En allekirjoita tätä. Suurin syy antipatiaan Sportia kohtaan tällä palstalla on ihan vain se, miten aika monet Sport-kirjoittajat esiintyvät täällä. En lähde yleistämään, mutta usein käy niin, että pienikin kritiikki aiheuttaa keskustelun tason valahtamisen samalle tasolle kuin silloin, kun hiekkalaatikon reunalla intimme kumpi on parempi paikka asua, Hutski vai Teeriniemi. Muutamat Sport-kirjoittajat tuntuvat kärsivän pahasta yliherkkyydestä ja tunnekuohussa kirjoitetaan välillä aikamoista paskaa. Ja korostan, en halua yleistää, mutta olisiko mahdollista, että näitä on kuitenkin hieman enemmän Sportin puolella, siltä se toisinaan ainakin tuntuu?
Itse vaasalaisena ja täällä syntyneenä olen varmasti jäävi ottamaan kantaa, mutta kyllä sitä yliherkkyyttä esiintyy toisellakin puolella yhtälailla. Joskus kun emme nimittäin ihan kirjaimellisesti usko itsekkään kaikkeen mitä täällä ehkä intomielisesti kirjoitamme, mutta muualla Suomessa olevat palstaveljet sitten ottavat kaiken ihan kirjaimellisesti ja suuttuvat jostain Sport-kannattajien lillukanvarsista. Kyllä mä väitän, että Sport-kannattajien kirjoituksia tarkastellaan kriittisemmällä silmällä kuin monien muiden. Syy tähän olisi kyllä kiva ymmärtää.
Ehkä juuri yyt ovat syvällä. Vaasaa kohtaan esiintyy ihan kaupunkinakin jonkinlaista piilorasismia, ikäänkuin Vaasa olisi erityisen outo paikka ja jotenkin irrallinen osa Suomea. Raumalaisetkin saavat oudon porukan maineestaan enemmän anteeksi kuin vaasalaiset. Henkilökohtaisesti olen törmännyt Vaasa-ennakkoluuloihin ihan joka puolella Suomea.
Toki muutamilla Sport-kirjoittajilla on varsin kiihkomielinen tapa ilmaista asioita. Välillä selvästi osa hakeekin provoja, mutta sekään ei Jatkoajassa ole mikään vaasalainen ilmiö. Nykyään omaa pahaa mieltä puretaan tällä palstalla ihan surutta ja joka ketjussa. Mutta esimerkiksi Pat, vaikka tempperamenttinsa ansiosta ottaa vähän väliä 5+20 min penaltteja, niin on intohimoisena keskustelijana melkoinen viihdearvo tälle palstalle, ja kuitenkin hän kirjoittaa myös paljon asiaa.
Täähän on kuitenkin vain jääkiekkoa, hei.
E: Mutta onhan se, että jossain päin Suomea suututaan vaasalaisten puolitosissaan heitetyistä suurista unelmista, merkki huonosta itsetunnosta ja/tai kateudesta. Kateus on kuitenkin aika perusteetonta. Ollaan oltu 40 vuotta mutasarjoissa eikä ollä erityisen rikkaitakaan.
Viimeksi muokattu: