TPS:n strategia on valtiosalaisuusluokkaa, mutta on niitä sellaisiakin urheiluorganisaatioita, jotka avoimesti ja salailematta uskaltavat panna strategiansa julkisuuteen.
Össe kertoi ihailevansa Kärppien toimintaa, joten tässäpä vaikkapa Össelle ja muillekin tiedoksi ja luettavaksi Kärppien strategia. Varmasti tästä saa ottaa mallia, jottei TPS:n uuden stategian tekeminen ihan syksyyn asti menisi.
Linkki:Oulun Kärpät 46 RY - Seuran strategia ja perusarvot
Todella fiksua tekstiähän tuolla Kärppien sivuilla on - yksinkertaisesti olennaiset esillä enkä mitenkään näkisi huonoksi asiaksi, että vastaavat olisivat myös meidän sivuillamme näkyvillä. Sellainen sivuhuomautus, millä ei sisällön kannalta olennaista merkitystä ole, että tuo on ry:n eikä liigakärppien sivu.
Niin, kuten tuossa on muutaman kerran olen jo itsekin heittänyt, niin eihän kyse ole mistään valtionsalaisuudesta vaikka sitä monta kertaa täällä sellaiseksi väittäisi. Oma ehdotukseni, mikä tuossa aiemmin myös tuli mainittua oli seuraava:
Ja jos itse asiasta päättäisin, niin jättäisin tosiaan julkaisun myöhemmäksi ja julkaisisin vasta sen uudistetun strategian sekä tukisin sitä markkinointiviestinnällisin keinoin koko käytössä olevan viestintäpaletin voimin.
Itse olit hieman eri linjoilla asian suhteen:
Vanha strategia olisi sen vuoksi hyvä olla olemassa, jotta kun uusi aikanaan julkaistaan, niin näkisi omin silmin, kuinka paljon tuota vanhaa strategiaa on kehitetty/muutettu.
En nyt tiedä osaanko tätä oikein selittää, mutta näkisin, että strategiatyön kannalta fiksuinta on keskittyä siihen, että mikä on oikeasti nykyisen toiminnan kannalta olennaista eikä niinkään siihen, että miten "uusi" strategia eroaa tai miltä osin on samaa "vanhan" kanssa. Mitä lisäarvoa jo nyt ilmeisesti sekavan paketin sekoittaminen "vanhalla" vielä toisi asiaan?
Viestinnällinen mielipiteeni tosiaan tuli jo tuossa yllä läpikäytyä, mutta korostan, että nämä ovat vain minun mielipiteitäni eivätkä edusta HC TPS:n virallista kantaa.