Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 946
  • 1 868

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Allekirjoittanut 16 kertaa, eikä yhtään huonoa reissua.
En näe sitä allekirjoitusta missään, että ketähän nyt tarkoitit.

Olen ollut televisiossa mm. siitä syystä, että urheilin. Antero Mertaranta selosti kilpailua ja sanoi nimeni. Ollaan siis oikeastaan frendejä "Antsan" kanssa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko palstan kirjoittajilla jotain periaatepäätöksiä suunniteltuna? Siis tällaisia kuin esimerkiksi nimim. Fordél teki, eli 20 000 viestiä sai riittää ja palstakirjoittelu loppui tai ainakin taukoa taitaa pitää.

Osaltani kirjoitan tänne liikaakin ja on sitä erinäisiä ratkaisuja tullut mietittyä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Jatketaan kysymyksillä. Moniko on käynyt Sodankylän elokuvafestivaaleilla?
Allekirjoittanut 16 kertaa, eikä yhtään huonoa reissua.

Viime kesänä olin samaan aikaan kebabilla paikallisessa. Yhtään leffaa en nähnyt. Mutta, olen siis käynyt.

Tuohon tv-kysymykseen sen verran, että yhden "viran" puolesta joutuu aina kesäisin välillä jotain kommentteja mediaan latelemaan...

Kuinka moni muu on käynyt Jäämeressä uimassa?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaltani kirjoitan tänne liikaakin ja on sitä erinäisiä ratkaisuja tullut mietittyä.

Näkyy olevan kohdallasi 4.77 viestiä päivässä, en tuota nyt mitenkään huolestuttavana lukuna osaa pitää. Ja pitkässä juoksussa se tasoittunee kuitenkin. Kyllä sinäkin niitä lomia täältä tulet omasta tahdostasi pitämään kun kyllästyminen täysimääräisenä iskee, usko pois.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onko palstan kirjoittajilla jotain periaatepäätöksiä suunniteltuna?

Lopetan tälle palstalle kirjoittelun, kun 30000 viestin raja menee rikki. Nykyisellä tahdilla siihen saattaa mennä aika kauan.

Viimeistään 40-vuotiaana aion olla joko naimisissa tai ylipäänsä parisuhteessa.

Aion mennä hamassa tulevaisuudessa katsomaan HIFK:n otteluja tulevaan halliin.

Aion olla parempi isä jossain vaiheessa minulle siunaantuville lapsille kuin oma isäni oli aikoinaan minulle.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kyllä sinäkin niitä lomia täältä tulet omasta tahdostasi pitämään kun kyllästyminen täysmääräisenä iskee, usko pois.

Juu, siis en minä täältä ainakaan toistaiseksi ole mihinkään lähdössä. Jotain "lomaa" olen miettinyt, vaikka sitten olympialätkän jälkeen.

Musta Nuoli taisi ainakin kesällä tauon pitää ja Evil on muistaakseni myös jossain sen scholl-potkinnan seurauksena.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Viimeistään armeijan harmaissa joudut pitämään välimatkaa Jatkikseen. Toki tuohon merkittävään tapahtumaan on vielä vuoden päivät aikaa, mutta yllättävän nopeasti sekin kuluu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko palstan kirjoittajilla jotain periaatepäätöksiä suunniteltuna? Siis tällaisia kuin esimerkiksi nimim. Fordél teki, eli 20 000 viestiä sai riittää ja palstakirjoittelu loppui tai ainakin taukoa taitaa pitää.

Osaltani kirjoitan tänne liikaakin ja on sitä erinäisiä ratkaisuja tullut mietittyä.

Toisinaan olen pitänyt pienemmän breikin siinä vaiheessa kun TuTon sarjakausi on ollut ohi eikä MM-kisoihin valmistautuminen ole vielä alkanut. Tänä vuonna Mestis-kausi on tosin pidempi ja jatkuu jopa huhtikuulle eikä tyssää helmikuussa, joten tätä taukoa ei ehkä nyt tule.

Sinun kohdallasi voisi olla hyvä aika ottaa vaikka kevyt tauko tai kevennetty ohjelma sen jälkeen kun Tepsin runkosarja on ohi, se olisi aika looginen ajankohta. Vaikka pari viikkoa Jatkis-lomaa, sitten taas takaisin. Tai ota vaikka mahdollisuuksien mukaan joku muutaman päivän loma ulkomailla kunhan kirjoitukset yms. ovat ohi. Halpalennolla vaikka Gdanskiin Turusta tai miksei Slovakiaan. Siellä sitten totaaliboikotti suomalaisille nettisivuille.

Minä olen yleensä pitänyt kesätauon siinä vaiheessa kun jääkiekon MM-kisat ovat ohi. Joskus kuukauden breikin, joskus vähän pidempäänkin. Pyrin kesäisin keksimään jotain muutakin ja ennen kaikkea pyrin jättämään jääkiekon miettimisen kokonaan. Kyllä se joukkue sieltä rakentuu, vaikka ei kyttäisikään päivittäin sopimusuutisia tai treeniuutisia. En muutenkaan jaksa nykyisin millään innostua harkkapeleistä tai oikein edes kauden alusta, ei syyskuussa vielä jääkiekko sytytä jos ulkona on lämmintä ja valoisaa.

Suosittelen kyllä tätä kesäbreikkitaktiikkaa. Varsinkin jos oman joukkueen kausi on mennyt huonosti, niin on parempi tehdä irtiottoa sen takia, ettei suhteellisuudentaju hämärry eikä vain vello oman joukkueen surkeudessa ja huonoudessa kesästä talveen.

Pätee toki muihinkin keskusteluaiheisiin, myös vapaalle puolelle. On joskus hyvä jättää peruslänkytysketjut ihan tykkänään oman onnensa nojaan. Sitten kun tulee alkusyksystä takaisin, niin voi huomata, että samat ketjut ja samat aiheet niissä pyörivät, sivuja vain on tullut ikiliikkujiin lisää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Lopetan tälle palstalle kirjoittelun, kun 30000 viestin raja menee rikki. Nykyisellä tahdilla siihen saattaa mennä aika kauan.

Viimeistään 40-vuotiaana aion olla joko naimisissa tai ylipäänsä parisuhteessa.

Aion mennä hamassa tulevaisuudessa katsomaan HIFK:n otteluja tulevaan halliin.

Aion olla parempi isä jossain vaiheessa minulle siunaantuville lapsille kuin oma isäni oli aikoinaan minulle.

Mitä sinä suotta lopettamaan? Saisi Fordelkin tehdä comebackin, hyviä viestejähän hänellä oli.

Vakavia periaatepäätöksiä minulla ei oikein enää ole, elämä on opettanut sen, ettei niillä ole kauheasti virkaa kuitenkaan. Joko menee matto jalkojen alta tai sitten joutuu kuitenkin toimimaan toisin kuin oli ajatellut toimia.

Mitään parisuhteisiin tai lapsiin kohdistuvia periaatepäätöksiä minulla ei enää ainakaan ole. Kelpaisivat toki, mutta ei niitä voi suunnitella.

Sellaisen periaatteellisen päätöksen olen ajatellut toteuttaa, että kunhan ikää kertyy tarpeeksi ja terveydentila tulee niin huonoksi, etten enää pärjää omillani tai kestä olotilaani, niin sitten voisin päättää päiväni jollain hyväksi havaitulla keinolla. En tiedä, onko minusta siihen tiukan paikan tullen, mutta ennemmin nopea loppu kuin kituutus vaipat jalassa vanhainkodissa muiden armoilla ja elämisen mahdollisuudet menneenä. Sama jos alkaa aikanaan alzheimer ynnä muu iskeä päälle ja vielä asian tajuan. Ennemmin kuolema täysipäisenä kuin muuttuminen zombieksi.

Kuinka moni muu palstalainen aikoo tappaa itsensä vastaavassa tilanteessa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kuinka moni muu palstalainen aikoo tappaa itsensä vastaavassa tilanteessa?

Minä. Tosin epäsuorasti vallatomalla elämäntavalla huumeiden, viinan ja naisten avustuksella. Ehkä viikko tuossa kuolenmanhakuisuudessa voisi kestää.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä tuli nyt muutama kysymys mieleen:

Moniko jatkoaikalainen on käynyt väh. 5 kertaa kattomassa Jyväskylässä MM-rallia? (itse tullut käytyä jo 11 kertaa)

Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?

Saunan jälkeen tuli mieleen jatkokysymys. Tai kaksikin:

1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?

Näihin oikeastaan kaikkiin voisin vastata että yhden suorituksen ansioista kaikki (Varauksin) samalla kertaa...

Jyskälä Jyväskylässä ikäni asuneena tietty ollut iso osa elämää ja Neste Ralliin olen kartturina osallistunut 4 kertaa. Päälle lukuisat kerrat huollossa ja penkalla...

Tuo vakava onnettomuuskin liittyy viime Neste Ralliin jossa kohtuullisen reipasvauhtinen volttisarja päätti kilpailumme. Kiitos hyvien varusteiden ainoat vauriot oli autossa. Klippi kaadosta oli ainakin MTV:n nettisivuilla ja ainakin puhe oli että se näytetään myös TV:n puolella jossain koosteessa. Itsellä ei ole osunut telkkarista silmään mutta Youtubesta sitä saa edelleenkin ihailla...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko kellään palstalaisella yli 500 Twitter-seuraajaa? Olisi jo suhteellisen kova luku.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuinka moni muu palstalainen aikoo tappaa itsensä vastaavassa tilanteessa?

Siinä tapauksessa jos (kun) saan tietää sairastavani jotain muistisairautta niin lähtee hyvin vakavaan harkintaan se, että tappaisin itseni hyvin pikaisesti jäämättä odottamaan aikaa jolloin olen alleni paskova täysin muistamaton vanhus - jota kukaan ei käy katsomassa ja josta kukaan ei välitä tippaakaan ja toisaalta vaikka joku kävisi katsomassakin niin jo viiden minuutin kuluttua unohtaisin tällaisen tapahtuneen ja itkisin sitä ettei kukaan käy koskaan katsomassa minua, kuten nyt jo edesmennyt mummini teki.

Työssäni olen nähnyt riittävästi muistisairaita vanhuksia ja nuorempiakin ihmisiä, reilusti alle 70-vuotiaita tai jopa alle 60-vuotiaita, joten tiedostan todella hyvin sen ettei muistisairaan ihmisen elämänkaari ole enää lopulta mieltäylentävä vaan hyvin kaukana sellaisesta, ja minun mittapuuni mukaan hyvin kaukana ihmismoisesta elämästä.

Mielummin kuolen mahdollisimman terveenä ja suorilta jaloin kuin raihnaisena ihmisrauniona vuoteessa viimeiset vuodet maaten.

vlad.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kellään palstalaisella yli 500 Twitter-seuraajaa? Olisi jo suhteellisen kova luku.

Nimimerkki P. Sihvosella eli Petteri Sihvosella näyttää olevan lähes pari tuhatta seuraajaa, ja on toinenkin palstalta tuttu ns. profiilikirjoittaja yli tuhannen luvuissa.

Minä en seuraa noista kumpaakaan, ja hyvin vähän twitteriä ylipäätänsä. Mua ei seuraa kukaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mielummin kuolen mahdollisimman terveenä ja suorilta jaloin kuin raihnaisena ihmisrauniona vuoteessa viimeiset vuodet maaten.
Jaan vladin ajatuksen sanasta sanaan.

Isäni poti etenevää muistisairautta loppuvuotensa. Ikä ja sen tuomat muut sairaudet onneksi armahtivat hänet ennen vegetatiivista vaihetta, mutta hyvin hämmentäviä ja ikäviäkin hetkiä herra Alzheimer ehti hänelle tarjota. Viimeisen vuotensa aikana tilanne oli suunnilleen se, että kaikki pari minuuttia kauemmin sitten puhuttu unohtui papalta kokonaan. Selvästi näki, että hänen oli vaikea suhtautua omaan tilanteeseensa, sen hyväksymisestä puhumattakaan.

Mahdollisen oman Alzheimer-diagnoosin joskus kohdatessani ryhtyisin todennäköisesti suunnittelemaan oma-avusteista loppuani kohtalaisen nopealla aikataululla, riippuen sairauden ennusteesta ja sen myötä edessä olevista näkymistä. Ei tuossa vaiheessa voi kuin toivoa, että lähtö tulisi hyvissä ajoin, ennen kun olisin muiden armoilla ja pää pehmenneenä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nimimerkki P. Sihvosella eli Petteri Sihvosella näyttää olevan lähes pari tuhatta seuraajaa, ja on toinenkin palstalta tuttu ns. profiilikirjoittaja yli tuhannen luvuissa.

Aivan juu, unohdin Sihvoset, Mäkiset ja Seppäset. Mutta jos mietitään näitä muita kirjoittajia, niin luultavasti sellaiset nimimerkit, jotka kirjoittelevat tuonne verkkolehden puolelle, ovat saaneet myös niitä Twitter-seuraajia. Ihan sääntöjen takia en nyt asiasta enempiä spekuloi, pysytään kaidalla tiellä.

Minulla seuraajia on hävettävän vähän ja taidan hävitä kaverilleni vedonlyönnissä, mutta se lienee enemmän vitutusketjun tavaraa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siinä tapauksessa jos (kun) saan tietää sairastavani jotain muistisairautta niin lähtee hyvin vakavaan harkintaan se, että tappaisin itseni hyvin pikaisesti jäämättä odottamaan aikaa jolloin olen alleni paskova täysin muistamaton vanhus...
Jos vain muistaisit tappaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos vain muistaisit tappaa.

Mikäli diagnoosi tehdään riittävän aikaisin eli esim. vaiheessa jossa ihmisen todetaan sairastavan muistisairautta eikä se ole vielä edennyt pitkälle, tällöin muisti on vielä niin hyvässä kunnossa, että sitä kyllä muistaa lupauksensa tappaa itsensä tällaisessa tilassa - se on sitten toinen asia, että uskaltaako sitä kuitenkaan tappaa itseään.

Nykyään muistisairaudet onnistutaan diagnosoimaan jo varsin varhaisessa vaiheessa, joten on suhteellisen harvinaista, että muistisairaus on päässyt etenemään niin pitkälle ettei ihminen kykene enää huolehtimaan itsestään kun sairaus onnistutaan diagnosoimaan. Toki tämä on mahdollista esim. alkoholidementian kohdalla, jolloin alkoholisti ei edes tiedosta sairastavansa muistisairautta ennen kuin se hänelle diagnosoidaan. Oman suht lyhyen hoitourani aikana olen törmännyt kahdesti alkoholidementiaa sairastavaan henkilöön joilla ikää on diagnosointi tehdettäessä ollut vain hiukan yli 60-vuotta ja kummassakin tapauksessa jo tuolloin kyse oli keskivaikeasta hitaasti etenevästä muistisairaudesta eli he saattoivat olla tilassa jossa muisti ei enää pelannut hyvin, eivätkä he olisi kyenneet tekemään suuria elämäänsä liittyviä päätöksiä.

Ja on toki hyvin nopeasti eteneviä muistisairauksia jotka onnistutaan diagnosoimaan tämän tähden kenties liian myöhään eli ihmisen kyky hallita omaa elämäänsä voi päättyä hyvin lyhyeen ja vegetatiivinen tila koittaa hyvin pian. Tosin näissä hyvin nopeasti etenevissä muistisairauksissa elinajanodote ei yleensä ole kovinkaan pitkä, vain muutamia vuosia. Ja tyypillisimpiä nämä ovat nuorilla ihmisillä, opettajani kertoi työuransa aikana hoitaneensa 27-vuotiasta syvästi dementoitunutta nuorta miestä.

vlad.
 

Est.1885

Jäsen
Vai että telkkarissa. Pari kertaa olen ollut antamassa lausuntoja viran puolesta joko uutisissa tai sitten muussa ajankohtaisohjelmassa, tämä sekä tv:ssä että radiossa ja joskus myös sanomalehdessä.Joskus nuorempana tuli oltua myös mukana jossain keskusteluohjelmassa, jossa käsiteltiin jotain nuorten elämäntyyliin liittyviä juttuja. Hauskana kuriositeettina olen myös joskus yli kymmenen vuotta sitten ollut kahdessakin tv:n tietovisassa, joihin ajauduin lähinnä rahapulan takia, ja kyllähän sieltä jotain irtosikin.

Olisitkohan ollut myos eraaseen juoksutapahtumaan liittyen telkkarissa? Juoksin jonkun aikaa teidan perassa, ja naamani taisi silloin telkkarissa vilahtaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikäli diagnoosi tehdään riittävän aikaisin eli esim. vaiheessa jossa ihmisen todetaan sairastavan muistisairautta eikä se ole vielä edennyt pitkälle, tällöin muisti on vielä niin hyvässä kunnossa, että sitä kyllä muistaa lupauksensa tappaa itsensä tällaisessa tilassa - se on sitten toinen asia, että uskaltaako sitä kuitenkaan tappaa itseään.

Tätä tahdonvoimaa tai sen mahdollista puutetta minäkin olen usein miettinyt. Eli uskaltaisinko ja pystyisinkö hengen itseltäni riistämään tämmöisessä tilanteessa ja mikä siihen olisi paras metodi?

Kuolema saisi kuitenkin olla mielellään mahdollisimman tuskaton ja epäonnistumisen vaara saisi olla myös mahdollisimman pieni. En haluaisi jäädä kitumaan pitkiksi ajoiksi enkä havahtua jossain sairaalassa puoli päätä puuttuvana mutta eloonjääneenä.

En haluaisi myös olla kenellekään muulle liiaksi vaivaksi, voisin lähteä vaatimattomasti ja siivosti siten, etteivät eri ruumiinnesteet olisi haitaksi. Kuolleillahan taitaa tyhjentyä lähdön hetkellä tietääkseni peräsuoli, virtsarakko ja miehillä vielä jättibonuksena siemennesteetkin siinä samalla, joten en haluaisi jättää tätä siivoa muille. Samasta syystä ei houkuttaisi poksauttaa aivojani pihalle haulikolla jonkun persialaiselle matolle.

Vaikka ampuma-ase tietysti olisikin suht varma metodi. Pitäisi vain hankkia ase jostain. Ehkä metsästyslupa ynnä muu hyvissä ajoin. Hitlerin esimerkin seuraaminen ei ehkä muissa elämänalueissa ole aina niin järkevää, mutta kuolemassa se olisi, eli syanidia poskeen ja luoti kalloon, mutta nämä nyt olisivat vähän turhan dramaattisia metodeita.

Missään nimessä en ajaisi autolla rekan eteen tai hyppäisi junan kiskoille. En halua tappaa tai vammauttaa rekkakuskia enkä traumatisoida junankuljettajaa tai viivästyttää junan matkustajia. Olen kerran ollut junassa jonka eteen loikkasi joku tuleva ketsuppipurkki, ja kyllä se vitutti odotella keskellä pimeää talvista iltaa jossain korvessa kun junan edestä putsailtiin ihmisjäänteitä.

Ehkä pitäisi sitoa itsensä jeesusteipillä wc-istuimelle housut kintuissa ja kiskoa sen jälkeen päähänsä jätesäkki ja teipata se tiukasti kiinni. Tukehtumiskuolema ei ehkä niin mukava olisi, mutta kaipa se kohtuullisessa ajassa sujuisi tajunnan hämärryttyä, ja ne ulosteetkin valuisivat siivosti suoraan pyttyyn.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuinka moni muu palstalainen aikoo tappaa itsensä vastaavassa tilanteessa?
Tärkeintä ja ensisijaista on siinä kohtaa lähettää Jatkoajan Moderaattoreille viesti, että tuhotkaa nimimerkkini kirjoitusoikeudet, sillä nyt on alkanut päässä pätkiä. Sen jälkeen tehdään testamentti, jossa kerrotaan tulevan vainajan käytössä ollut nimimerkki. Sitten jälkipolvet saavat lukea edesmenneen sukulaisensa tarinat. Kuitenkaan eivät käyneet juuri koskaan kylässä, niin saisivatpa halutessaan jotakin tietoa.

Niin, se elämä ja kuoleminen. No mitä välii. Kunhan virtuaalielämä saa arvoisensa päätöksen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ehkä pitäisi sitoa itsensä jeesusteipillä wc-istuimelle housut kintuissa ja kiskoa sen jälkeen päähänsä jätesäkki ja teipata se tiukasti kiinni. Tukehtumiskuolema ei ehkä niin mukava olisi, mutta kaipa se kohtuullisessa ajassa sujuisi tajunnan hämärryttyä, ja ne ulosteetkin valuisivat siivosti suoraan pyttyyn.
Pisteet luovuudesta ja huomaavaisuudesta. Mietin vain, eikö olisi lähes yhtä siivoa hirttäytyä vaippaan pukeutuneena? Pikku pesu vainajalle pitäisi tällöinkin tehdä, mutta onhan se eri vääntää kuolonpaska siististi vaipan poimuihin, kuin antaa suolen tyhjentyä viime kouristuksissaan verkkarinpunttiin. Varmasti kalmoa käsittelevät ammattihenkilöt osaavat arvostaa siististi exituksensa toimittanutta asiakasta.

Tosin mitään erityisen ylevää loppulausetta on työlästä keksaista henkilöstä, joka on juuri laskettu pyykkinarulta roikkumasta, vaippa täynnä sontaa. Tai voihan tietenkin lausua kuten hirttäytyneelle hirtehisesti muutenkin sanaillaan; olit elämäsi vedossa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kevennetääs aihetta.

Millä täytteillä jatkoaikalaiset tyrkkäätte pizzan suuhunne mieluiten? Oma ikisuosikkini on paikasta riippumatta kebab, kinkku, pepperooni ja jos on pakko valita neljäs, niin tonnikala tai sipuli. Näillä täytteillä saan kanssaruokailijan montun levälleen. Todella kasvispitoista, eikö?

Kepappi menee sitten lähes aina ranskalaisilla. Kerran olen elämäni aikana ottanut iskenderin.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millä täytteillä jatkoaikalaiset tyrkkäätte pizzan suuhunne mieluiten?

Perinteinen italialaistyylinen salamipizza on oma suosikki. Harvoin tosin tulee syötyä.

Ja sitten kevyempään aiheeseen. Itse aion elää niin kauan kuin pystyn pitämään itsestäni huolta. Sitten kun en enää pysty, lopetan elämäni tavalla tai toisella, mutta mahdollisimman siistillä tavalla aiheuttamatta ulkopuolisille traumoja. Samaan tilanteeseen en halua, kuin ukkini, joka on nyt viettänyt yli kuusi vuotta sairaalassa koneen jatkona vain koska sydän vielä lyö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös