Perkonoja kuulostaa hyvältä ratkaisulta, varsinkin jos on oikeasti tulossa. Harvemmin vastaavilla meriiteillä enää Suomessa tosielämän Hattrickia pelataan. Kovan luokan talousosaaja hän on joka tapauksessa. Kontakteja isompiin yrityksiin löytyy varmasti ja näyttöjä osaamisesta.
Kouki olisi äärimmäiset kova haku mielestäni. Tällä suomileffojen alastomalla antisankarilla on kuitenkin näyttöä siitä, että miten tehdä viihdebisnestä taloudellisesti kannattavasti samalla, kun vastaavat tahot hakkaavat valtioavusteisina turskaan. Teatterialalla ura on kokoajan ollut vahvasti nousussa ja tehnyt kovaa jälkeä joka paikassa missä on ollut. TPS henkinen ja kiekko kiinnostaa. Nopeasti en kentään parempaa kulttuuri ja viihdealalta keksi.
Itse taas jättäisin kaikki vanhat kiekkoilijat pois hallituksesta, varsinkaan, jos niiltä ei löydy vankkaa näyttöä siitä, että osaamista löytyy muustakin kuin kiekon pelaamisesta. Tietenkin kiinnostus lajia kohtaan ja tieto taito siitä on eduksi, mutta loppupeleissä seuran hallitus tasolla siellä ei pitäisi olla ratkaisevaa merkitystä. Nytkin suurimmat ongelmat ovat tulleet siitä, että hallitus on puuttunut seuran operatiiviseen toimintaan liikaa. Periaatteessa vielä toisesta lajista tuleva tekijä voisi olla kovempi ja freesimpi haku.
Naisen valitseminen hallitukseen olisi myös äärimmäisen tuore ja todennäköisesti katsantoa laajentava teko. Kova rouva, joka laittaisi pojat ojennukseen toimisi varmasti.
Vähän skeptinen olen itse mitä tulee noihin klaanipuheisiin nykyään. Niiden merkitystä liioitellaan käsittääkseni täällä ja jakolinjatkin menevät vähän miten sattuu riippuen keskusteltavasta kysymyksestä. Silti TPS:n kaltainen sekava organisaatiorakenne antaa varsin otollisen maaperän valtataisteluille ja valtapyrkimyksillä. Jotka liittyvät enemmän henkilökohtaiseen valtaan kuin minkään tietyn idologisen mallin toteuttamiseen seurassa. Tätäkin parhaiten estää, jos seurassa on yksi tarpeeksi vahva toimija.