Tässä ketjussa boikotoidaan Yhdysvaltoja

• 7 687
  • 112

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sandelsista tuli mieleen sellainen, että vieläkö Olvi puuhailee Valko-Venäjällä? Itse olen todennut Venäjä (ja nyt USA) boikotoinnin laajemmalla rintamalla mahdottomaksi, kun kaikissa tulee jotain ongelmia vastaan. Mutta jos jenkkejä haluaa boikotoida, niin Olvi on varmasti hyvä valinta. Itse tykkään myös Olvi Colasta ja saman lafkan valmistamasta Coop Colasta. Olen pitkälti kustannussyistä vaihtanutkin ison osan Coca Colan ostoista tuohon Coopiin, jota saa 1,65€ - 1,85€ pullo (1,5) S-kaupoista. Merkittävä ero, kun Coca Cola maksaa sen vitosen 2-packilta nykyään.
Niin se on, että suo siellä vetelä täällä, kun yrittää boikotoida. Voiko mihinkään muuhun lopulta luottaa kuin itse tekemäänsä kiljuun.

MegaForce

Jäsen
- Luottokortit, VISA:sta ei taida millään päästä eroon?
On mielenkiintoista, miksi Eurooppa ei ole aiemmin kehittänyt omaa itsenäistä luottokortti- ja maksujärjestelmää. UnionPay periaatteessa toimii, mutta Kiinan järjestelmään siirtyminen ei ole ratkaisu. Saa nähdä, yleistyykö digitaalinen euro tulevaisuudessa laajemmin.

Laitan tähän linkit eurooppalaisista vaihtoehtoisesta hakutyökalusta ja ai:sta.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sandelsista tuli mieleen sellainen, että vieläkö Olvi puuhailee Valko-Venäjällä?

Valitettavasti kyllä, eikä tunnu olevan mitään aikeita edes yrittää lähteä pidemmällä aikavälillä. Boikotissa sekin jo.

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Niin se on, että suo siellä vetelä täällä, kun yrittää boikotoida. Voiko mihinkään muuhun lopulta luottaa kuin itse tekemäänsä kiljuun.

… mutta sen jälkeen käyttäydyt kuin mikäkin venäläinen vodkan litkijä, joten boikottiin.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Elektroniikka: Etelä-Korea ja Acer vissiin Taiwanista?

Tietokoneiden osalta isompi ongelma onkin se, mitä ne ovat syöneet, kuin se koneen merkki itsessään. Käyttöjärjestelmä tuppaa olemaan lähes kaikilla joko Applelta tai Microsoftilta, toki pieni tiedostava porukka suosii kotimaista Linuxia. Rautapuoli sitten yleensä käytännössä on Applen lisäksi Intelin, AMD:n, Nvidian ym. kaltaisilta isoilta jenkkiyrityksiltä. Tässäpä melkein onkin yksi vaikeimmista boikotoitavista.

FatSam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikkuveli osti syksyllä Teslan. En oikein tiedä miksi. Mikään Muskin kannattaja hän ei ainakaan ole ja luultavasti harmittelee nyt. Huomenna minun pitäisi viedä Tesla huoltoon Poriin. Katotaan tuleeko pahaa silmää.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
toki pieni tiedostava porukka suosii kotimaista Linuxia
Vaikka Linus on "benevolent dictator for life", niin ei voi sanoa kyseessä olevan kotimainen tuotanto. Ja nykyään suuri osa kehityksestä tapahtuu isojen firmojen työntekijöiden toimesta, niihin kuuluu Intel, AMD, NVidia ja osin jopa Microsoft (että Windows Subsystem for Linux toimii hyvin - oma lehmä ojassa, mutta silti). Ja monta muuta jenkkifirmaa. Ja lisäksi, Linux on vain "ydin", siihen ympärille tarvitaan...

...ehkä en jatka pidemmälle. Kun puhutaan "avoimesta koodista", nurkkakuntaisuuden voinee unohtaa hetkeksi. Maakohtainen boikotointi olisi käytännössä mahdotonta. Terv. nim. pieni tiedostava.

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka Linus on "benevolent dictator for life", niin ei voi sanoa kyseessä olevan kotimainen tuotanto. Ja nykyään suuri osa kehityksestä tapahtuu isojen firmojen työntekijöiden toimesta, niihin kuuluu Intel, AMD, NVidia ja osin jopa Microsoft (että Windows Subsystem for Linux toimii hyvin - oma lehmä ojassa, mutta silti). Ja monta muuta jenkkifirmaa. Ja lisäksi, Linux on vain "ydin", siihen ympärille tarvitaan...

...ehkä en jatka pidemmälle. Kun puhutaan "avoimesta koodista", nurkkakuntaisuuden voinee unohtaa hetkeksi. Maakohtainen boikotointi olisi käytännössä mahdotonta. Terv. nim. pieni tiedostava.

Erinomainen pointti, oma osaamiseni alalta ei ihan tällaiseen analyysiin riitäkään. Noh, vahvistaa vain ajatustani siitä, ettei jenkeistä oikein tuossa maailmassa taida päästä kovin helposti eroon.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Piti avata tälläinen ketju mutta näköjään joku ehti ensin. Hienoa!

PepsiCo on ollut jo pidempään boikotissa kun toimivat edelleen Venäjällä. Eli Pepsit, Gatorade, 7UP, Laysit, Tropicana, Doritos ja PizzaHutti. Noista on jokaisen hyvä aloittaa. Kyllähän noi työllistää suomalaisiakin, mutta kyllä siitä ostoksesta varmasti joku sentti menee jenkkilään. Varmaan koko ikäni juonut Pepsiä, joten kyllä sen boikottiin pistäminen oli vaikeaa. Cokikseen olen jo tottunut, mutta tiedän että nyt pitäs sekin laittaa boikottiin. Ei pysty.

Giletten tuotteita en enää osta, vaan suosin ranskalaisen BiC höyliä ja saksalaisen Nivean partavaahtoa. Burger King oli ennen se suosikki bögö mesta, mutta nyt viimeset pari kertaa olen kävellyt Hesburgeriin, joka taas oli aiemmin boikotissa kun ei niiden ranskalaiset maistu miltään. Teslaan en ottais vaikka ilmaseksi sais, ja Twitteriin en mene. USA:an en varmaan tule koskaan matkustamaan.

Mutta helkkarin vaikea on pistää joitakin USA:laisia tuotteita boikottiin. Microsoftin tuotteisiin on duuninkin puolesta jumissa. Sama pätee Whatsappiin, Messengeriin, Facebookiin ja LinkedIniin kun se on nyt kanava jolla pitää yhteyttä ihmisiin. Lisäksi tässä on tajunnut kuinka paljon vapaa-ajan viihde liittyy jenkkilään kun suurin osa leffoista ja tv-sarjoista on tullee sieltä ja sitten vielä Youtubesta katellaan kun ei muuta jaksa tehdä. NHL:lää edelleen seuraan, mutta olen huomannut että pikkasen kyllä tökkii sarja ihan sen takia että on USA:lainen sarja. NBA:n nyt otin seurannasta pois.

Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aijai, täytyykö sitä jättää yövuorojen Pepsi Maxit ja Coca Cola zerot kauppaan? Pitääkö hakea Lidlistä jotain sokeritonta vastinetta... Kirsikan makuinen Cola oli ihan ok, muistaakseni...

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Jätän loppukauden NHL-pelit katsomatta, muuten toki myös välttelen jenkki tuotteita miten pystyn

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Oikeastaan Heinz- ketsuppi on ainoa, josta on vaikea luopua, koska muut ketsupit maistuvat varsin pahalle. Muistakaa sitten boikotoida myös Chiquita- banaaneja, tosin muita merkkejä taitaa olla tosi vähän saatavilla? Ja Mobilin öljyt myös boikottiin.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Cokis on vaikeampi, koska olen yksi suurimmista omistajista
Tuli ohimennen mainittua boikottiketjussa, että vähintään muutama milli löytyy pitoa tililtä?
Helppoja boikotoitavia:
- Kaikki omppujen iPaska
Jos vaihdan Macbookin pois, niin tilallehan tulee oletettavasti joku romu missä on AMD:n ja Intelin tavaroita sisällä ja käyttöjärjestelmänä Windows, profit? Puhelimen toki voi vaihtaa johonkin jumittavaan kiinan vakoilukapulaan, mutta ihan kaikkea mukavuutta elämässä ei viitsi uhrata nyt vielä tämän takia.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Puhelimen toki voi vaihtaa johonkin jumittavaan kiinan vakoilukapulaan, mutta ihan kaikkea mukavuutta elämässä ei viitsi uhrata nyt vielä tämän takia.
Onneksi muitakin vaihtoehtoja on kuin USA ja Kiina

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Mozilla Firefox vaihtui norjalaiseen Vivaldi-selaimeen. Muistaakseni Operan entisten tekijöiden perustama sen jälkeen kun Opera myytiin kiinalaisille. Taitaa kyllä tämäkin olla Googlen Chromium pohjainen, että eipä siinä. Mutta siitäs saivat!

Ja S-mobiilin mukaan tämän kuun ostokset tähän mennessä 100% suomalaisia. Oral-B sähköhammasharjaankin sain ostettua Nurmossa tehtyjä vaihtoharjoja. K-ruoka sovelluskin näyttää kotimaisuudeksi 4,5/5.

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Tuli ohimennen mainittua boikottiketjussa, että vähintään muutama milli löytyy pitoa tililtä?
Heh, totuus on ihan vähän erilainen. Olen kyllä valmis sen pari tonnia uhraamaan oikeudenmukaisen maailman puolesta.

Ränse

Jäsen
Nytkun pitää boikotoida, Venäjää, Kiinaa ja Jenkkejä niin alkaa olemaan aika haastavaa arjessa. Mitään Hollywood-leffoja ei voi katsoa eikä valtaosaa pelejäkään voi enää pelata.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy