Viestin lähetti Tj
Ja kun aikaisemmin tässä ketjussa tulee mainittua lähtevänsä inttiin, niin suljetaan nyt sitten tämä ympyrä ja kerrotaan, että tällä päivämäärällä 5.7 2002 Jääkäri Tj on päässyt reserviin palveltuaan 6 kk Savon Prikaatissa, Mikkelissä kuninkaallisessa kranaatinheitinkomppaniassa vieläkin kuninkaallisempana spadena. Meitin huoltoporukka onnistui palautteen mukaan tehtävissään kuulemma poikkeuksellisen hyvin ja kehuja tuli hyvinkin korkeilta tahoilta.
Alussa hajotti, lopussa laiskotti. 6 kk meni loppujen lopuksi yllättävänkin nopeasti. Mites nimimerkki Spade koki palveluksen Karkialammella?
Viestin lähetti Kh
No niin, onneksi olkoon. Taidatte olla ensimmäisiä, jotka ovat Jatkoajan historian aikana menneet harmaisiin ja päässeet pois sieltä (hankalasti sanottu, toivottavasti ymmärrätte). Taidatte olla ensimmäinen varsinainen Jatkoaika-ikäryhmä.
No joka tapauksessa, onneksi olkoon.
Viestin lähetti Suomi-Salama
Miksi armeijassa pitäisi olla mukavaa? Ei sen funktio nähdäkseni suinkaan ole olla mikään viihdytyslaitos. Tietenkin homman kuuluu olla asiallista, mutta sodan ajan taitojen opettelemisen (tappaminen ja hengissä säilyminen) ei kyllä minun mielestäni kuulukaan olla mukavaa, muuten itse tarkoitus voi hämärtyä pahemman kerran. Armeija ei ole viaton peli, jota ajankuluksi voi tahkota.
Tuohon "mieheksi tekemiseen" suhtaudun minäkin kriittisesti. Jokainen kypsyy ajallaan, toinen on henkisesti aikuinen jo 17 vuotiaana, toinen ei koko elämässään. Mutta kyllä väittäisin ainakin johtotehtävissä olemisen kasvattavan vastuuntuntoa, jos tehtävät haluaa tosissaan ottaa.
Viestin lähetti Mahavishnu
180vkr, HelItR Hyrylä, 3. Ptri, Tupa 13, Tutka/Tähystysmies.
OHI ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Viestin lähetti narri
Ei ei.. minä menin armeijaan viime kesänä ja kotiuduin 4.4.2002. :-) En tosin sinä aikana kirjoitellut palstalle.
Viestin lähetti Yuppi
"Nyt pojat pitää selvittää, miksi teidän kuntonne on laskenut ja tehdään silviissiin että nostetaan liikunnan määrää kolmella tunnilla päivässä..."
Mulla oli kertaukset vuosi sitten toukokuun alussa, varsin hyvissä telttailusäissä. Kertauskutsua odottelin viitisen vuotta. Duunikaverit ovat myös käyneet kertaamassa yleensä alkukesästä eli touko-kesäkuussa. En tiedä onko kaikkialla sama käytäntö, mutta kohtuullisen lämpimään ja vähälumiseen aikaan on kertaamassa oltu.Viestin lähetti InSideHockey
Mutta siis, kysymys kuuluu että mihin aikaan vuodesta yleensä kertausharjoituksia järjestetään, vai ihan miten sattuu?
Viestin lähetti Tatzka
Oikeassa olet ettei armeijaa missään nimessä tarvitse helpoksi tehdä, pikemminkin mielestäni haastavammaksi. Enemmän liikuntaa ja suoraa toimintaa jne. Se mitä taas en ymmärrä armeijassa on asioiden ehdoin tahdoin vaikeaksi tekeminen, miksi pirun helpotkin asiat pitäää tehdä vaikeimman kautta ja pelleillä tietyissä asioissa.
Onnea vaan intin suorittamisesta! Etkös sinä siellä 3 JK`ssa ollut alokas-ajan jälkeisen palveluksen?
Meinaan vaan että voin melkeinpä tietää kuka tuon lainaamaani tekstin on heittänyt! Jos kyseinen skappari on kolmosessa töissä niin ko. komppaniassa 9kk olleena ei ole hirveän vaikeaa ennustaa kuka on kyseessä.