Jos mikä tahansa koulutaso käy, niin Turun AMK:ssa oli urheiluluokka tradenomipuolella, siellä oli eritasoista atleettia ja kiekkoilijaa, osa pelasi liigassakin.
En ollut samassa ryhmässä opiskelijana - mutta nokitan sillä, että olen opettanut tuolle porukalle talousmatematiikkaa toimiessani yhden kurssin ajan opiskelija-assistenttina erään toisen opiskelijan kanssa. Varsinaista opettajaa ei noilla tunneilla näkynyt ollenkaan, siksi kai hän sen homman oli meille nakittanutkin. Hupaisaa kyllä toinen opiskelija-assistentti eli tämä kollegani ei ollut itse edes päässyt läpi omasta talousmatematiikan kurssistaan.
Mutta ne, ketkä eivät osaa, opettavat - ainakin tässä tapauksessa.
En kyllä tähän hätään muista AMK-urheilulinjan opiskelijoiden nimiä, tämä tapahtui joskus 2003-2004 paikkeilla. Mutta kyllä siellä sellaisia pelaajia oli, joista osa Tepsissä pelasi. Piruko niitä tunnistaa ilman varusteita ja kypäriä muutenkaan, en minä kadulla varmaan tunnistaisi nykyjääkiekkoilijoista juuri ketään. En ajattele heitä ihmisinä vaan numeroina joukkueeni paidassa muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.