Mitä sinä tiedät jääkiekko-organisaation johtamisesta Suomen kokoisessa maassa? Lähes kaikkia seuroja "puuhastelijoiksi" haukkuvia ns. faneja löytyy näiltä palstoilta aivan riittämiin. Luulisin, että kovinkaan moni teistä ei työskentele yrityksen johdossa. Kerro nyt meille tietämättömille miten puuhastelu ilmenee esimerkiksi Tapparassa, Kärpissä tai Saipassa? Minun mielestä on myös aikamoinen meriitti, että Porin kokoisessa pienessä kaupungissa Hirsimäki on saanut Ässät vuodesta toiseen taloudellisesti kannattavaksi.
Taisi osua arkaan paikkaan, kun veti jalapeenolla heti rajoittajalle.
En mä löydä Suomesta kovinkaan monta seuraa jossa osataan yhdistää taloudellinen ja urheilullinen menestys pitkäjänteiseen suunnitelmallisuuteen. Pelkkä taloudellinen kannattavuus on melko laiha lohtu, jos ollaan koko ajan sarjassa viimeisenä. Voin kokemuksesta kertoa.
SaiPan kohdalla olet oikeassa, siellä on hommat hoidettu hienosti resursseihin nähden. Tappara on nousussa, mutta ei siitä kauaa ole kun kynsivät pohjalla. Kärpillä on myös takunnut viime vuosien aikana, joskin "puuhastelu" on liian raju termi heille.
Lukko, Ilves, TPS, Kalpa, Pelicans ja HIFK menee mun silmissä puuhastelukerhoon heittämällä. Ja perspektiivinä voi ottaa vaikka vuosikymmenen. Ja kun kyse on Suomen urheilusta, niin listaa voi jatkaa loputtomiin muista sarjoista.
Tästä voitaisiin helposti lähteä yhteiskunnalliseen keskusteluun johtamisesta nykypäivän Suomessa. Eipä se juuri valtio-, kunnallis-, yritystasollakaan hurraahuutoja irroittele tältä suunnalta. Ehkä kuitenkin jossain osuvammassa ketjussa.
-------
Hannu Virta kuittasi päivän Tussarissa hienosti, että hyvän organisaation tuntee siitä kun vaikeinakin aikoina muistetaan fanit ja legendat. Meillä Tepsissä tämä asia on hoidettu todella mallikkaasti. Joukkue ette ole ainakaan te.