Tänään Jäljellä Nolla!!!

  • 18 594
  • 110

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ei armeijassa miehiä tehdäkään. Intti pikemminkin tekee miehistä jälleen poikia.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Armeija-aikaa oppii arvostamaan vasta vuosien päästä, kuten tässäkin ketjussa on kirjoitettu. Itselläni tuon arvostuksen tajuaminen kesti suurin piirtein seitsemän vuotta.
Luonnollisesti armeija-aika vitutti, ja paljon, aikanaan. Armeijasta pääsyn jälkeen pari ensimmäistä vuotta menikin niin ettei voinut sietää koko armeija-käsitettä, kunnes pahin harmitus alkoi haihtumaan ja sitä huomasi että maailmaan mahtuu paljon muutakin kuin harmitella vuosia jälkeenpäin kuinka vittumaista aikoinaan oli. Luulen että tämän päivän tj-miehet ajattelevat samoin muutamien vuosien jälkeen, kunhan välimatkaa ja -aikaa ko. ajanjaksoon tulee.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä! Samaa mieltä kuin Tunkki ja kumppanit. Myös minua otti sitten tottavie otsaan silloin kun homma oli ajankohtainen, mutta tänäpäivänä on kiva muistella ja jutella kamujen kanssa tästä lyhyestä ajanjaksosta.
Luulen että jokaiselle tekee terää päästä äidin kainalosta eri maisemiin muutamaksi kuukaudeksi.

Palkka-armeija Suomeen? Ei, ei siitä ole mitää hyötyä maalle. Ei nykyinenkään systeemi palvele maan etuja. Ei Suomeen tulla koskaan hyökkäämään kenenkään pienen maan toimesta ja jos sen tekee joku iso maa, niin ei silloin auta sissi ukko-pekka kainalossa.

Armeija tosin palvelee nuoria miehiä tekemällä heistä sosiaalisia, tarjoamalla heille liikuntaa ja opettamalla hieman järjestystä ja tasaisia elämäntapoja. Ei pitäisi olla kenellekään pahaksi. Jos näistä onnistuu käyttämään kaiken positiivisen hyväkseen, niin kokemus on varmasti antanut enemmän kuin ottanut.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Onneksi olkoon vaan kaikille palveluksensa tänään päättäville. Niin 6 kuukauden kuin pitemmänkin sopparin suorittaneet ovat mielestäni kaikki onnittelunsa ansainneet.
Ja muistakaakin viettää oikeen hulvattoman hauska ilta
:p , niin itsekkin tein viime tammikuussa.

-Suomi-Salama- Pakko kommentoida sen verran tosta palkka-armeija jutusta. Uskoisin, että palkka-armeija tulisi Suomen valtiolle varmasti kokonaisuutena halvemmaksi kuin tämä nykyinen systeemi. Enemmähän siellä on nyt huomattavasti noita maastopukuisia äijiä syömässä, juomassa, nukkumassa, kuluttamassa vettä ja sähköä, ulostamassa, ampumassa räkäpäillä ja erilaisilla isoilla ammuksilla. Siis väitän, että varsinkin näiden nykyisten sotaharjoitusten aikana taivaalle ammuttavat "miljoonat eurot" pienentyisivät olennaisesti, jos täällä olisi kiinteä palkka-armeija systeemi.

Korostan että tämä on mun näkemys asiasta, ja lisäksi vielä sitä, että kannatan kaikesta huolimatta edelleen tätä nykyistä systeemiä;)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Minkä takia kaikki ketjut joissa mainitaan sana armeija muuttuvat puolustuspoliittiseksi keskusteluksi..

JVR:
Ota huomioon se että niille syöville tyypeille maksetaan tällä hetkellä se 3€/päivä...palkkasotilaalle pitäisi maksaa "hieman" enemmän.

Ja jos palkka-armeija on halvempi niin miksi suurin osa asiantuntijoista on eri mieltä?

Luulisi että kantahenkilökunnallekin olisi edullisempaa ettei tarvitsisi sietää varusmiehiä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kaikki hyvä loppuu aikanaan... no ei vaiskaan, ikinä en ole ollut onnellisempi kuin tänään. Tänään palataan elävien kirjoihin. Olihan siellä omat hauskatkin hetkensä, muttei se paikka kumminkaan ole sen parempi kuin festareiden käymälät kolmen päivän jälkeen.

"Nyt pojat pitää selvittää, miksi teidän kuntonne on laskenut ja tehdään silviissiin että nostetaan liikunnan määrää kolmella tunnilla päivässä..."

vieläkin puistattaa... nämä painajaiset vaivaavat vielä pitkään..
 

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Ei muuta kuin onnee näille "nolla" pojille. Itse en varmaa oppinu kerralla kun ovat kutsuneet takaisin. :D

Palkka-armeija Suomeen? Ei kiitos, kaada ittelles vaan.

Itse olen ihan tyytyväinen nykyiseen systeemiin, vai olisiko venäjän 2vuoden malli parempi?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Ei muuta kuin onnee näille "nolla" pojille. Itse en varmaa oppinu kerralla kun ovat kutsuneet takaisin"

Sama juttu minullakin, vuosi reservissä ja heti tahtovat takaisin 8 päiväksi. Eipä siinä mitään kyllä se >400€ minulle kelpaa mikä tuostakin jutusta tulee.
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Ainiin, onhan täällä keskuudessamme hommansa täyttäneitä maanpuolustajia. Siis todellakin, onnea aivan kamalasti 'vapautuneille'.

Ja niille vielä enemmän onnea, ketkä palvelukseen onnellisena maanantaina (vai onko se jo sunnuntaina) astuvat. Isoveljellä on tänään se kuuluisa puolikas jäljellä, ja alikersantti Paavo haluaakin täten muistuttaa neuvoilla, että ilman huumoria hommasta ei selviä. Lähtekää siis sillä asenteella mukaan, että huvikseen ne siellä vain huutavat. *virn* (On se hauskaa olla kaikkitietävä neuvoja, kun ei itse naispuolisena tarvitse armeijaan astua..:p)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma kundini aloittaa ens maanantaina Hyrylässä. Iskääkin ihan jännittää.

(ps yv:llä saa laittaa vinkkejä / tietoa Hyrylästä, ken tahtoo!)

Niin ja onnittelut 'nollamiehille':p
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi on 362!!

Niin vaan meikäläisenkin TJ rapsahti nolliin tällä päivämäärällä. 362 SavPR, AUK, apukouluttaja ja väsynyt kessu!

OHI ON!!!
 

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Tj
Ja kun aikaisemmin tässä ketjussa tulee mainittua lähtevänsä inttiin, niin suljetaan nyt sitten tämä ympyrä ja kerrotaan, että tällä päivämäärällä 5.7 2002 Jääkäri Tj on päässyt reserviin palveltuaan 6 kk Savon Prikaatissa, Mikkelissä kuninkaallisessa kranaatinheitinkomppaniassa vieläkin kuninkaallisempana spadena. Meitin huoltoporukka onnistui palautteen mukaan tehtävissään kuulemma poikkeuksellisen hyvin ja kehuja tuli hyvinkin korkeilta tahoilta.

Alussa hajotti, lopussa laiskotti. 6 kk meni loppujen lopuksi yllättävänkin nopeasti. Mites nimimerkki Spade koki palveluksen Karkialammella?

Jeps, nimimerkki Spadekin pääsi reserviin 5.7.2002. Suoritin palvelukseni Savon Prikaatin Jääkärikomppaniassa. Nimimerkistäni huolimatta en ollut spade vaan ihan perus rynkkymies, jolla oli tosin kessi selässä (ja usein telamiina perseessä...). Toimin myös joukkueemme vanhempana tunnustelijana.

Alussa vitutti ihan äärettömästi, mutta vitutus laantui jo ensimmäisen viikon jälkeen. Loppuaika kuluikin aika pitkälti heinäkuun viidettä odotellessa ja nakkihommia väistellessä.

Armeija ei yllättävää kyllä ollutkaan niin perseestä kuin luulin, vaan siellä oli välillä yllättävän hauskaakin. Onneksi selvisin kuitenkin kuudella kuukaudella ja voin lähteä heti syksyllä Jyväskylään opiskelemaan.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Kh
No niin, onneksi olkoon. Taidatte olla ensimmäisiä, jotka ovat Jatkoajan historian aikana menneet harmaisiin ja päässeet pois sieltä (hankalasti sanottu, toivottavasti ymmärrätte). Taidatte olla ensimmäinen varsinainen Jatkoaika-ikäryhmä.

No joka tapauksessa, onneksi olkoon.

Ei ei.. minä menin armeijaan viime kesänä ja kotiuduin 4.4.2002. :-) En tosin sinä aikana kirjoitellut palstalle.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Niinpä

Viestin lähetti Suomi-Salama


Miksi armeijassa pitäisi olla mukavaa? Ei sen funktio nähdäkseni suinkaan ole olla mikään viihdytyslaitos. Tietenkin homman kuuluu olla asiallista, mutta sodan ajan taitojen opettelemisen (tappaminen ja hengissä säilyminen) ei kyllä minun mielestäni kuulukaan olla mukavaa, muuten itse tarkoitus voi hämärtyä pahemman kerran. Armeija ei ole viaton peli, jota ajankuluksi voi tahkota.

Tuohon "mieheksi tekemiseen" suhtaudun minäkin kriittisesti. Jokainen kypsyy ajallaan, toinen on henkisesti aikuinen jo 17 vuotiaana, toinen ei koko elämässään. Mutta kyllä väittäisin ainakin johtotehtävissä olemisen kasvattavan vastuuntuntoa, jos tehtävät haluaa tosissaan ottaa.

Oikeassa olet ettei armeijaa missään nimessä tarvitse helpoksi tehdä, pikemminkin mielestäni haastavammaksi. Enemmän liikuntaa ja suoraa toimintaa jne. Se mitä taas en ymmärrä armeijassa on asioiden ehdoin tahdoin vaikeaksi tekeminen, miksi pirun helpotkin asiat pitäää tehdä vaikeimman kautta ja pelleillä tietyissä asioissa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Mahavishnu
180vkr, HelItR Hyrylä, 3. Ptri, Tupa 13, Tutka/Tähystysmies.

OHI ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Mortti maassa, mortti puussa, setä kotiutuu heinäkuussa" :) Onnea ja hienoa, että kahlasit loppuun..
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti narri


Ei ei.. minä menin armeijaan viime kesänä ja kotiuduin 4.4.2002. :-) En tosin sinä aikana kirjoitellut palstalle.

Joten Kh:n mainitsemat soturit kotiutuivat neljä kuukautta ennen sinua. Eikö? Katsopa viestien päivämääriä.
 

Termiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Athletico Madrid
180...edessä...
182...takana...juna kääntyi juuri kotia päin.
vielä ei ole ehtinyt vituttaa yhtään (pois lukien se sinne meneminen 7.1.2002). Eikä varmaan edes tule vituttamaan, sen verran rento meininki kuljetuskomppaniassa on. Kaverilla onkin tapana sanoa sopivasti että "joskus tulee ihme tunne et vois vaik tehä jotai töitä hallilla, mut sen saa katoamaan äkkiä lähtemällä röökille..." Vempattua ei ole tullut kuin 11 päivää, niistäkin 4 osastolla keuhkoputkentulehduksen takia. Gineksiä on ehtinyt tähän mennessä olla 6, ja seuraavan viiden viikon aikana tulee 3 lisää. Kohtahan se on taas lähdettävä sotimaan..(viimeeksi ammuttu huhtikuun alussa)..todellista sotimista. :D
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti Yuppi
"Nyt pojat pitää selvittää, miksi teidän kuntonne on laskenut ja tehdään silviissiin että nostetaan liikunnan määrää kolmella tunnilla päivässä..."

Onnea vaan intin suorittamisesta! Etkös sinä siellä 3 JK`ssa ollut alokas-ajan jälkeisen palveluksen?

Meinaan vaan että voin melkeinpä tietää kuka tuon lainaamaani tekstin on heittänyt! Jos kyseinen skappari on kolmosessa töissä niin ko. komppaniassa 9kk olleena ei ole hirveän vaikeaa ennustaa kuka on kyseessä.

Itse kotiuduin 3 JK`sta 4.4.2002!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kertausharjoitukset

Omasta intistäni on kulunut yli 5 vuotta, eikä ole vielä kertauskutsua tullut. Tosin joku herra isoherra sanoi "loppusodan" jälkeen että tätä komppaniaa ei ihan heti tarvitse takaisin kutsua. Voitettiin joku viikon kestänyt räiskintä muita pataljoonia vastaan.

Mutta siis, kysymys kuuluu että mihin aikaan vuodesta yleensä kertausharjoituksia järjestetään, vai ihan miten sattuu? Itse palvelin tammikuusta elokuun loppuun.

EDIT: niin pointti oli se että mieluummin kyllä uhraisin viikon kesälomastani kuin lähtisin tammi-helmikuussa munat kohmeessa lumihankeen ryömimään.
 
Viimeksi muokattu:

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Kertausharjoitukset

Viestin lähetti InSideHockey
Mutta siis, kysymys kuuluu että mihin aikaan vuodesta yleensä kertausharjoituksia järjestetään, vai ihan miten sattuu?
Mulla oli kertaukset vuosi sitten toukokuun alussa, varsin hyvissä telttailusäissä. Kertauskutsua odottelin viitisen vuotta. Duunikaverit ovat myös käyneet kertaamassa yleensä alkukesästä eli touko-kesäkuussa. En tiedä onko kaikkialla sama käytäntö, mutta kohtuullisen lämpimään ja vähälumiseen aikaan on kertaamassa oltu.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, lisätään tännekkin omalta osaltani vielä, että OHI ON! Oli helvetin hyvät "nollabileet"! Ainiin, mutta sehän oli ohi jo 4.1.2002, no aika tukevassa kännissä oltiin silti...

EDIT: Ja pannaan nyt vielä terveiset Sandiksen II/01 korohoron jäxtereille...
 
Viimeksi muokattu:

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Tj, onnea.

Kuusi kuukautta samassa komppaniassa (tuvissa 22 ja 5) tuntui ikuisuudelta, mutta loppui se multakin onneksi aikanaan. Eli siis 4.1.2002.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Re: Re: Niinpä

Viestin lähetti Tatzka
Oikeassa olet ettei armeijaa missään nimessä tarvitse helpoksi tehdä, pikemminkin mielestäni haastavammaksi. Enemmän liikuntaa ja suoraa toimintaa jne. Se mitä taas en ymmärrä armeijassa on asioiden ehdoin tahdoin vaikeaksi tekeminen, miksi pirun helpotkin asiat pitäää tehdä vaikeimman kautta ja pelleillä tietyissä asioissa.

Aamulla ajellessani töihin kuuntelin Mafiaa ja siellä puhui sotilaspastori Auren Haminan varuskunnasta. Palvelin itse Haminassa, saapumiserä I/98 joten tämä päivä on tullut mietittyä omaa palvelusta.

Yleensä voin sanoa, että armeija ei omalla kohdallani ollut mitenkään fyysisesti rankka. Enemmän se minua lähinnä ärsytti, sillä olin armeijaan mennessä ehtinyt nauttia jo puolitoista vuotta korkeakouluopiskelijan vapautta. Hiemanhan se pisti totiseksi kun yhtäkkiä ei saanut mennä ja olla kuten tahtoi, mutta nopeasti siihen tottui.

Ennenkaikkea armeijassa minua harmitti se jouten oleminen. Ei yksinkertaisesti mitään tekemistä, joten ajatukset eksyivät koko ajan siihen, miten paljon voisin olla tekemässä hyödyllisempiäkin asioita. Silloin palveltiin tosin minimissään vielä 8 kk, ehkä tämä kuusi kuukautta on siinä mielessä parempi aika.

Lorvailun vähentäminen, palvelusajan tehostaminen ja intistä tulisi paljon mukavampi paikka. Nimenomaan siinä mielessä, että siellä mielekkäämpää olla jolloin motivaatio olisi korkeammalla.

Uusille alokkaille (lienevät menneet tänään jo) tiedoksi, että helppoa siellä on, kunhan muistaa olla ottamatta sitä huutamista liian tosissaan. Hyviä ystäviäkin saattaa saada ja oppii ainakin ihmisistä paljon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Onnea vaan intin suorittamisesta! Etkös sinä siellä 3 JK`ssa ollut alokas-ajan jälkeisen palveluksen?
Meinaan vaan että voin melkeinpä tietää kuka tuon lainaamaani tekstin on heittänyt! Jos kyseinen skappari on kolmosessa töissä niin ko. komppaniassa 9kk olleena ei ole hirveän vaikeaa ennustaa kuka on kyseessä.

Siellähän minä... 3.JK:ssa on kyllä prikaatin oudoimmat skapparit... ei tule ikävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös