Aivan naurettava kohu tästäkin Pulkkisen viime viikkojen otteista syntynyt.
Kevät oli pelillisesti ja tilastollisesti Pululle aika katastrofi, mutta olen lähes aivan varma että tälle on pää-syynä pieni loukkaantuminen pelaamisen taustalla ja itseluottamuksen pieni puute, ei mikään motivaation puute tai ylimielisyys.
Jos nyt otetaan omasta jengistä Jokereista esimerkkejä viime kausien pelaajista, joiden pelaamisen tasossa on ollut aikamoisia eroja puolikuntoisena pelaamisen ja terveenä pelaamisen välillä, niin miettikääpä nimet Rita, Eaves, AJ. Oli heidänkin pelaaminen puolikuntoisena (lähinnä viime kausi) aika turhauttavan näköistä kun tietää todellisen potentiaalin ja tason. Entäpä eräs T. Selänne 2000-luvun alkuvuosina Coloradossa ja San Jose:ssa, katosiko häneltäkin muka motivaatio yhtäkkiä eikä pisteitä syntynyt niin hyvin kuin aiemmin, vai oliko kenties taustalla loukkaantumisia? Niin, jätkä on kohta 42v ja rikkoo suomalaisia ja kansainvälisiä ennätyksiä melkein viikottain ja on joukkueensa paras pelaaja. Aika hyvin pelaajalta jolla olisi ollut "motivaatio-ongelmia" ! Selänteelläkin loukkaantumisia silloin, ei motivaation puutetta vai haluaako joku sanoa muuta?
Takaisin kuitenkin Puluun. Minulla on edelleen täysi luotto tähän herraan, kunhan pääsee terveeksi, näillä näkymin ensi kaudeksi (?). Ei hänestä uutta Selännettä/Kurria tule mutta johtavia suomalaisia pelaajia maajoukkueessa ja NHL:ssä, mutta ei vielä. 20-30 maalin kausia odotettavissa änärissä ja se on hyvä saavutus nykyajan puolustusvoittoisemmassa pelisysteemissä. Onhan se laukaus ja maalivainu Pululla olemassa, sen näkee kattohyllyn kuuluisa mummokin. Kunhan vain pääsee pelaamaan terveenä. Mistä muka joku Urheilulehden toimittaja tietää mitä Pulkkisen päässä liikkuu tai mitä tekee vapaa-ajallaan. Vähän kriittisyyttä mediaa ja sen lööppejä kohtaan ja omaa järkeä käyttöön.
Nyt varmaan jotkut tulevat pätemään viestistäni, mutta tämä on minun uskomuskeni asioiden todellisesta laidasta ja varmasti jokainen meistä toivoo että kusi ei ole noussut hattuun :)