Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 525
  • 1 868

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Kuinka moni täällä tykkää katsella ja muistella Mika Häkkisen saavutuksia ja huippuhetkiä?

Kyllä! Omistan myös VHS-kasetin vuoden -98 tapahtumista jolloin Häkkinen siis juhli ensimmäistä mestaruuttaan. Minulla oli joskus jopa VHS kaikista vuoden -98 kilpailuista Kyllösen selostuksilla, mutta se kasetti hajosi. Eipä siitä kauaa mennytkään, kun koko VHS-laite hajosi joten enpä voi tuotakaa kasettia enää katsella.

Youtubessahan on myös F1-Legends -pätkä, n. tunnin mittainen. Sitä oli ihan hauska katsella, kun kyseessä vielä oli (muistaakseni) BBC:n tuottama laadukas video. Suosittelen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Italian punaviini tuli ilmeisesti siitä, että joku oli jossain kehuskellut tietämyksellään jostakin, mutta copypastennut wikipediasta väärin? Entä mikä tämä preeveli-kieli-Häkkinen -juttu on? Mulla on viime aikoina ollut jotain nimeltä elämä ja olen ihan ulalla :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Italian punaviini tuli ilmeisesti siitä, että joku oli jossain kehuskellut tietämyksellään jostakin, mutta copypastennut wikipediasta väärin? Entä mikä tämä preeveli-kieli-Häkkinen -juttu on? Mulla on viime aikoina ollut jotain nimeltä elämä ja olen ihan ulalla :)

V-G oli laittanut yleistietokilpailu osa 4 yhden hämäyskysymyksen kysymällä mistä naudan osasta valmistetaan itä-eurooppalainen herkku Prevelit. Ainoa ongelma oli se, että vege oli keksinyt nimen ja muutanut wikipedian naudanliha-artikkelia siten että se viittaa preveleihin. Tämän oli sitten "tiennyt" varmana tietona muutama tyyppi jotka V-G diskasi kisasta.

Samassa visassa joku vastasi samalla tapaa hämmästyttävän tarkasti italian viinituotantomäärät koska "työnsä vuoksi joutuu näitä tilastoja seuraamaan".
 

Nick Neim

Jäsen
Italian punaviini tuli ilmeisesti siitä, että joku oli jossain kehuskellut tietämyksellään jostakin, mutta copypastennut wikipediasta väärin? Entä mikä tämä preeveli-kieli-Häkkinen -juttu on? Mulla on viime aikoina ollut jotain nimeltä elämä ja olen ihan ulalla :)

Tästä viestistä tuo vyyhti sai alkunsa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Italian punaviini tuli ilmeisesti siitä, että joku oli jossain kehuskellut tietämyksellään jostakin, mutta copypastennut wikipediasta väärin? Entä mikä tämä preeveli-kieli-Häkkinen -juttu on? Mulla on viime aikoina ollut jotain nimeltä elämä ja olen ihan ulalla :)
Kierrätyskeskuksessa on V-G- pitänyt pientä tietovisaa, jonka säännöissä todettiin ettei saa luntata esim. googlettamalla. Tietovisan osasta 4 löytyvät taustat preveleihin ja muihinkin ilmiöihin.

e: hidas. Vitsi alkaa olla tässä vaiheessa aika väsynyt, mutta kieltämättä Vege tekaisi kelpo miinan tietäjille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kiitos kaikille :)

Aikamoista selittelyä. Kiinnostaisi muuten kovasti tietää, miksi viinialan ammattilainen ei ole kirjoittanut yhtäkään viestiä Jatkoajan viininystävät -ketjuun. Samoin olettaisin, että alan ammattilainen keksisi modernimpia yhdistelmiä, samppanja ja mansikat on jo nähty.

Joppe K, haastan sinut sokkopruuviin. Joku ystävällinen palstaveli voi varmasti hankkia muutaman pullon kuohuviiniä eri hintaluokista ja eri alueilta sekä toimia virallisena valvojana. Haasteena on tunnistaa alue, arvioida jäännössokerin määrä mahdollisimman lähelle oikeaa ja asettaa kuohuviinit hintajärjestykseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joppe K, haastan sinut sokkopruuviin. Joku ystävällinen palstaveli voi varmasti hankkia muutaman pullon kuohuviiniä eri hintaluokista ja eri alueilta. Haasteena on tunnistaa alue, arvioida jäännössokerin määrä mahdollisimman lähelle oikeaa ja asettaa kuohuviinit hintajärjestykseen.

Ja testihän tehdään niin, että kaikkiin testattaviin laseihin kaadetaan samasta pullosta. Kukaan asiantuntija ei ala sanoa, että hei nämähän ovat kaikki samaa vaan siellä kilvan määritellään ja arvioidaan eri alueita ja vuosikertoja.

Toimii millä tahansa tuotteella.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja testihän tehdään niin, että kaikkiin testattaviin laseihin kaadetaan samasta pullosta. Kukaan asiantuntija ei ala sanoa, että hei nämähän ovat kaikki samaa vaan siellä kilvan määritellään ja arvioidaan eri alueita ja vuosikertoja.

Toimii millä tahansa tuotteella.

Älä nyt, Joppe K vietiin jo kölin ali :)

Olisi ikävää, jos joku koijaisi Joppea toisenkin kerran. Jopelle voisi tulla vaikka paha mieli.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko kukaan täällä työllistynyt Jatkoajan keskustelupalstan kautta tai sen avulla? Juolahti moinen tässä mieleeni.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kukaan täällä työllistynyt Jatkoajan keskustelupalstan kautta tai sen avulla? Juolahti moinen tässä mieleeni.

En tiedä, onko suoraan. Mutta ainakin tälläinen urapolku on ollut: keskustelupalstalle kirjoittaja -> JA:n verkkolehden toimittaja -> toimittaja palkalliseen mediaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko kukaan täällä työllistynyt Jatkoajan keskustelupalstan kautta tai sen avulla? Juolahti moinen tässä mieleeni.

En tiedä, mutta aikoinaan joku avasi ketjun missä oli tarkoitus saada töitä edes yhdelle palstalaiselle. Modet puuttuivat asiaan kertoen, että tämä ei ole mikään työnvälityspalsta ja ketju suljettiin välittömästi.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
En tiedä, mutta aikoinaan joku avasi ketjun missä oli tarkoitus saada töitä edes yhdelle palstalaiselle. Modet puuttuivat asiaan kertoen, että tämä ei ole mikään työnvälityspalsta ja ketju suljettiin välittömästi.

Tapaus vain osoittaa että maassamme ei juuri kannata luovuutta käyttää - edes niinkään tärkeässä asiassa kuin työnantajan ja työvoiman kohtaamisessa. Minä olisin ainakin mielissäni jos joku työllistyisi keskustelupalstan kautta.
 
En tiedä, onko suoraan. Mutta ainakin tälläinen urapolku on ollut: keskustelupalstalle kirjoittaja -> JA:n verkkolehden toimittaja -> toimittaja palkalliseen mediaan.

Kyllähän näitä taitaa olla aika montakin. Jos viimeinen pelkistetään mediaan. Ei tässä tosin taida viitsiä mitään nimiä heitellä ilmaan.

Mistä tulikin mieleen, onko kukaan muu kuin p.sihvonen kirjoitellut omalla nimellään?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mistä tulikin mieleen, onko kukaan muu kuin p.sihvonen kirjoitellut omalla nimellään?

Käyttäjä Jukka Ropponen nyt ainakin, olen siis ymmärtänyt, että kirjoittaja on mukana mv-valmennustouhussa*.

Allekirjoittanut on myös allekirjoittanut pari kolme viestiä omalla oikealla nimellään, mutta tämä ei tietty ole verrattavissa siihen, että käyttäjätunnuksena on oma nimi.

vlad.

*: Tämän nyt voi joku tulkita siten, että saatan jopa rikkoa palstan sääntöjä tällä viittauksellani ja spekuloinnilla, mutta jos niin käy niin kärsitään rangaistus jos sellainen on tullakseen.
 
Viimeksi muokattu:

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Onko kukaan täällä työllistynyt Jatkoajan keskustelupalstan kautta tai sen avulla? Juolahti moinen tässä mieleeni.

Lasketaanko Jouni Nieminen? Ei tietoa kirjoitteliko nimimerkillä keskustelun puolelle.

Olisi kiva tietää maailmalle ponnistaneiden nimimerkit. Eivät ole varmaan niitä julkistaneet?

Viimeksi kysyin kuinka moni tilasi aprillipäivänä maksullisen Jatkoajan itselleen. Vastausta en saanut. Tietääkö joku?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lasketaanko Jouni Nieminen? Ei tietoa kirjoitteliko nimimerkillä keskustelun puolelle.

On aikoinaan kirjoitellut mutta jätän hänen käyttäjätunnuksensa kertomatta. Ei ole tietääkseni enää aikoihin kirjoitellut tänne, tai en ole ainakaan tullut havainneeksi hänen kirjoituksia millään osastolla pitkiin pitkiin aikoihin.

vlad.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osallistuuko jatkislaisia tämänpäiväiseen tai huomiseen Helsinginkadun approon? Itse menen huomenna neljättä kertaa Hesarille, mikä tarkoittaa, että maksani väittelee tohtoriksi ennen kuin itse olen (virallisesti) edes kandi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös