Tässä ketjussa vaadimme hallituksen eroamista

  • 183 859
  • 654

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, eiköhän tuollainen ole hyvinkin mahdollista lisätä sivuillemme, mutta jos mututuntumalla täytyy veikata, niin täälläkin keskustelua runsaasti herättänyttä nykyistä strategiaa, visiota, missiota, strategisia kulmakivia jne. ei varmaankaan kannata enää tässä vaiheessa esille tuoda, vaan viestinnällisesti varmaan parempi olisi panostaa sitten myöhemmin julkaistavan uuden ja selkeytetyn strategian osalta avoimempaan ja läpinäkyvämpään viestintään.

Eli ts. organisaation sisälläkin jo tunnustetaan, että tuo syksyllä julkituotu arkistojen pölyistä kaivettu presentaatio oli ihan silkkaa paskaa, jota ei oikeasti edes ole seuran sisällä noudatettu? Miksi tällaista sitten esitetään kannattajille ja sidosryhmille?

Ja vasta nyt on oikeasti herätty tekemään strategiaa? Ei saatana.

Ja -TMA-, älä ota henkilökohtaisesti. Mun usko koko puljuun on täysin nolla ja valitettavasti, vaikka parhaasi yrität, niin olettamukset vain vahvistuvat kun juttujasi lukee. Eikä vika ole sinun vaan työnantajasi.
 

-TMA-

Jäsen
Eli ts. organisaation sisälläkin jo tunnustetaan, että tuo syksyllä julkituotu arkistojen pölyistä kaivettu presentaatio oli ihan silkkaa paskaa, jota ei oikeasti edes ole seuran sisällä noudatettu? Miksi tällaista sitten esitetään kannattajille ja sidosryhmille?

Ja vasta nyt on oikeasti herätty tekemään strategiaa? Ei saatana.

Ja -TMA-, älä ota henkilökohtaisesti. Mun usko koko puljuun on täysin nolla ja valitettavasti, vaikka parhaasi yrität, niin olettamukset vain vahvistuvat kun juttujasi lukee. Eikä vika ole sinun vaan työnantajasi.

Ihan turhaa lähteä analysoimaan mun kommenteista, jotain mitä ts. organisaation sisälläkin tunnustetaan. Mikäli strategiaa (arvoja yms.) ei ole kotisivuillamme aiemmin ollut, niin en ala niitä ominpäin sinne nyt julkaisemaan.

Ja jos itse asiasta päättäisin, niin jättäisin tosiaan julkaisun myöhemmäksi ja julkaisisin vasta sen uudistetun strategian sekä tukisin sitä markkinointiviestinnällisin keinoin koko käytössä olevan viestintäpaletin voimin.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Eli ts. organisaation sisälläkin jo tunnustetaan, että tuo syksyllä julkituotu arkistojen pölyistä kaivettu presentaatio oli ihan silkkaa paskaa, jota ei oikeasti edes ole seuran sisällä noudatettu? Miksi tällaista sitten esitetään kannattajille ja sidosryhmille?

Ja vasta nyt on oikeasti herätty tekemään strategiaa? Ei saatana.

Ja -TMA-, älä ota henkilökohtaisesti. Mun usko koko puljuun on täysin nolla ja valitettavasti, vaikka parhaasi yrität, niin olettamukset vain vahvistuvat kun juttujasi lukee. Eikä vika ole sinun vaan työnantajasi.

Eiköhän tuo ole ihan luonnollista, että jos uutta on tulossa "lähitulevaisuudessa", niin vanhaa ei kannata julkasta. Joku sen kuitenkin mieltää uudeksi ja vetää kilopalot nenään.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos itse asiasta päättäisin, niin jättäisin tosiaan julkaisun myöhemmäksi ja julkaisisin vasta sen uudistetun strategian sekä tukisin sitä markkinointiviestinnällisin keinoin koko käytössä olevan viestintipaletin voimin.

Tää kuulostaa viisaalta toimintamallilta. Jos uutta on tulossa, ei ole mitään mieltä hämmentää jo nyt hämmentyneitä ihmisiä aktiivisesti vanhoja ja poistuvia viestimällä. Tsemii!
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Jotenkin jäin odottamaan tuosta peiliin katselu jutusta siitä "Uusi, kallis valmennus" -kohdan perästä sitä "Heikosti ja sekavasti ulospäin toimiva johto" ja "Erään vanhan kapteenin kohteluun erikoistuneen UTJ:n pieni, sellainen ihan kevyt, epäonnistuminen" -kohtia. Sen sijaan löysin vain "Ari Vuori on saanut viime vuosina paljon kritiikkiä osakseen, mutta ainakaan hänen ulkomaalaishankintojaan on tällä kertaa vaikea arvostella".

Eikun likasanko vaan valmentajan niskaan ja sitten vielä ihmetellään, että miten niin ei ole toimintaedellytykset kunnossa. Meillähän on Euroopan parhaat harjoitusfasiliteetit. Nauraisin, jossei tämä olisi näin surullista.

Kovastihan tämä Suikkasen savustukselta vaikuttaa. Toisaalta, tämän kauden toimintaa seurattuani, en usko että Österbottenin mielestä tuossakaan artikkelissa olisi mitään vikaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Eikun likasanko vaan valmentajan niskaan ja sitten vielä ihmetellään, että miten niin ei ole toimintaedellytykset kunnossa. Meillähän on Euroopan parhaat harjoitusfasiliteetit. Nauraisin, jossei tämä olisi näin surullista.

Kovastihan tämä Suikkasen savustukselta vaikuttaa. Toisaalta, tämän kauden toimintaa seurattuani, en usko että Österbottenin mielestä tuossakaan artikkelissa olisi mitään vikaa.

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että yrityksen johdon ei tulisi arvostella työtekijöitä julkisuudessa negatiivisesti. Harvemmin siitä mitään hyvää seuraa. Jos Össe olisi kertonut, että Vuori epäonnistui tehtävässään koota kelvollisella rahalla menestyvä joukkue, niin täällä täällä olisi varmaan enemmän tullut positiivista palautetta suoraselkäisyydestä. Nyt Össe kritisoi päävalmentajaa, jonka voidaan myöskin kuten Vuoren katsoa epäonnistuneet tehtävässään surkeasti. Toki kyllä Suikkenen on arvostellut ihan ansaituskin pelaajia, joten ehkä tietyllä tavalla urheilupiireissä voi krittiikkä antaa helpommin kuin normaaleissa työpaikoissa ja sitä pitää pystyä kestämään. Harvemmin paikallisen teknologiafirman työntekijöitä ja johtoa tylytetään netissä, vaikka innovaatiot ei ihan applen tasoa olisikaan. Nykypäivänä ehkä vähän enemmän, kiitos somen.

Mutta uskon Össen sanoneen nyt rehellisesti sen mitä mieltä hän oli. Olisihan sen voinut paremminkin hoittaa, mutta harvoin rehellisyys heikoin vaihtoehto. Varsikin kun toi historia noissa ulostuloissa ei ihan palkintokamaa ole. Ehkä kuitenkin pientä eteenpäin menoa silti.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
On täysin päivänselvää, ettei TPSllä ole ajantasaista strategiaa. Lähes yhtä päivänselvää on, että sellaista ei ole ollut lainkaan vaan kyse on taannoisista presiksistä sekä sutelan aikaisista swot- analyyseistä. Jonkun koneelta "esitykset, strategiat, visiot yms paskaa" - kansiosta löytyvät tiedostot, muokattu v 2008 ja viimeksi avattu syksyllä 2013. Uskon tässä valossa helposti TMA:n väitteen siitä, että rohkeat maljan nostot yms. eivät ole seuran strategiasta vedettyjä.

En usko hetkeäkään, että nykyiset kaikessa muussa kuin taloudenhoidossa epäonnistuneet ja vuosikaudet strategian välttämättömyyden ignooranneet nyt yhtäkkiä onnistuisivat kirjoittamaan strategian, jolla TPS nousisi kestomenestyjäksi.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Koska TPS:n johto on useaan otteeseen julkisuuteen todennut, että TPS:llä on olemassa voimassa oleva strategia, niin ihan jo uskottavuudenkin kannalta olisi hyvä tietää mistä sellaisen voisi saada, jos kerran TMA ei sitä voi tänne laittaa. Ei kai tuollainen strategia sentää salaista tietoa voi olla? Epäilen nimittäin suuresti, ettei sellaista edes ole olemassakaan, joten siksi sitä ei voi mistään saada. Nyt vain taas kerran vedetään verhot eteen ja todetaan, ettei vanhaa kannata julkaista ennen kuin uusi on tehty. Hoh, hoijaa!

Vanha strategia olisi sen vuoksi hyvä olla olemassa, jotta kun uusi aikanaan julkaistaan, niin näkisi omin silmin, kuinka paljon tuota vanhaa strategiaa on kehitetty/muutettu.
 

turkuboss

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On se ny perkele mitä puuhastelua. Yrityksissä missä olen työskennellyt on jokaisella työntekijällä selvänä yrityksen arvot, strategia, slogan, lupaukset yms. Omien alaisieni tulee tietää edellämainutut asiat, jotta henkilöiden on mahdollista toteuttaa työtehtäväänsä asianmukaisella tavalla. En kehtaisi toimia esimiehenä porukalle, jos en osaisi viestiä yrityksen tavoitteista ja strategiasta. Strategia on pohja kaikelle toiminnalle.

Näyttää siltä, että HC TPS nimisessä Oy:ssä ei tosiaan ko. asiat ole kenelläkään selkeänä. Vai olenko väärässä?

Kaikella kunnioituksella kysymys TMA:lle; miten itse näet edellämainutut perusasiat? Onko sinulla strategia, arvot, slogan ja muut perusasiat tiedossa? Jos toimintanne pohjautuu johonkin strategiaan, miten sitä toteutetaan käytännössä? Kuka laatii strategian ja muut toiminnan perusedellytykset? Antaako hallitus ko. tehtävät operatiiviselle johdolle vai osallistuuko hallitus myös toiminnan visioimiseen?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Sekin lienee huomionarvoista, että kukaan ei ole nähnyt olennaiseksi mitään paperille kirjata, vaikka tuuliajoa on jatkunut sattumaa lukuunottamatta kymmenen vuotta. Samaisena aikana ovi on käynyt niin helvetisti, kunkin kerran yhteydessä poislähteneen pääkopassa olleet näkemykset on myös menetetty. Kukin uusi siis aloittanut siltä pohjalta, että tässä on sulle halli, organisaatio ja yhteistyökumppanit, hoitakaa homma. Sutela sentään yritti swotillaan, jota sitäkin naurettiin jo lanseerattaessa vedet silmissä.

Vaikka aina tulee todettua TPSn olevan nakkikioskitason liiketoimintaa, niin ihan äkkiä ei sentään olisi uskonut että sitä samalla tasolla todella hoidetaan.
 

-TMA-

Jäsen
Koska TPS:n johto on useaan otteeseen julkisuuteen todennut, että TPS:llä on olemassa voimassa oleva strategia, niin ihan jo uskottavuudenkin kannalta olisi hyvä tietää mistä sellaisen voisi saada, jos kerran TMA ei sitä voi tänne laittaa. Ei kai tuollainen strategia sentää salaista tietoa voi olla?

Niin, kuten itsekin viittaat, että TPS-johto on strategiasta puhellut, niin tämä on heidän päätettävissään ja he myös päättävät mitkä asiat ovat uskottavuuden kannalta olennaisia toimia. Minä en sitä päätä ja vaikka strategia ei salaista olekaan, niin minä en ala sitä esim. tänne postailemaan viikonloppuna.

Oman mielipiteeni strategiaan liittyvistä julkaisuista jo kerroinkin.
 

-TMA-

Jäsen
Kaikella kunnioituksella kysymys TMA:lle; miten itse näet edellämainutut perusasiat? Onko sinulla strategia, arvot, slogan ja muut perusasiat tiedossa? Jos toimintanne pohjautuu johonkin strategiaan, miten sitä toteutetaan käytännössä? Kuka laatii strategian ja muut toiminnan perusedellytykset? Antaako hallitus ko. tehtävät operatiiviselle johdolle vai osallistuuko hallitus myös toiminnan visioimiseen?

Ja kaikella kunnioituksella takaisin, sillä vastauksellani en todellakaan halua loukata, mutta koen kysymyksen itsessään jo melko järjettömänä.

Luuletko todellakin, että alan julkisesti keskustelemaan joko täällä tai missään tahansa sosiaalisen median kanavassa omia näkemyksiäni työnantajani strategiasta, arvoista, miten strategia toteutuu käytännössä tai antaako hallitus ko. tehtävät operatiiviselle johdolle.?

Tuohan on melkein sama kuin lähtisit minulta tiedustelemaan, että mitä mieltä olen joukkueen rakentamisesta, peluutuksesta tai yksittäisistä pelaajista. Tällaisten asioiden kommentoiminen ei kuulu mielestäni minun toimenkuvaani.

Yritän kyllä auttaa täällä parhaimpani mukaan, mutta tässä asiassa en parempaa vastausta voi kysymykseesi antaa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Niin, kuten itsekin viittaat, että TPS-johto on strategiasta puhellut, niin tämä on heidän päätettävissään ja he myös päättävät mitkä asiat ovat uskottavuuden kannalta olennaisia toimia. Minä en sitä päätä ja vaikka strategia ei salaista olekaan, niin minä en ala sitä esim. tänne postailemaan viikonloppuna.

Oman mielipiteeni strategiaan liittyvistä julkaisuista jo kerroinkin.

Käsi sydämelle -TMA- oletko itse nähnyt/lukenut kirjallisessa muodossa olevan voimassa olevan TPS:n strategian?
 

-TMA-

Jäsen
Käsi sydämelle -TMA- oletko itse nähnyt/lukenut kirjallisessa muodossa olevan voimassa olevan TPS:n strategian?

Ehkä tässä keskustelussa ei nyt minun mielipiteet tai kokemukset ole olennaisessa osassa enkä haluaisi lähteä vastaamaan jokaiseen asiaan jatkossa kyllä tai ei, mutta heitetään nyt vielä myönteinen vastaus kysymykseesi.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Ehkä tässä keskustelussa ei nyt minun mielipiteet tai kokemukset ole olennaisessa osassa enkä haluaisi lähteä vastaamaan jokaiseen asiaan jatkossa kyllä tai ei, mutta heitetään nyt vielä myönteinen vastaus kysymykseesi.

Tulitsenko oikein, että tuon strategian voi pyytää itselleen sähköpostilla TPS:n toimistolta?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Ehkä tässä keskustelussa ei nyt minun mielipiteet tai kokemukset ole olennaisessa osassa enkä haluaisi lähteä vastaamaan jokaiseen asiaan jatkossa kyllä tai ei, mutta heitetään nyt vielä myönteinen vastaus kysymykseesi.

Jos kerran näin on niin tekisi mieli asiakirja nähdä ja tietää kuka sen on laatinut ja milloin. En missään nimessä sinulta vastauksia pyydä, pidän suorastaan kiusallisena, että joudut tässä välikätenä hankalassa asiassa kommentoimaan mitään.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ettekö te nyt jumalauta tajua, että TMA tai kukaan mukaan mistään yrityksestä ei voi eikä saa avata yritystrategiaa ulkopuolisille vaan se on niistä asioista päättävien tehtävä. Ymmärrän kyllä itse että kausi on ohi ja syyllisiä on kiva jahdata, mutta jättäkää nyt hyvät ihmiset kyseinen nimimerkki rauhaan. Minä en ainakaan tuollaisten kysymysten jälkeen tuhlaisi aikaa tänne kirjoitteluun hänen asemassaan. Toinen on tehnyt hienoa työtä faneja suhtaan, niin voisimme mekin osoittaa vähän kunnioitusta takaisin päin. Aina välillä kyllä vaikuttaa että seura on juuri sellainen kuin me fanit ollaan asiattu.

Otan mielihyvin itsemoderoinnista pelikiellot avosylin vastaan, jos tämän palstan taso on tämä eikä siihen kukaan moderaattori jaksa puuttua.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Ettekö te nyt jumalauta tajua, että TMA tai kukaan mukaan mistään yrityksestä ei voi eikä saa avata yritystrategiaa ulkopuolisille vaan se on niistä asioista päättävien tehtävä

Ihan saatanan hyvin tajutaan, ks edellinen viestini. Nyt vaan on niin, että TMA jätti kyljen auki pistoille ihan itse lähtemällä ylipäätään tälle tielle. Edelleenkään itse en häneltä pyydä yhtikäs mitään vaan niiltä jotka paskaa syöttävät, teettävät ja taustalla maljaa nostelevat. Ei vaan voi olla, eikä varmaan sullekaan liuska käy, että meille kannattajille puhutaan ylimmän johdon taholta mitä tahansa paskaa. Jos se on ok, niin sitten tietysti tyydynne siihen että paperitöitä päätetty tälle vuodelle tehdä muuallakin kuin paskahuusissa ja että tulokset kerrotaan kyllä.
 

-TMA-

Jäsen
Jos kerran näin on niin tekisi mieli asiakirja nähdä ja tietää kuka sen on laatinut ja milloin. En missään nimessä sinulta vastauksia pyydä, pidän suorastaan kiusallisena, että joudut tässä välikätenä hankalassa asiassa kommentoimaan mitään.

Voin tästä tosiaan toimistolla keskustella, mutta en voi vastauksia luvata. Eikä tästä kannata täällä nimimerkkien keskenään lähteä kiistelemään. Harvemmin olen mistään täällä suuttunut sen enempää, että yksi koiralenkki ei sitä suuttumusta päästä poistaisi.

Vaikeassa välikädessä olen, mutta itseni olen siihen tunkenut. joten siinä yritetään toimia. Tämä jatkuu niin kauan, kun edut voittavat haitat.

Oluen tosin jo korkkasin, joten tänään ehkä vähän vähemmän viestejä tulossa minulta.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ihan saatanan hyvin tajutaan, ks edellinen viestini. Nyt vaan on niin, että TMA jätti kyljen auki pistoille ihan itse lähtemällä ylipäätään tälle tielle. Edelleenkään itse en häneltä pyydä yhtikäs mitään vaan niiltä jotka paskaa syöttävät, teettävät ja taustalla maljaa nostelevat. Ei vaan voi olla, eikä varmaan sullekaan liuska käy, että meille kannattajille puhutaan ylimmän johdon taholta mitä tahansa paskaa. Jos se on ok, niin sitten tietysti tyydynne siihen että paperitöitä päätetty tälle vuodelle tehdä muuallakin kuin paskahuusissa ja että tulokset kerrotaan kyllä.

Ymmärrän kyllä täysin pointtisi ja en itsekkään tätä asiaa hyväksy kuten olen monesti tänne kirjoittanut. Ongelma on vain, että oikeita tahoja on tämän asian taholta mahdoton saada kiinni. Tuntuu vain hölmöltä kun palstalla on sivun verran viestejä joissa kysytään samaa asiaa henkilöltä ja tiedossa on että hän ei voi vastata kysymykseen työnkuvansa takia.

Lisäksi en tarkoittanut kirjoitustani mitenkään henkilökohtaisesti sinulle.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Koska TPS:n johto on sanonut strategian olevan olemassa, niin onhan ihmeellistä, ettei sitä voida julkaista missään, vaan se on ennemminkin valtiosalaisuuteen verrattavissa oleva asiakokonaisuus. Sanotaan olevan olemassa, mutta kukaan ei siitä tarkkaan ottaen mitään yksityiskohtia tiedä.

Ei tässä mitään TMA:ta syyllistetä, sillä eihän hän missään päättävässä asemassa kyseisessä puljussa ole. Tekee ihan ansiokasta työtä, kun yrittää tuollaisessa turbulenssissa olevan organisaation toimintaa selittää.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Voin tästä tosiaan toimistolla keskustella, mutta en voi vastauksia luvata. Eikä tästä kannata täällä nimimerkkien keskenään lähteä kiistelemään. Harvemmin olen mistään täällä suuttunut sen enempää, että yksi koiralenkki ei sitä suuttumusta päästä poistaisi.

Vaikeassa välikädessä olen, mutta itseni olen siihen tunkenut. joten siinä yritetään toimia. Tämä jatkuu niin kauan, kun edut voittavat haitat.

Oluen tosin jo korkkasin, joten tänään ehkä vähän vähemmän viestejä tulossa minulta.

Tuo on täsmälleen toimekuvasi mukainen tulokulma, kiitos. Minun pstani mitään keskusteluja ei edes tarvitse käydä, en valitettavasti usko että niillä saavutetaan mitään tälle asialle tarkoituksenmukaista. Sekään ei ole sinun syytäsi.

Edut todellakin voittavat haitat ainakin näin kannattajien näkökulmasta.
 

turkuboss

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kaikella kunnioituksella takaisin, sillä vastauksellani en todellakaan halua loukata, mutta koen kysymyksen itsessään jo melko järjettömänä.

Luuletko todellakin, että alan julkisesti keskustelemaan joko täällä tai missään tahansa sosiaalisen median kanavassa omia näkemyksiäni työnantajani strategiasta, arvoista, miten strategia toteutuu käytännössä tai antaako hallitus ko. tehtävät operatiiviselle johdolle.?

Tuohan on melkein sama kuin lähtisit minulta tiedustelemaan, että mitä mieltä olen joukkueen rakentamisesta, peluutuksesta tai yksittäisistä pelaajista. Tällaisten asioiden kommentoiminen ei kuulu mielestäni minun toimenkuvaani.

Yritän kyllä auttaa täällä parhaimpani mukaan, mutta tässä asiassa en parempaa vastausta voi kysymykseesi antaa.

Ymmärrän toki roolisi puun ja kuoren välissä ja näen sen kannaltasi kiusallisena. Olen kiitollinen ja iloinen tekemästäsi hyvästä työstä melko myrskyisässä toimintaympäristössä. Iso peukku sulle!

Mutta mitä tulee noihin aikaisemmin esittämiin kysymyksiin, niistä ei tarvitse loukkaantua tai vetää minkäänsortin esinettä hengityskalustoon. Kysymykseni ei sisältänyt mitään sellaista mistä ei terveessä organisaatiossa/yrityksessä työskentelevän tulisi häpeillä tai olla ristiriitaisessa tilanteessa vs. työnantaja.

Avoimessa ja hyvin hengittävässä organisaatiossa jokaisen tulisi ylpeästi kantaa kysymiäni perusarvoja, näiden arvojen ei tulisi olla valtion salaisuuksia. (visio, arvot yms.). Toiminta tulisi olla avointa ja henkilöstön pitäisi seistä toimintamallien takana.

Yrityksen henkilöstö on loistava markkinointiväline omine verkostoineen. Tyytyväinen ja hyvinvoiva henkilöstö on käytännössä ilmaista positiivista näkyvyyttä sekä loistava tapa luoda alueellisesti omalla toimintalaueella myönteistä mielikuvaa yrityksestä. Varautunut sekä varpaillaan oleva henkilöstö, jonka tarvitsee pelätä työnantajansa puolesta omia lausuntoja on jostain syystä mätä. Varsinkin jos kysymykset koskee normaaleja yritykseen liittyviä perusjuttuja.

Omalla kohdalla voin ainakin surutta kertoa avoimesti yritykseni arvot, vision, sloganin, käskyvaltasuhteet sekä vastuualueet.
 

-TMA-

Jäsen
Ymmärrän toki roolisi puun ja kuoren välissä ja näen sen kannaltasi kiusallisena. Olen kiitollinen ja iloinen tekemästäsi hyvästä työstä melko myrskyisässä toimintaympäristössä. Iso peukku sulle!

Mutta mitä tulee noihin aikaisemmin esittämiin kysymyksiin, niistä ei tarvitse loukkaantua tai vetää minkäänsortin esinettä hengityskalustoon. Kysymykseni ei sisältänyt mitään sellaista mistä ei terveessä organisaatiossa/yrityksessä työskentelevän tulisi häpeillä tai olla ristiriitaisessa tilanteessa vs. työnantaja.

Avoimessa ja hyvin hengittävässä organisaatiossa jokaisen tulisi ylpeästi kantaa kysymiäni perusarvoja, näiden arvojen ei tulisi olla valtion salaisuuksia. (visio, arvot yms.). Toiminta tulisi olla avointa ja henkilöstön pitäisi seistä toimintamallien takana.

Yrityksen henkilöstö on loistava markkinointiväline omine verkostoineen. Tyytyväinen ja hyvinvoiva henkilöstö on käytännössä ilmaista positiivista näkyvyyttä sekä loistava tapa luoda alueellisesti omalla toimintalaueella myönteistä mielikuvaa yrityksestä. Varautunut sekä varpaillaan oleva henkilöstö, jonka tarvitsee pelätä työnantajansa puolesta omia lausuntoja on jostain syystä mätä. Varsinkin jos kysymykset koskee normaaleja yritykseen liittyviä perusjuttuja.

Omalla kohdalla voin ainakin surutta kertoa avoimesti yritykseni arvot, vision, sloganin, käskyvaltasuhteet sekä vastuualueet.

Joo, ymmärrän kyllä pointtisi.

Muutaman vuoden urheiluorganisaatiossa työskennelleenä voin myös todeta, että ei näitä asioita voi ihan yksi yhteen verrata muiden yritysten tai toimialojen kanssa. Vaikka liikevaihto olisi ns. luokkaa nakkikioski, niin julkisuudeltaan pyöritään enemmänkin julkisen osakeyhtiön koko luokassa.

Tämä on osittain ihan oma henkilökohtainen päätökseni, sillä en halua näitä asioita lähteä julkisesti käsittelemään suuntaan tai toiseen - olkoon minun mielipiteeni käsiteltävistä asiosta positiivinen, negatiivinen tai neutraali. Ihmettelen kuitenkin, jos esimerkiksi muiden liigaseurojen tai yritysten ns. rivityöntekijä lähtisi arvioimaan jollekin medialle mainitsemaasi kysymystä: "Antaako hallitus ko. tehtävät operatiiviselle johdolle vai osallistuuko hallitus myös toiminnan visioimiseen".

Voisin kuvitella, että harva viestinnästä vastaava taho tai osasto olisi kovin tyytyväinen yritysten tiettyjen sisäisten asioiden käsittelemisestä julkisuudessa muiden kuin niistä vastaavien tahojen puolelta. Ymmärrän kyllä tässäkin tapauksessa sen, että toimimme julkisella alalla ja julkisuus sekä etenkin kannattajien mielenkiinto ja tunne tuotetta kohtaan on yrityksen elinehto.

Edit:
tarkennus
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
TPS:n strategia on valtiosalaisuusluokkaa, mutta on niitä sellaisiakin urheiluorganisaatioita, jotka avoimesti ja salailematta uskaltavat panna strategiansa julkisuuteen.

Össe kertoi ihailevansa Kärppien toimintaa, joten tässäpä vaikkapa Össelle ja muillekin tiedoksi ja luettavaksi Kärppien strategia. Varmasti tästä saa ottaa mallia, jottei TPS:n uuden stategian tekeminen ihan syksyyn asti menisi.

Linkki:Oulun Kärpät 46 RY - Seuran strategia ja perusarvot
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös