Sympatiat ja antipatiat Liigajoukkueille

  • 186 566
  • 501

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
En allekirjoita tätä. Suurin syy antipatiaan Sportia kohtaan tällä palstalla on ihan vain se, miten aika monet Sport-kirjoittajat esiintyvät täällä. En lähde yleistämään, mutta usein käy niin, että pienikin kritiikki aiheuttaa keskustelun tason valahtamisen samalle tasolle kuin silloin, kun hiekkalaatikon reunalla intimme kumpi on parempi paikka asua, Hutski vai Teeriniemi. Muutamat Sport-kirjoittajat tuntuvat kärsivän pahasta yliherkkyydestä ja tunnekuohussa kirjoitetaan välillä aikamoista paskaa. Ja korostan, en halua yleistää, mutta olisiko mahdollista, että näitä on kuitenkin hieman enemmän Sportin puolella, siltä se toisinaan ainakin tuntuu?

Itse vaasalaisena ja täällä syntyneenä olen varmasti jäävi ottamaan kantaa, mutta kyllä sitä yliherkkyyttä esiintyy toisellakin puolella yhtälailla. Joskus kun emme nimittäin ihan kirjaimellisesti usko itsekkään kaikkeen mitä täällä ehkä intomielisesti kirjoitamme, mutta muualla Suomessa olevat palstaveljet sitten ottavat kaiken ihan kirjaimellisesti ja suuttuvat jostain Sport-kannattajien lillukanvarsista. Kyllä mä väitän, että Sport-kannattajien kirjoituksia tarkastellaan kriittisemmällä silmällä kuin monien muiden. Syy tähän olisi kyllä kiva ymmärtää.

Ehkä juuri yyt ovat syvällä. Vaasaa kohtaan esiintyy ihan kaupunkinakin jonkinlaista piilorasismia, ikäänkuin Vaasa olisi erityisen outo paikka ja jotenkin irrallinen osa Suomea. Raumalaisetkin saavat oudon porukan maineestaan enemmän anteeksi kuin vaasalaiset. Henkilökohtaisesti olen törmännyt Vaasa-ennakkoluuloihin ihan joka puolella Suomea.

Toki muutamilla Sport-kirjoittajilla on varsin kiihkomielinen tapa ilmaista asioita. Välillä selvästi osa hakeekin provoja, mutta sekään ei Jatkoajassa ole mikään vaasalainen ilmiö. Nykyään omaa pahaa mieltä puretaan tällä palstalla ihan surutta ja joka ketjussa. Mutta esimerkiksi Pat, vaikka tempperamenttinsa ansiosta ottaa vähän väliä 5+20 min penaltteja, niin on intohimoisena keskustelijana melkoinen viihdearvo tälle palstalle, ja kuitenkin hän kirjoittaa myös paljon asiaa.

Täähän on kuitenkin vain jääkiekkoa, hei.

E: Mutta onhan se, että jossain päin Suomea suututaan vaasalaisten puolitosissaan heitetyistä suurista unelmista, merkki huonosta itsetunnosta ja/tai kateudesta. Kateus on kuitenkin aika perusteetonta. Ollaan oltu 40 vuotta mutasarjoissa eikä ollä erityisen rikkaitakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Bay

Jäsen
No minä luen jokaikisen liigajoukkueen keskusteluosioita koska olen kiinnostunut Liigasta ja esim. NHL tai KHL eivät kiinnosta lainkaan. Joissain osioissa keskustelu on aktiivisempaa kuten HIFK, Ässät ja Sport ja joissain hiljaisempaa. Se mikä Sportin osiossa pistää silmään on se että aika herkästi kaikki otetaan provona ja kommentoidaan että nyt ne ovat huolissaan kun meillä on hyvä pöhinä päällä. Jotenkin oudosti kaikki lähteneet pelaajat vaikuttavat tarpeettomilta ja saavatkin jatkaa matkaansa ja kaikki uudet hankinnat ovat kovia tekijöitä joita muut kadehtivat. Omasta mielestäni esim. KooKoon palstalla keskustelu on pääosin realistisempaa. Jotenkin kummallista ajatella että Vaasalaisia/Sportia kadehdittaisiin jostain erityisesti tai pelättäisiin heidän menestystään. Lisäksi tuntuu olevan kauhea tarve vastakkainasettelulle esim. Sport-Ässät, Sport-Ilves, Sport-KooKoo jne. Ei Porissa ainakaan Sport mitään tuntemuksia suuremmin aiheuta, Lukko on paikallisvastustaja ja Helsinkiläiset on kiva voittaa. Muut menevän suurinpiirtein samaan lokeroon.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Jos kabinettijoukkueet niin ärsyttää, niin eikö kiukun olisi järkevämpää suunnata sinne, missä päätökset kabinettijoukkueiden nostamisesta Liigaan on tehty, eli oman seuran johdon suuntaan. Kabinettinousijoillahan ei ole ollut tässä asiassa minkäänlaista päätäntävaltaa.Totuushan on, että Liiga on Kabinetti-Liiga, joten jokainen siellä pelaava joukkue on tavallaan Kabinetti-joukkue. Liiga on Oy ja ottaa osakkaakseen juuri ne jotka se haluaa. Täysin naurettavaa teatteriahan tämä auditointipelleily on ollut, varsinkin KooKoon ja Jukureiden kannalta. Miksei voitu nostaa kaikki kolme "Mestiksen suurta" kerralla, kun tämä selvästi oli alunperinkin osa Liigan suunnitelmaa. Paluuta avoimeen karsintajärjestelmäänhän ei nähdäkseni ole, ilman perustavanlaatuista remonttia. Näen jo edessäni SOTE-soppaakin mehevämmän keitoksen. You made your bed, lay in it.

Muovisuudesta sen verran, että jokaisen on aloitettava jostain. Minusta on vain hieno asia, että pitkät perinteet omaavien seurojen rinnalle luodaan uusia tarinoita. Jotkut näistä liittyy ajan myötä perinteisten seurojen joukkoon, toiset poistuu hiljaa huomaamatta takavasemmalle tai ovet paukkuen Venäjälle. Kiinnostavuuskaan ei ole perinteistä kiinni. Nuori seura voi olla piristävä väriläiskä, siinä missä moni perinteikäs seura on täydellisen hajuton, mauton ja väritön.

En osaa sanoa onko minulla varsinaisesti antipatioita mitään joukkuetta vastaan. Jokainen vastustaja on vihollinen silloin kun se sattuu olemaan vastassa ja toisille on ikävämpi hävitä kuin toisille. Tämä riippunee pääsääntöisesti yhteisestä historiasta. Pitkäaikaisen Jokeri-kannattamisen johdosta HIFK on ollut jonkinlainen punainen vaate, mutta sit ne perkeleet meni ja palkkasi valmentajakseen Antti Törmäsen, jota kohtaan en tunne mitään paitsi suurta kunnioitusta. Ehkä Antti toimii vähän kuin kortisonivoide ihottumalle; kuurin päätyttyä kutina alkaa pian uudestaan.

Yksittäisiä pelaajia on, joita en ikimaailmassa haluaisi nähdä omassa joukkueessani ja heidän ollessa vastustajan kokoonpanossa verenpaine tahtoo nousta muutaman ylimääräisen pykälän. Tiettyjen joukkueiden kannattajien joukossa tuntuu olevan keskimäärin enemmän kusipäistä porukkaa kuin toisissa, mutta onneksi Jatkoajalla on ignore-toiminto, niin ei tarvi näitäkään huomioida. Sympatioita on muissa sarjoissa pelaavia joukkueita kohtaan. Liigassa ei niinkään.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tämä suuri antipatiaa määrä Sportia kohtaan taitaa olla pitkälti jatkoajan keskustelupalstan oma juttu. Jossain oli taannoin joku mielipidemittaus vihatuimmaksi seurasta ja Sport taisi saada vain 2% äänistä, eli lähes kukaan ei kokenut Sportia ärsyttäväksi. Toki täällä jatkiksessa ihan itse aiheutettua tämä asema, mutta sitä kait onkin osa tarkoituksella hakenut.

Mutta tarkemmin nyt nämä omat mielipiteet:

Sympatiat: Saipa, ehdottomasti, koska operoivat niin pienellä budjetilla, mutta silti sieltä löytyy näitä superulkkareita, jotka toki osa aina sieltä ryöstetään, mutta silti löytyy uusia. Muutenkaan Saipaa ei vain voi vihata.

Antipatiat: Kärpät on se oma inhokki seura. Lähinnä siksi, että ovat tuollainen vastenmielinen "puolensuomenjoukkue", joka voittaa mestaruuden turhan usein ja pelaa suurella budjetilla ja Oulussa on vielä ihan puolueellista tuomarointiakin. Osa vihasta taitaa toki olla jonkinlaista kateutta. Hifk oli silloin kun Jokerit pelasi, niin sellainen tavallaan inhokki ja päävastus, mutta silti olen aina heidän joukkueestaan jostain kumman syystä tykännyt.



Edit. Tuossa vielä tuo mainitsemani tutkimus

http://www.hs.fi/urheilu/a1453522229670
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jotenkin oudosti kaikki lähteneet pelaajat vaikuttavat tarpeettomilta ja saavatkin jatkaa matkaansa ja kaikki uudet hankinnat ovat kovia tekijöitä joita muut kadehtivat.

Tässäkin tapauksessa kyse lienee pitkälti joidenkin vaasalaisten pettymyksen aiheuttamasta tunnereaktiosta, ei siitä ettäkö pelaaja tosissaan olisi yhtäkkiä huonompi pelaaja muualle lähtiessään. Itseasiassa historiassa meillä on kyllä mestiksessä enemmänkin kokemusta siitä, että muualla loistanut pelaaja on ollut Sportissa ihan paska.

Saakai se silti vapaasti sapettaa, kun meidän ainoa tähtipelaaja siirtyy pääkilpailijalle, kuten Bertrand Ässiin? Sportille Ässät kuitenkin on liigassa se We must win this -porukka, vaikka porilaiset eivät tätä asetelmaa oikein halua hyväksyäkään. Se on tietysti totta, että pettymyksenkin hetkellä olisi suotavaa vähän katsoa, mitä näppäimistöltään suoltaa. Siitä olen kuitenkin täysin varma, ettei yksikään Sport-kannattaja pidä Bertrandia huonompana pelaajana Ässissä pelatessaan. Sellaiset jutut ovat 100% provoja tai tunnekuohussa koettua mielipahaa. Sportilla ei ole varaa maksaa yhdestäkään ukosta 200k. Jos Ässillä on niin siitä vaan sitten.. Sport-kannattajien pääpointti on koko ajan ollut se, että Bertrand ei kuitenkaan sentään korvaamaton jumala ole. Nenonen+Vauhkonen korvaavat Bertin maalit ihan täysin ja toivottavasti jäädään vahän plussallekin.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No minä luen jokaikisen liigajoukkueen keskusteluosioita koska olen kiinnostunut Liigasta ja esim. NHL tai KHL eivät kiinnosta lainkaan. Joissain osioissa keskustelu on aktiivisempaa kuten HIFK, Ässät ja Sport ja joissain hiljaisempaa. Se mikä Sportin osiossa pistää silmään on se että aika herkästi kaikki otetaan provona ja kommentoidaan että nyt ne ovat huolissaan kun meillä on hyvä pöhinä päällä. Jotenkin oudosti kaikki lähteneet pelaajat vaikuttavat tarpeettomilta ja saavatkin jatkaa matkaansa ja kaikki uudet hankinnat ovat kovia tekijöitä joita muut kadehtivat. Omasta mielestäni esim. KooKoon palstalla keskustelu on pääosin realistisempaa. Jotenkin kummallista ajatella että Vaasalaisia/Sportia kadehdittaisiin jostain erityisesti tai pelättäisiin heidän menestystään. Lisäksi tuntuu olevan kauhea tarve vastakkainasettelulle esim. Sport-Ässät, Sport-Ilves, Sport-KooKoo jne. Ei Porissa ainakaan Sport mitään tuntemuksia suuremmin aiheuta, Lukko on paikallisvastustaja ja Helsinkiläiset on kiva voittaa. Muut menevän suurinpiirtein samaan lokeroon.


Tähän vahva sama. Nyt kun nämä kaksi nousijaa on pelanneet vähintään vuoden liigaa, niin olen pistänyt merkille tuon saman, eli Kookoo kannattajat ovat asiallisempia, realistisempia ja eivät provosoidu samlla tapaan kuin vaasalaiset. Toki jos Kookoon kirjoittajiiin lisättäisiin 2-3 railakkaampaa tapausta, niin luulisin asian menevän samalle linjalle Sportin kanssa. Jos pitäisi kuvailla näiden kahden tulokkaan, kannattajia keskenään niin Kookoo olisi sellainen kaljuuntunut, keksi-ikäinen kaljamahalla varustettu heebo (voi olla myös naaras puolinen) joka tietää asioista ja puhuuu niistä fiksuun sävyyn. Sport puolestaan näyttäisi n.12 vuotiaalta avioerolapselta jolla itse tunto lähti juoppo isän matkassa tupakkia hakemaan. Toki nämä varmasti johtuu ihan maantieteellisistäkin seikoista, Vaasa on hieno merenranta kaupunki missä vielä hyvä mauste kaksikielisyyden osalta, kun taas kouvola on keskellä skutsia keskellä ei mitään, ja kaupunkikin vaikuttaa sellaiselta Putinin tuhkakupilta

Paha sanoa minkälaisia nuo Mestis aikojen keskustelut olivat kun en siellä puolella ole ollut mutta, en usko mitenkään että Sport kannattajat olisi sielä puolella olleet jotenkin erinlaisia kun nyt, täälä liigan hiekkiksellä. Jätän kuitenkin tähän sen liikkuma varan Kun sielä olivat yksi suurista ja nykyään ovat haastajana, se saattaa tehdä vaikutusta asiaan.

Mielenkiinnolla seurataan miten mikkeliläisten liiga identitetti muokkautuu, luulen sen muodostuvan lähemmäksi Kouvolan vastaavaa, taas ne maantieteelliset seikat, onhan nuo länsirannikon ihmiset vähän sellasta menevämpää kansaa vrt itä-suomi.

Otetaan sitten vaasassa rauhallisesti, myös niissä tapauksissa missä tunnistit itsesi kuvausesta. ;)

Ps. lisään tähän ettei ole mitään Vaasalaisia tai Sportia kohtaan, päinvastoin sympatiat menee tällä hetkellä kaikille teille kolmelle tuoreimalle nousijalle, se on jääkiekon voitto kun rupeatte pärjäämään isommille, ehkä yhtenä päivänä olette isoja, isojen joukossa. Dynastiaa kannattaa kuitenkin odotella ihan rauhassa :D
 

Ränse

Jäsen
Itse odotan juuri tuon takia ensi kautta. Pieni ja piskuinen Jukurijoukkue pääsee mittelemään isoja vastaan. Näitä isoja sitten Liigassa riittääkin... Uskon ensi kaudesta tulevan juuri tämän takia omalta kohdaltani erittäin kiinnostavan. Suurin osa vastaan tulevista joukkueista kun on niitä, joiden peliä olen nähnyt vain urkkaruudussa ja nyt on mahdollisuus nähdä näitä ihan livenä Ikioma areenalla.

Antipatioita ei itselleni ole oikein muodostunut yhtään joukkuetta kohtaan. Tietysti negatiivisia tunteita herättää joidenkin kannattajakunta, mutta sekin on vain muutamien persoonien aikaansaannosta.

Himoa taas herättää Kalpa ja Kookoo sekä jossain määrin Saipa. Niiden kanssa on tunnetta. Kookoota kaipasin tällä kaudella, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.

Uskoisin, että moni jukurikannattaja on kanssani samaa mieltä, kun sanon, että ensi kaudella jokainen maali, jokainen piste, on suuri voitto.

Jukureillahan on suorastaan herkullinen tilanne päästä heti monien ihon alle, koska niin vahvasti Risto Dufva profiloituu seuraan, sen pelitapaan ja pelaajistoon. Mielestäni selvästi uskottavin/tunteita herättävin nousukas näistä uusista.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Paha sanoa minkälaisia nuo Mestis aikojen keskustelut olivat kun en siellä puolella ole ollut mutta, en usko mitenkään että Sport kannattajat olisi sielä puolella olleet jotenkin erinlaisia kun nyt, täälä liigan hiekkiksellä. Jätän kuitenkin tähän sen liikkuma varan Kun sielä olivat yksi suurista ja nykyään ovat haastajana, se saattaa tehdä vaikutusta asiaan.

kyllä se meidänpuolelta on aina ollut samaa, onneksi / valitettavasti.

Kookoon Mestis aikojen suurimmat agitaattorit on kadonneet tai kirjoitusoikeudet poistettu, välillä vois samaa harkita myös meidän pahimmille :)

välillä tuntuu siltä, että osa meidän porukasta kompastuu kaksikielisyyteensä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jos pitäisi kuvailla näiden kahden tulokkaan, kannattajia keskenään niin Kookoo olisi sellainen kaljuuntunut, keksi-ikäinen kaljamahalla varustettu heebo

Otetaan sitten vaasassa rauhallisesti, myös niissä tapauksissa missä tunnistit itsesi kuvausesta. ;)

No tämän mukaan olisin sitten KooKoo-kannattaja. Pervona setänä fanitankin jo GoGo girlsejä. Ja ehkä olisinkin KooKoon etäfani, ellei Sportia olisi :)

Dynastiaa kannattaa kuitenkin odotella ihan rauhassa :D

Tähän muuten vielä sen verran, ettei ole minun vikani, että Sportin hallituksen puheenjohtaja on asettanut tavoitteeksi olla "seuraava Kärpät liigassa". Soittakaa Heikki Hiltuselle ja kysykää. Ei nimittäin ole kannattajien fantasioita pelkästään.
 

Ribals

Jäsen
Tämä suuri antipatiaa määrä Sportia kohtaan taitaa olla pitkälti jatkoajan keskustelupalstan oma juttu. Jossain oli taannoin joku mielipidemittaus vihatuimmaksi seurasta ja Sport taisi saada vain 2% äänistä, eli lähes kukaan ei kokenut Sportia ärsyttäväksi. Toki täällä jatkiksessa ihan itse aiheutettua tämä asema, mutta sitä kait onkin osa tarkoituksella hakenut.

Mutta tarkemmin nyt nämä omat mielipiteet:

Sympatiat: Saipa, ehdottomasti, koska operoivat niin pienellä budjetilla, mutta silti sieltä löytyy näitä superulkkareita, jotka toki osa aina sieltä ryöstetään, mutta silti löytyy uusia. Muutenkaan Saipaa ei vain voi vihata.

Antipatiat: Kärpät on se oma inhokki seura. Lähinnä siksi, että ovat tuollainen vastenmielinen "puolensuomenjoukkue", joka voittaa mestaruuden turhan usein ja pelaa suurella budjetilla ja Oulussa on vielä ihan puolueellista tuomarointiakin. Osa vihasta taitaa toki olla jonkinlaista kateutta. Hifk oli silloin kun Jokerit pelasi, niin sellainen tavallaan inhokki ja päävastus, mutta silti olen aina heidän joukkueestaan jostain kumman syystä tykännyt.



Edit. Tuossa vielä tuo mainitsemani tutkimus

http://www.hs.fi/urheilu/a1453522229670
Siis tottakai lähes kaikkien antipatiat Sportia kohtaan ovat tämän palstan Sport-fanien "syytä". Ei Sportissa ole mielestäni mitään muuta erityisen vituttavaa. Jos en lukisi tätä foorumia, niin tuskimpa Sport olisi antipatialistallani.

Toki Sport-faneistakin löytyy tosi asiallisia tyyppejä.
 

J_bro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lisäksi tuntuu olevan kauhea tarve vastakkainasettelulle esim. Sport-Ässät, Sport-Ilves, Sport-KooKoo jne. Ei Porissa ainakaan Sport mitään tuntemuksia suuremmin aiheuta, Lukko on paikallisvastustaja ja Helsinkiläiset on kiva voittaa. Muut menevän suurinpiirtein samaan lokeroon

Tää on helppo allekirjoittaa. Kovasti Vaasan suunnalta haetaan rivalrya, joka sinällään on ihan ymmärrettävää. Anyway, mulle Sport on ns. perusliigajengi. Ainahan se voitto lämmittää mieltä ja tappio vituttaa, mutta erityisesti jos vastassa raum lugu tai ifk.

Summa summarum koko keskusteluun: maksakaa vaasalaiset ensin se liigaosake, sitten voitte alkaa toteuttaa dynastiaanne :)
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
kyllä se meidänpuolelta on aina ollut samaa, onneksi / valitettavasti.

Kookoon Mestis aikojen suurimmat agitaattorit on kadonneet tai kirjoitusoikeudet poistettu, välillä vois samaa harkita myös meidän pahimmille :)

välillä tuntuu siltä, että osa meidän porukasta kompastuu kaksikielisyyteensä.

Oho, outo homma että, kun liigaan nousivat niin lopettivat kirjoittamisen. Tuon taas ymmärrän että on bännit saatu, lähteny vähän lapasesta kun liigaan pääsivät vuosien tauon jälkeen.

Niin tietenkin voihan sekin vaikuttaa kirjoitus asuun, tai ulos antiin. Olen itse ruotsin kieliseltä paikkakunnalta kotoisin ja on siinä eroja kun ensin mietit päässä miten sanot sen ruotsiksi ja sitten käännät sen siitä suomeksi niin saattaa sanoma muuttua ja siitä voi tulla jopa vähän ylimielinen. Pidetäänköhän tästä syystä suomenruotsalaisia ylimielisinä?

@magnum37 Olet joko synytynyt väärään kroppaa tai sitten väärälle paikkakunnalle ;)
Juu eihän siinä mitään, sahan sitä unelmia olla ja miksei niitä mainitsisi ääneenkin, onhan tuo sillain sopivasti Vaasalaiseen tyyliin yliampuva, ainakin toistaiseksi. Lisäksi luulen että Sportin lisäksi seuraava Kärpät haluaa olla myös moni muu seura. Loppujen lopuksi miksi sanoa että lähdetään tekemään omaa parasta, tuonhan on jo suomalaiset yleisurheilijat todennut huonoksi taksittikaksi. En siltikään painusi pinnan alle odottamaan sitä dynastiaa, ainakaan ilman snorkkelia.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kookoo olisi sellainen kaljuuntunut, keksi-ikäinen kaljamahalla varustettu heebo

Mistä sä tiesit??

Oho, outo homma että, kun liigaan nousivat niin lopettivat kirjoittamisen. Tuon taas ymmärrän että on bännit saatu, lähteny vähän lapasesta kun liigaan pääsivät vuosien tauon jälkeen.

Ei nyt nopeasti tule mieleen kouvolalaisia kirjoittajia, joilla olisi lähtenyt isosti laukalle liiganousun jälkeen. Ainakaan useampia. Yksittäisiä höyryäjiä nyt on joka jengin osiolla. Liiga-puolella keskustelu vaan on niin pirun paljon isompaa, kuin mestiksen puolella. Oman seuran tekemiset ja tekemättä jättämiset kiinnostavat ja keräävät kirjoittajia huomattavasti enemmän, kuin mestis-ajalla. Henk. koht. se oli jopa pieni kulttuurishokki, ihan joka asiaan ei jaksa edes ottaa kantaa.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mistä sä tiesit??


Ei nyt nopeasti tule mieleen kouvolalaisia kirjoittajia, joilla olisi lähtenyt isosti laukalle liiganousun jälkeen. Ainakaan useampia. Yksittäisiä höyryäjiä nyt on joka jengin osiolla. Liiga-puolella keskustelu vaan on niin pirun paljon isompaa, kuin mestiksen puolella. Oman seuran tekemiset ja tekemättä jättämiset kiinnostavat ja keräävät kirjoittajia huomattavasti enemmän, kuin mestis-ajalla. Henk. koht. se oli jopa pieni kulttuurishokki, ihan joka asiaan ei jaksa edes ottaa kantaa.

En tiennytkään, kuvailin vain omia tuntemuksia siitä miltä näyttäisitte jos teidät pukisi yhdeksi hahmoksi. Pienellä paskalla huumorilla höystettynä.
Esim meidän tiimin vastaava pukeutuu kansi takkiin ajaa Volvoa, asuu espoossa ja orastava pälvikalju se sielä taistelee prioriinia vastaan.

Juu en sitä itse ottanut esille, sanoin vain ymmärtäväni tilanteen missä on lähtenyt laukalle kun nousu on varmistettu. Totta tuo ja niinhän sen pitääkin olla, olisi aika huolestuttavaa jos Mestis puoli keräisi enemmän keksustelua kuin liigan oma.
 
Enemmän ainakin pitkän linjan KooKoo-kirjoittajana olen huomannut, että täällä Liiga-puolella on kirjoittajien suuren määrän johdosta huomattavan paljon peppukipeyttä ja kuppikuntia, jotka ovat varsinkin nyt tulokkaiden tultua päässeet omaa äreää peräreikäänsä rasvaamaan oikein urakalla.

Jos joku tulee kuittailemaan Vaasasta kuinka raumalainen siivousfirma onnistuu aina puppeloimaan Liiga-kautensa sarjan vakavaraisimpana seurana, niin samantien paikalla pamahtaa rakkikoirat räksyttämään täysin riman ali paskaa ja saivartelemaan kuinka joku "on palstan pelle" tai jotain muuta vastaavaa.

Muutenkin näkyy jotenkin seuran tilanne nimimerkkien kirjoittelussa. Siinä missä Vaasassa vedetään intohimoisesti pohjalaisella hulluudeella eteenpäin, mennään Kouvolassa enemmän omanlaisella rauhallisella tekemisen meiningillä taas omia latuja. Raumalla yritetään pönkittää omaa asemaa uutena isona poikana, mutta kun joku muistuttaa realiteeteista niin se menee sitten aivan saatanasti tunteisiin.

Jos mennään nyt tähän varsinaiseen aiheeseen, niin ketään joukkuetta en symppaa ja toivon kaikille yhtä tasaisesti pahaa. Ensi kaudella toivon Jukureille suurta kurjuutta ja nopeaa konkurssia. Olin tyytyväinen Bluesin konkurssista - jos ei osaa hommiaan yhtään, niin joutaakin painumaan helvettiin.

Jotkut joukkueet sytyttävät enemmän ja jotkut eivät. SaiPa, Pelsu, HIFK, Sporå-pelejä on kiva mennä katsomaan paikallisuuden, historian tai esim. HIFK-tapauksessa pelkästään sen faktan takia, että tälläkin seudulla on kyseisen mieshuoria aivan tarpeeksi. Sitten taas JYP, HPK tai vaikka KalPa ei juuri itsessään mitään pöpötystä saa aikaiseksi. En minä KooKoon Mestiksessäkin pelatessa vapaaehtoisesti niiden jengien matseja katsellut.
 

Kalzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Kun Oulun, Jyväskylän ja Kuopion välimaastossa kasvoin, niin tietyt sympatiat kaikkien noiden liigaseuroja kohtaan, varsinkaan kun mitään kiihkeää rivalrya ei noiden välillä ole. 00-luvun menestys oli otollista aikaa tulla Kärppien faniksi, kun oli jokseenkin lähellä huippuseura, ja kun Oulussa on lisäksi tullut viime vuodet asuttua. Vaikkakin sukujuuret on enemmänkin Savossa, että siitä syystä KalPa saa myös sympatioitani. JYP noista kolmesta mulle se vähiten tunteita herättävä.

Muuten aika neutraalit tuntemukset muita kohtaan, ehkä HPK:ta kohtaan tiettyjä sympatioita. Jokereita kohtaan kun oli aikamoisia antipatioita, niin HIFK:ta kohtaan oli tiettyä sympatiaa; nyt kuitenkin ainoana hesalaisena HIFK on ottamassa paikkaa vihaamanani hesalaisseurana, ja Blues jossain määrin otti HIFK:n paikan sydämessäni.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Enemmän ainakin pitkän linjan KooKoo-kirjoittajana olen huomannut, että täällä Liiga-puolella on kirjoittajien suuren määrän johdosta huomattavan paljon peppukipeyttä ja kuppikuntia, jotka ovat varsinkin nyt tulokkaiden tultua päässeet omaa äreää peräreikäänsä rasvaamaan oikein urakalla.

Jos joku tulee kuittailemaan Vaasasta kuinka raumalainen siivousfirma onnistuu aina puppeloimaan Liiga-kautensa sarjan vakavaraisimpana seurana, niin samantien paikalla pamahtaa rakkikoirat räksyttämään täysin riman ali paskaa ja saivartelemaan kuinka joku "on palstan pelle" tai jotain muuta vastaavaa.

Muutenkin näkyy jotenkin seuran tilanne nimimerkkien kirjoittelussa. Siinä missä Vaasassa vedetään intohimoisesti pohjalaisella hulluudeella eteenpäin, mennään Kouvolassa enemmän omanlaisella rauhallisella tekemisen meiningillä taas omia latuja. Raumalla yritetään pönkittää omaa asemaa uutena isona poikana, mutta kun joku muistuttaa realiteeteista niin se menee sitten aivan saatanasti tunteisiin.

Jos mennään nyt tähän varsinaiseen aiheeseen, niin ketään joukkuetta en symppaa ja toivon kaikille yhtä tasaisesti pahaa. Ensi kaudella toivon Jukureille suurta kurjuutta ja nopeaa konkurssia. Olin tyytyväinen Bluesin konkurssista - jos ei osaa hommiaan yhtään, niin joutaakin painumaan helvettiin.

Jotkut joukkueet sytyttävät enemmän ja jotkut eivät. SaiPa, Pelsu, HIFK, Sporå-pelejä on kiva mennä katsomaan paikallisuuden, historian tai esim. HIFK-tapauksessa pelkästään sen faktan takia, että tälläkin seudulla on kyseisen mieshuoria aivan tarpeeksi. Sitten taas JYP, HPK tai vaikka KalPa ei juuri itsessään mitään pöpötystä saa aikaiseksi. En minä KooKoon Mestiksessäkin pelatessa vapaaehtoisesti niiden jengien matseja katsellut.


Tavallaan totta mutta vosiko se kuppikuntaisuus johtua siitä että jotkut nimimerkit arvostavat täälä tosiaan ja ovat vuosien ajan täälä vääntäneet asioista, sitten siihen tulee joku uusi nousukas "huomion kipeenä" uhkumaan ja puhkumaan, niin kyllähän siinä on soppa valmis. Aina, vaikka olisi kuinka hyvä ihminen, niin ennakkoluuloja ja arvoasteikko asettelua tehdään ihan alitajuntaisesti, joten äkkiä sitä hyppää puolustamaan jos on kokenut jonkin asian mennee väärin, tämähän koskee vain keksustelu palstaa. Oikeassa elämässä ihmiset ei kyllä näin toimi, tai ainakin hyvin harvassa on ne tilanteet kun joku johonkin puuttuu.

Meikäläinen arvostaa ainakin suurinta osaa JYP kannattajista, meillä oli erittäin hyvät keksustelut semifinaaleissa, ei lähtenyt homma lapasesta, päinvastoin arvostus oli palstalla käsin kosketeltava, toista se on nyt Tappara sarjassa, vaikkei ketju nyt täysin lukukelvoton ole, niin ei kyllä finaalien edellyttämällä tasolla.

Menee taas vähän oftopicin puolelle nämä meikäläisen hommat, So sorry!
 

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jukureillahan on suorastaan herkullinen tilanne päästä heti monien ihon alle, koska niin vahvasti Risto Dufva profiloituu seuraan, sen pelitapaan ja pelaajistoon. Mielestäni selvästi uskottavin/tunteita herättävin nousukas näistä uusista.

Varmasti RD herättää tunteita. Herätti jo aikoinaan Mikkelissä ollessaan. Osa tykkäsi ja osa vihasi, osa jopa piti lähes Jumalana. Ei se RD nyt mikään messias ole, mutta hän on meille kuitenkin RD.




Minä olen RD, sinun valmentajasi, vaikka Pendo toikin meidät pois Mestis sarjasta, orjuuden pesästä.

Älköön sinulla olko muita valmentajia minun rinnallani (tai no Nemo voi seistä penkin päässä ja hymyillä höpötellen..)

Älä tee itsellesi patsasta äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä hallin katossa tai alhaalla kaukalon laidalla tai vesissä jäädytettynä kenttään, sillä sponsorirahat jäävät maksamatta.

Älä kumarra naapureita (kookoo, kalpa, saipa, pelicans, jyp) äläkä palvele niitä, sillä minä, RD, sinun valmentajasi, olen kiivas valmentaja. Minä vaadin pelaajat tilille heidän huonoista pahoista vaihdoista kolmanteen ja neljänteen kauteen saakka, jos he vihaavat minua ja eivät tottele, mutta osoitan peliaikaa niille pelaajille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.

Älä lausu turhaan RD:n, sinun valmentajasi, nimeä, sillä RD ei jätä penkittämättä sitä, joka lausuu hänen nimensä turhaan.

Muista pyhittää huiliaika. Koko kausi tee työtä ja hoida alueesi, mutta seitsemäs kuukausi on RD:n, sinun valmentajasi, sapatti. Silloin ollaan mökillä. Älä tee silloin mitään, älä sinä pelaaja, älköön apuvalmentaja tai makkaranmyyjä, kannattaja tai hieroja tai bussikuski älköönkä alueellasi asuva kouvolalainen.

Sillä kuutena kautena mestiksessä RD teki joukkueen ja kannattajat ja kaikki, mitä niissä on, mutta sitten hän lepäsi liigassa odottaen Jukureita. Sen tähden RD palasi ja kokosi joukkueen.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun nuo KooKoon kaljamahainen keski-ikäinen ukko ja Sporan 12-vuotias rascal osuu aika hyvin omaan ajatusmaailmaan niin rupesin miettimään Jukuri fania. Minulle tulee mieleen parikymppinen, siististi pukeutuva, näsäviisas besserwisseri. Ne jätkät jotka on aluksi ihan hyvää seuraa baaripöydässä mutta 5 minuutin jälkeen rupeaa jutut vituttamaan. Kai tänne sai jo Jukureista kirjoittaa?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
On hienoa, että isoa aluetta edustava Sport kehittyy. Se on hyväksi koko Liigalle.
Kehitys ei myöskään tullut yllätyksenä, vaan lähinnä itsestään selvyytenä.
Ensin seura nostettiin Liigan ja tulokaskaudellaan se oli jumbo. Nyt sitten sijalla 10.
Ei mitään Sporttia vastaan ja se usein tuntuukin olevan Sportin kannattajien omassa päässä. Jos et kannata seuraa, niin vihaat sitä.. yksikin kritiikki on aina provo.
Minulle Sport on vastustaja muiden joukossa, en vihaa, enkä tykkää erityisemmin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
.
Tavallaan totta mutta vosiko se kuppikuntaisuus johtua siitä että jotkut nimimerkit arvostavat täälä tosiaan ja ovat vuosien ajan täälä vääntäneet asioista, sitten siihen tulee joku uusi nousukas "huomion kipeenä" uhkumaan ja puhkumaan...
Alokas LaFontaine pyytää, saanko puhutella?

Ai vittu, kun hieno kirjoitus. Kaveri vetää juuri ne tekstit, jotka halusinkin joskus vielä lukea. Tästä on siis kysymys. Mestis-kannattajat on tulokkaita, joiden pitää nöyristellä foorumilla isojen ja perinteisten seurojen mahtavia kenraaleja. Tästähän täällä on juuri kyse. Aivan vitun mahtavaa.

Vielä, kun avaat, mikä on määritys tulokkaalle ja nousukkaalle? Oletko sinä esim vänskä vai jopa kenraali, kun olet rekisteröitynyt palstalle "jo" 2013?

Aikamoista, mutta tästähän täällä on juuri kyse. Foorumilla pitäisi asuinpaikan mukaan osata olla nöyrä ja niellä kaikki viisaudet, mitä jonkun muun nimimerkin.... Lue huolella! Kyllä, nimimerkin mielestä on oikein, kunhan hän vaan on perinteiseltä Liigapaikkakunnalta.

Laatupalsta vailla vertaa! Joskus täällä oli sentään edes joku roti. Ai niin, mutta sehän olikin Mestispuolella, jossa pystyi keskustelemaankin asioista. Pitää ihan tarkistaa, oliki sielläkin meidän mielestä "tulokkaita ja nousukkaita".
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Yleensä kestomenestyjät joutuu maalitauluksi. Tapparaa voi luonnehtia sellaseksi. Just nyt omaan makuun, alkaen Tapolasta ja muusta valmennusryhmästä, päätyen paikallislehden fanitoimittajiin, vastenmielisin lätkäorganisaatio 2010-luvulla.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Yleensä kestomenestyjät joutuu maalitauluksi. Tapparaa voi luonnehtia sellaseksi. Just nyt omaan makuun, alkaen Tapolasta ja muusta valmennusryhmästä, päätyen paikallislehden fanitoimittajiin, vastenmielisin lätkäorganisaatio 2010-luvulla.
Ynnäisin tuohon Mikko "Villi-Länsi" Leinosen, onneksi ei ole enää pahemmin mediassa näkynyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös