Tässä ketjussa boikotoidaan Yhdysvaltoja

• 9 452
  • 138

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko EU:n tarkoitus laittaa tuontitullia vastaiskuna jenkeille? Esim Teslaan kun lyödään se 25% päälle niin ei varmasti kiinnosta enää.

Harkitsin myös tätä, mutta sitten tuli mieleen tuo android puhelin, joka on google tilin kanssa niin naimisissa etten tiedä miten syvällä onkaan, ja on näppärä gmailin kanssa, niin meni holdiin ajatus. Miten ratkaisit tämän ongelman, jos sattuu olemaan android puhelin?
En kokonaan poistanut Gmailia, sehän on tosiaan käytännössä mahdotonta Androidin kanssa. Vaihdoin vain Protonmailiin käyttöön niissä paikoissa, joissa se onnistuu.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllähän totuus on se, että jenkkien täydellinen boikotointi on todella paljon vaikeampaa kuin Venäjän, jonka tuotteita ei muutenkaan halua kukaan täysjärkinen käyttää, koska esimerkiksi jo töissä on aivan pakko käyttää paljon amerikkalaisia tuotteita ja ohjelmistoja. Mutta vaikka ei täydelliseen boikottiin kykenisikään, niin ihan yhtä lailla voi osallistua talkoisiin jos edes jossakin alkaisi mieluummin suosimaan eurooppalaisia vaihtoehtoja. Kulutustavarapuolellahan tämä on oikeastaan jopa yhtä lailla helppoa kuin Venäjän boikotointi, koska amerikkalaisista kuluttajatuotteista iso osa on lähes venäläiseen verrattavaa kuraa, mutta tuolla ohjelmistopuolella on aika paljon vaikeampaa koska markkina on niin vahvasti USA:n tai Kiinan hallussa. Pitäisi sitten valita, kumman noista näkee pienempänä pahana.

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mutta edelleen, kyllä menisi elämä aika helvetin vaikeaksi jos joutuisi kaikki Facet ja Instatkin korvaamaan jollain muulla.
Omalla kohdalla alkaa nämä mennä kohta boikottiin ihan niiden oman toiminnan takia. Kavereiden päivityksiä ei enää välttämättä näe, kun yhtä haluttua päivitystä kohden on aina joku viisi suositeltua päivitystä ja mainoskatko.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Omalla kohdalla alkaa nämä mennä kohta boikottiin ihan niiden oman toiminnan takia. Kavereiden päivityksiä ei enää välttämättä näe, kun yhtä haluttua päivitystä kohden on aina joku viisi suositeltua päivitystä ja mainoskatko.
Mä en rehellisesti ole ollut facessa enää aikoihin kavereiden takia vaan lähinnä etsimässä hauskoja meemejä. Instan feedistä puolestaan bongaan usein mm. suosikkibändieni ja artistieni uusimmat julkaisut ja mahdollisesti löydän inspiroivia runonpätkiä (kyllä, ig:tä voi käyttää tuollaiseenkin).

Mut joo facessa oon enää lähinnä kännissä ja läpälllä. Ei mulla edes ole paljon kavereita tosielämässä *hymiö*

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Sandelsista tuli mieleen sellainen, että vieläkö Olvi puuhailee Valko-Venäjällä? Itse olen todennut Venäjä (ja nyt USA) boikotoinnin laajemmalla rintamalla mahdottomaksi, kun kaikissa tulee jotain ongelmia vastaan. Mutta jos jenkkejä haluaa boikotoida, niin Olvi on varmasti hyvä valinta. Itse tykkään myös Olvi Colasta ja saman lafkan valmistamasta Coop Colasta.
Se on 50/60 kuinka paljon Olvia voi syyttää. Heille on tullut miljoonia sakkoja Valko-Venäjältä kun yrittivät hankkiutua eroon liiketoiminnoista. Myös rahasiirrot Valko-Venäjän yksikön ja muun Olvin välillä on estetty. On se toki viime kädessä heidän vastuullaan, mutta harmaan sävyjä silti.

En ole kovinkaan ideologinen, mutta nyt Jenkkihommat meni sellaiseksi että ketjun otsikko tuli ajankohtaiseksi. Oma kontribuutio siinä että lopetin X:n käytön. Menen myös joka päivä peilin eteen ja sanon: En ostanut Teslaa tänäänkään.

Mutta kyllä Jenkkejä on hankala boikotoida softan osalta. Google, Microsoft, Apple ja Meta on lähes ilman vaihtoehtoja.

Suosikkijoukkue
FC Barcelona
Pariki minun mielestä ihan naurettavaa seikkaa täältä.

Ei kai nyt kukaan tässä ole 1700-luvulle palaamassa. Tarkoitus vaan on iskeä oman kyvyn mukaan niin paljon, kuk se vaan on mahdollista vastaan, sinne missä se tuntuu eniten. Ja tämä tehdään vastatoimena, jonka toivotaan leviävän ja tuovan järkeä jenkkien hallintoon.

Toiseksi. Tällä palstalla tuntuu olevan vahva yhteisymmärrys, että kaikki venäläiset on syyllisiä johdon toimiin. Sitten ku kyse on jenkeistä, joka on siirtyny pahan puolelle, niin "ei ne kaikki sitä sinne äänestäny" "siellä on hyviäki osavaltioita".

Mihin kansan vastuu katoaa, kun kansa muuttuu toiseksi?

Jenkit ihan itte vapaissa vaaleissa päätti valita toistamiseen tuon sinne valtaan. Venäjällä ei ees tiedetä, mitä vapaat vaalit on.

Jenkeissä on paljon kansan suunnalta helpompaa ja turvallisempaa nousta vastarintaan, kun Venäjällä, jossa siitä tipahtaa ikkunasta.

Minusta on ihan naurettavaa syyttää Ivania, mutta nähdä John systeemin uhrina. Kyllä sillä Johnilla on paljon enemmän vastuuta hallintonsa toimista.

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olen jo aloittanut ja käytännössä boikotoinut pitkään erästä urheilusarjaa, jonka yksi keulakuvista on Putinin hyvä ystävä. Sarja ei ole halunnut kuitenkaan häiritä ko. pelaajan pelaamista ja ennästysten jahtaamista.

National Hockey League (NHL)

Valitettavasti Suomessa sarjaa esittää Viaplay, joka esittää myös suosimaani Englannin Valioliigaa. Aikanaan välitin viestiä myös suoraan Viaplaylle, etten hyväksy sitä että näyttävät KHL:ää kanavillaan. Nyt pitäisi aloittaa ilmeisesti sama kampanja NHL:ää vastaan.

Jonkin verran olen jenkkisoftia onnistunut boikotoimaan:
- Lopetin Netflixin
- Lopetin Spotifyn (internetlähteiden mukaan Spotify on tukenut Trumpia rahallisesti vaalien jälkeen)
- Google haku -> Qwant
- Google Maps -> Here Maps
- Gmail -> Protonmail
- Firefox -> Vivaldi
Tähän toki vielä listan jatkoksi se, että en käytä Facebookia, Twitteriä, Snapchatia tai Instagramia. Olen myös jo aiemmin pyrkinyt suosimaan suomalaisia tuotteita, se pysyy jatkossakin. Sellaisen huomion olen tehnyt, että suomalaiset tuotteet ovat usein paljon luonnollisempia ja simppelimpiä kuin erilaisilla lisäaineilla kyllästetyt ulkomaalaiset (halpa)tuotteet.

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Tähän toki vielä listan jatkoksi se, että en käytä Facebookia, Twitteriä, Snapchatia tai Instagramia. Olen myös jo aiemmin pyrkinyt suosimaan suomalaisia tuotteita, se pysyy jatkossakin. Sellaisen huomion olen tehnyt, että suomalaiset tuotteet ovat usein paljon luonnollisempia ja simppelimpiä kuin erilaisilla lisäaineilla kyllästetyt ulkomaalaiset (halpa)tuotteet.
Tuolle Spotifylle jos etsit vielä korvaajaa niin Euroopasta löytyy ainakin ranskalaiset Deezer ja Qobuz. Tidal taitaa olla nykyään pääasiallisesti jenkkien omistuksessa vaikka joku osa norjalaisillakin siihen kai vielä on.

Deezerin näistä saa suomenkielisenä ja hinta 11,99e/kk tai vuositilauksella 107,99e - > 9,00e/kk. DNAn asiakas jos on niin saa tuon normi kuukausittaistilaushintaan pienen pienen alennuksen, 11,12e/kk, kun tekee DNA sivujen kautta tilauksen.

Qobuz puolestaan hieman kalliimpi ja valitettavasti vain englanninkielisenä, eli vuositilauksella 162e - >13,50e/kk. Normi kuukausitilaus sitten 15,99e/kk.

Äänenlaatu molemmissa vähintään CD-tasoa. Qobuzissa hieman vielä parempi.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Pariki minun mielestä ihan naurettavaa seikkaa täältä.

Ei kai nyt kukaan tässä ole 1700-luvulle palaamassa. Tarkoitus vaan on iskeä oman kyvyn mukaan niin paljon, kuk se vaan on mahdollista vastaan, sinne missä se tuntuu eniten. Ja tämä tehdään vastatoimena, jonka toivotaan leviävän ja tuovan järkeä jenkkien hallintoon.

Toiseksi. Tällä palstalla tuntuu olevan vahva yhteisymmärrys, että kaikki venäläiset on syyllisiä johdon toimiin. Sitten ku kyse on jenkeistä, joka on siirtyny pahan puolelle, niin "ei ne kaikki sitä sinne äänestäny" "siellä on hyviäki osavaltioita".

Mihin kansan vastuu katoaa, kun kansa muuttuu toiseksi?

Jenkit ihan itte vapaissa vaaleissa päätti valita toistamiseen tuon sinne valtaan. Venäjällä ei ees tiedetä, mitä vapaat vaalit on.

Jenkeissä on paljon kansan suunnalta helpompaa ja turvallisempaa nousta vastarintaan, kun Venäjällä, jossa siitä tipahtaa ikkunasta.

Minusta on ihan naurettavaa syyttää Ivania, mutta nähdä John systeemin uhrina. Kyllä sillä Johnilla on paljon enemmän vastuuta hallintonsa toimista.
Itse en vaan osaa syyttää sitä Johnia, Jenniferia, Alekseita, Svetlanaa, Abrahamia tai Miriamia jos niiden johtaja, hallitukset, armeijat ja poliitikot perseilee. Olkoonkin laillisesti heitä äänestäneitä. En myöskään vihaa 30-40 luvun Franzia ja Gertrudia, vaikka natsit teki mitä teki.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kanadalaisilla tuntuu olevan hyvä pöhinä aiheen tiimoilta, mitä nyt somessa nähnyt kuvia:
- ruokakaupoista vedetty pois tai ei ole jatkettu valikoimaa USA-tuotteille ja korostettu tuotteiden alkuperämaata, jotta asiakkaat voivat halutessaan välttää USA-tuotteet
- LCBO-viini/alkoholiketju poistanut kaikki USA-alkoholit hyllyistään

Tietysti ensimmäinen haitta on paikalliselle myyjälle kun myynti sakkaa. Mutta kyllähän laajemmin nuo alkavat näkyä USA:n puolella kun ei vienti vedä ja tietenkin sitten näissä firmoissa näkyy jollain tavalla. Mutta onko tuokaan sitten kuinka tehokas ja Trumpin hallintoon vaikuttava tekijä, aika näyttää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy