Tässäkö ensi kauden valmentaja ?

  • 248 026
  • 1 105

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Toisaalta jos ykköskoutsi on englantia äidinkielenään puhuva, niin kakkosen hyvästä englanninkielen taidosta ei olisi ollut haittaa. Vepu olisi samalla voinut hankkia meille jonkun nuoren venäläisen raketin ja ottaa sellaisen tänne kehittymään ennen siirtymistä nahilaan. Tai vaikka kaksi sellaista.

Wade on treenannut englantia, joten toivotaan että pärjää. Olisihan se aivan käsittämätöntä, että X heittäisi kiihkeässä pelissä leveällä jenkkiaksentillaan pikakyssärin ja kakkonen ei sitä ymmärtäisi. Toivon Waden menestyvän. Silti olen ymmälläni kun tiedän Waden tilanteesta jonkin verran. Mutta hän luottaa itse pärjäävänsä ja se on tärkeintä.

Itse olin Vepun kannalla, koska hän on valmennusteoreetikkona, kuntovalmentajana ja kielitaidoltaan pätevä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lisätään myös yksi fakta:

X piti Surenkinia hyvänä parina. Tieto on varma.

Senkin takia oudoksun Waden valintaa. X:n kantaa Wadesta en tiedä. Tuskin on vastaankaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puzzle

Aikamoinen palapeli tästä Jokerien "uudelleenorganisoitumisesta" on tulossa. Oikeastaan hommaa voi vakavasti arvioida vasta siinä vaiheessa, kun jokaiselle avoimelle postille on uuden henkilön nimi. Taattuun ja tuttuun tyylin paikoille joille ei löydy sopivaa nimeä sijoitetaan Masa. Ensi kaudella Masa voi siis olla liigassa pääkoutsi ja kakkosena a-junnuissa. Tiedä häntä.

Enkun kielen osalta onneksi lätkäenglanti on sellaista, että ei niitä ongelmia pelin aikana ilmene. Kaukalon laidalla riittää kun osaa sanat gou, fak, shuuut ja diifenss.

Se on sitten paljon haasteellisempi juttu, kuinka läheisiksi välit siviilissä muodostuvat, jos toiselle puhuminen on vaikeaa. Mitä noita valmentajia olen itse seuraillut, niin aika paljon ykkönen ja kakkonen ovat tavanneet vaihtaa ajatuksiaan myös kaukalon ulkopuolella omassa kopissaan. Siellä ei millään riitä pelkkä asenne kohdallaan ja noiden aiemmin mainittujen sanojen hokeminen suu vaahdossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hyvin muotoiltu, bozik. Masa on tie, totuus ja vastaus :)

Kaikki tuki Wadelle kuitenkin kun nyt on valittu kakkoseksi. Ensi kaudella nähdään toivottavasti taisteleva Jokerit, joka ei jätä ketään kylmäksi. Paitsi naapurin kovanaamat.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
cobol kirjoitti:
Millä meriiteillä Wade hänet ohitti?

Vastaushan on ilmiselvä eikä tässä ole tarvetta kierrellä ja kaarrella asian ympärillä. Wade ei ohittanut Vepua millään meriiteillä, koska mitään todellista ohittamis- tai punnitsemistilannetta ei oikeastaan edes ollut. Wadelle vain piti löytää sopiva rooli organisaatiossa, ja ilmeisesti kakkosvalmentajan paikka on se kaikkein sopivin, myös menneisyyden tekemisiä silmällä pitäen ja huolimatta epäonnistumisesta vastuuvalmentajana. Se on sitten eri kysymys (ja tätähän itse ajat takaa), pitäisikö Jokereiden tällä tavalla toimia vai pitäisikö kakkosvalmentajan paikka täyttää veren maku suussa ja suurennuslasilla ehdokkaiden meriittejä ja kykyjä tarkastellen. Tietysti voisi sanoa, että Wadella on vapaalippu Jokereissa ja tuhahtaa, mutta toisaalta voisi myös sanoa, että Wade on lippunsa ihan itse Jokereissa ansainnut ja että hän on niin oleellinen osa Jokereita, ettei hänen paikastaan kakkosena ole mukisemista.

Wadelle vain lisää kurssikirjoja, Canal+ ja englanniksi selostettujen NHL-matsien sekä leffojen tsiigaamista ilman tekstitystä 24/7, kyllä se englanti tarttuu.

Mitä tulee Jönniin, niin itseäni alkaa jostain syystä naurattaa hervottomasti aina, kun joku viittaa häneen nimellä Mykkä. Urheilutoimenjohtaja Mykkä kuulostaa täydelliseltä valinnalta Jokereihin. ;)
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kopteri kirjoitti:
Eivät kai Jokeritkaan voi olla niin pihalla, että julkistaisivat kakkoskoutsin jos ykköskoutsi ei ole haarukassa?
Vai voivatko...
Mehän voimme olla niin pihalla kuin haluamme. Ja olemme kanssa.

Kausi 2005 - 2006 on Jokereissa kirottu. Yhtään järjellistä päätöstä ei Jokereista saada ulos niin kauan kuin tämä kausi on käynnissä.

Niin että lopettakaa turha järkeily, ei hyödytä mitään.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
eagle kirjoitti:
Nyt kun Jokereilla on tarvetta sekä UTJ'lle ja valmentajalle ensi kaudeksi, niin valintahan on aika varma homma. Kuka tekee kummatkin, ammattitaidolla. Mies joka on tottunut nostamaan pohjalta seuran aina kohti aurinkoa. Mies joka tekee seurasta kuin seurasta kiinnostavan ja menestyvän. Se ei vaadi kuin muutaman harjoituksen ja oikea rento meininki on löydetty. Tämän lisäksi maailmanluokan pelaajia virtaa solkenaan Jokereihin. Onnittelen siis jo valmiiksi tästä kovan luokan kaappauksesta, olisi kelvannut meillekkin!
Matti Virmanen?
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Gepardi kirjoitti:
Matti Virmanen?

eaglen koodi avautunee termillä "maailmanluokan pelaaja". Jos ei riitä, lisään itse soppaan "prinsiipit" ja "kuuluisan ABC-ohjelman".

Ei jumalauta, sitä ehdokasta en kyllä toivoisi edes pahimmalle inhokille (käyköön esimerkiksi Jokerit 90-luvulla), saati sitten teille nyt koetun kauden jälkeen. Huumoria tuo epäilemättä oli, mutta riski on aina olemassa nyt kun mies on taas vapailla markkinoilla ja itseluottamus ei näytä lausuntojen perusteella kolhuja kärsineen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Power kirjoitti:
Huumoria tuo epäilemättä oli, mutta riski on aina olemassa nyt kun mies on taas vapailla markkinoilla ja itseluottamus ei näytä lausuntojen perusteella kolhuja kärsineen.

Tamihan olisi valmis roolihahmo Tarantinon leffaan, aivan kuten nimimerkki HN osuvasti Virmasesta tässä kauden aikana totesi. Siihen vielä Pena naapurista, Hjallis Jokereista, Jortikka Tepsistä, Rautakorpi Tapparasta, Summanen Bluesista ja Kale liitosta. Siinä olisi Tarantinolle huikea casting. Kaverihan pitää kutsua välittömästi tekemään käsis Suomen lätkäskenestä!
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Power kirjoitti:
eaglen koodi avautunee termillä "maailmanluokan pelaaja". Jos ei riitä, lisään itse soppaan "prinsiipit" ja "kuuluisan ABC-ohjelman".
Tokihan sen tiesin, piti vain koittaa olla hieman sarkastinen. Johan Virmanen on tällä kaudella TJ:n ja kakkoskoutsin hommaa hoitanut, niin miksei nyt UTJ:kin? :)

No joo, leikki sikseen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Wade on treenannut englantia, joten toivotaan että pärjää. Olisihan se aivan käsittämätöntä, että X heittäisi kiihkeässä pelissä leveällä jenkkiaksentillaan pikakyssärin ja kakkonen ei sitä ymmärtäisi. Toivon Waden menestyvän. Silti olen ymmälläni kun tiedän Waden tilanteesta jonkin verran. Mutta hän luottaa itse pärjäävänsä ja se on tärkeintä.

Minä taas olisin jokseenkin hämmästynyt jos Wade ei ymmärtäisi mitä tuo mahdollisesti lontoota äidinkielenään puhuva päävalmentaja sanoisi sillä jääkiekko ei edelleenkään ole rakettitiedettä ja jo 15 vuotiaat ovat saaneet täällä suomessa koulussa sen verran englannin opetusta että normaali puhuminen tarvittaessa onnistuu. Ellei Wade sitten ollut koulussa aikanaan täysin saapas?

cobol kirjoitti:
Itse olin Vepun kannalla, koska hän on valmennusteoreetikkona, kuntovalmentajana ja kielitaidoltaan pätevä.

Minulla ei ole mitään Vepua vastaan mutta jos valittavana on meille Jokereihin kakkosvalmentaja niin Wade menee ainakin minun papereissani Vepun edelle. Tosin viimeinen sana kakkosesta pitää olla meidän tulevalla ykkösellä, mutta itse uskon tuon olevan jo sovittu. Eikä meillä tehdä mitään kummoloita jossa ykköselle pakotetaan mukaan pari riippakiveä.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinänsä täytyy sanoa, että jos tästä Hjalliksen & Masan tulevan kauden valmennuksen osalta harrastamasta upporikasta ja rutiköyhää (tai jos palkkahuhuja on uskominen, rutiköyhää kävi miten kävi) -kuviosta jää hanttikortti käteen, eli mister X menee sivu suun ja Toivola suuntaa Raumalle, itseäni ei kuluvan kauden sekoilujen jälkeen hirveästi yllättäisi kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen siten, että Masa ja Tami löytäisivät toisensa. Tai Tamin terminologiaa käyttääkseni, eurooppalaisilla markkinoilla uuteen nousuun lähteneelle nimelle tarjottaisiin pestiä, josta ei voi kieltäytyä.

Hieman vakavammin puhuen, Tami olisi hyvinkin saattanut saada Jokereista enemmän irti kuin Curre. Tepsillehän mies ehti itseään Jortikan mukaan tyrkyttääkin.

eaglen listaan täytyy vielä lisätä, että Tami heittää (ainakin omien kommenttiensa perusteella) tarvittaessa rankkaritkin sisään.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Power kirjoitti:
itseäni ei kuluvan kauden sekoilujen jälkeen hirveästi yllättäisi kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen siten, että Masa ja Tami löytäisivät toisensa.

Masa nyt voikin "löytää" kenet tahansa millioin vain, mutta Hjallis tuskin onneksi Tammista sietää. Tosin Jokereiden ja Tammisen huomiontavoittelu on sitä luokkaa, että valitettavasti nämä kaksi sopisivat tulevaisuudessa käsikirjoituksen puolesta yhteen ainakin kerran. Onneksi Tami on Hifkifani ja saanee Jokereita ennemmin sieltä pitkään toivoman paikkansa. Olisikin hauskaa kun Shedden saataisiin Jokereihin ja naapurissa mentäisiin prinsiipeillä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Minulla ei ole mitään Vepua vastaan mutta jos valittavana on meille Jokereihin kakkosvalmentaja niin Wade menee ainakin minun papereissani Vepun edelle.

Sinunkin kriteeri on sopivuus. Juuri sitähän kysyin aluksi. Että riittääkö se sopivuus. Löytyykö joltakulta faktoja sen riittävyydestä? Nyt tulee mielikuvaa toisensa jälkeen, joissa selitetään sen riittävän.

Kukaan ei ole vielä edes yrittänyt perusteella sitä, miten Waden pikainen paluu valmentajaksi oli Jokereille eduksi. Tästähän meidän pitää lähteä eli Jokerien kokonaisedusta valmennuksessa. Se tarkoittaa sitä, että meillä on mahdollisimman pätevä kaksikko, joka kykenee keskustellen hienosäätämään niin kaikkia yksityiskohtia harjoituksissa kuin itse peliäkin ja joilla on näyttöjä onnistumisista ja osaamisesta sekä hyvin mielellään myös muodollinen pätevyys. Ei huippuvalmentajan tutkinto ole turha. Voi jopa kysyä, tuoko valmentajatutkinnon suorittaminen kykyä suunnitella harjoituksia enemmän jääkiekkoon ja vähemmän juoksemiseen painottaen - asia mistä Malmivaara Jokereita ja Wadea (vastasi juoksuista) kritisoi. Osa on vastannut, että kyllä Wade oppii virheistään. Sekin on mielikuva. Ellei vastaaja ole Wade itse. Kukaan täällä ei tiedä, oppiiko Wade virheistään vai ei.

OK, mikä on minun mallini? Itse olisin toiminut Waden kanssa niin, että hän olisi saanut kaiken mahdollisen tuen eli täyden palkan huippuvalmentajan tutkintoon ja esimerkiksi parin vuoden harjoittelun valmentajana alemmissa sarjoissa tai Jokerien nuorissa. Sen jälkeen takaisin Jokerien edustukseen. Miksi? Tämä tie olisi ollut ehdottomasti parempi Waden tulevan valmennusuran kannalta. Se olisi myös Jokerien etu isommassa kuvassa.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Wadelle epäonnistuminen tässä roolissa ensikaudella olisi todellinen murhaisku.

Siinä varmaan menisi jo oman pojan luottokin nollille. Mutta jos piti valita, että Wade on ykkönen tai kakkonen niin tämä oli erittäin luonteva ratkaisu. Annetaan Wadelle vielä yksi mahdollisuus. Nyt jopa minä uskon tämän kakkosena olemisen onnistuvan.

Go Wade!
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
kolmin aina kaunihimpi...?

Tuli vain mieleeni, että onko täysin poissuljettu ajatus, että ensi kauden valmentajisto koostuisikin kolmikosta, ei kaksikosta?
Herra X, Wade JA Vepu?

Siihen olisiko moinen ratkaisu toimiva en osaa vastata, mutta eihän valmennustrio mitenkään ennen kuulumatonta olisi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
yyz kirjoitti:
Tuli vain mieleeni, että onko täysin poissuljettu ajatus, että ensi kauden valmentajisto koostuisikin kolmikosta, ei kaksikosta?
Herra X, Wade JA Vepu?

Kai meillä sentään on joukkueessa maalivahtivalmentajakin? Ainakin minusta joukkueessa pitää olla oma valmentaja joukkueen yksilöurheilijalle, eli maalivahdille.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mielellään kolmea ukkoa vaihtoaitioon sähläämään. Uskallan sanoa lähes faktana, että kolmas mies olisi vain tiellä ja sekaannusta aiheuttamassa. Tiedän joidenkin joukkueiden menneen kolmella koutsilla. Tällöin pelitilanteessa toisen kakkosen voisi ajatella peluuttavan pakkeja ja toisen hyökkääjiä pääkoutsin keskittyessä lähinnä taktisiin asioihin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että tämä toimisi Jokereissa.

Kakkonen voi hyvin peluuttaa pakkeja ja jätetään taktiikka+hyökkääjät pääkoutsille. Yleensähän on niin, että hyvin peliä lukeva pääkoutsi havaitsee paikat jolloin iskeä eli ykkösketju jäälle. Olisi aivan turhaa, että tällaisen tilanteen huomatessaan pääjehu sanoisi vieressä seisovalle kakkoselle, että laita ketju x-x-x sisään. Tällainen kakkonen on vain tiellä vaihtoaitiossa.

Treenien vetämisessä koutseja voi hyvinkin olla kolme, mutta tuskin tämäkään tarpeen on. Maalivahtivalmennus on sitten eri kysymys ja sellainen tarvitaan 99 % tapauksissa.

Edit. Lisätään se, että esim. Summanenhan taisi laittaa Waden kakkosena peluuttamaan hyökkääjiä ja hoiti itse puolustuksen. Käsittääkseni suht harvinainen tapa toimia, mutta pääkoutsi päättäköön kaikissa tapauksissa roolijaon.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
flintstone kirjoitti:
Kai meillä sentään on joukkueessa maalivahtivalmentajakin? Ainakin minusta joukkueessa pitää olla oma valmentaja joukkueen yksilöurheilijalle, eli maalivahdille.

Miksei Hannu Nykvist voisi hoitaa sitä tonttia edelleenkin yhdistettynä joukkueenjohtajantehtäviin, joita hoitaa nykyäänkin?
En sano, että ratkaisu on oikea, mutta onhan tämän kauden Tepsissäkin (tiedän, ei kovinkaan osuva vertaus menestyksellisesti) vaihtoaitiossa kovat kaulassa Jortsu, Virta ja Keskinen. Tämän lisäksi heillä on ymmärtääkseni myös erillinen maalivahtivalmentaja. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olen tässä seuraillut tätä ens kauden koutsi-spekulointia ja en malta olla kysymättä; haluatteko ihan tosissanne pitää Vesa Surenkinin Jokereiden valmentajana?

Äkkiä ajatellen Vepu vei tällä kaudella Jokereiden puolustuspelaamista parempaan suuntaan yksinkertaistamalla oman pään toimintaa alkukauden käsittämättömän sähläämisen jälkeen, mutta jos ajatellaan yhtään pidemmälle niin tuolla tyylillä Jokerit ei tarvitse yhtään ns. kiekollista puolustajaa!! Jokereiden kevätkauden pelejä seuratessa näytti siltä, että pakeille oli annettu max. 1-2 sek. aikaa pitää kiekkoa ja jos vapaata syöttölinjaa ei tässä ajassa löytynyt niin "pleksi on ystävä". Ihan OK jos pakkeina pelaa "LevokariHelenius", mutta ei Lepistö, Järventie, Uusitalo jne. Tuolla systeemillä Jokereiden avauspelistä kuolee ihan tyystin luovuus ja kiekollinen taito, varsinkin kun pienimmästäkin virheestä saa kuulla koutsin armottomat wittuilut ja huudot... Mutta mitä näitä täällä pauhaamaan, H&M ovat varmasti viisaampia näissä asioissa;-)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tapparallahan on tällä kaudella viisi valmentajaa, eikä siellä ainakaan ole homma kovinkaan huonosti käsittääkseni toiminut. Rautakorpi vetää isot linjat ja edustaa ulospäin, Jaakko Kailajärvi huolehtii fyysisestä valmennuksesta, Ilari Näckel maalivahdeista, Mikko Saarinen ja Kari Makkonen hoitavat apuvalmentajien hommat.

Rautakorpi totesi viime keväänä seuraavaa:
Jukka Rautakorpi kirjoitti:
– Se mitä yleensä julkisuudessa puhutaan, toimiminen pelin aikana, eli kuka peluuttaa pakit ja kuka hyökkääjät, on mielestäni vanhanaikaista ajattelua. Meillä on reilu 400 tapahtumaa vuodessa ja noin 60-70 peliä, eli kyllä ne päivittäiset rutiinit on se ykkösjuttu.
Tarkempi työnjako kolmikon Rautakorpi-Saarinen-Makkonen välillä on kylläkin minulle arvoitus, ehkäpä joku Tapparaa paremmin tunteva osaa sitä valottaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
eh kirjoitti:
Tarkempi työnjako kolmikon Rautakorpi-Saarinen-Makkonen välillä on kylläkin minulle arvoitus, ehkäpä joku Tapparaa paremmin tunteva osaa sitä valottaa.

Saarinen on lähinnä ollut ns. katsomovalmentaja ja antanut tukea vähän siinä sivussa. Valmennuksessa itsessään varmaan homma korostuu. Makkonen on eniten vastannut peluutuksesta, vaikka Rautakorpikin siihen toki vaikuttanut. Mutta pääosin Jukka on ollut ns. orkesterin johtaja ja muut olleet omalla tavallaan merkittäviä solisteja.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Timo Tuomi on piakkoin saatavilla, joten eiköhän Hartwallin käytävillä raikaa ensi kaudella buutsien kopse.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mulli kirjoitti:
Wadelle epäonnistuminen tässä roolissa ensikaudella olisi todellinen murhaisku.

Tämä on täysin totta ja siksi olen päätöstä ihmetellyt muutamankin kerran ja epäsuorasti kyseenalaistanut Waden ja Virmasen harkintakyvyn kun tällainen päätös saatiin aikaan. Oma mallini oli esittämäni Waden kouluttaminen (huippuvalmentajan tutkinto) + harjoittelua ja sitten Jokereihin.

Enää ei tarvitse ihmetellä, sillä päätöksen tausta selvisi uutteralla työllä. Hjallis sai ns. ahaa-elämyksen ja jotta hän saisi medialle vähän etukäteispurtavaa, Hjallis teki tuosta noin vaan Wadesta uuden kakkosvalmentajan. Asiasta ei ollut mitään etukäteistietoa Wadella tai edes Virmasella. Kummallekin Waden nimittäminen kakkoseksi tuli täytenä yllätyksenä.

Tämä on meidän Jokerit.
 

Dastrike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Meininki Jokereissa alkaa olla samanlaista kun eräässä fuusioituneessa valtion yrityksessä. Mikään ei toimi. Eikä kukaan tiedä että miksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös