Sympatiat/antipatiat NHL-joukkueille

  • 235 341
  • 773

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kuka edes on teidän kapteeni? En muista...

Kaveri, jolla on yhtä monta Stanley Cupia kuin tuolla mainitsemallani kapteenin irvikuvalla. Kyllähän Crosby kitinöineen ja vinkumisineen voi olla irvikuva, vaikka olisikin mestaruuksia voittanut. Eivät kai ne kaksi asiaa sulje toisiaan pois?

Unohdin lisätä Pens-listaan, että joukkue on vastenmielinen, koska EA:n NHL-sarjan onlineotteluissa kaikki finninaamat pelaavat aina Pensillä, onhan siellä Crosby ja Malkin. EA:kin yliarvostaa noita kahta.

En koskaan kirjoita mitään leikilläni. Jatkoaika on meitä tosikkoja varten.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Anteeksi, ei kuulu tähän ketjuun ollenkaan mutta oli pakko kysyä ;)

Nyt tekee jo mieli vastata Graingerin puolesta, joten teen sen.

Te Penguins-kirjoittajat luotte maineenne ihan itse. Nuo saatanan hymiöt joka lauseessa ja puhuminen pelaajista kuin he söisivät joka aamu kanssanne puuroa samassa pöydässä - ne antavat mielikuvan sellaisesta Mikael Granlundilta nimmaria vonkaavasta fanitytöstä. Katsotte varmaan joka ainoan Penguins-ottelun seitsemästi uusintana, pidätte Crosby-boksereita nukkuessanne, Malkin-julisteita seinät täynnä ja jotain muuta fanirihkamaa Penguins-kahvikupeista Penguins-pehmoleluihin.

Minulla ei ole mitään itse organisaatiota vastaan, hienosti koottu ja loistava joukkue. Mutta joidenkin joukkueiden kohdalla ne kannattajat luovat isoimmat antipatiat, vaikka olisikin kyse jostain pienemmästä mittakaavasta. Jokerit ovat samanlainen esimerkki, monella keittää yli kannattajien takia.

Minulla ei välttämättä keitä yli, mutta ärsyttää tuollainen puusilmäisyys. Grainger oli ihan oikeassa.

Edit: näköjään Grainger ehtikin vastata minua ennen.
 

PinQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllähän Crosby kitinöineen ja vinkumisineen voi olla irvikuva, vaikka olisikin mestaruuksia voittanut. Eivät kai ne kaksi asiaa sulje toisiaan pois?

Mutta sitten sinä kannatat joukkuetta joka on täynnä irvikuvia (se ns. jalkapallojoukkue) eli semisti salaa diggaat Sidneystä ;)

Se siitä off topicista ja eteenpäin... Ai niin, Keklun myötä tulee seurattua Rotsien otteita myös. Ellei kauden aikana mutta ainakin off seasonina. Ensimmäinen eurooppalainen GM, ei huono saavutus...
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tehokasta, että kahden maailman parhaan hyökkääjän kanssa saldona on vain yksi mestaruus. VAIN yksi.
Helpotti.

Pistetään nyt tuon raivarin piikkiin ettet varmaan kauhean tarkasti miettinyt, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Kerroppa ne toiset "maailman parhaat" jotka ovat korkeintaan 26 vuotiaita, ja johtavassa asemassa joukkueessaan jotka OVAT voittaneet Stanley Cupin enemmän kuin kerran.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Unohdin lisätä Pens-listaan, että joukkue on vastenmielinen, koska EA:n NHL-sarjan onlineotteluissa kaikki finninaamat pelaavat aina Pensillä, onhan siellä Crosby ja Malkin. EA:kin yliarvostaa noita kahta.

Niin, että kaksi maailman parasta hyökkääjä ja EA yliarvostaa heitä, okei. Ja aika rankkaa yleistää kaikkia Pens-faneja, että käyttää hymiöitä ja ovat "housut märkänä" Crosbysta ja Malkinista. Ja ketkään kaksi pelaaja ei vie koko joukkuetta mestaruuteen saakka, eli turha argumentti tuokin, että kahdella maailman parhaalla hyökkääjällä on saavutettu yksi mestaruus vasta. Jos kahdella pelaajalla voisi voittaa jo mestaruuden, niin miksi palkata 20 muuta jätkää pelaamaan joukkueeseen?

Ja aika harvassa on ne joukkueet jotka on viimeisen 10 vuoden aikana selvinnyt kaksi kertaa putkeen finaaleihin. Pens ja Wings taitavat olla ainoat ja voi katsoa joukkueen runkosarja menestystä, niin sano toki muita joukkueita jotka ovat menestyneet yhtä hyvin esim 06-07 vuodesta lähtien.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Anteeksi, taisin antipatioida väärää joukkuetta. Suorastaan pyhää lehmää, pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa ja toivon tulevan Pro Hockeyn sisältävän Malkinin jättijulisteen. Luulin, että tämän ketjun tarkoituksena on kertoa, jos on jotain antipatioita jotain tiettyä seuraa kohtaan. Luulin, että myös Pensiä kohtaan saa olla antipatioita. Erehdyin.

Kerroppa ne toiset "maailman parhaat" jotka ovat korkeintaan 26 vuotiaita, ja johtavassa asemassa joukkueessaan jotka OVAT voittaneet Stanley Cupin enemmän kuin kerran.

Harvoin samassa joukkueessa pelaa kaksi "maailman parasta" sentteriä samaan aikaan. Siihen nähden millaiset kortit Pens on saanut käsiinsä ja millaiset puheet sen kannattajilla on, menestys on ollut vähintään vaatimatonta. Joidenkin JA-pensselien viesteistä voisi kuvitella, että kyseessä on jonkinlainen dynastia, mitä se ei tietenkään ole.

On pingviineissä hyvääkin, lähinnä muutama hyvä kirjoittaja Jatkoajassa.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Liittyen tuohon, että Pingut ovat NHLn vihatuin, niin ei ole kaukana totuudesta. Tottahan tuo on, mitä Jawskin tuossa totesi, että yleensä ne fanit aiheuttavat tätä paskakuvaa jostain organisaatiosta heti ärsyttävien kitisijöiden (lue: pelaajien) jälkeen. Esimerkkinä nyt Pensin fanit tällä palstalla, joita on se 20 aktiivikirjoittajaa, jonka luulisi olevan hyvä asia. Seassa on kuitenkin huima joukko värilasikirjoittajia, joiden tekstit koostuvat lähinnä muutamasta rivistä ja seassa mainitaan, miten Crosby pelasi. Jee. Mukana on toki hyviäkin kirjottajia, esim. Bosco ja En Liten Pingvin ja sitten nämä asiat suoraan sanovat kirjoittajat eli esim. tinkezione ja tsajari. Muut tuntuvat olevan sitä "Crosby oli paras, teen siitä vaan monta riviä, jotta tekstini näyttäisi vakuuttavammalta"-porukkaa. Tässä ohessa tuo 20-päinen porukka puhuu Pensistä, niin kuin Jawskin sanoi, kun olisi samaa verta ja ennen matsia ovat samassa kopissa valmistautumassa illan koitokseen.

Alleviivaus = jota itsekin rikon tässä viestissä --> "mieti, tuoko viestisi mitään uutta sisältöä ketjuun". Muutenkin tuo ylimielisyys tuosta kauden 08-09 Cupista alkaa olemaan jo liikaa, kun siitä alkaa olemaan se 4-5 vuotta. Hyvä joukkue parhaimmillaan, liigan parhaimmistoa, mutta tämä "montas mestaruutta teillä on? ;)" ja "Crosby on parempi kuin teidän ykkössena :D"-läppä alkaa menemään yli. Anteeksi hyvät Pens-kirjoittajat ja moderaattorit, mutta tämä on se kuva, joka on jäänyt Pensin ketjuista varsinkin tämän ja viime vuoden puolella. Antipatia-asiaa syvimmillään.

---

Keklun tulo CBJ:hen lisää mielenkiintoa totta kai, ja veikkaanpa, että ensi kesänä joukkue sen kuin vahvistuu yhdellä hyvällä varauksella ja mahdollisesti 1-2 kovemmalla kaupalla.

Ja minusta on suorastaan imartelevaa että huolimatta syvästä inhostasi Penguinsia kohtaan, pidät Crosbya ja Malkinia maailman parhaina ja koko kokoonpanoa niin kovana että vain yhden Cupin voitto on huono saavutus.
Eikös Grainger kirjoittanut, että fanit sanovat, että jengissä on kaksi maailman parasta ja lopputulos on tällä hetkellä yksi Cup, joka on aika huono tulos, kun katsoo, ketä tuossa jengissä pelaa. Vai menikö metsään?
 
Viimeksi muokattu:

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Anteeksi, taisin antipatioida väärää joukkuetta. Suorastaan pyhää lehmää, pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa ja toivon tulevan Pro Hockeyn sisältävän Malkinin jättijulisteen. Luulin, että tämän ketjun tarkoituksena on kertoa, jos on jotain antipatioita jotain tiettyä seuraa kohtaan. Luulin, että myös Pensiä kohtaan saa olla antipatioita. Erehdyin.


Harvoin samassa joukkueessa pelaa kaksi "maailman parasta" sentteriä samaan aikaan. Siihen nähden millaiset kortit Pens on saanut käsiinsä ja millaiset puheet sen kannattajilla on, menestys on ollut vähintään vaatimatonta. Joidenkin JA-pensselien viesteistä voisi kuvitella, että kyseessä on jonkinlainen dynastia, mitä se ei tietenkään ole.

On pingviineissä hyvääkin, lähinnä muutama hyvä kirjoittaja Jatkoajassa.

Arvostan ehdottomasti kaikkien mielipiteitä, niitä pitääkin olla sekä puolesta että vastaan. Koska olen ihan vilpittömästi sitä mieltä että siitä saa lisää virtaa kun näkee millaista turhautumista esimerkiksi perus Crosby viha saa aikaan vastapuolen faneissa mitä näkyy vaikkapa otteluseuranta ketjuissa kun Sid pääsee dominoimaan.

Ja minusta on suorastaan imartelevaa että huolimatta syvästä inhostasi Penguinsia kohtaan, pidät Crosbya ja Malkinia maailman parhaina ja koko kokoonpanoa niin kovana että vain yhden Cupin voitto on huono saavutus.
 

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Alleviivaus = jota itsekin rikon tässä viestissä --> "mieti, tuoko viestisi mitään uutta sisältöä ketjuun". Muutenkin tuo ylimielisyys tuosta kauden 08-09 Cupista alkaa olemaan jo liikaa, kun siitä alkaa olemaan se 4-5 vuotta. Hyvä joukkue parhaimmillaan, liigan parhaimmistoa, mutta tämä "montas mestaruutta teillä on? ;)" ja "Crosby on parempi kuin teidän ykkössena :D"-läppä alkaa menemään yli. Anteeksi hyvät Pens-kirjoittajat ja moderaattorit, mutta tämä on se kuva, joka on jäänyt Pensin ketjuista varsinkin tämän ja viime vuoden puolella. Antipatia-asiaa syvimmillään.

Itseasiassa koko Cup läppä, lähti aivan muun joukkueen fanilta, kun on voitettu vain yksi tällä kaksikolla. Ja eikö Crosby ole parempi kun muiden sentterit jos on maailman paras? Vaikka voin sanoa ,että Giroux vei viime keväänä 100-0 ja eikä Sid ole ollut paras tänä vuonna. Pens on yksi organisaatio vain muiden joukossa. Ja hyvä että kaikki jaksaa aina takertua Crosbyyn ,millo sukeltaa tai muuta. Mielestäni Pens ketju on yksi parhaimmista, todella hyvää tekstiä tulee ja analyyttistä, ei pelkkää värilasit päässä kehumista ja leijumista, vaikka siltä se muitten mielestä aina vaikuttaa.

Eikös Grainger kirjoittanut, että fanit sanovat, että jengissä on kaksi maailman parasta ja lopputulos on tällä hetkellä yksi Cup, joka on aika huono tulos, kun katsoo, ketä tuossa jengissä pelaa. Vai menikö metsään?

No eikö se ole aika huonosti, kun Flyers pääsi kerran finaaleihi ja hävisi ne? Pens meni toisen kerran, sekä paranti peliään ja voitti mestaruuden. Edelleen harvassa ne joukkueet jotka menee peräkkäisinä vuosina finaaleihin saakka. Esim rakas vihollisemme Flyers kaksi viimesintä visiittiä on 2010 ja 1997. Eli ei tämä joukkue nyt niin huonosti ole menestynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Meidän kapteenin irvikuva sentään taisi voittaa cupin tossa parisen vuotta sitten...?

Mitä ihmettä? Grainger kirjoitti, että Crosbylla on vain yksi mestaruus ja sinä tulet vinkumaan että sentään voitti yhden. Mitä ihmettä tosiaan? Ja mikä "meidän"? Siitä olen Graingerin kanssa samaa mieltä, että Jatkoajan me-Penguins-kannattajat ottavat päähän.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Söpöä, että täällä on juuri pensselifanit puolustelemassa omaa joukkuettaan. Kovin montaa Red Wings-fania ei löydy valittamassa siitä miten ''meidän'' pelaajista puhutaan paskaa, vaikka monella tuntuu punasiivet olevan tuolla antipatiat-listalla. Eiköhän se kerro jo tarpeeksi, palstan Red Wings-fanit ovat mielestäni lähestulkoon parhaimpia ja värilasittomimpia kirjoittajia.

Ja Pengulle, en lähtisi hirveästi kritisoimaan tuosta ''G''-lempinimen käytöstä, kun omissa viesteissä et puhu juurikaan muista kuin joistakin ''Genosta'', ''Tangerista'', yms cinderelloista. Ja miten Flyers tähän sotaan muutenkaan liittyy? Jos tulkitsin viestisi väärin, pyydän anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Pengu kirjoitti:
Ylimielisyyttä ei tietääkseni esiinny Phillyn puolen kirjoituksissa tai silloin, kun joku kritisoi joukkuetta. En mä missään vaiheessa ole kirjoittanut, että jonkun pelaajan kommentoiminen olisi väärin. Plus tuo nyt oli vain ihan esimerkki Pens-puolen kirjoittelusta viimeisen vuoden aikana. Mutta sitten, kun sen tekee se pyöreät 10 kirjoittajaa, niin homma alkaa olemaan eri. Giroux on Flyersin ykkösmies, niin kuin Crosby. Esimerkiksi Pengun kirjoituksissa se on ihan ymmärrettävää, että Crosby mainitaan siellä täällä, koska selvästi on jengin ykkösmies ja hänen esitykset kiinnostavat eniten yleensä, jos pitäisi joku yksi pelaaja Pensista hakea. Tähän perään se oneliner-porukka, niin se on jo eri juttu, kuin G-linen pelaamisen kommentointi. Jos palstalla ei saisi kommentoida esim. G-lineä tai Crosbyn kenttää, niin aika paljon häviäisi oleellista sisältöä.

Lisäksi kysyisin vielä tuosta, että miten niin on sama asia kommentoida G-lineä niin kuin ulkopuolinen, tai vaihtoehtoisesti puhua Pensin esityksistä kuin olisi siellä joukkueen mukana joka päivä. Tähän väliin sellanen juttu, että G on samalla toki lempinimi joukkueen sisällä, mutta myös ihan ymmärrettävä lyhenne (huom. Giroux). Eikä tämä ole se suurin syy, miksi kritisoin Pens-puolta, kuten aikaisemmassa viestissäkin mainitsin sanan "ohessa". Paljon asiaa siellä on, mutta vaihteeksi taas asioiden toistamista on poikkeuksellisen paljon muihin ketjuihin verrattuna. Enkä ole myöskään sanonut missään vaiheessa, että olisin parempi kirjoittamaan otteluraportteja tai muuta tekstiä, kuin Pens-ketjun parhaimmat kirjoittajat, koska en sitä ole. Pointtini löytyy tähän ketjuun kirjoittamista viesteistä.

Huomasin, että poistit viestisi, että en muistanut muuta kuin nuo em. asiat poistetusta viestistä, mutta joo...
 
Viimeksi muokattu:

Pengu

Jäsen
koko teksti

Niinkuin kirjoitin tuohon poiston perusteluun, niin en jaksa alkaa väittelemään tästä ja etenkin vielä tässä ketjussa.

Mikkiksille pahoittelut tuosta "G" - jutusta. Mutta tarkoitus ei ollut tälle lempinimelle mitenkään vittuilla. Itse tykkään käyttää noita Geno, Tanger, Sid, Nisky jne lempinimiä niinkuin sanoitkin. Enkä minä tietääkseni aloittanut tätä saagaa.

Jatkakaa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Sympatiaa ei riitä kuin Sabresille, tämä juontaa juurensa tuonne reilun 15-vuoden taakse kun pienenä poikana tuli erinäisistä syistä seurattua myös heidän otteitaan vähän tarkemmin. Itselleni tuolloin Mogilny ja Hasek olivat kova sana, näitä seurasikin sitten yksi suurimmista suosikeistani kautta aikojen, Miroslav Satan. Jollain perverssillä tavalla pidin myös Matthew Barnabystä herran pelatessa Sabresissa. Jos Capitals on ulkona, niin Sabresille toivon aina menestystä.

Antipatiat:

Pinquins, en ole ikinä pitänyt Mariosta vaikka hän eittämättä loistava pelaaja olikin. Liekkö sitten johtui siitä hehkutuksesta ja fanipoikien sokeudesta Marion sikailulle, tiedä häntä. Vähän sama on itselläni myös Crosbyn kanssa. Kokonaisuudessaan tuntuu, että aina kun menee hyvin niin Pinquins saa saatananmoisen kasan näitä "olen aina kannattanut Pinquinsia, tämä on elämäntapa" -faneja (toki näitä saa muutkin menestyneet seurat menestyksen hetkellä, mutta määrä ei pääse lähellekään samaa). Ei tässäkään ole vielä mitään pahaa, mutta kun näille samaisille fanipojille on naulattu niin vahvat värilasit päähän ettei mitään järkeä. Siinä vaiheessa kun seuralla ei ihan niin hyvin pyyhi, niin nämä kannattajat häviävät kuin pieru saharaan, ihan vaan jotta voivat taas menestyksen hetkellä tulla huutelemaan kuinka aina ollaan tämän seuran takana seisty. Tämä on minun mielipiteeni ja teidän kaikkien Pinquins fanien ei tarvitse tulla kertomaan kuinka olen täysin väärässä, enkä tiedä mistään mitään.

Avalanche, rahalla saa ja hevosella pääsee. Enää ei ihan yhtä voimakkaita tunteita herätä, mutta 90-luvulla en voinut sietää tätä seuraa. Sakicia olen aina arvostanut, Kapteenin ruumiillistuma, mutta hänkään ei tätä mätäpaisetta pelasta inhokeista. Asiaa ei ainakaan auta, että Colorado oli yksi naapuruston suosituimmista seuroista kun olin pieni. Lähes päivittäin sai koulussa kuulla hirveää hehkutusta ja välitunneilla koulun viereinen kaukalo oli Royta ja Forsbergeja täynnä (toki siellä seassa jokunen Sakic ja Selännekin viiletti, mutta näitä kun on itsekin aina sympannut, niin ei ne niinkään häirinneet).

Toki löytyy sitten näitä seuroja jotka saavat hetkellisesti aikaan sympatian-/antipatiantuntemuksia, mutta nämä kolme kyllä pysyvät.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huvittavaa, miten Graingerin teksti sai paljon huomiota Pingviinileirissä. Mielestäni on aika tyhmää tulla vänkäämään jonkun toisen mielipidettä vastaan, ja sitten todeta loppuun, että arvostaa kyllä muidenkin mielipiteitä. Komppaan Graingeria niin Pensin suhteen, kuin sen faktan, että joukkueen fanit vaikuttavat myös mielipiteeseen itse joukkueesta. Canucks on tästä oiva esimerkki, niin fanien kuin pelaajien suhteen. Ainut sympaattinen kaveri joukkueessa on Schneider, fanien joukosta ei löydy sympaattisia, kaikki vajaaälysia mulkkuja. Tunnen erään vancouverilaisen tytön ja hän kertoi kerran minkälaisia Canucks-fanit ovat. Myös Avalanche lukeutuu antipatiajoukkueisiini nykyään.

Mainitaan nyt vielä Kekäläinen ja CBJ, se on pakko. Pelejä en rupee seuraamaan, ellei vastassa ole joukkue josta tykkään, mutta organisaation toimintaa on kyllä ruvettava seuraamaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Te Penguins-kirjoittajat luotte maineenne ihan itse. Nuo saatanan hymiöt joka lauseessa ja puhuminen pelaajista kuin he söisivät joka aamu kanssanne puuroa samassa pöydässä - ne antavat mielikuvan sellaisesta Mikael Granlundilta nimmaria vonkaavasta fanitytöstä. Katsotte varmaan joka ainoan Penguins-ottelun seitsemästi uusintana, pidätte Crosby-boksereita nukkuessanne, Malkin-julisteita seinät täynnä ja jotain muuta fanirihkamaa Penguins-kahvikupeista Penguins-pehmoleluihin.

Voi olla, että penguinsilla on varsinkin täällä Suomessa enemmän nuoria faneja juuri Crosbyn ja Malkinin takia, mutta mitä väliä tälläkään asialla on? Jostain sen fanituksen pitää lähteä ja jos joku nuori kaveri pitää Crosbya parhaana niin hän saatta alkaa kannattamaan tämän takia penguinsia. Minulla tuo fanitus lähti semmoisista asioista kuin EA:n NHL 2002, tuli pelattua eniten penguinsilla logon takia ja Mario Lemieux, nuo riittivät siihen, että minä aloin kannustamaan penguinsia enkä voisi enään kuvitellakkaan kannustavani jotain muuta NHL seuraa, penguins on nykyään minulle se ykkönen, aina! Ehkä penguins fanit käyttävät eniten myös noita hymiöitä täällä jatkoajassa, mutta en näe sitäkään ongelmana, ei haittaa minua yhtään. Minua ei haittaa yhtään jos joku fani katsoo jonkun penguinsin matsin seitsemän kertaa uusintana, mikä ongelma se nyt muille on omapahan on asiansa minusta on kiva lukea muiden penguins fanien raportteja ottelusta, varsinkin jos en ole itse nähnyt ottelua. Ja jos joku sattuu omistamaan penguins kahvikuppeja jne niin sehän kertoo vain henkilön suhteesta kyseiseen organisaatioon eikä siinäkään pitäisi muille olla mitään ongelmaa. Mutta tottakai kaikkea saa vihata ja jokainen saa vihata minuakin jos käytän Crosby boksereita ( en käytä ) tai olen tuolla UJ:lla penguins pipo päässä ( en ole ) ei siinä mitään. Se on jokaisen oma asia ja tämäkin on minun mielipiteeni vaan.

Omalta osaltani voin sanoa, että koitan käyttää mahdollisimman vähän noita hymiöitä ja koitan laittaa vietejä jotka toisivat jotain uutta keskusteluun, joko oman mielipiteeni tai sitten jotain faktaa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens

En minä ole kritisoinut ketään minkään seuran kannattamisesta. Minusta on mukava juttu, että kannatatte Penguinsia. Olen avannut väärin kannattamisesta ketjun Muu urheilu -osioon. Mielipiteeni on, että mitä tahansa joukkuetta saa kannattaa, oli syy sitten mikä tahansa.

Mutta sitä kannattamista ei tarvitse liioitella. Joskus itsekin olen kirjoittanut johonkin liveseurantaan suosikkijoukkueeni maalintekijän nimen isolla ja huutomerkit perään, mutta minä en puhu heistä kuin he olisivat kasvaneet samassa päiväkodissa kanssani. Innostunut saa olla, mutta sen voi tehdä niinkin, ettei hanki idiootin leimaa otsalleen.

Tällä en myöskään viitannut kehenkään yksittäiseen kirjoittajaan. Sitä paitsi Penguins-osiossa on monia hyviä kirjoittajiakin, mainittakoon vaikkapa Bosco, joka tulee ensinnä mieleen.

Ja muokkauksena vielä: mielenkiintoista, että kun joku ei pidä Penguinsista, niin likipitäen koko katras marssii kausiketjusta tänne kertomaan, miksi Grainger ei saisi haukkua heidän joukkuettaan. Jos kaikki NHL-seuraajat toteuttaisivat esimerkkiänne, ketju tulvisi uusia viestejä tauotta.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sympatiaa ei riitä kuin Sabresille, tämä juontaa juurensa tuonne reilun 15-vuoden taakse kun pienenä poikana tuli erinäisistä syistä seurattua myös heidän otteitaan vähän tarkemmin. Itselleni tuolloin Mogilny ja Hasek olivat kova sana, näitä seurasikin sitten yksi suurimmista suosikeistani kautta aikojen, Miroslav Satan. Jollain perverssillä tavalla pidin myös Matthew Barnabystä herran pelatessa Sabresissa. Jos Capitals on ulkona, niin Sabresille toivon aina menestystä.
Isi? Aamen tälle! Kun kiinnostuin jääkiekosta pienenä poikana, oli Sabres ensimmäinen suosikkini, tosin melko lyhyen ajan. Silloin mielestäni kerta kaikkiaan upeat uniformut vaikuttivat varmasti valintaani. Nuihin aikoihin Buffalon rosterissa pyöri uskomattoman hienoja pelimiehiä kuten Satan, Hasek, Audette, Barnaby, Plante, Holzinger etcetc. Sitten näin ruhtinaan, Peter Bondran pelaavan ja rakkauteni oli ostettu siihen hintaan Capitalsin toimesta.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Katsotte varmaan joka ainoan Penguins-ottelun seitsemästi uusintana, pidätte Crosby-boksereita nukkuessanne, Malkin-julisteita seinät täynnä ja jotain muuta fanirihkamaa Penguins-kahvikupeista Penguins-pehmoleluihin.

Tämä seuraava ei lokeroidu minkään tietyn joukkueen kannattajiin, mutta pidän pelleinä taas sellaisia faneja jotka määrävät miten on soveliasta fanittaa.

Ja muokkauksena vielä: mielenkiintoista, että kun joku ei pidä Penguinsista, niin likipitäen koko katras marssii kausiketjusta tänne kertomaan, miksi Grainger ei saisi haukkua heidän joukkuettaan. Jos kaikki NHL-seuraajat toteuttaisivat esimerkkiänne, ketju tulvisi uusia viestejä tauotta.

Voin tietysti puhua vain omasta puolestani, mutta en mielestäni kertaakaan kehoittanut ketään olemaan haukkumatta, vaan kysyin tarkennusta yhteen argumenttiin. Ihan niinkuin moni muukin tässä ketjussa aikaisemminkin, joukkueesta riippumatta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Canucks on tästä oiva esimerkki, niin fanien kuin pelaajien suhteen. Ainut sympaattinen kaveri joukkueessa on Schneider, fanien joukosta ei löydy sympaattisia, kaikki vajaaälysia mulkkuja. Tunnen erään vancouverilaisen tytön ja hän kertoi kerran minkälaisia Canucks-fanit ovat.

Tunnen henkilökohtaisesti ehkä noin kolmekymmentä Canucks-fania, eikä heistä kukaan ole vajaaälyinen mulkku. Siinä mielessä ovat ehkä ylimielisiä, etteivät jaksa välittää katkerien reppanoiden kiukutteluista. Mutta kieltämättä sinun tietolähteesi on erittäin luotettava, joten taidan todeta omat havaintoni asiassa täysin vääriksi. Taitavat pirulaiset olla vaan todella hyviä esittämään rentoja ja ulospäinsuuntautuneita, sosiaalisia ihmisiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ihan vaan sillä, että vielä pitää odottaa jokunen vuosi, ennen kuin voi alkaa kehuskella vancouverilaisten joviaalisuudella. Tai vaikkapa vuosikymmen tai pari.

Sekin on täysin totta. Sitä ennen pitää vaan muistaa, että esimerkiksi tällainen ja tällainen lehtijuttu on silkkaa palturia. Mulkkuja ovat, ja yrittävät valehdella olevansa jotain muuta. Varsinkin tästä Googlen kuvahaun tuloksesta näkee, miten pitkälle ovat menneet tuossa teeskentelyssään.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Sekin on täysin totta. Sitä ennen pitää vaan muistaa, että esimerkiksi tällainen ja tällainen lehtijuttu on silkkaa palturia. Mulkkuja ovat, ja yrittävät valehdella olevansa jotain muuta. Varsinkin tästä Googlen kuvahaun tuloksesta näkee, miten pitkälle ovat menneet tuossa teeskentelyssään.

Eiköhän se totuus selviä, kun seuraavan kerran häviävät Game 7:n finaaleissa. Odotellaan siihen asti ja pidetään mielipiteemme ja näkemyksemme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös