Tähtien Sota Disneylle – Jedien todellinen paluu

  • 533 109
  • 3 313

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, tiedän tämän tarinan. Eihän ollut mitään takeita edes jatko-osista, kun epäonnistuminen olisi voinut kaataa koko Lucasin uran tai ainakin hidastaa merkittävästi. Siltikin luulen, että isot viivat olivat selvillä kuitenkin, vaikkei kässäreitä ollut.
En tietenkään faktoja voi tietää, mutta on tuosta asiasta vastakkaisiakin näkemyksiä esitetty. En nyt ulkoa muista missä kohtauksissa olisi ristiriitaisuuksia ollut jatko-osiin, mutta muistelen kuulleeni, että sellaisia olisi ollut.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Sen syvemmin en jaksa leffaa lähtä arvioimaan, mutta kylläpä meinas vituttaa ja sit pian jo lähinnä naurattaa, kun ruudulla seikkaili tekstitysten mukaan artoo (R2D2) ja threepio (C-3PO).
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tätä samaa tuli täällä ihmeteltyä ja vastauskin tuli tänne Tähtien Sota Disneylle – Jedien todellinen paluu
Juuri lähdinkin selailemaan muiden kommentteja rainasta ja huomasin, että oli muillekin pistänyt silmään nuo nimet.

E:
Semmonen. Eihän tämä miksikään elokuvahistorian mestariteokseksi tule jäämään. Paljon ihmekäänteitä ja ihmepelastumisia á la Hollywood. Ja yök ne pussasi.
Rupes kyl leffateatterissa pännimään et pakkoko se oli tähänki änkee lesboilua (noh, lesbojen kielimoukkuilua tarkemmin).. Joo, se on ihan normaalia, mutta kun sitä pitää vissiin joka pirun tuutista survoa, nii alkaahan se ennen pitkää häiritsemään.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En tietenkään faktoja voi tietää, mutta on tuosta asiasta vastakkaisiakin näkemyksiä esitetty. En nyt ulkoa muista missä kohtauksissa olisi ristiriitaisuuksia ollut jatko-osiin, mutta muistelen kuulleeni, että sellaisia olisi ollut.
Olen itse ymmärtänyt, että ainakin Luken ja Vaderin sukulaisuus keksittiin vasta new hopen jälkeen. Tämä on tietysti ihan merkittävä juonenkäänne, mutta silti pääteema hyvän ja pahan taistelusta ja Luken kasvusta jediksi oli mietitty. Uudessa trilogiassa Johnson lähti kakkosessa vetämään ihan omaa linjaa, Disneyn suostumuksella toki. Kyllä ehjä kokonaisuus olisi vaatinut valmiin suunnitelman.

Edit: Varsinkin, kun nyt ei oltu taloudellisesti liipaisimella.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse elänyt lapsuuteni VHS-kasettien varassa kahdeksankymmentäluvun lopulla ja silloin ne tekstityksissä olivat R2D2 ja C3P0. Muistan myöhemmin ihmetelleeni juurikin näitä artoota ja ciipiiou juttuja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rupes kyl leffateatterissa pännimään et pakkoko se oli tähänki änkee lesboilua (noh, lesbojen kielimoukkuilua tarkemmin).. Joo, se on ihan normaalia, mutta kun sitä pitää vissiin joka pirun tuutista survoa, nii alkaahan se ennen pitkää häiritsemään.
Itse katselen sellaisia lyhyt elokuvia joissa on pelkästään naisten suutelua keskenään. Niitä on netissä paljon ja veikkaan, että monet muutkin ovat niitä katsoneet. En ole tätä Star Warsia vielä katsonut, voisi viikonloppuna kokeilla.
 

Buster

Jäsen
Kyllä minä ainakin arvostan myös taitavaa elokuvantekoa, johon ei kaatuvat pahviset kulissit tai ammottavat juoniaukot kuulu. Se että elokuvaa ei olisi muuten olemassa, on vähän huono selitys, kun aina on mahdollista laatia sellainenkin käsikirjoitus, jossa ei noin ilmeisiä aukkoja ole.
Elokuvissa on lukemattomia elintärkeitä elementtejä, joista looginen juoni on vain yksi osa. Tässä tullaan myös siihen, mitä kukakin tarkoittaa juoni-aukolla. Onko se Looperin tapauksessa oikeasti juoniaukko, jos katsoja itse hakee oma-aloitteisesti elokuvan esittämien tilanteiden ja lakien ulkopuolisen ratkaisun, joka sitten tuhoaisi vielä täysin elokuvan keskeisen konfliktin.

Juoniaukko = esitetyssä tarinassa/tilanteessa oleva merkittävä aukko tai epäjohdonmukaisuus, joka estää esitetyn juonen tai esitetyn keskeisen karakterisaation toimimisen elokuvan esittämällä tavalla.

Asiasta tulee mieleen myös, miten leikkaamisessa Oscar-voittaja Walter Murchin oliko jollain seitsemän askeleen tärkeyslistalla tekninen sulavuus on tärkeyslistan viimeisellä sijalla.

Mutta ei olisi pitänyt ottaa puheeksi, menee offtopikiksi.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Sain joululahjaksi NordVPN- ja Disney+ -tunnarit. Nyt on kaksi ekaa jaksoa Mandaloriania katsottu ja onhan se erinomainen. Pakko pidätellä, ettei ahmi koko sarjaa kerralla - tai no, 8/8-jakso ilmestyy vasta ylihuomenna.

Siihen muuten löytyy suomenkieliset tekstitkin. Toki englanti on helppoa ja ymmärrettävää tässä (Disney) kohtaa.

Itse tässä yrittänyt juuri Mandalorianin takia noita tunnareita hankkia, mutta ei perkele pääse mitenkään rekisteröitymään koko Disney+ -palveluun. VPN ollut jenkeissä ja Hollannissa, ja sivu avautuu, mutta Sign Up -linkkiä näy missään ja Log in -linkki ei toimi lainkaan. Eli hyvin menee.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Itse kävin, ja en oikein usko. Ne pari lähelle tulevaa esinettä tuttuun tapaan, kerran tosin valomiekka vilahtaa ihan siinä silmien edessä. 3-D puolella se alun demo ennen elokuvaa vaikuttavin ;) Onhan se valkokangas mahtava kooltaan, joten ehkä sikäli kannattaa Imaxia harkita. jos et ole ennen käynyt, niin kannattaa ottaa paikat melko takaa, vähintään keskikäytävää taaemmanta, me oltiin rivillä 7, ja meni kyllä puolisen tuntia, että tottui ja alkoi nähdä koko kankaan kerralla. Äänipuolella voi olla isompi ero ihan perusteatteriin verrattuna.
Kiitoksia vinkeistä.

Joulupäivänä tuli käytyä leffa katsomassa Itiksen IMAX-salissa. Olihan se valkokangas hurjan kokoinen. Oli sen verran jo paikkoja myyty että päädyin kuitenkin ottamaan paikat vitosriviltä ettei ihen laidalle joudu. Aika tarkkaan kangas täytti mun salora-mallisten kakkuloiden ruudut mutta ihan hyvin tuota katseli. Ei kyllä yhtään lähemmäksi olisi ollut tarvetta päästä. Näytös oli kutakuinkin loppuunmyyty ja eturivissä saattoi olla aika villi kuvakulma. Muutama ihminen eturivistä siirtyi kolmosriville kun sinne oli jäänyt pari tyhjää jakkaraa.

Hyvältä näytti elokuva mutta ei mitään varsinaista vau-efektiä. Leffa oli aikalailla mitä odotinkin eli pauketta ja valomiekkojen heiluttelua jossa paha sai palkkansa lopussa. Juonikuvioiden logiikasta tai muusta en sano mitään kun olen aikalailla kuutamolla aiheesta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joulupäivänä tuli käytyä leffa katsomassa Itiksen IMAX-salissa. Olihan se valkokangas hurjan kokoinen. Oli sen verran jo paikkoja myyty että päädyin kuitenkin ottamaan paikat vitosriviltä ettei ihen laidalle joudu. Aika tarkkaan kangas täytti mun salora-mallisten kakkuloiden ruudut mutta ihan hyvin tuota katseli. Ei kyllä yhtään lähemmäksi olisi ollut tarvetta päästä.
Tapanina sama homma, vitosrivi myös siis. Päätin samalla, että jos ei kasiriviä lähemmäs pääse, ottaa kiltisti toisen näytöksen. Kävi myös sääliksi eturivin possea.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tapanina sama homma, vitosrivi myös siis. Päätin samalla, että jos ei kasiriviä lähemmäs pääse, ottaa kiltisti toisen näytöksen. Kävi myös sääliksi eturivin possea.

Vähän offtopic, mutta siis rivit 5-8 toimii ainoastaan? vai rivit 1-8? Vai mielummin kasirivi tai kauemmaksi?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ihan hyvä leffa oli ja parempi oikeastaan kuin mitä odotin.
Palpatine oli sitten kaivettu naftaliinista ja samalla saatiin sitten selitystä Rey voimille.
Finnillä oli jotain todella tärkeää sanottavaa siinä, kun upposivat hiekkaan, mutta ei saanut sitten koko loppu elokuvan aikana kerrottua sanottavaansa.
Sithien kotiplaneetalle mentiin ensiksi erittäin vaikeaa reittiä, mutta apujoukot näyttivät tulevan sinne kirkkaalta taivaalta ja samoin sieltä lähdettiin kirkkaalle taivaalle.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sithien kotiplaneetalle mentiin ensiksi erittäin vaikeaa reittiä, mutta apujoukot näyttivät tulevan sinne kirkkaalta taivaalta ja samoin sieltä lähdettiin kirkkaalle taivaalle.

Bileet Penan luona. Missähän Pena on? joku vääntäytyy Penan luokse ja ilmoittaa muille osoitteen. Porukka osaa saapua Penan luokse. Porukka osaa myös poistua osoitteesta kotiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihan mielenkiintosta että jengiä tuntuu häiritsevän tossa vikassa leffassa joku suukko. Mua kun on aina häirinnyt Jedin Paluun katselemisen jälkeen se Imperiumin Vastaiskussa se Luken ja Leian pitkä suudelma siellä Hoth planeetalla. Tai kun Luke näkee New Hopessa Leian hologrammikuvan niin hormoonit rupee hyrrää ja lähtee valomiekka pystyssä pelastamaan tätä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan mielenkiintosta että jengiä tuntuu häiritsevän tossa vikassa leffassa joku suukko. Mua kun on aina häirinnyt Jedin Paluun katselemisen jälkeen se Imperiumin Vastaiskussa se Luken ja Leian pitkä suudelma siellä Hoth planeetalla. Tai kun Luke näkee New Hopessa Leian hologrammikuvan niin hormoonit rupee hyrrää ja lähtee valomiekka pystyssä pelastamaan tätä.

Serkumpi on herkumpi, The best is incest. Eihän se ole lähellekään yhtä kamala asia kuin kahden naisen välinen suukko.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Serkumpi on herkumpi, The best is incest. Eihän se ole lähellekään yhtä kamala asia kuin kahden naisen välinen suukko.
Jännää on miettiä että olisi näitä alkuperäisiä tehty enää nykymaailmassa vai olisiko ne sensuroitu pois
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Bileet Penan luona. Missähän Pena on? joku vääntäytyy Penan luokse ja ilmoittaa muille osoitteen. Porukka osaa saapua Penan luokse. Porukka osaa myös poistua osoitteesta kotiin.
Olipahan sellainen vastaus, että huhhuh. En ole hölmömpää vastausta nähnyt vuosikausiin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä Mandalorianin tekijä voisi pistää tulille sen uuden trilogian.

Ei kieltämättä jättänyt moitteille sijaa, mutta onhan tuohon oldrepublic-aikaan naurettavan helppo myös tarttua. Lähdemateriaalia tai lähinnä tuohon aikaan sopivaa tarinapohjaa sekä yksityiskohtia piisaa. Ja parasta on se etteivät alkuunkaan kaikki ole kartalla tuosta aikakaudesta. Vähänkään pätevä tyyppi ei epäonnistu jos tuota maailmaa alkaa pläräämään.

Olen ihmetellyt miksei tuohon aikakauteen lähdetty jo 2015-2019, mutta ymmärrän helpon rahan merkityksen. Han Solo piti tappaa ja Luke häpäistä. Leia meni siinä sivussa. Samalla toivottiin Reyn ja Kylo Renin pääsevän ikonisten hahmojen kerhoon, mutta pitkin reisiä meni.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
mutta ymmärrän helpon rahan merkityksen. Han Solo piti tappaa ja Luke häpäistä. Leia meni siinä sivussa. Samalla toivottiin Reyn ja Kylo Renin pääsevän ikonisten hahmojen kerhoon, mutta pitkin reisiä meni.
Harrison Ford taisi lähteä Force Awakensiin vain sillä ehdolla, että Solo kuolee. Ford ei halunnut edes mukaan Jedin Paluuseen. Enkä nyt Luken häpäisemisestä tiedä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Harrison Ford taisi lähteä Force Awakensiin vain sillä ehdolla, että Solo kuolee. Ford ei halunnut edes mukaan Jedin Paluuseen. Enkä nyt Luken häpäisemisestä tiedä.

No taisin kirjoittaa että Solo piti tappaa ja Luken kohdalla kannattaa silmäillä että onko TLJ:n Luke hahmolle edes jokseenkin uskollisesti vanhentunut vai halusiko Johnson alleviivatusti näyttää "jokainen voi olla väkevä voimassa" -paatoksensa yhteydessä miten kusinen reppana Luke on. Vastaus on jälkimmäinen vaihtoehto ja youtube tarjoaa useita fiksusti perusteluja näkemyksiä Luken häpäisemisestä. Kyllä tuo vain vihkoon meni.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen ihmetellyt miksei tuohon aikakauteen lähdetty jo 2015-2019, mutta ymmärrän helpon rahan merkityksen. Han Solo piti tappaa ja Luke häpäistä. Leia meni siinä sivussa. Samalla toivottiin Reyn ja Kylo Renin pääsevän ikonisten hahmojen kerhoon, mutta pitkin reisiä meni.

Tuli RoSsi katsottua viikonloppuna. Osin se paikkaili edellisosaa ja osissa jatkoi samalla linjalla kuin edellinen. Juoni oli aikamoista kökköä. En odottanut sitä, että se olisi jokin mestariteos juonen takia, mutta olipa aikamoista fanipoika kerrontaa. Vanhat hahmot tapettiin ja nolattiin jotkut jopa toista kertaa. Miksi näin piti tehdä? Olisivat antaneet ns. soihdun seuraavalle, mutta vanhat hahmot eivät edistäneet uusia hahmoja. Maisemat ja efektit olivat hienoja.

Olen Vaarisi. Hohhoijaa. Itsekäs Sith Lordi onkin isoisä joka haluaa "parasta" lapsenlapselleen. Eikö Kylo Ren olisi voinut olla pääpahis kun tappoi Snoozin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös