McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Monesta asiasta olen erkun kanssa samaa mieltä, mutta nyt on todettava, että on tainnut Erixonin scouttaaminen pelkkien tilastojen tuijotteluun. Kuten @Lico ansiokkaasti jo ehti oikaisemaan, niin Erixonilla on kyllä kykyä tehdä KHL:ssä sen noin 30 pinnaa. SHL:stä lähtiessään muutama vuosi sitten oli siellä 0,5 pinnan keskiarvolla ja AHL:ssä yv-roolissa parhaimmillaan lähes 1 ppg, joten eväitä on. Ei ole ihan yhtä näyttävä kuin vaikkapa Philip Larsen, mutta riittävän lahjakas myös kiekollisesti. Joku tuolla yllä ehti jo lytätä tämänkin nimen sillä, ettei ole se kaivattu kädellinen pakki, mutta siihen voin vain todeta, että kyllä on. Ainakin miten itse termin kädellinen pakki ymmärrän. @Sako
Omat kommentit tässä perustuu nyt täysin tilastoihin ja viestihin täällä liittyen Erixoniin sekä toisaalta ihan yleisiin olettamuksiin pelaajista ja niiden kehityksestä. Tässä nyt mun silmiin odotukset taas perustuu menneeseen potentiaaliin ehkä reippaan realismin sijaan. Miksei 30 pistettä voisi olla mahdollinen, jos kaikki osuu nappiin, mutta realismia se ei mun mielestä kyllä ole. Se, että on Ruotsissa joskus pelannut 0,5 ppg:llä kauden ja AHL:ssä joskus hetken pelannut kovalla ppg:llä, kun saanut ylivoimavastuuta ei kerro ihan kaikkea. Kannattaa myös miettiä, miksi sitä ylivoimavastuuta ei ole enemmän tullut AHL:ssä, jos kiekollinen peli olisi oikeasti laadukasta ja pystyisi siinä sarjassa vetämään 1 ppg tahdilla. Kyllä tuon pistetahdin pakeille löytyy aivan varmasti se ylivoimapaikka AHL:ssä. Tämän kehutun potentiaalin ja todellisuuden käyrät eivät oikein siis kohtaa jäällä. Pelaaja myös muovautuu uuteen pelityyliin ja rooliin yllättävän nopeastikin ja jos ylivoimavastuuta ei ole aikoihin tullut kunnolla, on siinä kiekollisessa pelissäkin saattanut pelaajalla tapahtua aika paljon kehitystä myös ns. väärään suuntaan. Otetaan nyt esimerkkinä Tuomo Ruutu, joka Suomesta lähtiessä oli kädellinen peliä tekevä sentteri ja muuttui pikkuhiljaa NHL:ssä lähinnä koohottavaksi laiturirouhijaksi.
Kyllä mä odotan kiekolliseksi ykköspakiksi varmempaa ja kovempaa nimeä kuin Erixon.
Nyt taas Erixoniin liittymättä... Missä olisi ne huhut siitä kakkosketjun hyökkäävästä sentteristä? Muille pelipaikoille kyllä alkaa huhuja ja mahdollisuuksia löytymään, mutta se yksi tärkeimmistä paikoista huutaa edelleen tyhjyyttään. En nyt tarkoita etteikö siellä saattaisi Kurrilla olla jo joku vonkale kiinnitettynä tai lähes kiinnitettynä tuohon ruutuun, mutta mitään huhuja sellaisesta ei ole kuulunut ellei sitten Griffithiä ole siihen paikkan kaavailtu. Se taas olisi mun mielestä kohtuullisen riskiä peliä. Griffith toki mielellään sisään, mutta ensisijaisesti laiturin tontille ja sitten pelaamaan myös keskellä, jos näyttää sopeutuvan KHL:n askelkuvioihin. Noi puhtaat maalintekijät ala Jensen vain menevät täysin hukkaan, jos siinä keskellä ei ole kiekolliseen peliin kykenevää sentteriä. Esim ketjut seuraavaan tyyliin kävisivät oikein mainiosti, mutta eipä taida fygyt riittää:
Griffith-Regin-Osala
Salminen-Regin vol 2-Jensen
O'Neill-Lajunen-Joensuu
muut