Tässäkö ensi kauden valmentaja ?

  • 248 018
  • 1 105

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
kkf kirjoitti:
Toinen märistä unistani, eli Ika Lehkonen...aina tervetullut mun mielestä kotiin. Tosin en tiedä tietävätkö johtoherramme tämän kaverin Jokeritaustasta mitään??
Kyllä tietävät. Masa pelasi samaan aikaan A-junnuissa Ikan kanssa. Siksi Ika ei ehkä ikinä takaisin tulekaan, mene ja tiedä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tomppa#74 kirjoitti:
Tuomas ehti jo tuolla kirjoitella toiseen ketjuun (klo 21.16), että toimistolta tuli tieto siitä, että valmentajadiili on tehty. Sitten Jokeri#90 ilmestyy nyt 5:n viestin kokemuksella tähän ketjuun julistamaan viestiä klo 22.39. Hmmm?
Noh, kundi kuitenkin on kaikki viestinsä kirjoittanut uudesta valmentajasta, joten hänellä on ainakin 100% rekordi tässä asiassa. Jos panee nimet tiskiin, niin kyllähän me aikanaan tiedämme oliko oikeassa. En mä ainakaan epäile tuon gaiffarin tietoja.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Gags kirjoitti:
Noh, kundi kuitenkin on kaikki viestinsä kirjoittanut uudesta valmentajasta, joten hänellä on ainakin 100% rekordi tässä asiassa. Jos panee nimet tiskiin, niin kyllähän me aikanaan tiedämme oliko oikeassa. En mä ainakaan epäile tuon gaiffarin tietoja.

Niin. Noh eipä tuossa vielä mitään "tietoja" ole tullutkaan, Tuomashan tuosta sopparista ensin raportoi. 15-vuotiasta "opiskelijaa" en kuitenkaan tässä nyt ensiksi lähtisi lähteenä uskomaan, jollei mitään konkreettista ole tarjota. Uskottavammistakin suunnista on ankkoja kuultu.

Toivottavasti ensi kauden koutsi on kuitenkin tosiaan a) lukittu sopimuksella b) hyvä ja varma vaihtoehto. Itse tähän kategoriaan en laske mm. Toivolaa. Nyt peukut ristiin ja pystyyn.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No joo, pakko sanoa valmentaja-asiasta sen verran kun asiaa useampi yv:llä kysyy, että ihan oikeasti ei ole tietoa uuden valmentajan nimestä. Hyvä aavistus on, mutta toivottavasti se on väärä. Katsotaan mitä herrat ovat päättäneet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todettakoon sekin kun asiaa kovasti kysytään, että J Jalonen & Shedden ovat vain oman näkemykseni mukaan tässä tilanteessa parhaat valinnat Jokerikoutsiksi ainakin 2-3 seuraavaksi kaudeksi. Kumpaakaan tuskin Jokereissa nähdään. Olisi jättiyllätys jos nähtäisiin, mutta siihen en usko. Kaiken lisäksi Shedden on hieman kirjoittamaton kortti, vaikka hyvää työtä onkin tehnyt. Toivoa voi aina siihen asti kunnes valmentajan nimi tiedetään, mutta kyllä valinta on suomalainen ja vähemmän urallaan ansioitunut kuin J Jalonen. Itse olisin satsannut tähän valintaan niin paljon rahaa, että valmennus olisi kunnossa useammaksi vuodeksi eteenpäin. Suoraan sanoen se tarkoittaa J Jalosen sopimusta x 2 Kerhon palkka ja esimerkiksi 100 000 korvausta sopimuspurusta vielä Kerhollekin. Seteleinä tai perunoina, ihan kuinka olisivat halunneet. Iso raha tuokin on, mutta pelaajapalkkioilla mitattuna kyse on lähinnä Jalkasen palkasta. Näyttää kuitenkin siltä, että vaikka rahaa on käytettävissä reilusti, tässä asiassa valitaan halvempi vaihtoehto. Eipä siinä mitään, näillä mennään. Hjallis sanoo tässä asiassa viimeisen sanan.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomppa#74 kirjoitti:
Toivottavasti ensi kauden koutsi on kuitenkin tosiaan a) lukittu sopimuksella b) hyvä ja varma vaihtoehto. Itse tähän kategoriaan en laske mm. Toivolaa. Nyt peukut ristiin ja pystyyn.

Höpö höpö. Toivolan valinta olisi viisas teko Jokereilta. Hänen valmiudet valmentaa "huippujengiä" on ihan eri kuin esim. Wadella. Takana on hyvä koulutus ja käytännön kokemus valmentamisesta lähes kaikilla mahdollisilla tasoilla. Miksi antaisimme hänen nousta valmentajien eliittiin jossakin toisessa seurassa?

Sitten spekulointia tulevasta valmentajasta. Ainahan joku ulkomainen on mahdollista, mutta Sheddeniin en usko. Miksi tulisi meille jos on pärjännyt naapurissa? Jatkakoon siellä tai menköön kotiinsa. Kotimaisista. Jortsu nähtiin ja eikä nykyiset saavutukset kauheesti imartele. Antaa olla. Summanen? Älkää nyt viitsikö. Tamminen? Just joo. Ei ikinä. Jalonen? Sopimus nykyiseen seuraan, eikä menestys tosipeleissä imartele. Kaikesta hyvästä huolimatta. Koivut sun muut kaiken maailman Lehkoset. Antaa olla. Aravirta? Meni jo. Tavallaan harmi.

Jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa. Toivola ja Westerlund. Jälkimmäinen ok jos Jokerit haluaa jatkaa turvallisella "voitetaan mestaruus joka kolmas vuosi" linjalla. Osuvampi valinta lienee Toivola jos halutaan jatkaa uudistumista ja ajatella tulevaisuutta, mitä käsittääkseni yritettiin hakea myös Waden nimityksen kautta. Itse näen Toivolan palkkaamisen win to win tilanteena. Toivolan modernien oppien ansiosta Jokerit voi rakentaa tietä takaisin huipulle ja Toivola nousee valmentajien ykköskastiin. Toiveena on siis Toivola. Nyt tarvitaan uudistumista, eikä enää mitään Curren tapaisia vanhoja partoja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
conti kirjoitti:
Nyt tarvitaan uudistumista, eikä enää mitään Curren tapaisia vanhoja partoja.

Hyvä kirjoitus contilta muutenkin kuin lainauksen osalta. Curre oli kuitenkin hätävaran hätävara ja hänen kanssaan tehtiin alusta asti selväksi, että pesti päättyy kun kausi on ohi.

Ottamatta kantaa siihen, onko Toivola tuleva valmentaja vai ei, toteaisin kuitenkin sen faktan, että Toivola ei ole kertaakaan vielä aiemmin saanut Ässiä kuin korkeintaan alisuorittamaan. Tämä kausi saattaa olla poikkeus ja on sitä jo nyt runkosarjan osalta. Mutta kuinka paljon tilanne on Toivolan ansiota ja kuinka paljon se johtuu SM-liigan tason yleisestä laskemisesta + useamman vuoden kasassa olleen Ässien runkomiehistön oppimisesta pelaamaan yhteen ja täydentämään toisiaan?
 

sam1987

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toivola -> Lukko tai Blues tuskin Jokerit
Heikkilä (uskokaa vaan) -> Jokerit, Jyp, Oulu
Shedden -> Jokerit (uskoisin) ei jatka HIFK ssa, olis muuten tehnyt jo sopparin. Massi Pena ei tarjoo tarpeeksi.
Summanen-> jatkaa nykyisessä organisaaiossa
Westerlund-> nyt jonkun arvoinen - kisojen jälkeen Vierumäellä! Kuka haluu? JYP
Tamminen -> plan B Blues (heh heh)


ainakin joku osuu.
Veikkaan et Pena lähtee
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
sam1987 kirjoitti:
Westerlund-> nyt jonkun arvoinen - kisojen jälkeen Vierumäellä! Kuka haluu? JYP

JYP ei halua ketään, Alatalo valmentaa meitä kevääseen 2008.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
sam1987 kirjoitti:
Westerlund voi siirtyy kakkoseksi - kokemusta on

Ei siirry, Risto Kurkisella ja Ari-Pekka Siekkisellä on myös sopimukset kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Otetaan niistä asioista selvää...
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Mutta kuinka paljon tilanne on Toivolan ansiota ja kuinka paljon se johtuu SM-liigan tason yleisestä laskemisesta + useamman vuoden kasassa olleen Ässien runkomiehistön oppimisesta pelaamaan yhteen ja täydentämään toisiaan?

Juuri näin. Tätä ajoin takaa. Uskon että Toivola pystyisi rakentamaan Jokereista joukkueen joka nousisi takaisin huipulle parin vuoden sisällä, ja pysyisi siellä. Aivan kuten Ara aikoinaan. Sitä kai haettiin Wadenkin nimittämisellä. Se oli muuten päivä jolloin taivas putosi. Sorry Wade. Kaikella kunnioituksella.

Liigan tason putoaminen huomioiden esim. Jortsun opit alkaa näyttämään aika heikoilta. Joukkueen materiaalin ongelmat huomioidenkin?
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulin suorastaan fyysisesti pahoinvoivaksi pelkästä ajatuksesta, että Shedden siirtyisi narrilandiaan. Jos näin kävisi, ottaisin yhteyttä Osamaan.Helppo äijä tavoittaa ja ammattimies kaiketi. ;)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
conti kirjoitti:
Uskon että Toivola pystyisi rakentamaan Jokereista joukkueen joka nousisi takaisin huipulle parin vuoden sisällä, ja pysyisi siellä.
Eli Toivolalle olisit valmis antamaan aikaa pari vuotta, Wadelle et edes puolikasta kautta? Etkä edes jälkikäteen kun ne kesän maratontreenien tulokset vihdoin näkyy? Toivola on kyllä siinä mielessä varmasti sinun mieleesi, että on saanut Ässien kuntohuipun joka kausi natsaamaan kauden alkuun jolloin Ässät on johtanut sarjaa vissiin kolmen kauden aikana, mutta joulun jälkeen ollut vähän hiljaisempaa. Tämä kausi saattaa olla poikkeus, ainakin siltä näyttää, mutta kevääseen on vielä matkaa. Huom Ässä-kirjoittajat ja Toivolan kaverit; mulla ei ole sinänsä mitään Toivolaa vastaan, sillä onhan hän omia poikia, mutta lähinnä halusin tuoda esiin ettei hänellä nyt niin ylivertaiset näytöt ole Wadeen verrattuna, kun täällä annetaan ymmärtää. Odotusarvot menestykselle Jokereiden peräsimessä about samat kuin Wadella, mun mielestä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
conti kirjoitti:
Liigan tason putoaminen huomioiden esim. Jortsun opit alkaa näyttämään aika heikoilta. Joukkueen materiaalin ongelmat huomioidenkin?

Vaikka Oiva tulee ja kivittää minun mitään ymmärtämättömänä jääkiekkovalmennuksen ja jääkiekon saloista, toistan edelleen samaa mantraa siitä, että Jortikan aika on ohi. Kaksi kertaa Jokereissa Kärppiä vastaan ja mitään ei saanut aikaan. Jälkimmäisellä kerralla Jortikka oli aivan onneton taktisessa mielessä. Jortikka haluaa valmiin joukkueen jo keväällä ja siinä joukkueessa on oltava tähtiä riittävästi. Muuten alkaa se tuttu itkeminen, joka näyttäisi Turussa vaan entisestään lisääntyneen. Suomessa ja SM-liigassa homma ei enää todellakaan toimi niin, että saat keväällä suunnilleen valmiin NHL-kentällisen pelaajia ja loputkin ovat sitten parasta A-luokkaa. En halua mitenkään väheksyä Jortikan saavutuksia, mutta viimeiseen kolmeen kauteen sellaisia ei ole nähty kuin se Oivan jakso runkosarjassa. Playoffeissa Jortikka epäonnistui Jokereissa ja varsinkin viime kauden ratkaisevassa finaalissa Jortikan Jokerit oli osin altavastaaja Jortikan omien virheiden vuoksi.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Eli Toivolalle olisit valmis antamaan aikaa pari vuotta, Wadelle et edes puolikasta kautta? ... Odotusarvot menestykselle Jokereiden peräsimessä about samat kuin Wadella, mun mielestä.

Ihan hyvä kuitti ... tai sitten ei.

Se mikä on varmaa, siis jos Toivola valmentaa, niin hän tulee saamaan fudut nopeammin kuin Wade jos tulokset on yhtä kehnot. Se on ihan oikein. Wade oli kuitenkin oma poika, vaikka realiteetteja ei uskallettukaan myöntää ajoissa.On valmentaja sitten kuka tahansa, kyllä Jokereiden pitää kisailla siellä yläkastissa, vaikka kokonaisuutta vasta rakennettaisiinkin.

Olen pahoillani. Pakko myöntää. En voinut käsittää Waden nimitystä päävalmentajaksi. Waden loisteliaasta menneisyydestä huolimatta, uskon että Toivolalla on huomattavasti paremmat eväät valmentaa Jokereita.

Loppukaneettisi ei kuitenkaan kerro selkeästi mikä on odotusarvosi mahdollisen Toivolan suhteen Wadeen. Taisit kuitenkin luottaa Wadeen, joten siinä mielessä voisi olla hyvä valinta. Eikö vain?
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
.... että Jortikan aika on ohi... Jokerit oli osin altavastaaja Jortikan omien virheiden vuoksi.

Just. Sitten me ihmetellään miksi meidän sivustaoppinut Wade ja samalla viimeisen päälle pätevöitynyt koutsimme ei pärjännyt vetovastuussa. Miettikää sitä?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
conti kirjoitti:
Höpö höpö. Toivolan valinta olisi viisas teko Jokereilta. Hänen valmiudet valmentaa "huippujengiä" on ihan eri kuin esim. Wadella. Takana on hyvä koulutus ja käytännön kokemus valmentamisesta lähes kaikilla mahdollisilla tasoilla. Miksi antaisimme hänen nousta valmentajien eliittiin jossakin toisessa seurassa?.

Vaikka Toivolalla olisikin potentiaalia menestyä Jokereissa, en silti pidä häntä varmana korttina (johon syystä tai toisesta totesit minulle "höpö höpö". Pidätkö itse Toivolaa sitten varmana korttina?). Muuten kirjoituksesi oli oikein bueno ja allekirjoitan siitä pääosan.

Minulle Toivolassa on suuri riski, sillä wanha kunnon Areenan kirkkaat valot on ihan toista kuin Porissa pyöriminen. Tulospaineet ovat valtavat, varsinkin kun takana on tällainen kausi (lopputuloksesta huolimatta). Ensi kaudella ei pitkään huonoja suorituksia katsella. Tämä yhdistettynä kokemattomuuteen suurseuran valmentajana voi olla tappava yhdistelmä ja siinä piilee tuo riski. Siksi olisin mieluiten nähnyt esim. Aran kaltaisen kokeneen ja meriittejä omaavan ketun ruorissa. Ensi kaudelle kun olisi kiva sanoa nuo kaksi maagista asiaa jo ennakkoon: "Ei ole menestys veskarista tai valmentajasta ainakaan kiinni". Siihen tilanteeseen pitäisi päästä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
conti kirjoitti:
Just. Sitten me ihmetellään miksi meidän sivustaoppinut Wade ja samalla viimeisen päälle pätevöitynyt koutsimme ei pärjännyt vetovastuussa. Miettikää sitä?

Tuo Waden suorituksen analysointi on todella vaikeaa, eikä sitä voida mielestäni suoraan tuollaisella lähtökohdalla analysoidakaan. Paljon on tuotu esille noita taustatekijöitä (Lukkarila) ja toisaalta suunnittelematonta nostoa "liian aikaisin" parrasvaloihin. Kesäharjoittelut, valvonnan puutteet jne. yhdistettynä kaikkeen ennen kauden alkua tapahtuneeseen aiheuttivat sellaisen kierteen, jonka oikaiseminen noilla maalivahtivalinnoilla olisi voinut olla kenelle tahansa mahdotonta. Pääpaino sanalla OLISI. Eipä sitten Currekaan saanut oikeastaan mitään muutosta aikaan vaihdon jälkeen ennen kuin Askey saapui vartioimaan maalia.

Olisiko näin tapahtunut sitten Waden ollessa edelleen puikoissa? Ehkä ja jopa todennäköisesti. Olisimmeko tässä tilanteessa Waden kanssa edelleen jo optimistisempia ensi kaudesta? Varmasti.

Waden pärjäämisestä päävalmentajana emme oikeastaan vieläkään tiedä muuta kuin sen, että annetut näytöt eivät vielä päätä huimaa ja sen, että herran luottamus muihin ja oman valvonnan puute olivat ilmeisesti yksi suuri syy epäonnistumiseen. Vain myöhemmät näytöt osoittavat olivatko asiat nimenomaan näin ja onko Wade oppinut tekemistään virheistä, eli siis pystynyt löytämään epäonnistumisen syitä. Tärkeää on ainakin eristää siitä Waden oma osuus ja pyrkiä löytämään sieltä parannettavaa. Sopassa on kuitenkin niin monta epäonnistunutta asiaa, että helppoa tuo ei ole. Toivottavasti Wade pääsee kuitenkin vielä valmennusasioissa jaloilleen ja pystyy/pääsee osoittamaan mahdollisen ammattitaitonsa. Uskon että erittäin moni Jokerikannattaja edelleen haluaa nähdä menestyvän Jokerijoukkueen jonka peräsimessä on Waltteri Immonen.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomppa#74 kirjoitti:
Vaikka Toivolalla olisikin potentiaalia menestyä Jokereissa, en silti pidä häntä varmana korttina (johon syystä tai toisesta totesit minulle "höpö höpö". Pidätkö itse Toivolaa sitten varmana korttina?).

Se höpö höpö oli mun omaa "höpö höpöä". Älä siitä välitä. Lähinnä mua harmittaa tuo Toivolan dissaaminen. Nyt kannattaa ajatella tulevaisuutta, eikä haikailla menneitten starojen perään.

En suinkaan pidä Toivolaa varmana korttina, mutta en myöskään usko Areenaan häikäiseviin valoihin, enkä Stadin "korkeisiin taloihin". Omalta fiilispohjaltani Toivola saattaisi olla hyvä valinta. Samojen fiiliksien pohjalta Wade ei ollut.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

eiköhän enskauden valmentaja rupea olemaan jo selvillä.Töitä on Harkimo tehnyt ja kala uinut verkkoon . Toki eihän mikään ole varmaa mutta?
Niin lisään sen kuten Tuomas kirjoitti että homma on tosiaan selvähkö.
Ai kuka hän on no nimi putkahtaa piakkoin esiin.
 

Jotva

Jäsen
Tämän viikon IS-Veikkaaja arvelee uuden valmentajamme olevan Shedden. Otsikoitu tyyliin: Harkimo ei tyrmää Sheddeniä. Jonkinlaista tietoakin pitäisi olla jutun takana, taisi olla viittauksia sisäpiiriin, heh.

Iso kala olisi kyllä tällöin kyseessä ja varmasti varma valinta. Kuitenkin jotenkin tökkii vastaan, jos pitää naapurin vesillä käydä kalassa. Jos näin on käynyt, olen todella pahoilla HIFK:n puolesta (ei, en tule kaapista, muuten vain herkistelen).
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Juoni kirjoitti:
Tämän viikon IS-Veikkaaja arvelee uuden valmentajamme olevan Shedden. Otsikoitu tyyliin: Harkimo ei tyrmää Sheddeniä. Jonkinlaista tietoakin pitäisi olla jutun takana, taisi olla viittauksia sisäpiiriin, heh.

Iso kala olisi kyllä tällöin kyseessä ja varmasti varma valinta. Kuitenkin jotenkin tökkii vastaan, jos pitää naapurin vesillä käydä kalassa. Jos näin on käynyt, olen todella pahoilla HIFK:n puolesta (ei, en tule kaapista, muuten vain herkistelen).


Niin tosiassa uuden valmentajan kohdalla tilanne on niin että nimi ei putkahda Jokereilta esiin kovinkaan herkästi. Itse olen asiasta kuullut eräältä taholta joka Jokerien kanssa on neuvotellut sopimuksesta. Toki tässä maailmassa kaikki voi muuttua mutta homma kauden 2006 osalta rupeaa kaikin puolin selkiämään. Jokerit tiedottaa asiasta kun on sen aika.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
liigajyrä kirjoitti:
Niin tosiassa uuden valmentajan kohdalla tilanne on niin että nimi ei putkahda Jokereilta esiin kovinkaan herkästi.

Ei sitten millään - ja nyt on jo kaikki kanavat käytössä :) Arvailla saa kuka se on, mutta Shedden se ei ole.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Itse olisin satsannut tähän valintaan niin paljon rahaa, että valmennus olisi kunnossa useammaksi vuodeksi eteenpäin. Suoraan sanoen se tarkoittaa J Jalosen sopimusta x 2 Kerhon palkka ja esimerkiksi 100 000 korvausta sopimuspurusta vielä Kerhollekin. Seteleinä tai perunoina, ihan kuinka olisivat halunneet. Iso raha tuokin on, mutta pelaajapalkkioilla mitattuna kyse on lähinnä Jalkasen palkasta.

Minulla on vahva käsitys siitä että Jukka Jalosen palkka Kerhossa on n. 100k euroa ja tuon tuplaamine olisi siis reilut 200k ja sen päälle kun vielä maksaisi tuon 100k kerholle perunoina niin kyllä tuossa puhuttaisiin selkeästi moninkertaisista rahoista kuin mitä Jalkasen palkka on mutta tuokin rahamäärä Jalosen sainaamiseen olisi minusta vielä nippa nappa mielekkään rajoissa, eihän se ole kuin yhden todella huippupelaajan palkka ja hyvän valmentajan merkitys kyllä vastaa vähintään tuota. En usko että ensi kauden valmentajamme on Jukka Jalonen mutta oma ykköstoive se silti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös