2006 olin näköjään listannut seuraavan tyyliin:
Sympatiat
Atlanta Thrashers (Pasi Nurminen, Ilya Kovalchuck, Dany Heatley & Kari Lehtonen)
Colorado Avalanche (1995-1996 NHL-seuraamiseni alkaessa Peter Forsberg & Patrick Roy kokoonpanossa ja kannu heti kotiin)
Washington Capitals (suosikki)
Antipatiat
Detroit Red Wings (ruotsalaiset & kavereiden Detroit-fanitus 90-luvun puolivälissä, kun itse olin ainoa Coloradon puolia pitävä)
New Jersey Devils (puolustusvoittoinen pelityyli ja mitäänsanomaton kokoonpano)
Toronto Maple Leafs (Ed Belfour & Mats Sundin)
Vancouver Canucks (ruotsalaiset)
Nykyiset tuntemukset:
Sympatiat
Anaheim Ducks
Teemu Selänne ja Saku Koivu ovat sen verran legendaariset hahmot, että kun minulla on nyt muutaman kauden ajan ollut ESPN playerin ja sittemmin Viaplayn kautta kaikki pelit katsottavissa, niin Anaheimin ottelu on usein valikoitunut kohteeksi. Itse asiassa tälläkin hetkellä pyörii tuossa taustalla viimeöinen peli. Lisäksi Sami Vatanen on varsin kiinnostava tapaus, kun kykyä kyllä tuntuisi riittävän, kunhan pääsee pelaamaan. Ja Sheldon Souraysta olen aina pitänyt.
Monelle ongelmia aiheuttaa suomalaismedian hehkutus Anaheimin ja Minnesotan kohdalla. Minä olen boikotoinut iltapaskoja 2009 vuoden alusta lähtien, joten en tiedä kuinka paljon ja millaisia "uutisia" siellä kehitellään. Minä keskityn vain nauttimaan kovien suomalaispelurien otteista. Niitä kun ei niin kauheasti ole nykyaikana saatavilla.
Anaheimista pitää kyllä mainita se, että ilman mainittuja pelaajia joukkue olisi ehdottomasti antipatia listalla. Tämä siksi, että joukkueessa ovat Ryan Getzlaf ja Corey Perry. En tykkää. En sitten yhtään. Vituttaakin lähinnä aina noita pelejä katsoessa, kun kyseiset pelaajat saavat onnistumisia aikaan.
Columbus Blue Jackets
Kekäläisen vuoksi pitää ruveta joukkueelle menestystä toivomaan. Aiemmin joukkue on ollut niin tylsä kuin voi joukkue NHL:ssä vain olla. Eli jännästi sitä voi yksi pestaus joukkueeseen, eikä edes pelaajapuolelle, nostaa kiinnostusta 100%.
Edmonton Oilers
Kauhea määrä taitoa ja hyökkäävää kiekkoa. Viihdyttävää.
New York Islanders
John Tavares ja Mark Streit kuuluvat suosikkeihin.
Philadelphia Flyers
Varsin mielenkiintoinen joukkue, josta löytyy aina joukko kovia pelimiehiä. Danny Briere meinaa joskus vähän ärsyttää. Lähinnä silloin, kun mies on Capitalsia vastaan siinä maalinkulmalla iskemässä kiekkoa reppuun. Phillyn pelejä olen katsonut Capitalssin jälkeen toiseksi eniten.
Washington Capitals
Suosikki. Kyllä se Ovechkin sieltä vielä tulee! Edelleenkin vituttaa kovasti se, että Boudreaun piti ruveta muokkaamaan pelityyliä puolustuspaskaksi (ymmärrän toki miksi, mutta en silti asiaa hyväksy), kun pelit olivat tätä ennen luokkaa "parasta viihdettä ikinä".
Antipatiat
Detroit Red Wings
Vuodet vierii, mutta ruotsalaisten määrä on vakio. Niin lapsellista kuin se onkin, niin länsinaapurin menestyminen urheilussa ei vaan nappaa (muutamia poikkeuksia, kuten Forsbergia ja luonnollisesti Capitalsin svenssoneita lukuunottamatta). Muuten minulla ei niinkään ongelmia ole enää tätä joukkuetta kohtaan, mutta Stanley Cupia en toivo Detroitiin päätyvän, kun siinä saadaan taas se puoli joukkueellista sormuksia lisää ruotsalaisille.
Montreal Canadiens
Ainakin niin kauan kuin Saku Koivu pelaa, toivon menestyksen karttavan joukkuetta. Jäi huono maku suuhun siitä, että Kapteenille ei jatkosopparia aikanaan tarjottu.
New Jersey Devils
Tilanne on parantunut, kun Kovalchuck on tullut joukkueeseen. Martin Brodeur miinustaa tuon plussan kuitenkin pois.
New York Rangers
Henrik Lundqvist.
Ottawa Senators
Daniel Alfredsson. Kunhan lopettaa, niin joukkue nousee antipatioista pois.
Vancouver Canucks
Ruotsalaisia ja Roberto Luongo.
---
Aiemmassa listauksessa mainitut ja nykyisestä listasta puuttuvat joukkueet ovat tällä hetkellä sellaisia, että tunteita ei oikein irtoa niiden esityksistä suuntaan eikä toiseen. Torontolle melkeinpä peukkua antipatioinnin sijaan.