System Of A Down

  • 39 803
  • 250

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Hypnotize

"Tupla-albumin ensimmäinen osa Mezmerize ilmestyy toukokuussa ja jälkimmäinen puolisko Hypnotize syksyllä. Bändin kitaristin Daron Malakianin mukaan kuulijoiden keskittymiskyky ei riittäisi koko paketin omaksumiseen kerralla."

Näin Hesarin NYT-liitteessä

Eli ilmestymispäivä ei ole edes lukossa, sillä en ainakaan välttävällä googlettamistaidoillani sitä löytänyt.

Siitä viis, tämän kesän musiikkianti on tässä. Mezmerize on Se, josta tämä kesän tulen muistamaan.

Stadilaisittain: Quuminta Hottia!!1
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parikymmentä kuuntelua myöhemmin täytyy sanoa, että eipä kyllä löydy heikkoa lenkkiä uudelta levyltä. Jopa ne eka kerralla kovasti kummastelemani Old School Hollywood ja se This Cocaine... -biisit kuulostaa hyvältä.

Ihme bändi monessakin mielessä, ei vielä yhtään hutilaukausta noissa tähänastisissa levyissä, vaan kaikki ainakin mun mielestä loistavia. Toisekseen tuo musiikki mitä ne soittaa on monessakin mielessä "outoa".

Hypnotize:a odotellessa...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Jep, itse olen ehtinyt kolmisen kertaa levyn kuunnella ja loistavaa settiä jälleen kerran. Hypnotizeä todellakin odotetaan, niin mahtava on tämä Mezmerize pläjäys.
 

p-w

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Huddersfield town
ohan niil hyviäkin biisejä varsinkin uusin b.y.o.b, en oikee ikinä soadin soundeista tykänny. Mut muuten uppoo hyvin...

Paras biisi Metro, joka tosin on coveri, mutta hälläväliä
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Mezmerize oli ensimmäinen SOAD-levy joka tuli hankittua, ja tämän myötä taisivat mennä edellisetkin tuotokset/Hypnotize hankintalistalle. On vaan pirun tiukka levy. En minä tästä mitään huonoja biisejä löydä. Vakuutti kyllä täysin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liitytään kuoroon: Uskomaton levy! Taistelee henkilökohtaisella listallani Stam1nan kanssa tasapäisesti "Vuoden albumi" -tittelistä. Ihan mahdotonta nimetä levyn parasta biisiä.

Pitää ihan varoa ettei kuuntele heti puhki tätäkin levyä kun näin töissä ollessa tulee oltua luurit korvilla aamusta iltaan.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
mezmerize

No nyt on itsellenekin tullut tuo kyseinen levy ja ei voi kun kiittää taas. Jos jotain huonoa voi levystä sanoa niin se olisi voinut olla pidempi, mutta hypnotizea odotellessa:)

Ja jos joltain ei vielä jostain syystä löydy Toxicitya niin heti levykauppaan.
 

Corolla97

Jäsen
Kyllä kyllä,tää on taas tätä.Biisit jää päähän soimaa ja tulee halu kuunnella lisää.Kyllä nää pojat osaa herranjestas.Introsta lähtien alkaa kämmeniä hikoilla ku tietää mitä settiä luvassa.Suosikki biisiä vaikee valita mut kyll se joku noist alkupään biizeist o.Loppupää jääny vähä hämärään ku tykittäny vaa alkupäätä ja varsinki revengaa.Kiitos(Hypnotizea odotellessa). -Vuoden Levy?-
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Niin joo, siis kyllä mä tykkään paljon. Varsinkin noi kokkelihuuruiset Hollywood-biisit on aivan huimia. Myös levyn keskivaihe toimii; Rockaa kuin se kuuluisa humalainen apina.

Mutta todentotta, lyhythän tämä on. Vain 36 minuuttia, ja tuleehan mieleen että väkisin on yritetty vääntää tämä Mesmerize/Hypnotize kahdeksi eri levyksi. Vaikka hyvinhän pojat ovat tässä onnistuneet: Pakkohan se toinenkin levy on hommata tämän kuultuaan. Vaikea tätä on silti SOADin parhaaksi levyksi nostaa, sen verta tasaisen hyviä kaikki levyt ovat.

Ps. Niinhän siinä kävi, että nämä "hitit", Cigaro ja BYOB ovat lähes levyn huonoimmat vedot.

****
(lyhyys maksaa sen yhden tähden, musiikillisesti ihan huippukamaa)
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jep, en jaksa ylistää taivaisiin, mutta levy on todella hyvä. Aivan mahtava! :)
 
Mezmerize täräytti Suomessa ensimmäisellä listaviikollaan sitten kakkoseksi. Se on hyvä suoritus loistavalta levyltä. Edelle jäi vain Antti Tuisku, mikä ei sitten ole enää niin kiva juttu.

Vielä pitää hetki levyä kehaista. Yli viikon olen nyt levyä kuunnellut ja vieläkin iskee vain aivan samalla tavalla kuin ensimmäisellä kuuntelukerralla. Biisilistalla ei tosiaan ole yhtäkään huonoa kappaletta ja suosikin löytäminen on tuosta joukosta todella vaikeaa. Minulla ainakin suosikkibiisi vaihtelee lähes päivittäin fiiliksestä riippumatta.
Koko musiikillinen anti bändillä on melkoisen erilaista mihin ollaan totuttu. Mihinkään muuhun bändiin on SOADia melko vaikea verrata. Faith No More, tulee itsellä joissakin kappaleissa mieleen, mutta harvinaisen omalaatuista on musiikki SOADin herroilla.
Mezmerizen loistavuuden myötä odotukset Hypnotizea kohtaan nousevat taivaisiin asti ja hieman tuntuu ettei levy enää mitenkään voi täyttää minun ja ilmeisesti muutaman muunkin megalomaanisia odotuksia. Levy tullee ulos siis marraskuussa eikä elokuussa kuten aiemmin mainitsin ja käsittääkseni sille levylle on koottu hieman "kokeellista" materiaalia. Se voi tarkoittaa SOADin kohdalla loistavia asioita. Toivottavasti musiikillinen anti ei kuitenkaan liiaksi muutu. Minä en pistäisi lainkaan pahakseni vaikka Hypnotize olisi "vain" yhtä hyvä kuin Mezmerize.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Viestin lähetti Patasydän
Mihinkään muuhun bändiin on SOADia melko vaikea verrata. Faith No More, tulee itsellä joissakin kappaleissa mieleen, mutta harvinaisen omalaatuista on musiikki SOADin herroilla.

Ajattelemme samalla tavalla. Faith No More tuosta väkisinkin tulee mieleen varmaankin vaihtelevan laulantatavan takia.

Huikea bändi johon tutustuin vasta nyt uuden levyn myötä ja olikin jo sitten tilattava kaksi edellistä albumia saman tien. Mezmerize ja etenkin Toxicity soivat jatkuvasti, Steal this Album hiukan vähemmän.

They´re trying to build a prison....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti pata13
Ajattelemme samalla tavalla. Faith No More tuosta väkisinkin tulee mieleen varmaankin vaihtelevan laulantatavan takia.
En ole itse Faith No Moreen juuri ehtinyt koskaan tutustumaan, mutta onko se kuinka samanlaista kuin Mike Pattonin toinen projekti eli Mr. Bungle? Hieman tuosta SOAD:sta tuli myös Bungle mieleen, vaikkakin Bungle on aivan ylimääräisen kaoottisen psykedeelistä hassuttelua. Yhteistä kuitenkin löytyy sekä vaihtelevissa säve- että laulunkuluissa.
 
Viestin lähetti Ted Raikas
Hieman tuosta SOAD:sta tuli myös Bungle mieleen, vaikkakin Bungle on aivan ylimääräisen kaoottisen psykedeelistä hassuttelua. Yhteistä kuitenkin löytyy sekä vaihtelevissa säve- että laulunkuluissa.

Nyt kun tuli Mike Patton ja Mr. Bungle puheeksi niin suosittelen myös toista Pattonin projektia. Fantomas on bändin nimi ja siinä lyödään Mr. Bunglen sounditkin vielä pariin potenssia ylemmäs. Kerrassaan huikea bändi. Ja tulee muuten Ruisrockiin tämä Fantomas!

Ja mitä tulee SOADiin, en osaa oikein löytää yhtämäkohtia yhteenkään bändiin maailmassa. System Of A Down on oma juttunsa joka toimii kerrassaan hienosti. Faith No More toki hieno bändi myös. Ja Mike Patton hieno mies.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Viestin lähetti Ted Raikas
En ole itse Faith No Moreen juuri ehtinyt koskaan tutustumaan, mutta onko se kuinka samanlaista kuin Mike Pattonin toinen projekti eli Mr. Bungle? Hieman tuosta SOAD:sta tuli myös Bungle mieleen, vaikkakin Bungle on aivan ylimääräisen kaoottisen psykedeelistä hassuttelua. Yhteistä kuitenkin löytyy sekä vaihtelevissa säve- että laulunkuluissa.

Paljon Bunglea selvempää, siis Faith No More. Tosin Angel Dust on paikoitellen aika mielenkiintoista.

Faith no More on aivan loistava bändi, jossa laulaa eräs maailman parhaista solisteista. Suosittelen erityisesti levyjä Angel Dust ja King For A Day...Fool for a lifetime! Kannattaa oikeasti tutustua, mutta skippaa pre-Patton levyt, joissa laulaa Chuck Mosley.

SOADin uutta kuuntelin vähän, hyvältä vaikutti. Tietty Toxicitya on vaikea päihittää.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ehdottomasti kannattaa tutustua Faith no moreen jos SOAD kolahtaa. Lisäisin kyllä teroz:in listaamiin levyihin sen uusimmankin eli "Album Of The Year". Itse en kyllä pysty sanomaan mikä nuista kolmesta on paras. Kaikki ihan uskomattomia levyjä.

Tänään olen haalinut itselleni System of a downin livekeikkoja ja musiikkivideoita. Harmi kun heitä ei ainakaan tänä vuonna suomessa nähdä ja Hultsfrediinkään asti ei jaksa lähteä.

edit: Huikeaa analyysiä SOAD:ista

"ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä joitten mielestä serj on hottispeipe: mikä siinä on seksikästä? hassua :)"

jne...
 
Viimeksi muokattu:

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulipa nähtyä SOAD livenä lauantaina Oberhausenissa ja oli kyllä mieletön setti. Jätkät ei paljoa puhuneet, vaan rypistivät puolitoista tuntia omalaatuista musiikkiaan hulluille saksalaisille. Olivat Area 4 festivaalin pääesiintyjä, paikkana sellainen aidattu aukea ja ihmisiä about 20 000.

Ikinä ennen en ole ollut noin lähellä lavaa (~10m) millään isommalla keikalla, joten hetken kesti totutella siihen riehumiseen. Ihme ja kumma, luita ei murtunut, muutamalla mustelmalla selvisin.

Täytyy vielä näin livekeikan kuultuaankin ihmetellä tuota Tankianin äänenkäyttöä. Miten hemmetissä yhdestä ja samasta laulajasta saa irti noin monta erilaista lauluääntä??

Soittivat tuollaisen kappaleen kuin Kill rock 'n' roll, joka ainakin mulle oli aivan tuntematon entuudestaan. Kertokaa joku, jos tiedätte, että mikä biisi tuo on, kuulosti tosi hyvältä. Mietin, että oliko jo esimakua syksyllä ilmestyvältä Hypnotize-albumilta

Sitten vaan odotellaan, että milloin saavat hommattua SOAD:in Suomeen keikalle...


Settilista:

SOLDIER SIDE
BYOB
REVENGA
SCIENCE
KILL ROCK N ROLL
SUGGESTIONS
PSYCHO
CHOP SUEY
CIGARO
MR JACK
NEEDLES
DEER DANCE
AERIALS
BOUNCE
ATWA
FOREST
LOST IN HOLLYWOOD
QUESTION!
WAR?
PRISON
TOXICITY
SUITE-PEE
SUGAR
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Harmittaa vietävästi että en saanut itsestäni sen verran irti että olisin lähtenyt ulkomaille SOAD:ia katsomaan. Pakko vain toivoa, että uusi tilaisuus vielä siunaantuisi.

Mediassa SOAD:ia on usein pidetty "Mr. Bunglen vähemmän häiriintyneenä veljenä". FNM on häröimmillään jossain määrin samoilla vesillä kuin SOAD:kin, mutta kokonaisuutenaan näitä kaikkia yhtyeitä on kyllä pakko pitää sen verran omalaatuisina orkestereina ettei lokerointi välttämättä kannata. Perus-FNM on minusta kyllä huomattavan kaukana SOAD:ista.

Fantomasin taidan käydä kyllä Ruisrockissa katsastamassa ihan vain Pattonin takia.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Kill Rock n Roll on, samoin kuten joissain paikoissa soitettu Holy Mountain, esimakua ensi syksynä tulevalta levyltä. Nuo biisit kuulleena olen ollut kyllä tyytyväinen, ettei niitä ole ympätty Mezmerizelle. Sen verran eri sfääreissä ne menevät, että Mezmen lähes täydellinen kokonaisuus ei olisi ehkä ollutkaan niin täydellinen.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juhannuksena tuli oikeastaan ensimmäisen kerran kunnolla kuunneltua SOADia, minkä jälkeen oli pakko hankkia Mezmerize-levy. Aivan loistava levy kokonaisuudessaan, on tullut kuunneltua aika paljon viime aikoina. Biisien tyyli vaihtuu muutaman kerran kappaleiden aikana ja mielestäni tämä on yksi parhaita puoli ko. musiikissa. Ehkä sitten syksyllä tulee hankittua lisää SOADia.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kohta tulee Subtv:ltä Astorian keikka, tosin 25-minsaa vaan, mutta näkeepähän kaikki hitit..
 
Vaikka olikin vain vajaa puolituntinen keikkataltiointi, niin kyllä iski ja kovaa. En tiedä johtuiko kevyestä humalatilastani, mutta olin aivan fiiliksissä Astorian keikkaa katsoessani. Paikallinen yleisökin näytti olevan melko pähkinöinä. En itse ole aikaisemmin nähnyt/kuullut SOADIA livenä edes ruudun takaa. Voi kunpa joskus tulisikin Suomeen keikalle...

Niin ja eilen siis kuultiin biisit B.Y.O.B, Psycho, Chop Suey, Aerials... yhtä biisiä en muista enää millään, olin kai liian fiiliksissä.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Mängimies kirjoitti:
Vaikka olikin vain vajaa puolituntinen keikkataltiointi, niin kyllä iski ja kovaa. En tiedä johtuiko kevyestä humalatilastani, mutta olin aivan fiiliksissä Astorian keikkaa katsoessani. Paikallinen yleisökin näytti olevan melko pähkinöinä. En itse ole aikaisemmin nähnyt/kuullut SOADIA livenä edes ruudun takaa. Voi kunpa joskus tulisikin Suomeen keikalle...

Niin ja eilen siis kuultiin biisit B.Y.O.B, Psycho, Chop Suey, Aerials... yhtä biisiä en muista enää millään, olin kai liian fiiliksissä.


Juu, vaikka töissä olinkin niin oli siinä ihan mukavaa kattella Systemiä töllöstä ja röhistä tahdissa.

Pääsee mukavasti pyörälläkin kotiin kun pistää vähän rankempaa soimaan soittimeen, että näin. Tiliä odotellessa ...
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Live?

Onko orkesterilta olemassa minkäännäköistä live-tallennetta markkinoilla? DVD / CD -muodossa siis. Ei ole ainakaan tullut vastaan toistaiseksi, vaikka oon kauppoja kierrellyt ja etsinyt.

Pitänee googlettaa tai jotain..
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joonatan kirjoitti:
Onko orkesterilta olemassa minkäännäköistä live-tallennetta markkinoilla?

2002 ilmestyi Psycho Messias DVD. Saatavuudesta en tosin tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös