Tänään Jäljellä Nolla!!!

  • 18 594
  • 110

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Nyt puhuu mies eikä poika enää! Kyllä, hannes_ko on suorittanut velvollisuutensa isänmaata kohtaan, joskin kertauskutsu sattaa tulla jo kesäkuuksi.... Kainuun Prikaatin puolivuotinen urakka on ohi, ja meikäläisen pitäisi olla nyt muka taistelukykyinen rk-mies. Aina sopii toivoa.

Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
No sitä, että nyt voin palata laukomaan totuuksia täyspäiväisesti tälle foorumille. Olkaa valmiit, sillä vakaumukseni on lujittunut ja valmiuteni ilmaista tunteet kasvanut.

Haluan päättää viestin seuraaviin kuolemattomiin lausahduksiin:
- Niin saatana!
- Lehtoo, kymmenen minuuttia aikaa! (En ole Lehto)
- Piirainen tahtiin (en ole piirainen)
- En oo tulossa/menossa
- Ei oo pelkoo
 
Viimeksi muokattu:

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Jep Minä myös siirryin Reservin puolelle palveltuani vuoden vaunukuskina panssarivaunupataljoonassa.
 
Viimeksi muokattu:

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No niin, onneksi olkoon. Taidatte olla ensimmäisiä, jotka ovat Jatkoajan historian aikana menneet harmaisiin ja päässeet pois sieltä (hankalasti sanottu, toivottavasti ymmärrätte). Taidatte olla ensimmäinen varsinainen Jatkoaika-ikäryhmä.

No joka tapauksessa, onneksi olkoon.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ja kun eräät tulevat pois, on eräillä savotta vasta alkamassa 7.1 Savon prikaatissa.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Viestin lähetti Tj
Ja kun eräät tulevat pois, on eräillä savotta vasta alkamassa 7.1 Savon prikaatissa.

Sama juttu, mutta vaihdetaan Savon prikaatin tilalle Parola.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti hannes_ko
Nyt puhuu mies eikä poika enää! Kyllä, hannes_ko on suorittanut velvollisuutensa isänmaata kohtaan, joskin kertauskutsu sattaa tulla jo kesäkuuksi.... Kainnun Prikaatin puolivuotinen urakka on ohi, ja meikäläisen pitäisi olla nyt muka taistelukykyinen rk-mies. Aina sopii toivoa.

Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
No sitä, että nyt voin palata laukomaan totuuksia täyspäiväisesti tälle foorumille. Olkaa valmiit, sillä vakaumukseni on lujittunut ja valmiuteni ilmaista tunteet kasvanut.

Haluan päättää viestin seuraaviin kuolemattomiin lausahduksiin:
- Niin saatana!
- Lehtoo, kymmenen minuuttia aikaa! (En ole Lehto)
- Piirainen tahtiin (en ole piirainen)
- En oo tulossa/menossa
- Ei oo pelkoo

>>> No onnittelut sitten vaan! Vai tuli pojasta mies puolessa vuodessa? Minä taidan sitten olla vähän tyhmä kun vietin siellä armeijassa melkein tuplasti tuon ajan, mutta silti tunnen olevani edelleen täysi kakara. Näin ainakin vaimo sanoo (usein) ja jopa lapsenikin ovat samaa mieltä!

PS. EI PYÖRITÄ SIELLÄ RIVISSÄ! TAAKSE POISTU!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ohi on!

Juu, se paska on vihdoin ohi. Mun mielipiteeni sitä paikkaa ei muuttunut ja päinvastoin; olen edelleen sitä mieltä, että Suomessa pitäisi olla palkka-armeija. Aina löytyy vapaaehtoisia sinne "vankilaan" - pois ulkomaailmasta ja kaikesta viihteestä - ja jos ei muuten, niin paksumpi tilinauha vain käteen!

Juuri tulin tj-risteilyltä. Oli todella mukava lähteä koheltamaan laivalle rankan kuuden kuukauden jälkeen. Eikä tehnyt "isabelloja" tämä Silja Europa.

Sitä ei silti vielä usko todeksi, ettei tartte lähteä sinne sunnuntai-iltana.... ja toivottavasti enää koskaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti hannes_ko
Nyt puhuu mies eikä poika enää! Kyllä, hannes_ko on suorittanut velvollisuutensa isänmaata kohtaan, joskin kertauskutsu sattaa tulla jo kesäkuuksi.... Kainnun Prikaatin puolivuotinen urakka on ohi, ja meikäläisen pitäisi olla nyt muka taistelukykyinen rk-mies. Aina sopii toivoa.

Minulla kävi tuon miehistymisen kanssa ihan päinvastoin. Sen 285 -aamua kestäneen hapatuksen jälkeen olen alkanut vuosi vuodelta nuorentumaan. Kohta ei ole enää mitään jäljellä vaan vaivun jo 3-vuotiaan poikani tasolle. Kertauskutsujakin on tullut, mutta vielä olen onnistunut come backin sen firman hommiin välttämään.

Viestin lähetti hannes_ko

Haluan päättää viestin seuraaviin kuolemattomiin lausahduksiin:
- Niin saatana!
- Lehtoo, kymmenen minuuttia aikaa! (En ole Lehto)
- Piirainen tahtiin (en ole piirainen)
- En oo tulossa/menossa
- Ei oo pelkoo

- Värisee, värisee, värisee!
- Jumalauta turpa kiinni, eikä hötkyillä siellä muodossa. Taakse poistu!
- Mikäs saatanan hirttosimukka se jääkärin kaulassa roikkuu, korjatkaa!
- Nyt ei kerkeä polttamaan
- "En varmaan mee ainakaan minä" "Enkä minä, just olin viimeks" "Enkä minäkään, Kutvonen menee" "En vittu varmaan mene, Saarinen menee..tai oikeastaan.. otetaan taas se kivi, paperi, sakset"
- Voi vittu tää mesta on perseestä.. mä lähen pundelle, voi helvetti!
- Luimitaan suoraan tonne venailemaan ja pummitaan ne rastit Virtaselta..
- Ei paljon nappaa, on niin vähän

Onneksi olkoon ;)
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Tj
Ja kun eräät tulevat pois, on eräillä savotta vasta alkamassa 7.1 Savon prikaatissa.

Tj pääsee ainakin kokeilemaan nimimerkkiänsä todellisuudessa. Vielä se on ainakin aika kasa....
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Päivän luku? 88!

Niin kuin ylhäältä voi lukea niin on vielä vajaa kolme kuukautta jäljellä. Tekisi mieli kuitata näille puolen vuoden vässyköille enemmänkin mutta en jaksa, olen sitä jo tehnyt yhdelle kaverille -jonka Arnold tuntee myös- aivan riittävästi..

Huomenna tulee uudet mosat ja meikäläinen pääsee tekemään tarkastuksia kun niillä on alokas-lääkärin tarkastus...! Onko joku tulossa Huovinrinteelle, Länsi-Suomen paskimpaan paikkaan? Jos on niin siellä nähdään, komppania jos sattuu vielä olemaan 3 JK niin sitä parempi. Tai ei oikeastaan, mutta sittempähän huomaatte huonomman arpaonnen osuneen kohdalle jos lapussa lukee edellä mainittu komppania.

Mitä kuolemattomia lauseita tähän voisi heittää..Jotakin mitä itselle sattui aina.

- Ei varmaan kävellä sinne muotoon!

- Ei saatana, nyt ei kerkee polttamaan! -Kai nyt edes yhden nopeen? -Vittu, turpa kiinni ja lavalle!

- Hei sluiba, tee säkin jotain!

Siinä muutama. Siitä voi päätellä tuleeko korpin natsat :D
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Onko joku tulossa Huovinrinteelle, Länsi-Suomen paskimpaan paikkaan? Jos on niin siellä nähdään, komppania jos sattuu vielä olemaan 3 JK niin sitä parempi.

Olen tulossa ja mun tuurillani komppania on 3 JK... joko pian pääsee lomille :eek: ja :mad:
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Ohi on!

Viestin lähetti Arnold
Mun mielipiteeni sitä paikkaa ei muuttunut ja päinvastoin; olen edelleen sitä mieltä, että Suomessa pitäisi olla palkka-armeija. Aina löytyy vapaaehtoisia sinne "vankilaan" - pois ulkomaailmasta ja kaikesta viihteestä - ja jos ei muuten, niin paksumpi tilinauha vain käteen!

Löytyykö vapaaehtoisia myös maksamaan niiden vapaaehtoisen palkan...? Toki puolustusvoimista tulisi ylivoimaisesti Suomen suurin työllistäjä, olisihan sillä listoillaan yli 350 000 työntekijää, mikäli se haluaisi olla uskottava tehtävässään...

Henkilökohtaiset kokemukset yleisestä asevelvollisuudesta tuskin riittävät perusteluksi sille, että vaaditaan palkka-armeijaa.
Ainakaan, jos halutaan käydä keskustelua vakavasti.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Niinpä

Ongelma palkka-armeijassa on se rahoitus. Suomessa ei olisi varaa pitää sen tyyppistä toimintaa yllä. Kyllähän palkka-armeijalle silti tarvittaisiin paremmat perustelut kuin se että intti on paska paikka. Pitäisi olla jotakin muuta.

Arnoldin kanssa olen silti samaa mieltä siinä että henkilökohtaisten kokemusten perusteella palkallinen toiminta olisi hyvä ratkaisu. Jotkut sanovat että armeija on elämän parasta aikaa, en aivan yhdy väittämään. Totta kai mukaviakin kokemuksia riittää (kaverit, kunnon kohoaminen), mutta ne eivät riitä tekemään varusmiespalveluksesta mukavaa. Myös "armeija tekee miehen" jne. tyyliset jutut ovat täyttä sontaa, jokainen intissä käynyt tai siellä oleva varmasti tietää että näin ei ole. Toista mieltäkin saa olla mutta oma mielipiteeni kallistuu vahvasti ensiksi mainittuun vaihtoehtoon.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Kun kerta eurooppaa halutaan kehittää, niin euroopan unionin pitäisi perustaa eurooppaan yhteinen ammattiarmeija, ja kansalliset asevoimat voisi lakkauttaa. Suomen osuu tuollaisesta EU:n ammattiarmeijassa voisi olla 10 000-20 000 ammattisotilasta. Tulisi jokaiselle EU-jäsenmaalle halvemmaksi ja euroopan jäsenmaiden turvallisuuskin paranisi huippuaseilla varustetun EU-armeijan puolustaessa EU:n jäsenmaita missä ja milloin vaan.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Armeija on elämän parasta aikaa, ja armeija tekee miehen!

Armeijassa oli parasta ja ikimuistettavinta ensimmäinen ja viimeinen päivä, kaikki muut päivät olivat harmaata arkea. Onnea vaan armeijaan, Tj.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Niinpä

Viestin lähetti The Hawks
Totta kai mukaviakin kokemuksia riittää (kaverit, kunnon kohoaminen), mutta ne eivät riitä tekemään varusmiespalveluksesta mukavaa. Myös "armeija tekee miehen" jne. tyyliset jutut ovat täyttä sontaa, jokainen intissä käynyt tai siellä oleva varmasti tietää että näin ei ole.

Miksi armeijassa pitäisi olla mukavaa? Ei sen funktio nähdäkseni suinkaan ole olla mikään viihdytyslaitos. Tietenkin homman kuuluu olla asiallista, mutta sodan ajan taitojen opettelemisen (tappaminen ja hengissä säilyminen) ei kyllä minun mielestäni kuulukaan olla mukavaa, muuten itse tarkoitus voi hämärtyä pahemman kerran. Armeija ei ole viaton peli, jota ajankuluksi voi tahkota.

Tuohon "mieheksi tekemiseen" suhtaudun minäkin kriittisesti. Jokainen kypsyy ajallaan, toinen on henkisesti aikuinen jo 17 vuotiaana, toinen ei koko elämässään. Mutta kyllä väittäisin ainakin johtotehtävissä olemisen kasvattavan vastuuntuntoa, jos tehtävät haluaa tosissaan ottaa.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Niin, onnea vaan kaikille armeijan läpikäyneille ja läpikäyville. Annetaan nyt jokaiselle hetki tilitellä tuntojaan tuon 6-12 -kuukautisen johdosta.

Naurettavaa on lukea teidän kommenttejanne. Anteeksi vaan. Jokainen sukupolvi luulee keksivänsä aina uutena asiana armeijan "kovuuden" tai "vittumaisuuden". Samat ihmiset kilpailevat toisaalla puheissaan siitä, kuka pääsi helpoimmalla, kuka lihoi eniten, kuka uskalsi sanoa hassuiten kapiaiselle tms. Tämä ilmeisesti kuuluu jokaisen intin käyneen oikeuksiin ja oppeihin.

En voi ymmärtää, miksi inttiaikaa ei voida ottaa elämänkokemuksena ja yhtenä merkkipaaluna elämässä. Ei tarvitse olla sotahullu ymmärtääkseen intin tarkoituksen. Yhtenä merkittävimmistä tarkoituksista on pakko pitää tätä sosiaalista puolta. Varusmiespalvelus on ainoa aika ihmisen elämässä, jolloin joutuu kohtaamaan oman ikäluokkansa kaikki haarat, kaikki sosiaaliset luokat ja kaikki äly- ja taidolliset osa-alueet.
Miksi ei siis pidetä armeijavuotta elämänkokemuksena parhaimmasta päästä. Itselleni 11kk PV:n leivissä opetti paljon. Voi sanoa, että nuori poika kasvoi vanhemmaksi nuoreksi pojaksi. Löysin itseni monella tapaa ja opin sijoittamaan itseni tiettyyn lokeroon tässä suomalaisessa yhteiskunnan oravanpyörässä. Paljolti intin vuoksi olen nykyään se, mitä olen.

En halua viedä teiltä, arvon to-be tai jo käyneet isänmaan palvelijat, oikeutta kritisoida intin hommia. Haluan viedä teiltä sen sijaan liian naivin vastarintahengen, lapsellisuuden ja isottelun. Rauhoittukaa!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Amen

Viestin lähetti Tunkki
Niin, onnea vaan kaikille armeijan läpikäyneille ja läpikäyville. Annetaan nyt jokaiselle hetki tilitellä tuntojaan tuon 6-12 -kuukautisen johdosta.

Naurettavaa on lukea teidän kommenttejanne. Anteeksi vaan. Jokainen sukupolvi luulee keksivänsä aina uutena asiana armeijan "kovuuden" tai "vittumaisuuden". Samat ihmiset kilpailevat toisaalla puheissaan siitä, kuka pääsi helpoimmalla, kuka lihoi eniten, kuka uskalsi sanoa hassuiten kapiaiselle tms. Tämä ilmeisesti kuuluu jokaisen intin käyneen oikeuksiin ja oppeihin.

En voi ymmärtää, miksi inttiaikaa ei voida ottaa elämänkokemuksena ja yhtenä merkkipaaluna elämässä. Ei tarvitse olla sotahullu ymmärtääkseen intin tarkoituksen. Yhtenä merkittävimmistä tarkoituksista on pakko pitää tätä sosiaalista puolta. Varusmiespalvelus on ainoa aika ihmisen elämässä, jolloin joutuu kohtaamaan oman ikäluokkansa kaikki haarat, kaikki sosiaaliset luokat ja kaikki äly- ja taidolliset osa-alueet.
Miksi ei siis pidetä armeijavuotta elämänkokemuksena parhaimmasta päästä. Itselleni 11kk PV:n leivissä opetti paljon. Voi sanoa, että nuori poika kasvoi vanhemmaksi nuoreksi pojaksi. Löysin itseni monella tapaa ja opin sijoittamaan itseni tiettyyn lokeroon tässä suomalaisessa yhteiskunnan oravanpyörässä. Paljolti intin vuoksi olen nykyään se, mitä olen.

En halua viedä teiltä, arvon to-be tai jo käyneet isänmaan palvelijat, oikeutta kritisoida intin hommia. Haluan viedä teiltä sen sijaan liian naivin vastarintahengen, lapsellisuuden ja isottelun. Rauhoittukaa!



Niin kyllähän tämä kaikki lopulta paikkaansa pitää. Ja sekin, että inttiä rupeaa arvostamaan vasta vanhemmalla iällä. Siis nimenomaan silloin, kun armeijan käymisestä tulee muutama vuosi täyteen. Itse en vielä osaa oikealla tavalla arvostaa inttiä, mutta kyllä sekiin on fakta, että työelämässä lienee myös hyötyä armeijakokemuksesta.

Huomenna uudet mortit astuvat palvelukseen. Tsemppiä heille kaikille!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Tunkki
Niin, onnea vaan kaikille armeijan läpikäyneille ja läpikäyville. Annetaan nyt jokaiselle hetki tilitellä tuntojaan tuon 6-12 -kuukautisen johdosta.

Naurettavaa on lukea teidän kommenttejanne. Anteeksi vaan. Jokainen sukupolvi luulee keksivänsä aina uutena asiana armeijan "kovuuden" tai "vittumaisuuden". Samat ihmiset kilpailevat toisaalla puheissaan siitä, kuka pääsi helpoimmalla, kuka lihoi eniten, kuka uskalsi sanoa hassuiten kapiaiselle tms. Tämä ilmeisesti kuuluu jokaisen intin käyneen oikeuksiin ja oppeihin.

En voi ymmärtää, miksi inttiaikaa ei voida ottaa elämänkokemuksena ja yhtenä merkkipaaluna elämässä. Ei tarvitse olla sotahullu ymmärtääkseen intin tarkoituksen. Yhtenä merkittävimmistä tarkoituksista on pakko pitää tätä sosiaalista puolta. Varusmiespalvelus on ainoa aika ihmisen elämässä, jolloin joutuu kohtaamaan oman ikäluokkansa kaikki haarat, kaikki sosiaaliset luokat ja kaikki äly- ja taidolliset osa-alueet.
Miksi ei siis pidetä armeijavuotta elämänkokemuksena parhaimmasta päästä. Itselleni 11kk PV:n leivissä opetti paljon. Voi sanoa, että nuori poika kasvoi vanhemmaksi nuoreksi pojaksi. Löysin itseni monella tapaa ja opin sijoittamaan itseni tiettyyn lokeroon tässä suomalaisessa yhteiskunnan oravanpyörässä. Paljolti intin vuoksi olen nykyään se, mitä olen.

En halua viedä teiltä, arvon to-be tai jo käyneet isänmaan palvelijat, oikeutta kritisoida intin hommia. Haluan viedä teiltä sen sijaan liian naivin vastarintahengen, lapsellisuuden ja isottelun. Rauhoittukaa!

Tämä taitaa olla ensimmäinen keta kun olen Tunkin kanssa täysin samaa mieltä :D .

Erittäin hyvin puhuttu Tunkki.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Re: Re: Niinpä

Viestin lähetti Suomi-Salama


Miksi armeijassa pitäisi olla mukavaa? Ei sen funktio nähdäkseni suinkaan ole olla mikään viihdytyslaitos. Tietenkin homman kuuluu olla asiallista, mutta sodan ajan taitojen opettelemisen (tappaminen ja hengissä säilyminen) ei kyllä minun mielestäni kuulukaan olla mukavaa, muuten itse tarkoitus voi hämärtyä pahemman kerran. Armeija ei ole viaton peli, jota ajankuluksi voi tahkota.

En suoranaisesti tarkoitakaan sitä että armeijassa pitäisi olla jatkuvasti mukavaa. Ei metsässä ryynäämisestä voikaan saada millään tavalla hauskaa. Periaatteessa "tetsaaminen" on hyödyllistä oppia, onhan se sodanajan toimintaa tai ainakin puulta puulle syöksyminen oli aikanaan. Tuskinpa mahdollinen sota enää olisi ainakaan kovin suurilta osin sellaista. Joka päiväinen kasarmielämä on kuitenkin monilta osin melko himmeää toimintaa. Esimerkiksi järjestymis-harjoituksista jne. ei mitään suurta hyöytyä kenellekään ole. Se perustuu enemmänkin vitutus-käyrän kasvattamiseen.

Jos tarkemmin miettii intin aikaa niin onhan siellä kuitenkin löytänyt itsestään joitakin uusia puolia, joita ei ehkä tiedostanut ennen armeijaan menoa.

Jälleen on VLV aika lailla lopussa. Vielä iltaan asti aikaa. On aina mukavaa olla siviilissä muutama päivä, vaikka se ei aikana kovin suuri olekaan. Ainakin saa itsensä joksikin aikaa terveeksi. Tiedossa on että kun menee takaisin viettäen aikaa kasarmilla ja hengittäen sitä homeista ilmaa tuvassa on jälleen tukkoinen olo seuraavan lomaan asti. Ei taitaisi monikaan rakennus mennä läpi jonkun terveysviranomaisen tarkastuksesta Huovinrinteelläkään.

Satakunnan Kansassa oli juttua että monet kantahenkilökuntaankin kuuluvat ovat passanneet ne työsuhde kämpät viime aikoina. En ihmettele sitä ollenkaan, nimittäin samassa jutussa oli että niitä ei ole peruskorjattu -60 luvun jälkeen, ainoat remontit on tehty jos on ollut välttämätön tarve! Kukapa sellaisissa olosuhteissa haluaisi asua.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ohi on!

Ja kun aikaisemmin tässä ketjussa tulee mainittua lähtevänsä inttiin, niin suljetaan nyt sitten tämä ympyrä ja kerrotaan, että tällä päivämäärällä 5.7 2002 Jääkäri Tj on päässyt reserviin palveltuaan 6 kk Savon Prikaatissa, Mikkelissä kuninkaallisessa kranaatinheitinkomppaniassa vieläkin kuninkaallisempana spadena. Meitin huoltoporukka onnistui palautteen mukaan tehtävissään kuulemma poikkeuksellisen hyvin ja kehuja tuli hyvinkin korkeilta tahoilta.

Alussa hajotti, lopussa laiskotti. 6 kk meni loppujen lopuksi yllättävänkin nopeasti. Mites nimimerkki Spade koki palveluksen Karkialammella?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pari viikkoa sitten kerratussa sattui silmään lappu: "Miten voidaan kuvitella että puolessa vuodessa tehtäisiin miehiä, kun lapsenkin tekeminen kestää 9 kuukautta".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös