Lukematta lainkaan muiden viestejä:
On siis todettava, lestadiolaisuus, tai se "vähäinen" kosketuspinta mitä minulla siihen on. Suvussammekin, on pari noita harhautuneita pässejä, jotka ovat luulleet herran paimenen heidät pelastavan sukumme kiroilta. Väärin.
Kotipaikkakunnallani (nimenomaan, jopa JHag osasi tuon verran olettaa) on näitä LL-positiivisia (tiedoksi nuoremmille, se ei ole "L-positiivinen" vaan nimenomaan "Äl-Äl-Positiivinen") sankoin joukoin.
Kosketuspinta näihin, on laaja, jo yllämainituista lähtökohdista. Mutta sittemmin, olen jopa käynyt "The Suviseuroilla". Minuahan silloisen lookini vuoksi katsottiin pitkään, kun oli raflaavaa kuontaloa, sekä vaatetusta, että korvakoruakin... Mutta siitä viis. Suviseurat, ovat kuin mitkä tahansa festarit. Ei ketään kiinnosta se väki, joihin ei samaistu. Näin ollen, suurin osa nuorista ei välitä vähääkään kemujen "sisällöstä" vaan vetävät viinaa ja naivat ristiin kuten kunnon festareilla kuuluukin. Itse tuota käytettyjen kortsujen, tyhjien viina/olut lekojen (ihailtavaa on se huollon tehokkuus, kun nuoremmat lestikit keräävätä tyhjiä pulloja) määrää sekä oksentavien nuorten lukuisuutta olen todistanut. Näytti periaatteessa hauskalta, mutta sitä tekopyhyyttä en ymmärtänyt silloin, enkä nyt. Kaikenhan sai anteeksi siellä isossa teltassa, näemmä.
Sitten ihan siviilissä nähtyä? Kuten muutkin kansalaiset, mutta heitäkin "yhteisöllisempiä" eli sisäänpäin kääntynyttä ja.... omanlaistaan sakkia. Kuten minunkin rikosrekisteri: Lestadiolainen haastoi riitaa baarissa, nauroin päin naamaa, kavereineen mun päälle, isoin maahan mutta loppu suku potkii niskaan... Lestadiolainen oli uhri, vaikkei mitään heille tehty, mutta minä kävin tajuttomuuteni jälkeen sairaalassa jne. Heh, kyllä nämä Herran Lahjat ovat sitten eri vekkulia kansaa. :)
Kuten sanonta kuuluu: Lestadiolainen on kiero kuin korkkiruuvi, sen pitää pipokin ruuvata päähän.
Sinänsä harmi, ettei Suomi tee ydinasetestauksia. Nyt olisi erinomainen paikka kokeilla sellaista parin kilotonnin jytyä, Perhossa.
...jaa, jos GW puskalle soittaisi, että siellä punotaan juonia Yhdysvaltoja vastaan?