Töitä, mutta mistä?

  • 334 153
  • 1 620
Pakko ilmestyä jälleen inisemään palstalle.

On se kumma tämä työnhaun vaikeus. Olen koittanut nyt kaikkia keinoja: työvoimatoimistoa ja sen nettiä, cv-nettiä, face-to-face -työnhakua, soittamista eri firmoihin, avoimia työhakemuksia, työvoiman vuokrausfirmoja...

Asunnon sain Keravalta ja nyt alkaa olemaan sen verran kiire duunin löytämisen kanssa. Pieneen epätoivoon tässä alkaa kuitenkin jo vaipumaan kun mistään ei tunnu löytyvän mitään.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millainen pohjakoulutus sinulla on?
Hommia johon pitäisi päästä helposti:
- telemarkkinointi
- taksikuski

Itsellänikin on ollut äärettömän vaikea löytää töitä, mutta nyt näyttäisi valoisammalta ja uusia paikkoja on ilmestynyt sitä mukaan kun vanhojen sopimukset päättyvät. Joskus se vain menee niin.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko ilmestyä jälleen inisemään palstalle.

On se kumma tämä työnhaun vaikeus. Olen koittanut nyt kaikkia keinoja: työvoimatoimistoa ja sen nettiä, cv-nettiä, face-to-face -työnhakua, soittamista eri firmoihin, avoimia työhakemuksia, työvoiman vuokrausfirmoja...

Asunnon sain Keravalta ja nyt alkaa olemaan sen verran kiire duunin löytämisen kanssa. Pieneen epätoivoon tässä alkaa kuitenkin jo vaipumaan kun mistään ei tunnu löytyvän mitään.

Jos luottotiedot on kunnossa, niin RAY:lle pääsee aina.
 
Millainen pohjakoulutus sinulla on?
Hommia johon pitäisi päästä helposti:
- telemarkkinointi
- taksikuski


Olen kevään 2007 ylioppilas. Sillä koulupohjalla on etsiskelty. Työkokemusta kassalta, pullohuoneesta, postista, ja rakennusalalta (tarkemmin maalari/rakennusapumies).

Telemarkkinointiin pääsee aina, eri asia tuleeko toimeen surkealla pohjapalkalla plus provikoilla tai jopa pelkällä provikalla.

Taksikuskina tarvitsisin ainakin omasta mielestäni paikallistuntemusta, sillä muutan siis uudelle paikkakunnalle.
 

Kabanossi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asunnon sain Keravalta ja nyt alkaa olemaan sen verran kiire duunin löytämisen kanssa. Pieneen epätoivoon tässä alkaa kuitenkin jo vaipumaan kun mistään ei tunnu löytyvän mitään.

Yhteyttä Tuko Logisticsin varastoille, hakee lähes jatkuvasti uusia keräilijöitä varastoon ja sijaintikin melko lähellä Keravan keskustaa.
 
Yhteyttä Tuko Logisticsin varastoille, hakee lähes jatkuvasti uusia keräilijöitä varastoon ja sijaintikin melko lähellä Keravan keskustaa.

Tukolle on laitettu hakemusta, mutta soittoja en ole tehnyt. Sivuillaan ilmoittavat, että avoimia paikkoja ei ole ja puhelintiedusteluun ei pystytä vastaamaan.

Näemmä avointa hakemustakaan ei voi enää laittaa (kerran olen sen siis laittanut jo).
 

Kabanossi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tukolle on laitettu hakemusta, mutta soittoja en ole tehnyt. Sivuillaan ilmoittavat, että avoimia paikkoja ei ole ja puhelintiedusteluun ei pystytä vastaamaan.

Näemmä avointa hakemustakaan ei voi enää laittaa (kerran olen sen siis laittanut jo).

Outoa, vielä viime viikolla oli puhetta, että uusia työntekijöitä haetaan. Valitettavasti en muutamaan viikkoon ole siellä käymässä niin en voi kysellä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taksikuskina tarvitsisin ainakin omasta mielestäni paikallistuntemusta, sillä muutan siis uudelle paikkakunnalle.
GPS näyttää ja sitävartenhan siellä kurssilla ollaan että opitaan perusjutut.
Alku on varmasti haastavaa, mutta jos oikeasti haluat töitä niin tuo ei ole este työllistymiselle.
Itsekään tosin en ihan helposti lähtisi taksia ajamaan, kun ajokokemus esim. ydinkeskustassa on jäänyt vähäiseksi eikä kaikki kadut ole tuttuja. Mutta henkensä pitimeksi sitä varmasti motivoituisi tarvittaessa tekemään.
 
GPS näyttää ja sitävartenhan siellä kurssilla ollaan että opitaan perusjutut.
Alku on varmasti haastavaa, mutta jos oikeasti haluat töitä niin tuo ei ole este työllistymiselle.

Voi olla vähän liian haastavaa vain välivuoden työksi.

Tuko Logisticsilta ilmoittivat, että työtä ei ole tarjolla. Olen tässä kolunnut vaikka mitä paikkoja, mutta jotenkin alkaa olemaan käsittämätöntä että lähes kahden kuukauden aikana olen päässyt vain kolmeen työhaastatteluun.

Alkaa olemaan jo sen verran epätoivoinen tilanne, että en tiedä miten tuo elämä Keravalla edes tulee onnistumaan. Suoraan sanottuna vituttaa ja stressaa jo liikaa.

Eilen olin Citymarketin haastattelussa. Työministeriön ilmoituksessa luvattiin 25-30h/viikko, mutta haastattelussa kerrottiin, että työtä saa vain parikymmentä tuntia viikossa.

No, eivät pettymykset tähän lopu. Varamiespalvelusta soitettiin myös eilen ja sanottiin että Tuusulassa olisi varastotyötä sulle tarjolla. Olin valmis viiden kilsan pyöräreissuihin ja soitin tänään uudelleen ko. mestaan. Sieltä sitten sanottiin, että ohhoh, tässähän tarvitaankin myös C-kortti. Kiitti.

Tiedä mitä tässä sitten tekee. Ihan kuin joku kusipää ei haluaisi, että saisin töitä...

Edit: Ja ainiin, alkaa jotenkin vituttamaan lauseet "syksy on hakijan parasta aikaa" ja "kyllä tuolta luulis töitä tekevälle löytyvän" sekä "kyllähän noin ahkera hakija löytää varmasti". Silkkaa paskapuhetta.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Itselläni ollut vähän vastaava tilanne, Olin aiemmin Metson valimolla jyväskylässä duunissa mutta siellä sitten iski jonkinmoinen laskusuhdanne kun yksi osasto suljettiin kokonaan, kaikki määräaikaiset (jotkut ollu lähemmäs 3 vuotta) pistettiin uos, yhteensä satakunta tyyppiä.

Olen siitä lähtien ollu kotona meidän tytön kanssa. Ajattelin aluksi että eihän tässä mitään hätiä, liiton rahat tulee ja voi rauhassa katsella kunnon duuni paikan ettei tarvii mihinkän paska hommiin lähtee. No puolen vuoden jälkeen rupes olemaan pikkasen pelko perseessä kun mitään oikein kunnollista ei löytynyt, muutamissa haastatteluissa kävin mutta ei natsannut.

Nyt löyty sitten voittaja! Eli lähden näillä näkymin Jakeluyrittäjäksi Koffin laskuun, riskithän siinä on jonkinmoiset mut ei iha yhtä pahat kuin perus yksityisyrittäjällä kun ajot on kuitenkin taatut.

Ainoa huonopuoli tässä on että joudun ilmeisesti muuttamaan Tampereelle. Ei siinä muuten mitään muttä emännällä on vielä 1,5 vuotta oppisopimus koulutusta Jyväskyläläisessä Tilitoimistossa jäljellä, että ilmeisesti joudumme jonkin aikaa asumaan erillään.

Onkos kellään kokemusta vastaavasta? Pääasiassa nyt jänskättää että joutuuko siinä painamaan kaikki viikonloputkin duunia? Tommosiin 12 tunnin työpäiviin olen jo yrittänyt henkisesti asennoitua.
 

Glove

Jäsen
GPS näyttää ja sitävartenhan siellä kurssilla ollaan että opitaan perusjutut.
Alku on varmasti haastavaa, mutta jos oikeasti haluat töitä niin tuo ei ole este työllistymiselle.
Itsekään tosin en ihan helposti lähtisi taksia ajamaan, kun ajokokemus esim. ydinkeskustassa on jäänyt vähäiseksi eikä kaikki kadut ole tuttuja. Mutta henkensä pitimeksi sitä varmasti motivoituisi tarvittaessa tekemään.

Ja siihen kurssin suorittamiseen tarvitaan myös sitä paikallistuntemusta. Ei se ihan tuosta vaan heittämällä mene läpi ks. http://forum.taksikuski.net/viewtopic.php?t=1630
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Niille tiedoksi jotka kuvittelevat rakennusalan olevat avain onneen kaikille, kannattaa perehtyä ensinnäkin siihen faktaan, että rakentamisen määrä näillä leveysasteilla vähenee ja suuri osa pyrkyreistä on ulkomaalaisia yrityksiä. Tämä taas johtuu osittain siitä, että Virossa alan työpaikkojen määrä on vähentynyt kymmenellä tuhannella = ylitarjonta työvoimasta rakennuksilla. Eli jos haet töítä suomalaisena suomalaisesta firmasta niin sinun pitää olla oleellisesesti eteläistä veljeäsi pätevämpi. Tämä siis alalla työskentelevän näkökulmasta sanottuna,
 

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
Voi olla vähän liian haastavaa vain välivuoden työksi.

Tuko Logisticsilta ilmoittivat, että työtä ei ole tarjolla. Olen tässä kolunnut vaikka mitä paikkoja, mutta jotenkin alkaa olemaan käsittämätöntä että lähes kahden kuukauden aikana olen päässyt vain kolmeen työhaastatteluun.

Alkaa olemaan jo sen verran epätoivoinen tilanne, että en tiedä miten tuo elämä Keravalla edes tulee onnistumaan. Suoraan sanottuna vituttaa ja stressaa jo liikaa.

Eilen olin Citymarketin haastattelussa. Työministeriön ilmoituksessa luvattiin 25-30h/viikko, mutta haastattelussa kerrottiin, että työtä saa vain parikymmentä tuntia viikossa.

No, eivät pettymykset tähän lopu. Varamiespalvelusta soitettiin myös eilen ja sanottiin että Tuusulassa olisi varastotyötä sulle tarjolla. Olin valmis viiden kilsan pyöräreissuihin ja soitin tänään uudelleen ko. mestaan. Sieltä sitten sanottiin, että ohhoh, tässähän tarvitaankin myös C-kortti. Kiitti.

Tiedä mitä tässä sitten tekee. Ihan kuin joku kusipää ei haluaisi, että saisin töitä...

Edit: Ja ainiin, alkaa jotenkin vituttamaan lauseet "syksy on hakijan parasta aikaa" ja "kyllä tuolta luulis töitä tekevälle löytyvän" sekä "kyllähän noin ahkera hakija löytää varmasti". Silkkaa paskapuhetta.


Kannattaa seurata esim. Monsteria ja oikotietä ja muutkin henkilöstövuokraus firmat. Esim. Barona, adecco ja opteam.
 
Kannattaa seurata esim. Monsteria ja oikotietä ja muutkin henkilöstövuokraus firmat. Esim. Barona, adecco ja opteam.

No onhan noita koitettu. Baronasta jäi vitun paskat fiilikset; luvattiin maasta taivaisiin kaikkea mutta ainoatakaan yhteydenottoa ei tullut. Itse joutu soittelemaan, mutta mitään ei saatu aikaan siellä päässä.

Samaten Varamiespalvelussa lähes kustiin silmään, niin kuin kerroinkin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onkos kellään kokemusta vastaavasta? Pääasiassa nyt jänskättää että joutuuko siinä painamaan kaikki viikonloputkin duunia?

Ei omakohtaista kokemusta, mutta kaveri, joka tekee noita hommia, kiroilee jatkuvasti, kun orjien ollessa saikulla palaa omatkin vapaat, jopa minuutin varoitusajalla. On kuitenkin tehnyt noita hommia jo 5-6 vuotta ainakin, joten ei se ihan kamalaa voi olla. Rahaa tulee ilmeisesti sen verran, että siitä riittää perus elämiseen ja vähän muuhunkin.

Varaudu vain sellaiseen asiaan, että työt saattavat vähentyäkin, sillä oluen myynti on melko reippaassa laskussa, eikä nousua ole luvassa, sillä työn ja humalan hinnat nousevat kohisten. Suosittelen myös kofeiinitablettien hankkimista, sillä yöunet saattavat jäädä hyvinkin lyhyiksi, jos ajat pidemmän reissun.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Vitun lama! Tammikuusta alkaen tarvitsisi töitä ja tällä hetkellä tuntuu, että kaikki kelpaisi, kun pääsisi vaan töihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vitun lama! Tammikuusta alkaen tarvitsisi töitä ja tällä hetkellä tuntuu, että kaikki kelpaisi, kun pääsisi vaan töihin.

Sanon tämän aina vain uudelleen. Oletko muka oikeasti soittanut kaikki paikkakuntasi siivousyritykset läpi? Jos olet, niin soita naapurikuntaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Itselläkin tekisi mieli palailla Suomeen, mutta aika tiukassa ovat työt sielläpäin. Ainahan ne jollain tapaa ovat ainakin tällä alalla. Jos hakee johonkin niin aina on yli 200 muutakin hamuamassa samaa paikkaa. Olisi vissiin aikanaan pitänyt opetella kunnolla se koodaaminen niin voisi käydä vain koputtamassa oveen. No taistellaan näillä korteilla mitä on jaettu ja pelailtu.

Alan vaihto tietenkin ehkä helpottaisi, mutta sekin vaatii koulutusta ja ei tässä ole varaa olla työtön tai opiskelija kuukauttakaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Juups.

Perjantaina saan paperit käteen ja sen jälkeen alkaa työnhakurumba. Tai itse asiassa olen sitä jo aloitellutkin, mutta sen jälkeen se alkaa toden teolla.

Onneksi itselläni sellainen ala kun valmistun restonomiksi, että jonkinlaisia keittiö-alanhommia nyt luulisi irtoavan jostainpäin Suomea melko helpollakin lamasta huolimatta. Tai kyllähän se kai alkaa jo tälläkin alalla näkymään laman vaikutukset.

En nyt usko, että heti saan koulutustani vastaavia hommia, mutta kunhan nyt jotain hommia saisi. Työntekoa en pelkää ja rahaa tarvitsen ja helvetisti. Enkä nyt loppupeleissä ole ollenkaan enää varma jääkö tämä minun viimeiseksi kouluksenikaan. Olen suunnitellut kyllä sellaistakin vaihtoehtoa, että pidän tässä välivuoden ja hakeudun uudelleen opiskelemaan. Tällä kertaa viestintää.

Kuitenkin töitä pitäisi saada jostain, joten hakurumba alkakoon! Tietäis vaan mistä sen rumban kannattais aloittaa...
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Juups. Kuitenkin töitä pitäisi saada jostain, joten hakurumba alkakoon! Tietäis vaan mistä sen rumban kannattais aloittaa...

Ei muuta kuin tsemppiä vaan matkaan. Ahkera hakija palkitaan, ei muutakuin matoa koukkuun vaan.
Ja tuskin se Gordon Ramsey ihan pääkokiksi ekaan työpaikkaan menny =).
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Työharjoitteluun

Nostetaanpa tätä ylös, eli eikös täällä sentään voi tarjota itseään töihin ja hankkia työvoimaa? Tuli tuossa mieleen kun olen nyt selaillut kaikkia mahdollisia kanavia, joilla haetaan väkeä palvelukseen, niin täällä muistaakseni aikoinaan oli jokin ketju. Tämän nyt sitten haulla löysin.

Elikkäs työharjoittelupaikka puuha-petellä hakusessa ja liiketalouden saralta pitäisi hommia kevään lopulla löytää, lähinnä markkinoinnin ja myynnin saralta. AMK pohjalla mennään ja pk-seudulta kernaasti.

Lähinnä kuitenkin tässä keskustelua ajattelin nostaa, kuitenkin moni varmaan hakee töitä tällä hetkellä. Ehkä jokunen täältä alkanut keskustelu voi jopa johtaa työsopimuksen allekirjoittamiseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lähinnä kuitenkin tässä keskustelua ajattelin nostaa, kuitenkin moni varmaan hakee töitä tällä hetkellä. Ehkä jokunen täältä alkanut keskustelu voi jopa johtaa työsopimuksen allekirjoittamiseen.

Juups. Itsekin edelleen hakemassa töitä. Ei ole helvetti vielä tärpännyt mikään duuni ja johan tässä alkaa otsalohkoa kiristämään...

Olen kyllä hakenut niihin paskempiinkin työtehtäviin omalla asuinseudullani (en viitsi kauemmaksi niiden perässä muuttaa), mutta eipä ole niistäkään mitään kuulunut. Tai justiinhan tässä pukkasi uutista mediassa läpi missä kerrottiin noihinkin tehtäviin hakijamäärien nousseen roimasti, joten voisiko puheet helposta pääsystä noihin työtehtäviinkin jättää unholaan?

Oman alan töiden perässä olen kyllä valmis sitten muuttamaan kauemmaksikin. Juurikin tänään pistin taas hakemusta Lappiin asti, jotta ottais töihin sinne.

Nyt olen nuo Työkkärin vapaat työtehtävät kolunnut tällä hetkellä suurinpiirtein läpi ja lähettänyt niihin hakemuksia ja nyt olisikin seuraavana vuorossa avointen hakemusten lähettely. Joku viisas kun on sanonut, että suurta osaa vapaista työpaikoista ei edes ilmoiteta missään.

Miten olisi sitten kannattaako eri yritykset ja ravintolat soittaa läpi ja kysyä löytyiskö töitä vai lähettää mielummin avointa hakemusta kirjeenä? Entä onko tuosta soittamisesta muuten kuinka paljon hyötyä? Olen kuullut ja lukenut sen hyödyllisyydestä sekä negatiivista että myös positiivista palautetta.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Olen kyllä hakenut niihin paskempiinkin työtehtäviin omalla asuinseudullani (en viitsi kauemmaksi niiden perässä muuttaa), mutta eipä ole niistäkään mitään kuulunut.

Kokemukseni mukaan niihin on kohtalaisen turha hakemuksia lähetellä, koska etenkin kaupungeissa sopivia hakijoita riittää. Kesäisinkin esimerkiksi mansikanmyyjäksi yrittävät sadat. Sellaisen ilmoituksen sain.

Hakemusten lähettelyn sijaan kannattaa itse kävellä paikan päälle ja esittäytyä, jos se on mahdollista. Huomioi kuitenkin, ettei perusduuniin helposti palkata ihmistä, joka lähtee siitä todennäköisesti pois. Työnantajan näkökulmasta kaupan kassalle sopivampi on ammattikoulun käynyt työtön ompelija kuin maisteri, joka lähtee litomaan, kun tilaisuus avautuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös