Noo, laitetaan omia. Mainittakoon että NHL-fanitus alkoi Rangersin mestaruudesta kunnolla, ja otti lisää vauhtia Coloradon Cup(e)ista. Flamesilla nyt kuitenkin on menty hyvän aikaa, joten en suosikkijoukkuettani tietenkään listaa, sehän ei tässä liene ideana. Ajattelin listata joukkueita sen tunnelman perusteella, mikä parista viime vuodesta tähän hetkeen asti on jäänyt.
----
Jaffaa ja sympatiaa:
1) St.Louis Blues. En minä tiedä miksi. Tottakai jo silloin kun nuorempana hakkasi nhl94:ää niin Hull/McInnis oli miestä. Nyttemmin pidän siitä, miten joukkuetta on rakennettu ja varsinkin tälle tulevalle kaudelle tuntuisi olevan oikein asiallinen nippu.
2) Columbus Blue Jackets. En minä voi tietää syytä. Rick nyt on ihan Nash, mutta kyllä muutenkin tuota haluaa sympata. Vermetteä arvostan, ja jostain käsittämättömästä syystä toivon Masonille menestystä ja vähintään calder-kautensa tasoista pelaamista. Kuulemma saivat nyt kesällä pari marginaalivahvistusta, saa nähdä miten käy.
3) Minnesota Wild. No kyllä, suomalaisia. Anteeksi. Vaikka riepoi pari viimeistä kautta kunnolla se ykköskentän koostumus - syyttipä siitä sitten Koivua tai valmentajaa enemmän - niin nyt ei tarvitse sitäkään enää itkeä. Granlund tulossa, Bäckströmiä arvostan vahingossa vähän myös. Ei Zidlicky/Cullen/Harding - osastokaan täysiä harmita.
4) Buffalo Sabres. En mitenkään osaa arvata miksi symppaan. Kuitenkin symppaan. Erittäin jämerä rosteri tulevalle kaudelle, ja itselläni on semmoinen olo - kuten oli Bruinsistakin viime vuonna tähän aikaan - että pitkälle mennään ja finaaliin ainakin. Regehrille kiitokset ja peukkua.
5) Anaheim Ducks. Juujuu, Selänne. Ja Koivu sekä Lydman. Antakaa nyt anteeksi. Fowlerin kehitystä on mukava seurailla myös. Hilleristä pidin kovasti jo ennen kuin saavutti ykkösvahtistatuksen, toivottavasti aivonsa tokenee.
6) NY Islanders. Viime kaudella Grabnerit ja kumppanit saivat vähän innostumaan. Muutenhan saisivat olla konferenssinsa viimeisiä, mutta muutamaa kaveria tulee seurattua hyvillä mielin. Eikä Tavareskaan nyt mitenkään ärsytä. DiPietron elämä vähän laittaa hihittämään, mutta katsotaan.
7) Nashville Predators. Syytä en voi kaivaa ymmärryksestäni tähänkään. Ei Rinteen takia, eikä ennen Timosenkaan, vaikka nyt muutaman prosentin vaikuttaisivatkin. Nykyinen päävalmentaja on kuningas. Tulisi Calgaryyn joskus. Tai menisi Calgaryyn, enhän minä itse siellä ole.
Bonusmaininnat: Panthers, Leafs, Sharks, Lightning.
-------------
Arsenikkia ja antipatiaa:
1) Vancouver Canucks. Ehdottomasti ykköseksi. Ei edes johdu täysin (vaikkakin vähän) siitä, että Calgaryn mies olen. Aina on ketuttanut tuo seura. Sedineissä on jotain epäpyhää. Jos yhtyvät toisiinsa, Cthulhu nousee ja tuhoaa universumin. Keslerin tottakai haluaisi kaikki omaan tiimiinsä. Luongolle pieni peukku, saa kestää välissä aikalailla kakkaa. Mutta hyi olkoon muuten. Menkää pois!
2) NY Rangers. En ole varma ärsyttääkö sopimusvammailut, koko organisaatio vai Avery eniten tässä. Averyn toki kuuluukin ärsyttää, se tekisi jotain väärin muuten. No. Hankala sanoa, mutta ei jatkoon.
3) Pittsburgh Penguins. Tottakai tähän haluaa sanoa että Matt Cooke, ja sanonkin, muttei se nyt yksistään voi syynä olla. Crosbya nyt on turha syyttää siitä että Ovechkinin lisäksi on ainoa pelaaja josta jauhetaan kokoajan ja joka tilanteessa ikuisesti. Silti, jokin hiertää.
4) Ottawa Senators. Pitäisi enemmän naurattaa kuin ärsyttää, mutta ärsyttää silti. Faneja käy sääliksi, ja Calgaryn kannattajana ei olisi varaa muita sääliä. Pelaajia ei käy sääliksi, kun sitä kokee jotain universaalia oikeutta että saavat nyt nolata itseään kunnolla ja imeä häpeää itseensä, vaikkeivat mitään ole minulle henkilökohtaisesti tehneetkään. Saivat sentään maalivahdin, kun Avalanchen toimistossa aivoista pääsi pieru.
5) Detroit Red Wings. Ei mitään porukkaa vastaan, eikä tämä ole varsinaisesti antipatiaa, mutta niille tuppaa vaan aina häviämään. Täytyyhän siihen jotenkin reagoida, vaikka näin internetissä. Datsyukia arvostan niin että henki ei kulje.
Bonusmaininnat: Devils, Avalanche.
-----------
Joskus saa pärjätä muttei ollenkaan liian usein: Kings, Canadiens, Jets.