Suuri Bandwagon-ketju keväälle 2023

  • 45 160
  • 283

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tänä vuonna on vaikea tilanne bandwagonin suhteen. Toisaalta toivoisin Koskirannalle mestaruutta, jotta hän saisi parin vaikean kauden jälkeen hienon kruunun uralleen.
Ainakaan tätä SaiPan seuraajaa ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa, voittaako Koskiranta Ipassa mestaruuden vai ei. Ensin pari kautta kapteenina pitkin vittua pelailua (okei, loukkaantui 21-22) osana SaiPan katastrofia, sitten uppoavasta laivasta Ipaan kannujahtiin ja siirtoa seuraavana päivänä ex-kapteeni pelaakin jo tyytyväisenä vuokralla SaiPaa vastaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä on mahdollista katsoa pelejä huhtikuun puolelle, kun unohdin laittaa tilauksen poikki... myöhästyin päivällä päättämisen kanssa.


Ässien taivalta seurasin lähinnä, että pystyi yhdelle tutulle tyypille naureskelemaan Ässien voittaessa. Hän kun ei oikein pidä Ässistä tai Porista (kuka normaali nyt tykkäisi)

Luultavasti jatkoon menevistä joukkueista mikään ei oikein herätä fiiliksiä, joten onnea vaan kaikille mestaruuden tavoitteluun!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun oma mustaoranssi auto jäi tienposkeen...

Näiden kyydissä voisin matkustaa:
IFK
Ässät
KalPa

Mieluummin kävelen:
Tappara
Ilves
Pelicans

Tämän kyytiin vain, jos vaihtoehtona on edellinen kolmikko:
Lukko
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Ässät tipahti, eli nyt ei enää bandwagonia löydy, pitänee tarkastella sitä kautta, mitä ei missään olosuhteissa toivo.

Näitä ei missään olosuhteissa mestariksi:
Lukko
Ilves

Näitä ei mielellään mestariksi:
HIFK
Pelicans

Nämä ei vituta:
Tappara
Kalpa

Lisäksi jos median koko kauden rummuttama Tampereen paikallisfinaali ei toteudu, niin olen todella iloinen. Tämän saa pilata ja hattu nousee päästä, jos joku siihen pystyy. En tällä hetkellä usko, että tähän pystyy yksikään joukkue, mutta katsotaan pelit ensin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuolla muissa ketjuissa todella monet porilaiset näyttävät olevan samoilla linjoilla kuin itsekin olen. Itse en hyppää virallisesti bandwagoniin, mutta Ilves on kyllä sellainen jolle itse soisin mestaruuden. Nimenomaan joukkueena ansaitsisivat sen, ja onhan 38 vuoden luova tauko jo melkoinen, vaikka täällä palstalla Ipan kannattajat tuntuvat olevan hyvin inhottuja..

Ei tuossa jäljellä oikein ole jäljellä enää mitään joukkuetta, jolle soisin mestaruuden mieluummin kuin Ilvekselle.. no sanotaan, että Pelicansille soisin sen myös, mutta koska siitä mahdollisuudesta ei varmaankaan keskustella kuin teoreettisella tasolla, niin Ilvekselle soisin kaikkein mieluiten
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ihan paskat pelit. Mää e hyppää kenenkää kelkkaa. Tilaus kiinni ja lätkästä irtiotto muutamaksi viikoksi, että voi sitte kattella höpöhöpömömmöm-kisoi iha tuareel silmäl. Tiäks sä.

Mutta sympatiat sille, joka tiputtaa Ilveksen pronssipeliin.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Pahoin pelkään ettei tämän kauden Ässien maalinteko riitä kunnon menestykseen ja pelot jos/kun realisoituu, hyppään tuttuun punaiseen wagoniin.
Jos Villen luotsaamasta dösästä rengas puhkeaa, toivon Ipan vievän kanisterin Tapparan nenän edestä.
Dodii, pubijengi pääsee Rattikseen kuten pari viikkoa sitten uumoilin.
Eli huomenna taas punaista päälle ja katsomoon, suippoja kuonoon.
 
Suosikkijoukkue
Pata ja Capitals
Jaahas nyt kun omat on ulkona niin helppo valinta hypätä loppukaudeksi voittajan vankkureihin. Mieluiten soisin mestaruuden HIFKille, mutta kyllähän Tampere on sinioranssi ja se on Tappara joka kannua nostelee, joten siihen kyytiin ryömitään. Tai sitten ajan vain häikäilemättömästi kaksilla rattailla! Go HIFK, Go Tappara!
 

RL1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumam Boja
Olisi kyllä jotenkin perverssillä tavalla hienoa nähdä Tapparan kairaavan kaikki vastustajat 4-0 lukemin jos Lukko ei jatkoon mene.

Ehkäpä kuitenkin Lukon mahdollisesti pudotessa sympatiat Pelicans-KalPa -ottelusarjan voittajalle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisi meikäläisen Liigan seuraaminen loppua tältä erää tähän, mutta toivon HIFKin vievän koko roskan. Kannattajat pääasiassa mukavia ja Koivistoisen Eetulle kaikkea hyvää, vaikka tänään aika ikävään paikkaan maalin tekikin.

Kakkostoiveena Pelicans ja sitten alkaakin olla jo ihan sama.
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
KalPan mukana karvan verran jos huomenna painelevat jatkoon, muuten ei oo oikein väliä. Toiveissa joka tapauksessa seiskapelit niin välierissä kuin finaaleissa mutta jos ei niitäkään niin jatkoeriä ainakin. Hieno kiekkokevät saadaan vaikka siellä Tappara on melko ylivoimaisesti jo mestaruutta nappaamassa mutta pelataan nyt ensin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kummastelen sitä, että hypätään jonkun joukkueen wagoniin omien pudotessa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin nestaruutta ei suoda.

Se, joka kannua nostelee, on sen ansainnut ja pulinat pois.

Historiansa ja tamperelaisuuden nimissä, voisin jopa hetkellisesti suoda mestaruuden Ilvekselle.
Mutta, mikäli Ilves sattuisi finaalista putoamaan tai finaalit häviämään kenelle tahansa, tiettyjen vähemmän fiksujen ylimielisten fanien takia saatan vinkata silmää ja onnitella himmeämmästä. Fiksujen fanien puolesta onnittelen kullasta vilpittömästi.

Itse olen lähes 50, enkä muista Ilveksen viimeisintä. Onhan siellä sitä pitkään odotettu, ja vaikeuksien kautta noustu uuteen tulemiseen. Hyvä pössis siellä, mutta vielä ei ole mitään voittanut. Nöyryyttä Osastolle niin soisin enemmänkin heille menestystä.

Ja kenenkään wagonissa en ole, jos Tappara tippuu.
 

Kepponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz & Eintracht Frankfurt
Ässät kun tippui, niin toivon menestystä HIFK:lle ja KalPalle :)
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pidin kyllä enemmän siitä tilanteesta jossa ylivoimaisesti eniten inhoamani jengin kauden ainoa ilonaihe oli kaikkien aikojen absoluuttisesti nerokkain ja karismaattisin maskotti. Siitäkin huolimatta kyseisen jengin kauden draaman kaari on kyllä tähän mennessä varsin onnistunut ja jos katsoo muita jäljellä olevia vaihtoehtoja niin ei muuta kuin mamamamamama ja kovaa ajoa.
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Ollaan noustu tilanteesta jossa oltiin häpykarvan päässä konkurssista mestarisuosikiksi ja ei sais olla siitä ylpeä? Tampereella lisäks toi naapuriseuran kannattajien 10 vuoden ylimielisyys on lisänny vettä Ilveksen kannattajien myllyyn. Toki tätä ei minkään tuppukylän joukkueen kannattaja ymmärrä.
Ajankohtaisilla mestaruuksilla keulimisen nyt fanilta pystyy ymmärtämään ja sekin on tietenkin saavutus, ettei seura mene konkurssiin, mutta en kyl oikeasti ymmärrä, miksi niin moni Ilveksen kannattaja kokee tuon ahtaan 70-lukulaisen betonikuutio & kumimatto asumiskombonsa niin ylivoimaiseksi, että toisten asuinpaikkoja tarvii joka käänteessä vähätellä.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kummastelen sitä, että hypätään jonkun joukkueen wagoniin omien pudotessa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin nestaruutta ei suoda.

Tämän takia mielestäni ketjun otsikko on nimetty väärin, olkoonkin että perinteinen nimi. Otsikon pitäisi kuulua "Kenen mestaruus vituttaa vähiten"

Itse toivoisin KalPan menevän päätyyn asti, jos Pelsu tänään putoaa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ainakaan tätä SaiPan seuraajaa ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa, voittaako Koskiranta Ipassa mestaruuden vai ei. Ensin pari kautta kapteenina pitkin vittua pelailua (okei, loukkaantui 21-22) osana SaiPan katastrofia, sitten uppoavasta laivasta Ipaan kannujahtiin ja siirtoa seuraavana päivänä ex-kapteeni pelaakin jo tyytyväisenä vuokralla SaiPaa vastaan.
Voisiko myös joukkue ja rooli siinä vaikuttaa Koskirannan tekemisiin ? Ilveksessä pelaa nelosketjussa ilman mitään tulospaineita tehojen suhteen ja yllättäen niitäkin on nyt löytynyt. Ei hän ole enää tulosketjujen pelaaja, mutta kokemuksellaan valtava lisä alaketjuihin.. ei varmaan Saipassa oikein päässyt rooliin, jossa puolustetaan tiukasti johtoasemaa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Kummastelen sitä, että hypätään jonkun joukkueen wagoniin omien pudotessa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin nestaruutta ei suoda.

Se, joka kannua nostelee, on sen ansainnut ja pulinat pois.

Historiansa ja tamperelaisuuden nimissä, voisin jopa hetkellisesti suoda mestaruuden Ilvekselle.
Mutta, mikäli Ilves sattuisi finaalista putoamaan tai finaalit häviämään kenelle tahansa, tiettyjen vähemmän fiksujen ylimielisten fanien takia saatan vinkata silmää ja onnitella himmeämmästä. Fiksujen fanien puolesta onnittelen kullasta vilpittömästi.

Itse olen lähes 50, enkä muista Ilveksen viimeisintä. Onhan siellä sitä pitkään odotettu, ja vaikeuksien kautta noustu uuteen tulemiseen. Hyvä pössis siellä, mutta vielä ei ole mitään voittanut. Nöyryyttä Osastolle niin soisin enemmänkin heille menestystä.

Ja kenenkään wagonissa en ole, jos Tappara tippuu.
Aika helppoa sanoa näin Tapparan kannattajana. Kyllä minä olen iloinnut Ässien mestaruutta, Raumalla jopa kokeeksi nostanut kannua ja iloinnut pitkän piinan päättymistä, kuin myös Hämeenlinnan torilla.. jopa Tepsin mestaruusjuhlissa nolona kuokkinut. Olen iloinnut muiden ilosta.
Ei se tietenkään ole sama asia kuin oman seuran kannattaminen, eikä muistuta vieraissa käymistä. Olisi vaan Ilveksen kannattajana ollut paljon tylsempiä nämä keväät ilman mitään jännittämistä ja toivomista.
Olen seurannut muiden riemua ja miettinyt mielessäni.. ehkä minäkin tuon vielä joskus koen. 1985 olin aika pieni poika ja Maailmakin oli vähän toisenlainen.. muistan kyllä huikean nousun ja Jalon maalit.

Jos Ilves ei mene finaaliin, niin HIFK.. ei mitään Tapparaa vastaan, mutta ikinä ei unohdu se tuki jonka saimme, kun meillä oli todella vaikeaa...

Jos finaalissa on Tappara ja Kalpa/Pelicans, niin viekööt Tappara vielä yhden lisää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika helppoa sanoa näin Tapparan kannattajana. Kyllä minä olen iloinnut Ässien mestaruutta, Raumalla jopa kokeeksi nostanut kannua ja iloinnut pitkän piinan päättymistä, kuin myös Hämeenlinnan torilla.. jopa Tepsin mestaruusjuhlissa nolona kuokkinut. Olen iloinnut muiden ilosta.
Ei se tietenkään ole sama asia kuin oman seuran kannattaminen, eikä muistuta vieraissa käymistä. Olisi vaan Ilveksen kannattajana ollut paljon tylsempiä nämä keväät ilman mitään jännittämistä ja toivomista.
Olen seurannut muiden riemua ja miettinyt mielessäni.. ehkä minäkin tuon vielä joskus koen. 1985 olin aika pieni poika ja Maailmakin oli vähän toisenlainen.. muistan kyllä huikean nousun ja Jalon maalit.

Jos Ilves ei mene finaaliin, niin HIFK.. ei mitään Tapparaa vastaan, mutta ikinä ei unohdu se tuki jonka saimme, kun meillä oli todella vaikeaa...

Jos finaalissa on Tappara ja Kalpa/Pelicans, niin viekööt Tappara vielä yhden lisää ;)
Eikös vieraissa käyminen voi maistua välillä jopa paremmalta?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli mulla kanssa ekana mieleen, että ei taida vain olla samaistumispintaa tällä lainaamallasi kirjoittajalla, kun joka kevät on jokaisen sarjan finaalissa :D Bandwagon on vieras käsite silloin.
Hyvä pointti sinänsä, mutta olennitsekin nähnyt Tapparan 90-luvun taaperrukset, 10-0 turpaan IFK:lta kotona ja TPS Jokerit finaalit. Ei kyllä kiinnostanut kumpaisenkaan kannujuhlat ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös