Piikkiperse
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Onko EU:n tarkoitus laittaa tuontitullia vastaiskuna jenkeille? Esim Teslaan kun lyödään se 25% päälle niin ei varmasti kiinnosta enää.
Meiran lisäksi Herkkumaa, Poppamies, Xtra ja Pirkka ainakin. Aura on tehty Virossa, Felix Ruotsissa ja Rainbow Liettuassa. Näin ainakin tuotetietojen mukaan.Meira taitaa olla ainoa Suomessa valmistettu ketsuppi ja siksi siihen tuli vaihdettua jo joitain vuosia sitten.
En kokonaan poistanut Gmailia, sehän on tosiaan käytännössä mahdotonta Androidin kanssa. Vaihdoin vain Protonmailiin käyttöön niissä paikoissa, joissa se onnistuu.Harkitsin myös tätä, mutta sitten tuli mieleen tuo android puhelin, joka on google tilin kanssa niin naimisissa etten tiedä miten syvällä onkaan, ja on näppärä gmailin kanssa, niin meni holdiin ajatus. Miten ratkaisit tämän ongelman, jos sattuu olemaan android puhelin?
Omalla kohdalla alkaa nämä mennä kohta boikottiin ihan niiden oman toiminnan takia. Kavereiden päivityksiä ei enää välttämättä näe, kun yhtä haluttua päivitystä kohden on aina joku viisi suositeltua päivitystä ja mainoskatko.Mutta edelleen, kyllä menisi elämä aika helvetin vaikeaksi jos joutuisi kaikki Facet ja Instatkin korvaamaan jollain muulla.
Mä en rehellisesti ole ollut facessa enää aikoihin kavereiden takia vaan lähinnä etsimässä hauskoja meemejä. Instan feedistä puolestaan bongaan usein mm. suosikkibändieni ja artistieni uusimmat julkaisut ja mahdollisesti löydän inspiroivia runonpätkiä (kyllä, ig:tä voi käyttää tuollaiseenkin).Omalla kohdalla alkaa nämä mennä kohta boikottiin ihan niiden oman toiminnan takia. Kavereiden päivityksiä ei enää välttämättä näe, kun yhtä haluttua päivitystä kohden on aina joku viisi suositeltua päivitystä ja mainoskatko.
Se on 50/60 kuinka paljon Olvia voi syyttää. Heille on tullut miljoonia sakkoja Valko-Venäjältä kun yrittivät hankkiutua eroon liiketoiminnoista. Myös rahasiirrot Valko-Venäjän yksikön ja muun Olvin välillä on estetty. On se toki viime kädessä heidän vastuullaan, mutta harmaan sävyjä silti.Sandelsista tuli mieleen sellainen, että vieläkö Olvi puuhailee Valko-Venäjällä? Itse olen todennut Venäjä (ja nyt USA) boikotoinnin laajemmalla rintamalla mahdottomaksi, kun kaikissa tulee jotain ongelmia vastaan. Mutta jos jenkkejä haluaa boikotoida, niin Olvi on varmasti hyvä valinta. Itse tykkään myös Olvi Colasta ja saman lafkan valmistamasta Coop Colasta.
Tähän toki vielä listan jatkoksi se, että en käytä Facebookia, Twitteriä, Snapchatia tai Instagramia. Olen myös jo aiemmin pyrkinyt suosimaan suomalaisia tuotteita, se pysyy jatkossakin. Sellaisen huomion olen tehnyt, että suomalaiset tuotteet ovat usein paljon luonnollisempia ja simppelimpiä kuin erilaisilla lisäaineilla kyllästetyt ulkomaalaiset (halpa)tuotteet.Jonkin verran olen jenkkisoftia onnistunut boikotoimaan:
- Lopetin Netflixin
- Lopetin Spotifyn (internetlähteiden mukaan Spotify on tukenut Trumpia rahallisesti vaalien jälkeen)
- Google haku -> Qwant
- Google Maps -> Here Maps
- Gmail -> Protonmail
- Firefox -> Vivaldi
Tuolle Spotifylle jos etsit vielä korvaajaa niin Euroopasta löytyy ainakin ranskalaiset Deezer ja Qobuz. Tidal taitaa olla nykyään pääasiallisesti jenkkien omistuksessa vaikka joku osa norjalaisillakin siihen kai vielä on.Tähän toki vielä listan jatkoksi se, että en käytä Facebookia, Twitteriä, Snapchatia tai Instagramia. Olen myös jo aiemmin pyrkinyt suosimaan suomalaisia tuotteita, se pysyy jatkossakin. Sellaisen huomion olen tehnyt, että suomalaiset tuotteet ovat usein paljon luonnollisempia ja simppelimpiä kuin erilaisilla lisäaineilla kyllästetyt ulkomaalaiset (halpa)tuotteet.
Itse en vaan osaa syyttää sitä Johnia, Jenniferia, Alekseita, Svetlanaa, Abrahamia tai Miriamia jos niiden johtaja, hallitukset, armeijat ja poliitikot perseilee. Olkoonkin laillisesti heitä äänestäneitä. En myöskään vihaa 30-40 luvun Franzia ja Gertrudia, vaikka natsit teki mitä teki.Pariki minun mielestä ihan naurettavaa seikkaa täältä.
Ei kai nyt kukaan tässä ole 1700-luvulle palaamassa. Tarkoitus vaan on iskeä oman kyvyn mukaan niin paljon, kuk se vaan on mahdollista vastaan, sinne missä se tuntuu eniten. Ja tämä tehdään vastatoimena, jonka toivotaan leviävän ja tuovan järkeä jenkkien hallintoon.
Toiseksi. Tällä palstalla tuntuu olevan vahva yhteisymmärrys, että kaikki venäläiset on syyllisiä johdon toimiin. Sitten ku kyse on jenkeistä, joka on siirtyny pahan puolelle, niin "ei ne kaikki sitä sinne äänestäny" "siellä on hyviäki osavaltioita".
Mihin kansan vastuu katoaa, kun kansa muuttuu toiseksi?
Jenkit ihan itte vapaissa vaaleissa päätti valita toistamiseen tuon sinne valtaan. Venäjällä ei ees tiedetä, mitä vapaat vaalit on.
Jenkeissä on paljon kansan suunnalta helpompaa ja turvallisempaa nousta vastarintaan, kun Venäjällä, jossa siitä tipahtaa ikkunasta.
Minusta on ihan naurettavaa syyttää Ivania, mutta nähdä John systeemin uhrina. Kyllä sillä Johnilla on paljon enemmän vastuuta hallintonsa toimista.
En miekään.Itse en vaan osaa syyttää sitä Johnia, Jenniferia, Alekseita, Svetlanaa, Abrahamia tai Miriamia jos niiden johtaja, hallitukset, armeijat ja poliitikot perseilee. Olkoonkin laillisesti heitä äänestäneitä. En myöskään vihaa 30-40 luvun Franzia ja Gertrudia, vaikka natsit teki mitä teki.
Eikös John Kerryn (demokraattien senaattori ja entinen presidenttiehdokas) vaimo kuulu Heinz:n omistajasukuun (tai oli ainakin joskus vuonna 2004) joten ketsuppi olisi siinä ja siinä hyväksyttävissä.Oikeastaan Heinz- ketsuppi on ainoa, josta on vaikea luopua, koska muut ketsupit maistuvat varsin pahalle. Muistakaa sitten boikotoida myös Chiquita- banaaneja, tosin muita merkkejä taitaa olla tosi vähän saatavilla? Ja Mobilin öljyt myös boikottiin.
S-kaupat alkoivat loppuvuodesta lähtien myydä Coop-banaaneja ja vieläpä parikymmentä senttiä/kg halvemmalla kuin Tsikiittaa.Muistakaa sitten boikotoida myös Chiquita- banaaneja, tosin muita merkkejä taitaa olla tosi vähän saatavilla?
Paitsi että itse Trump on kaukaista sukua Heinz ketsuppisuvulle. Netissä on tästä useassa paikkaa, tässä yksi Family of Donald Trump - Wikipedia.Eikös John Kerryn (demokraattien senaattori ja entinen presidenttiehdokas) vaimo kuulu Heinz:n omistajasukuun (tai oli ainakin joskus vuonna 2004) joten ketsuppi olisi siinä ja siinä hyväksyttävissä.
JOL
Täällä on puhuttu nimenomaan eurooppalaisista vaihtoehdoista Yhdysvalloille, ei kiinalaisista. Se, että tulet arvostelemaan kuluttajia, jotka kamppailevat arvojensa kanssa, kertoo enemmän sinusta kuin heistä. Kukaan ei pysty täysin boikotoimaan Yhdysvaltoja ja Kiinaa tai muuttamaan mustaa valkoiseksi, mutta kyllä päivittäisillä valinnoilla voi silti tukea kotimaista sekä eurooppalaista työtä ja teollisuutta, ja juuri tälle päätit vittuilla.Onhan tämä suoraan sanottuna huvittavaa, kun Yhdysvaltoja nyt boikotoidaan, ja samalla ostetaan iloisesti kaikkea kiinalaista. Kiina siis kuitenkin maa, joka on suoraan Venäjän puolella Ukrainaa vastaan käytävässä sodassa ja on mahdollistanut koko tragedian, ja siis ihmisoikeusasiat ja kaikki on huonoudessaan täysin eri planeetalta verrattuna Yhdysvaltoihin. Mutta siis boikotoikaa vain Yhdysvaltoja jos haluatte, mutta älkää nyt jumalauta luulko että se tekee teistä jotenkin parempia ihmisiä.
![]()
Tiedustelu | Supo: Venäjä jatkaa sotaa Ukrainassa Kiinan tuen ansiosta
Vielä vuosi sitten suojelupoliisi arvioi, että Kiina tukee Venäjää varovaisesti lähinnä lisääntyneen kaupan kautta. Supon tuoreimman turvallisuuskatsauksen mukaan tilanne on muuttunut, ja Kiina tukee suoraan aseteollisuutta.www.hs.fi
Hyvesignalointi kasvottomana nimimerkkien takaa saa varmasti kritiikkiä osakseen. Jos aatteen valitsee, pitää olla nahkaa kestää pottuilu. Kaikki eivät jaksa tai edes kiinnosta ottaa suurvaltapolitiikkaa keskiöön kuluttajavalinnoissaan ja tekevät valintansa eri motiiveilla. Rahalla ei ole ideologiaa. Pitkässä pelissä kaikki länsivastaisuus sataa osittain Venäjän laariin täällä Euroopassa, myös nämä boikotit.Täällä on puhuttu nimenomaan eurooppalaisista vaihtoehdoista Yhdysvalloille, ei kiinalaisista. Se, että tulet arvostelemaan kuluttajia, jotka kamppailevat arvojensa kanssa, kertoo enemmän sinusta kuin heistä. Kukaan ei pysty täysin boikotoimaan Yhdysvaltoja ja Kiinaa tai muuttamaan mustaa valkoiseksi, mutta kyllä päivittäisillä valinnoilla voi silti tukea kotimaista sekä eurooppalaista työtä ja teollisuutta, ja juuri tälle päätit vittuilla.
Pitkässä pelissä kaikki länsivastaisuus sataa osittain Venäjän laariin täällä Euroopassa, myös nämä boikotit.
Parempi otsikko tällekin ketjulle olisi Tässä ketjussa boikotoidaan Magaa. Nyt tässä vedetään mutkat suoriksi ja viitekehystellään kaikki jenkit samaan laariin.
Niin, kun oikeastaanhan tilanne alkaa olla se, että USA on se joka on kääntynyt länsivastaiseksi. Mielistelee Venäjää ja tekee sen edun mukaisia päätöksiä ja samaan aikaan kovistelee Eurooppaa ja muita läntisiä ikiaikaisia kumppaneitaan ja esittää näille uhkauksia. USA:n toimet on tällä hetkellä niitä, jotka satavat Venäjän laariin.Ymmärrän pointtisi, olen itsekin erittäin paljon sillä kannalla ettei omaa pesää saa liata ulospäin. Nyt vain olemme ennenkuulumattomassa tilanteessa voiko Trumpin Yhdysvaltoja enää laskea ns. länneksi.
Tämän pitäisi jonkun kertoa myös Amerikan Yhdysvalloille ja sen nykyiselle hallinnolle. Tosin sen suhteen ei voi puhua tällä hetkellä niinkään laariin satamisesta kuin laariin tulvimisesta kolmen Missisippin voimalla.Pitkässä pelissä kaikki länsivastaisuus sataa osittain Venäjän laariin täällä Euroopassa
Tässä eletään ehkä jopa kerran vuosisadassa tapahtuvaa murrosta ja käännöstä Yhdysvaltain historiassa ja vauhti on niin kova, että lopputulemaa on vaikea ennustaa edes kahden vuoden päähän välivaaleihin. Kyllä siellä se vastavoima edelleen on, mutta riittääkö ja ehkä näitä aateveljiä voisi tukea myös ulkopuolelta? Esim. vaalirahoitus on suhteellisen avointa ja sieltä pystyy poimimaan niitä mätiä omenoita boikottiin List of American companies that support President Donald Trump (Newsweek).Ymmärrän pointtisi, olen itsekin erittäin paljon sillä kannalla ettei omaa pesää saa liata ulospäin. Nyt vain olemme ennenkuulumattomassa tilanteessa voiko Trumpin Yhdysvaltoja enää laskea ns. länneksi.
Pakko boikotoida koko Yhdysvaltoja, jotta saa siellä sisäisen liikehdinnän aikaiseksi. Emme me pysty ulkopuolelta nujertamaan dedikoidusti ja suoralla toiminnalla pelkkää magaa, tai en ainakaan ymmärrä miten se voisi tapahtua ja onko se edes meidän asia. Välillisesti koko Yhdysvaltojen ulkosuhteiden kautta siihen voi vaikuttaa.