kun itärajan suunnalta olen kotoisin, niin aika nopeasti ovat opit haihtuneet.
Kokemusta on vähän mistä sattuu. Kaupasta (kassa/osasto/pullonpalautus), postista, rakennusalalta (maalari), varastosta ja elintarviketyöstä. Hygieniapassi löytyy ja opiskelen tällä hetkellä Vaasan yliopistossa filosofisessa tiedekunnassa. Oman alan hommia ei ainakaan irtoa täältä tuon kehnon ruotsin vuoksi.
Jos jollain olisi vinkkiä, mistä kannattaisi työtä kysyä tai kuten unelmoin, jopa tarjota työtä, niin antaa palaa vain. Tähän tai sitten yv:llä.
Toivottavasti kesäyliopisto ei jää meikäläisen ainoaksi vaihtoehdoksi.