Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 291 508
  • 1 868

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Viimeksi kysyin kuinka moni tilasi aprillipäivänä maksullisen Jatkoajan itselleen. Vastausta en saanut. Tietääkö joku?

Saako vastata jos ei tilannut itselleen? Selvä, tilasin pseudonyymillä eräälle Jeesus Kristus Perkeleelle, mutta Jatkoaika suvaitsi ehdottaa kuraveden juontia maksuvaiheessa. Oliko tämä yllätys tilaajalle? No sepä se.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
On aikoinaan kirjoitellut mutta jätän hänen käyttäjätunnuksensa kertomatta. Ei ole tietääkseni enää aikoihin kirjoitellut tänne, tai en ole ainakaan tullut havainneeksi hänen kirjoituksia millään osastolla pitkiin pitkiin aikoihin.

vlad.

On tainnut itseasiassa kirjoittaa tänäkin vuonna yhden viestin. Mutta joo, tosi harvakseltaan.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Harrastaako kukaan jatkoaikalaisista työmatkatempoilua?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mitä se on?

Mitä on työmatkatempo?

Työmatkatempo on kisa kotiovelta työpaikalle polkupyörällä. Kaikki kanssakulkijat osallistuvat kisaan.

Mitkä ovat työmatkatemmon säännöt?

Työmatkatemmolla on kahdet säännöt. Rautalankamallin säännöillä sinä yksinkertaisesti häviät, jos sinut ohitetaan. Käänteisesti: jos et ohita ketään, et voita. Tasatilanteessa kaikki häviävät. Työmatkatemmon kisarata alkaa kotioveltasi ja päättyy työpaikkasi pyöräparkkiin.

Myöhemmin työmatkatempoon on kehitetty pisteytystaulukko ja tarkemmat säännöt. Saat yhden pisteen, jos ohitat korkeammalla työmatkatempotaulukossa olevan kisaajan ja menetät pisteen, jos sinua taulukossa alempana oleva kisaaja ohittaa sinut.

1. Mopot/skootterit
2. Maantiepyöräilijät, jalkakarvat ajeltu*
3. Oikeat fixipyörät*
4. Jalkakarvalliset maantiepyöräilijät*
5. Muka-fixit*
6. Retkipyörät*
7. Nopeat hybridit*
8. Maastopyörät ohuilla nakeilla*
9. Maastopyörät paksuilla nakeilla
10. Taittopyörät
11. Maastopyörä, täysjousto paksuilla nakeilla
12. Mummopyörät
13. Mummopyörät tavarakoreilla
14. Sähköpyörät

*Poljinkorjaus pisteisiin:
Tasapolkimet: +1. Varvas"lukot": 0. Lukkopolkimet: -1.

Tandempyöristä ja Segwaysseistä saa +2 pistettä näiden harvinaisuudesta johtuen.

Miten työmatkatempo oikein käytännössä toimii?

Aloitat kisan kotioveltasi. Luonnollisesti kisan toinen osa alkaa työpaikkasi ovelta.
Kaikki osallistuvat, tietoisesti tai tietämättä.
Kisa on kokoajan päällä.
Tyylipuhdas ohitus tapahtuu jalka suorana vapaarattaan laulaessa. Lisäpisteitä, jos em. ohitus tapahtuu ylämäessä.
Punaisissa valoissa ei saa ohittaa. Kuitenkin valojen vaihduttua kisa jatkuu välittömästi, joten räjähtävä lähtö on tärkeä.
Tuskaa ei saa näyttää naamalla, ellei naama näytä siltä luonnostaan.
Ohituspaikkaa ei saa jäädä kyttäämään, vaan ohituksen on tapahduttava heti.
Jos havaitset peesailijan, olet velvollinen jätättämään hänet viimeistään seuraavassa ylämäessä. Sivupeilejä ei sallita, havainnoinnin on tapahduttava päätä kääntämällä.
Saat yhden lisäpisteen hyppäämällä fleksitaluttimen yli, koiran koko ei vaikuta pisteiden määrään.
Työmatkatempo on yksilölaji, kanssakisaajia ei saa auttaa.Jos peesaat edelläsi kisaajaa, pyri tekemään se salaa. Vaikka kanssakilpailijoita ei näy, ajetaan silti täysiä. Jos ei hengästy ja hikoile, kilpailee väärin.

Laskuri oman tasosi selvittämiseksi työmatkatempohhierarkiassa. Linkki itsnotarace.org




Mikä on työmatka?
Jaa'a, en kyllä tiedä, vaikka ihan työn puolesta olen tekemisissä kyseisen asian kanssa joka päivä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisin vahvoilla kerrankin jossain lajissa. Joka aamu tulee nimittäin ohitettua ylämäessä joukko matelevia koululaisia, monesti vielä tyylikkäästi penkan kautta ja sähisten, kun tämän hetkisessä kulkupelissä ei ole pirikelloa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Olisin vahvoilla kerrankin jossain lajissa. Joka aamu tulee nimittäin ohitettua ylämäessä joukko matelevia koululaisia, monesti vielä tyylikkäästi penkan kautta ja sähisten, kun tämän hetkisessä kulkupelissä ei ole pirikelloa.
No niin, onnea! Fillarifoorumillahan on pyhitetty kokonaan oma ketjunsa tälle hienolle lajille, jossa lajin rautaiset ammattilaiset postailevat päivittäin päivän tempoiluista. Sieltä löytyy myös oma tech talk -ketju, jossa voi hifistellä omalla työmatkatempopyörällään ja ottaa muiden niksejä käyttöön. Eräs käyttäjä oli jopa kuvannut videolle, kun hän oli ohittanut toisen tempoilijan ylämäessä fixillä ilman polkemista. Tämä kyseisen video on yksi Fillarifoorumin legendaarisimmista klipeistä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No niin, onnea! Fillarifoorumillahan on pyhitetty kokonaan oma ketjunsa tälle hienolle lajille, jossa lajin rautaiset ammattilaiset postailevat päivittäin päivän tempoiluista. Sieltä löytyy myös oma tech talk -ketju, jossa voi hifistellä omalla työmatkatempopyörällään ja ottaa muiden niksejä käyttöön. Eräs käyttäjä oli jopa kuvannut videolle, kun hän oli ohittanut toisen tempoilijan ylämäessä fixillä ilman polkemista. Tämä kyseisen video on yksi Fillarifoorumin legendaarisimmista klipeistä.

Se varmaan katsotaan huijaamiseksi, jos ylämäkiohituksen jälkeen repii eroa niin, että ehtii huomaamatta piiloon maitohappoja haihduttelemaan?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sana matkahan on venäjää ja tarkoittaa kohtua eli olisko toi työmatka jonkun hakamussuttelijan väännös prostituoidun kohdusta?

Tyo on jaavaksi 'sainpas sinut', ja matka oli Googlen mukaan ihminen. Sieltä löytyi siis vastaus. Sainpas sinut ihminen! Tempoilu jos vielä otetaan mukaan, niin jaavaksi tempo tarkoittaa säätä. Onko työmatkatempoilu siis jotain sään ja ihmisten kiinni saamista?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkin jo pitänyt kysyä pidemmän aikaa, mutta nyt tuli taas mieleen. Kertokaas joku, mikä järki fiksipyörässä on? Kilpa-ajoissa ja temppuiluun ymmärrän, mutta miksi esim. fillarilähetit ovat käyttäneet niitä? Pelkän nostalgian, fiiliksen tai laiskuuden estämisen vuoksiko?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä on työmatkatempo?
Hahaha, mahtavaa! Mä olen tietämättäni harrastanut tätä, en tosin työmatkoilla, mutta muuten fillarin selässä. Ottaa jumalattomasti pattiin, kun joku tulee takaa ohi ja toisaalta en voi vastustaa ohittamista (vieläpä sellaista täysillä ohi-mallista, vaikka oma vauhti riittäisi muutenkin ohitukseen). Muuten pysyy ihan hyvin jengi takana, mutta ne jalkakarvattomat ohjukset menevät väkisinkin välillä menojaan. Natisevalla hybridilläni annan tasoitusta nopeimmille. Hienoa tietää, että tälle on nimikin!

Kuinka moni täällä tykkää katsella ja muistella Mika Häkkisen saavutuksia ja huippuhetkiä?
Sitä yhtä ohitusta tulee välillä fiilisteltyä. Se, jossa Häkkinen kiertääkin kierrosta hitaamman (Zonta?) eri puolelta kuin Schumi ja ohittaa samalla tämän. Toi oli hieno kilpapari.
 
Viimeksi muokattu:

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Työmatkatempomisesta tulee ensimmäisenä mieleen ruuhkabussissa tapahtuva tumputtaminen - joudutte helvettiin koko porukka, tiedättehän?!

Olette kadotuksessa vähintään yhden ikuisuuden, miehisyytenne kuivuu ontoksi nahkakoteloksi, kasvonne täyttyvät märkivistä akneista, sokeutuminenkin on edessä ja mikä julminta, joudutte kuuntelemaan Oasiksen biisejä. Infernus on kuuma paikka, jossa ei juurikaan ole hyötyä karvaisista kämmenistänne.
Onneksi kumminkin eturauhanen voi paremmin ja virtsankarkailunne vähenee!

Kuljen lyhyen työmatkan, seitsemisen kilometriä, fillarilla. Naapurin isäntä kulkee tuonkin matkan yksin henkilöautolla. Uskoo ilmeisesti predestinaatio-oppiin?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tänään vietetään koulujen päättäjäispäivää. Koululaisille jaetaan myös Hymypoika- ja -tyttöpatsaita. Patsaat herättävät (ei niin yllättäen) monessa myös tarvetta katkeraan nillitykseen, ainakin tässä Ylen jutussa moni kokee taas kerran joutuneensa vääryyden kohteeksi.

Moniko jatkoaikalainen on saanut Hymypoika- tai -tyttöpatsaan?

Minä olen saanut ala-asteella Hymypoikapatsaan. Sen olivat luokkalaiset valinneet, ja koska en toiste ole saanut osakseni odottamatonta vertaisteni suosiota ja armoa, niin olin hyvin positiivisesti aikoinani yllättynyt. Hymis on edelleen tallessa ja arvossaan, vaikka se onkin vain kipsipää.

Toisin kuin Ylen jutun valittajat, minä en ole tuntenut katkeruutta kun joku muu on saanut Hymiksen enkä suoraan sanottuna välitä pätkääkään, jos joku on herneen vetänyt nenään vaikkapa minun Hymypoika-patsaani myöntämisestä. Ryytyköön kateudesta, saatana! Ich bin ein Hymypoika-Gewinner!
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Tänään vietetään koulujen päättäjäispäivää. Koululaisille jaetaan myös Hymypoika- ja -tyttöpatsaita. Patsaat herättävät (ei niin yllättäen) monessa myös tarvetta katkeraan nillitykseen, ainakin tässä Ylen jutussa moni kokee taas kerran joutuneensa vääryyden kohteeksi.

Moniko jatkoaikalainen on saanut Hymypoika- tai -tyttöpatsaan?

Minä olen saanut ala-asteella Hymypoikapatsaan. Sen olivat luokkalaiset valinneet, ja koska en toiste ole saanut osakseni odottamatonta vertaisteni suosiota ja armoa, niin olin hyvin positiivisesti aikoinani yllättynyt. Hymis on edelleen tallessa ja arvossaan, vaikka se onkin vain kipsipää.

Toisin kuin Ylen jutun valittajat, minä en ole tuntenut katkeruutta kun joku muu on saanut Hymiksen enkä suoraan sanottuna välitä pätkääkään, jos joku on herneen vetänyt nenään vaikkapa minun Hymypoika-patsaani myöntämisestä. Ryytyköön kateudesta, saatana! Ich bin ein Hymypoika-Gewinner!


0 kpl minkäänlaisia palkintoja, stipendejä ynnämuita koko koulujenkäynnin aikana. Oppilaana kuitenkin oon aina kuulunut siihen selkeesti paremmin pärjäävään puoleen, mutta stipendit on silti jäänyt saamatta. Ei sillä että noita sen kummemmin oisin kaivannutkaan. Olin myös aika paljon sulkeutuneempi tapaus vielä ala- ja yläasteella, joten kai sekin jollain tavalla vaikutti siihen, ettei noita hymypoikia oo tullu saatua.

Tosin jossen väärin muista, ni kyllä se oman ala-asteen hymypoika sen patsaansa ansaitsi, oli ja on ihan huipputyyppi vieläkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sain sadan markan stipendin ala-asteella. Ei se ainakaan mistään hymyilystä ollut, mutta olisiko ollut eniten keskiarvoa nostanut tai jotain. Vai oliko ala-asteella edes mitään keskiarvoja erikseen laskettu.

Jostain se kuitenkin tuli ja muistan senkin, kun shekin SYPin konttoriin vein.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei meillä vaan ala-asteella kukaan saanut koskaan mitään. Yläasteella sitten kun ysillä vaihdoin koulua niin siellä oli toi joku hymypoikajuttu. Muakin jotkut tytöt yritti ehdottaa, mutta onneksi en tullut valituksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai no muuten ehkä olisin halunnut sen saada, mutta just oltiin muutettu landelle, enkä mä oikein siellä viihtynyt. Muistaakseni en hirveästi hymyillyt tai mitään. Muilla pojilla oli jotain mopojuttuja, mutta mä en ollut niistä vekottimista kiinnostunut. Mopothan on noloja. Maalaisjunttien juttuja.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sain yläasteella parhaan keskiarvon ja martta-stipendin. Täydellisen keskinkertaisuusoppilaan todellisuus kääntyi ympäri ja huvitti jo silloin, kun ei tuollaista voinut odottaakaan. Paras keskiarvo jollain hädin tuskin 8:n keskiarvolla, joten se kertoi enempikin huligaaniluokasta. MARTTA-STIPENDI? Jos silloinen kotitalouden opettaja olisi seurannut miten yleensä käsittelen keittiöitä, niin olisi varmaankin antanut sen jollekin muulle. Vaikka jollekin niistä tytöistä, joilla ei ollut yhtäkään spermatahraa mekoillaan ja joiden loihtimat vaikeasti pohjaan palavat, täydelliset vanukkaat suorastaan sulivat suussa. Tein mutsille joskus keiton reseptillä, jonka opin noilta tunneilta. Se ilme.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hymypoika-patsas jäi saamatta. Minun aikanani se jaettiin neljännen luokan päätteeksi. Patsas päätyi luokkakaverille, joka sai äänestyksessä yhden äänen enemmän kuin minä. Menin äänestämään tätä samaista tyyppiä, joka mielestäni ansaitsi mainiosti kipsipään. Vieressä istunut kertoi jälkeenpäin voittajan kirjoittaneen lappuun oman nimensä.

Stipendejä sain melkein joka vuosi yläasteelle siirryttyäni, ja alakoulun puolella niitä ei jaettukaan. Aika pieniä rahoja ne olivat, 50-150 markkaa yleensä per kirjekuori. Ylioppilaskeväänä sain useamman, yksi taisi olla jopa 500 markkaa. Nauratti vieläkin kaverin ilme, kun vertasimme stipendejämme. Minä sain noin tonnin verran shekkeinä. Tämä yhden stipendin saanut onnekas kaverini oli saanut hyvästä menestyksestä ruotsin kielessä Pohjola-Nordenin kirjapalkinnon, "hyvää" ruotsinkielistä luettavaa suoraan roskiin viskattavaksi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Moniko jatkoaikalainen on saanut Hymypoika- tai -tyttöpatsaan?
Hep. Ennen kuudennen luokan hymypoikavoittoa minut valittiin luokkamme parhaaksi kaveriksi luokilla 1-5. Välillä palkinnosta äänestettiin, välillä siitä päätti opettaja.

Yläasteella, kun rinnakkaisluokkien välinen sota oli verisimmillään, meidän luokkaamme kutsuttiin muiden keskuudessa "inssit (=insinöörit) ja KiVi". Luulen, että yhtenä selittävänä tekijänä oli se, että toisen rinnakkaisluokan alfanaaras oli minuun ihastunut, mistä tyttöystäväni lukiossa kertoi. Teki mieleni todeta, että mitä sinä saatanan tonttu vasta nyt tästä kerrot! Hymypojan itsehillinnällä nielin sen paskan ja jatkoin eteen päin.

Armeijassa sain yksikkömme parhaat pisteet alaisarvioinneista.

Olen aina ollut kansan mies.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Sain sadan markan stipendin ala-asteella.

Mäkin sain satkun kerran, syystä ei havaintoa. Olinhan mä vähän hikari kyllä. Meidän koulussa ei jaettu mitään patsaita, kuten ilmeisesti ei teilläkään. Serkuilla joskus sellaisia näin ja ajattelin että mitä perkeleen urpoilua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös