Tässäkö ensi kauden valmentaja ?

  • 248 026
  • 1 105

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Dastrike kirjoitti:
Meininki Jokereissa alkaa olla samanlaista kun eräässä fuusioituneessa valtion yrityksessä. Mikään ei toimi. Eikä kukaan tiedä että miksi.

Aivan. Ja tarkistin tuon asian moneen kertaan eri tahoilta. Se pitää 100 % varmasti paikkansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juhaht kirjoitti:
Eli kyseessä oli ota tai jätä -mallin setti Hjallikselta? Eri reilu kaveri.

Ei, vaan kun pomo laukaisee mediassa, että uusi kakkonen on valittu niin uusi kakkonen on valittu. Ei siinä voi enää kieltäytyä. Kun ei ollut ehdollakaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymyksiä

Onko nyt sitten varmaa, ettei Surenkinilla ole uudessa valmennuskuviossa mitään roolia? Ja mitä uusi ykkönen on sanonut Waden mukaantulosta - on se sitten Hjalliksen yllättäen medialle heittämä tai ei?

Esimerkiksi XXeXXeX (haluatko ostaa konsonantin?) - Immonen - Surenkin olisi oikein pätevä kolmikko. Onko se mahdoton? Halutaanko Surenkin pitää organisaatiossa? Haluaako hän nykytilanteessa edes jäädä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vastauksia

Itse en tiedä tarkkaan Surenkinin tilannetta, mutta kun Hjallis teki Wadesta kakkosen, niin eiköhän se ole siinä se. Esimerkiksi valmentajakandidaattisi XXeXXeX sai Waden tulosta tiedon vasta kun Wade oli tullut. Wade ei ollut XXeXXeXin ehdokas. Aivan kuten Hjallis muuten totesikin julkisesti.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Eihän tässä kai voi olla mitään muuta mahdollisuutta, kuin se, että uusi päävalmentaja on halunnut Waden kakkoseksi ja sen jälkeen ei paljon mietitty/kyselty. Ei tässä mistään median hämmentämisestä tai huomion siirtämistä pois Jokereiden konttaamisesta voi olla kysymys, koska se onnistuu luonnollisesti kun porukka keskittyy kunnon peleihin. Jos uutta valmentajaa ei ole vielä valittu ja Waden nimitys on pitävä, ei voi kun nauraa. Onkohan Hjallis lukenut IS Veikkaajan jutun?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Eihän tässä kai voi olla mitään muuta mahdollisuutta, kuin se, että uusi päävalmentaja on halunnut Waden kakkoseksi ja sen jälkeen ei paljon mietitty/kyselty.

Hjallis kumosi mediassa tämän vaihtoehdon. Hän totesi, että Wade ei ollut uuden päävalmentajan ehdokas tontille, mutta saa kelvata hänelle koska on kelvannut Summaselle ja Jortikallekin.

No, Hjallis on pomo. Yhtenä aamuna hän valitsee kakkosvalmentajan, toisena tuo taloon uuden hyökkääjän tai puolustajan. Ei tässä ole mitään uutta. Onko tässä järkeä, se on sitten toinen juttu.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
cobol kirjoitti:
Hjallis kumosi mediassa tämän vaihtoehdon. Hän totesi, että Wade ei ollut uuden päävalmentajan ehdokas tontille, mutta saa kelvata hänelle koska on kelvannut Summaselle ja Jortikallekin.
Ei ole todellista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuuski kirjoitti:
Ei ole todellista.

Kaikki on suhteellista. Tässä tapahtumia 1 vuoden ajalta Jokerien valmennuksessa ja taustoissa:

1. Hjallis tekee suullisen sopimuksen Jortikan kanssa kaudesta 2005-2006
2. Jortikka lähtee Turkuun
3. Hjallis päättää valita valmentajiksi Immosen ja Lukkarilan, joista jälkimmäisestä kaikki varoittavat häntä
4. Hjallis päättää korvata Lukkarilan Surenkinilla
5. Immonen ei suostu, vaan ilmoittaa lähtevänsä, jos Lukkarila lähtee
6. Hjallis täydentää valmennusta Surenkinilla
7. Hjallis potkii Immosen, Lukkarilan ja Surenkinin pihalle, vaikka kaikki suosittavat jälkimmäisen pitämistä mukana
8. Hjallis tempaisee Curren ja Virmasen valmentajiksi
9. Hjallis nimittää Waden UTJ:ksi
10. Hjallis siirtää Virmasen sivuun ja nimittää Surenkinin kakkoseksi
11. Jortikka on tulossa takaisin, mutta ei tulekaan
12. Hjallis palkkaa valmentajaksi herra S:n naapurista
13. Hjallis päättää Waden UTJ-uran ja valitsee Waden, nyt kakkoseksi
14. Hjallis ilmoittaa, että uuden UTJ:n julkistaminen viipyy uuden UTJ:n omasta toivomuksesta
15. Uutta UTJ:ta ei tulekaan toistaiseksi

Onko tämä todellista :)
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Hjallis sai ns. ahaa-elämyksen ja jotta hän saisi medialle vähän etukäteispurtavaa, Hjallis teki tuosta noin vaan Wadesta uuden kakkosvalmentajan. Asiasta ei ollut mitään etukäteistietoa Wadella tai edes Virmasella. Kummallekin Waden nimittäminen kakkoseksi tuli täytenä yllätyksenä.

Tämä on meidän Jokerit.

Tämä kuvio kävi minukin mielessäni. Jos on totta (ja miksei olisi) niin mitä tahansa voi edelleen tapahtua. Toivottavaa kuitenkin olisi, että Hjalliksen ahaa-elämykset jäisivät mahdollisimman vähiin. Toisaalta useinhan sanotaan, että tee niinkuin ensimmäiseksi tulee mieleen, joten voihan se intuition mukaan toimiminen olla tuloksekastakin. Tässä tapauksessa kuitenkin melkoisen yllättävää.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Entäs jos?

Kovasti tuntuu - viime vuosien tapaan - olevan taas sekoilua Jokereiden ensi kauden joukkueen kasaamisessa - ainakin jos veli-Cobolia ja kumppaneita on uskominen. Pelleilyä koko touhu, sanoisin. Kuullessani Waden tulosta kakkoseksi en voinut olla pohtimatta sellaistakin vaihtoehtoa, että entäs jos Shedden ei tulekaan/lähtee aivan kauden kynnyksellä - tyyliin Thomas; kuka ykköseksi? No, kakkonen tietenkin! Omissa kauhukuvissani Wade on takasin päävalmentajan paikalla nopeammin kuin kukaan uskalsi odottaa. No, ainakin yhdellä nimimerkillä täällä olisi riemu katossa. Onko nyky-Jokereissa todellakin kaikki mahdollista?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tästä Wade asiasta, kuten muistakin asioista on ollut ja tulee olemaan aina noita 100%:n totuuksia. Jotkut jopa ylittävät tämän.
Erittäin epätodennäköistä, etteikö Wadelta oltaisi kysytty koko asiaa.
Ja todella hyvää pisnestä hankkia tulevalta, arvokkaalta, valmentajakandinaatilta nimi paperiin, jolla sinänsä ei ole mitään merkitystä, ja tämän jälkeen aloittaa rummutus; "Vittu sä oot mun hommissa, mä teen mitä mä haluun ja niin kuule teet sääkin. Kyykkyyn".
Näinhän kootaan menestyvä joukkue, 100%:n varmuudella

Kallis + hyvä = arvokas
Kallis + huono = kallis paska
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Target kirjoitti:
Tästä Wade asiasta, kuten muistakin asioista on ollut ja tulee olemaan aina noita 100%:n totuuksia. Jotkut jopa ylittävät tämän.
Erittäin epätodennäköistä, etteikö Wadelta oltaisi kysytty koko asiaa.

Epäillä saa ja pitääkin aina. Mutta kun olen seurannut Hjallista ja hänen päätöksiään alusta asti, niin kertomani Hjalliksen tapa toimia on täysin linjassa Hjalliksen normaalin toimintatavan kanssa. Paljon isommatkin asiat Hjallis on päättänyt samalla tavalla eli yhtäkkiä ja usein myös aiemmasta päätösesityksestä rajusti poiketen. Jos näistä Hjalliksen pikapäätöksistä tehtäisiin lista, kukaan ei uskoisi sitä. Tämä on Hjalliksen tapa toimia ja hänen lähipiirinsä on siihen täysin sopeutunut.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
cobol kirjoitti:
Tämä on Hjalliksen tapa toimia ja hänen lähipiirinsä on siihen täysin sopeutunut.
Siihen on pakko sopeutua, jos aiot olla sillä pajalla töissä. Parhaimpana/pahimpana esimerkkinä Hjallis FM, kaveri potki myyntiheebet pihalle ja rupesi itse kauppaamaan ilma-aikaa, kun osaa hommat itse niin perkeleen paljon paremmin. Ja miten kävi.....Voi hyvänen aika....
(tämä EI tarkoita sitä, etteikö Hjalmari olisi hyvä myyntimies, mutta kaikkeen hänkään ei kykene)
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Metro4ever kirjoitti:
(tämä EI tarkoita sitä, etteikö Hjalmari olisi hyvä myyntimies, mutta kaikkeen hänkään ei kykene)

Niinpä, kyllähän Hjalliksella on businesspuoli niin hyvin hanskassa että varmasti olisi myös loistava myyntimies. Tuo sun mainitsema radio-esimerkki on hyvä osoitus siitä että mies haukkaa hanakasti liian ison palan kakkua syödäkseen. Ei ole kyse siitä etteikö mies osaisi vaan siitä ettei jokaista asiaa yksinkertaisesti ehdi yksin hoitamaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Alkiolainen kirjoitti:
Kovasti tuntuu - viime vuosien tapaan - olevan taas sekoilua Jokereiden ensi kauden joukkueen kasaamisessa - ainakin jos veli-Cobolia ja kumppaneita on uskominen. Pelleilyä koko touhu, sanoisin. Kuullessani Waden tulosta kakkoseksi en voinut olla pohtimatta sellaistakin vaihtoehtoa, että entäs jos Shedden ei tulekaan/lähtee aivan kauden kynnyksellä - tyyliin Thomas; kuka ykköseksi? No, kakkonen tietenkin! Omissa kauhukuvissani Wade on takasin päävalmentajan paikalla nopeammin kuin kukaan uskalsi odottaa. No, ainakin yhdellä nimimerkillä täällä olisi riemu katossa. Onko nyky-Jokereissa todellakin kaikki mahdollista?

No onneksi täällä on kuitenkin jo porukkaa jolla on tikarit valmiiksi teroitettuna valmiina iskemään ne Waden selkään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lainaan flintstonea toisesta ketjusta;

"Eli kyllä Suomesta varmasti löytyy aivan huippuosaamista myös valmennuksellisesti, ehkäpä jopa enemmän kuin absoluuttisesti pelaajatasolla löytyy."

Miten tämä oikeastaan on, löytyykö tästä maasta oikeasti huippukoutseja eli sellaisia, jotka kelpuuttaisimme Jokereihin. Mitään varmaa tietoa tai oikeastaan edes mielipidettä minulla ei tähän ole, mutta suomalaisista valmentajista minä kelpuuttaisin Jokereihin vain muutaman ukon:

Aravirta
Westerlund
Summanen
Jalonen
Rautakorpi

Suhteellisen lyhyt tuo lista. Ja kun kaikki noista ovat (paitsi Erkka) jo ensi kaudeksi kiinnitettyjä, on aika luonnollista, että katseet siirretään ulkomaalaisiin valmentajiin. Minua tämä huolestuttaa, kyllä mestaruudet on pääsääntöisesti voitettu kotimaisin valmennusvoimin. Meidän kotimainen valmennusosaaminen on aika harvojen harteilla ?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
bozik kirjoitti:
[Miten tämä oikeastaan on, löytyykö tästä maasta oikeasti huippukoutseja eli sellaisia, jotka kelpuuttaisimme Jokereihin. Mitään varmaa tietoa tai oikeastaan edes mielipidettä minulla ei tähän ole, mutta suomalaisista valmentajista minä kelpuuttaisin Jokereihin vain muutaman ukon:

Aravirta
Westerlund
Summanen
Jalonen
Rautakorpi

Suhteellisen lyhyt tuo lista.

Suomi on pieni maa joten absoluuttiselle huipulle meillä ei tietenkään ole liikaa tarjontaa mutta kyllähän nuo kaikki viisi olisi myös minun silmissäni erinomaisia valintoja Jokereiden valmennukseen. Ja Jalonenhan tuossa listassa on tietenkin Jukka Jalonen, ei nenä-Jalonen.

Ja tottakai kun tarjonta huipulla on suhteellisen pientä pitää tarvittaessa kääntyä ulkomaiden suuntaan, minusta tämä sinällään ei ole ongelma mutta hankinnan sopiminen ja sopeutuminen kotoiseen SM-liigaan on aina hieman vaikea ennakkoon arvioida.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neely kirjoitti:
Niinpä, kyllähän Hjalliksella on businesspuoli niin hyvin hanskassa että varmasti olisi myös loistava myyntimies. Tuo sun mainitsema radio-esimerkki on hyvä osoitus siitä että mies haukkaa hanakasti liian ison palan kakkua syödäkseen. Ei ole kyse siitä etteikö mies osaisi vaan siitä ettei jokaista asiaa yksinkertaisesti ehdi yksin hoitamaan.

cobolin ja sinun kuvaamasi käyttäytymisen nimi on "Hybris", tai sen lievämpi versio "narsismi". Tämä tauti perustuu vääränlaiseen omakuvaan, ja uskomattomaan kateuteen jos joku toinen osaa jotain jota ei itse osaa. Tautia sairastava luulee hallitsevansa kaikkea ja muita ihmisiä. Suuttuu jos ihmiset ovat eri mieltä kuin hän, ja kerää pääsääntöisesti ympäriinsä vain YES-miehiä, jotka tottelevat kiltisti kaikki käskyt ja mielijohteet. Äkkinäisillä päätöksillä pyritään jopa testaamaan miltä osin ympäristön ihmiset ovat lojaaleja. Jokainen joka uskaltaa olla eri mieltä pyyhkäistään pois lähipiiristä, ja kaikki mielipiteet jotka eivät sovi sairastelevan maailmankuvaan ovat "tyhmiä" tai liittyvät asioihin jotka ovat "tyhmiä" tai "tarpeettomia". "Narsismia" sairastava on kuin prinsessa joka ei siedä kilpailevaa prinsessaa samassa linnassa.

Toivottavasti teidän kuvauksenne Hjalliksesta on väärä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
RoopeS kirjoitti:
Toivottavasti teidän kuvauksenne Hjalliksesta on väärä.

Kaikenlaista roskaa sinäkin jaksat kirjoitella. Se mitä minä kirjoitin Hjalliksen tavasta toimia pitää paikkansa. Mutta se mitä sinä kirjoitat on roskaa. Ei siksi, että sinä se kirjoitat. Vaan siksi, että teet vääriä määrittelyjä. En viitsi asiasta enempää kirjoittaa, mutta Hjalliksen leimaaminen "uskomattoman kateelliseksi" ja asian kääntäminen vielä niin, että se on minun mielipiteeni, on hyvä esimerkki täydellisestä perseilystä.

Koitetaas nyt pysyä vähän aiheessa. Helpoiten varmasti onnistuu, jos naapuri pysyy poissa. Teillä on playoffit menossa ja vaikka asia onkin uusi, luulisi siinä olevan ihan rittävästi pohdittavaa.

Ja aihehan oli Jokerien ensi kauden valmentaja.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Kaikenlaista roskaa sinäkin jaksat kirjoitella. Se mitä minä kirjoitin Hjalliksen tavasta toimia pitää paikkansa. Mutta se mitä sinä kirjoitat on roskaa. Ei siksi, että sinä se kirjoitat. Vaan siksi, että teet vääriä määrittelyjä.

Ja aihehan oli Jokerien ensi kauden valmentaja.

Kuvauksesi pitää paikkansa, sen voin itse todistaa. Määrittelyni ei ole kovinkaan väärä. Sen tiedät myös sinä. Mutta jätetään suosiolla tämä väliin. Olin tyhmä kun dyykkasin aiheeseen. Keskitytään oleelliseen ihan kuten toteat.

Kyllä POFFit on taas uusi ilmiö. Siitä on jo vuosi kun olimme viime kerran mukana, vaikka matka katkesi lyhyeen.

Ja teidän valmentaja on aihe, ja se onkin jännä aihe. Tuntien Hjallista, voi kaikki vielä kääntyä vaikka miten, vähän kuten itse toteatkin.

Back to basics, ja sorry vielä kerran.
 
K

kiwipilot

RoopeS kirjoitti:
Tämä tauti perustuu vääränlaiseen omakuvaan, ja uskomattomaan kateuteen jos joku toinen osaa jotain jota ei itse osaa. Tautia sairastava luulee hallitsevansa kaikkea ja muita ihmisiä. Suuttuu jos ihmiset ovat eri mieltä kuin hän, ja kerää pääsääntöisesti ympäriinsä vain YES-miehiä, jotka tottelevat kiltisti kaikki käskyt ja mielijohteet. Äkkinäisillä päätöksillä pyritään jopa testaamaan miltä osin ympäristön ihmiset ovat lojaaleja. Jokainen joka uskaltaa olla eri mieltä pyyhkäistään pois lähipiiristä, ja kaikki mielipiteet jotka eivät sovi sairastelevan maailmankuvaan ovat "tyhmiä" tai liittyvät asioihin jotka ovat "tyhmiä" tai "tarpeettomia". "Narsismia" sairastava on kuin prinsessa joka ei siedä kilpailevaa prinsessaa samassa linnassa.

Tää taitaa kuulua sinne jullipuolen Moberg-ketjuun?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Metro4ever kirjoitti:
...esimerkkinä Hjallis FM, kaveri potki myyntiheebet pihalle ja rupesi itse kauppaamaan ilma-aikaa, kun osaa hommat itse niin perkeleen paljon paremmin. Ja miten kävi.....Voi hyvänen aika....
Eiköhän tuon operaation tarkoitus ollut saattaa Sport FM vain myyntikuntoon eikä sen kummempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös