Osaan kyllä uida, mutta uimataitoni on loppujen lopuksi rajallinen. Onkohan uimataitoisen raja se, että kykenee vetämään vapaata 200 metriä? No se kyllä onnistuu. Selkäuinti on ollut minulle aina helppoa, ja uin kotikunnan 25 metrin altaalla helposti kilometrin-pari, jos saan edetä selin. Usein radoilla on sen verran muutakin liikennettä, että selkäuimaria katsotaan hieman kieroon. Voihan sitä yrittää uida varoen radan reunaa tietysti.
Rintauinti on jostakin syystä ollut minulle mahdoton opittava. Ei jumaliste Kääpiön koordinaatio riitä niin monimutkaiseen raajaliikkeiden synkroniseen hallintaan.
Terävä vislaus ei onnistu. En käsitä, kuinka joku onnistuu viheltämään niin että äänenpaine vihloo korvia. On täysi mysteeri, kuinka ihmiset kykenevät tuottamaan vihellysääniä työntämällä sormia suuhunsa.
Olen periaatteessa kiinnostunut kaikenlaisista älyllisistä haasteista, mutta jostakin kumman syystä en ole koskaan opetellut shakinpeluuta. En ole edes yrittänyt, ei ole minkäänlaista kokeiluakaan takana. En edes tunne shakin sääntöjä. Tiedän että on mustia ja valkoisia nappuloita, ja joitakin kutsutaan sotilaiksi, ratsuiksi, läheteiksi, kuningattareksi ja kuninkaaksi. Sitä taas en tiedä kuinka monta näitä nappuloita on, mutta oletan että kunkkuja ja kuningattaria on vain yksi per puoli.
Olen keski-ikäiseksi mieheksi täysi torvelo autotekniikan kanssa. Ajan sujuvasti ja varmaan 50 tkm vuodessa, mutta en osaa enkä halua tehdä autoille paljon paskaakaan. Saatana, jo pyyhkijän sulkien vaihtaminen on ahdistusta tuottava kokemus. No öljyt voin vaihtaa montun päällä ja öljynsuodattimen vaihtokin onnistuu. Polttimot vaihdan, jos periaatteessa alakoululainenkin pääsee kyseisen automallin kohdalla polttimoon käsiksi. Muuten en. Toisaalta nyt pääsen näissä asioissa vähemmällä, kun siirryin työsuhdeautoon. Vaimollekin on tulossa uusi pirssi vuodenvaihteessa, joten autojen kanssa kikkailu jää vähemmälle.