700g jauhelihaa + 140g pekonia riittää vallan hyvin kolmeksi päiväksi.
700g jauhelihaa 2,5 eurolla? Jotain koiran jauhelihaako? Tai vastaavaa. Hyi vittu. Eipä paljon eineksistä eroa.
700g jauhelihaa + 140g pekonia riittää vallan hyvin kolmeksi päiväksi.
Paketti jauhelihaa 2,50e
Mistä saa 700 gr jauhelihaa 2,5 eurolla?700g jauhelihaa + 140g pekonia riittää vallan hyvin kolmeksi päiväksi.
Tätä konstia olen joskus käyttänyt itsekin, ottanut ensin reilut pohjat ennen baaria ja mukaan 20 euroa. Nykyiseltään ei välttämättä toimi, koska lähimpään baariin on matkaa 100 metriä. Sensijaan baareissa ravaaminen on vähentynyt viimeisen 2 vuoden aikana niin radikaalisti, että ei hätää.Jos menet baariin ota vain käteistä mukaan älä korttia, sillä käteistä on helpompi hallita kuin kortin vingutusta.
Jos syö halvinta moskajauhelihaa jatkuvasti, niin se ei ole pitkän tähtäimen säästövinkki, sillä halvimmasta, yltiörasvaisesta "lihasta" saa luultavasti sydän- ja verisuonitaudin jossain vaiheessa, mikä vasta kalliiksi tuleekin.
Vähärasvaisempi jauheliha säästää myöhemmin lääkekuluissa, samoin kuin HK:n Sinisen kaltaisten jauhotuotteiden välttäminen.
Ajatuskatko tuli mulla, mutten ole silti yllättynyt että Raumalla ja muualla missattiin asian pointti. Sillä ei ole suurta väliä, että maksaako 3-4 päivän ruoka 1,5e, 1,7e vai 2e per päivä.
Niin ja jauhelihani ostan joko Lidlistä tai tukusta. Alle kolmeen euroon sitä kuitenkin saa päivämäärätavarana eikä tuote ole yhtään sen huonompaa kuin "tuoreempi"
Vahva sama. Parit yli 500e luistimet satasella per pari, toisilla pelattu kausi harrastetta ja toisilla ei sitäkään. Kaikki juoksukengät alle 50e / pari muutaman kerran juostuna. Juoksutakit kympillä. Nokian saappaat, ei metriäkään kävelty (Ruotsin armeijan ylijäämää) 5e. Pitää vaan jaksaa vahdata palstoja ja napata helmet pois kuleksimasta.Viimeisen vuoden aikana pelkästään urheilu- ja liikuntavälineissä tullut säästöä jotain tonnin ja kahden välille vain siksi, että ostan priimakuntoista second hand-kamaa. Siinä saa aika monta kertaa kaupassa miettiä kolmen euron sikanaudan ja neljän euron 10% naudan välillä, että tuon säästön saa ruokakaupassa tehtyä.
Jauheliha kannattaa vaihtaa soijarouheeseen tai papuihin joidenka jauhelihapakettia vastaava määrä maksaa alle euron.
Sitten auton renkaat kannattaa ostaa aina sesongin ulkopuolella.
Tässä on muuten yksi hyvä potentiaalinen säästökohde. Oma hiustenleikkuu on tänä vuonna paikasta riippuen vaihdellut välillä 10...42e mutta laatu ei juurikaan. Ennen kävin 17e paikassa ja hykertelin tyytyväisyyttäni, mutta kun nosti kahteenkymppiin niin lähdin kilpailuttamaan ja löysin vielä paremman, tämän kympin paikan.-Parturissa olen käynyt viimeksi tammikuussa. Ennen meni n 120e/v partureihin kun kävin kerran kolmessa kuukaudessa leikkauttamassa tukan á 30e/kpl. Nyt ostin muutaman kympin kotiparturisetin ja joku kavereista leikkaa. Lyhyt tukka nyt on muutenkin helppo hoitaa.
-Viinat ulkomailta ja äläkä ikinä juo baarissa.
Kuinkahan moni tähän ketjuun kirjoittavista on oikeasti köyhä? Moni varmasti käy lätkämatseissa ja se jos mikä on kallista. Eipä ole moneen vuoteen ollut varaa mennä matseihin.
Miksi tarvitsisi olla köyhä jos haluaa säästää? Säästää voit esim. Lomamatkaa, autoa tai asuntoa varten. Esim. ASP:n kerääminen, kun maksat 700€ vuokraa samalla, vaatii tinkimistä monesta asiasta, kun pitäisi esim sama summa kuukaudessa laittaa sivuun.
Miksi tarvitsisi olla köyhä jos haluaa säästää? Säästää voit esim. Lomamatkaa, autoa tai asuntoa varten. Esim. ASP:n kerääminen, kun maksat 700€ vuokraa samalla, vaatii tinkimistä monesta asiasta, kun pitäisi esim sama summa kuukaudessa laittaa sivuun.
Ehkä tämä lama johtuu siitä, että rikkaat säästävät. Raha ei liiku.
Oma rahatilanne on ollut nollilla viimeksi 2010 ja nykyään melkeinpä jokaisen vuokranmaksun jälkeen tilillä on hieman enemmän rahaa kuin edellisen vuokranmaksun jälkeen. Ehkäpä juuri säästäväisyyteen pyrkiminen on johtanut siihen, että rahatilanne on kohtuullisen hyvä, minimipalkalla kun tässä elättelen itseäni.Kuinkahan moni tähän ketjuun kirjoittavista on oikeasti köyhä?
Sama juttu. Monesti loppusumman kuullessani olen ajatellut mielessäni että "niin vähän" vaikka ostosten määrä on ollut kohtalainen.Itse nämä arjen säästöt teen lähinnä sillä, että ostan päivittäistarvikkeeni Lidlistä. Ostosten loppusumma osaa yllättää aina positiivisesti.
Minä olen viimeksi käynyt oikeassa parturissa 2007, olisiko ollut lokakuussa. Inttiaikana 2008 taas tuli käytyä sotilaskodin parturissa muutamia kertoja. Näiden jälkeen olen aina ajanut itse hiukseni koneella pois. Toisaalta, annan hiusten kasvaa melko pitkiksi ennen lyhennystä joten vuositasolla säästö ei ole kovinkaan suurta.-Parturissa olen käynyt viimeksi tammikuussa. Ennen meni n 120e/v partureihin kun kävin kerran kolmessa kuukaudessa leikkauttamassa tukan á 30e/kpl. Nyt ostin muutaman kympin kotiparturisetin ja joku kavereista leikkaa. Lyhyt tukka nyt on muutenkin helppo hoitaa.
Ei säästää tarvitse välttämättä mihinkään siten että rahaa jäisi sukan varteen vaan esim. ostaa samoja tuotteita edullisemmin jolloin rahaa jää muuhunkin.
Itse olen huomannut ihan konkreettisesti sen, että kun viime vuosina esim. sähkön hinta ja asumiskulut ovat nousseet mutta palkka pysynyt suunnilleen ennallaan on varaa aiempaa vähempään.
Lama on suurimmaksi osaksi tuontitavaraa, kansainvälisistä suhdanteista johtuvaa. Suomessa ei edes ole niin paljoa rikkaita, että heidän kulutuksellaan olisi kokonaiskysyntään sanottavampaa merkitystä.
Suomessa ei oikeasti ole kukaan köyhä. Suhteellisen köyhyyden mittana pidetään kuitenkin sitä, jos tienaa alle 60% mediaanitulosta, eli luokkaa 1400 e / kk tai vähemmän. Minulla on ainakin varaa asua keskustassa, käydä lätkämatseissa ja ravintoloissa, ostaa harrastusvälineitä jne. virallisesti köyhän tulotasollakin, enkä koe itseäni mitenkään erityisen köyhäksi. Mieluummin sitä ajattelee muut liian rikkaina, niin kuin todellisuus tietysti (kulutuksen kasvun ja resurssien rajallisuuden tähden) onkin.Kuinkahan moni tähän ketjuun kirjoittavista on oikeasti köyhä? Moni varmasti käy lätkämatseissa ja se jos mikä on kallista. Eipä ole moneen vuoteen ollut varaa mennä matseihin.
Monilla on myös kallis kännykkä - eikä mikään kaverilta ostettu "shitty phone". Kaikesta muusta voi tinkiä, muttei terveydenhoidosta - joka on yllättävän kallista sekin.
Ja jos maksat veden käytöstä, kannattaa vetää vessa mahdollisimman harvoin. Jos aamulla käyt paskalla, älä suotta vedä vessaa, vaan jätä jöötit pönttöön. Kun tulet töistä ja mahdollisesti käyt kusella, älä silloinkaan vedä pönttöä. Illalla voit sitten tyhjentää pöntön päivän tuotoksista, mutta sekään ei ole välttämätöntä. Kunno äijjjät vetää jätökset vasta sillon kun paskakasa hipoo persusta. Tässä säästää helposti ja kätevästi merkittävän määrän rahaa! Ja jos mahdolliset hajuhaitat haittaavat, voi kusta ja paskoa purkkiin ja kaataa purkin sisällön pihalle.WC-paperista saa huomattavat säästöt, jos vähän muuttaa pyyhkimistottumuksia.