Suuressa rakkaudessa pitää osata päästää irti – HPK-boikotti

  • 55 040
  • 365

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Ja te boikotoijat kutsutte itseänne kannattajiksi? Asiakkaita/kuluttajia te olette, ettekä mitään kannattajia. Oksettavaa verrata kannattamaansa urheilujoukkuetta maitopurkkiin (tuotteeseen). Alkakaa kannattamaan vaikka Disneyta, niillä on tuote kunnossa ja kaikki jaksot ja kaudet päättyy onnellisesti.
Miksikäs sitä sitten kutsua jossei tuotteeksi? Yritys myy viihde-elämystä urheilulla ja kaikki kannattajat ovat kuluttajia katsoi asiaa ihan miten vain. Samaa tekee myös Disney, mutta harvempi varmastikkaan kiintyy tuotteeseen samalla tavalla ja lähtee kertomaan mielipiteitänsä asiaan kuuluville foorumeille saatika osta mitään fanituotteita.

Luultavasti teillä kotonakin toteatte puolisollenne/Äitillenne, että ruoka oli paskaa, ei ollu kaljaa/ES:ää, kalsareita ei oo pesty, et hei nyt tää tuote ei oo kunnossa ja mua ei näy nyt sitten kotona ennen kun tää tuote on taas kunnossa.
Jos minulle tarjoillaan huonoa ruokaa niin kyllä minä siitä mainitsen. Esimerkiksi voin avata suuni ja todeta "tässä on vähän liikaa suolaa", ja tuon jälkeen seuraavan kerran tuo ateria on paljon maukkaampi. Sinun esimerkissä tulet ikuisesti saamaan ns. paskaa ruokaa. Kumpi mahtaa sitten olla pitemmällä tähtäimellä parempi?

Toisin sanoen, tehkää mitä haluatte, mutta älkää laittako oman nimenne ja kannattaja-tittelin välille yhtäläisyys-merkkiä. Jatkakaa toki Kerhon tykkäämistä (naamakirjassa ja muutenkin) ja tulkaa hallille sitten kun/jos kaikki on taas hyvin.
Eli jos jengi ajattelee seuran edusta eri tavalla kuin ns. "tosifani" niin se on väärin kannattamista ja silloin ei voi sanoa olevansa kannattaja? Sehän on selvä se. Tämä on tätä oikeaa yhteisöllisyyttä mitä halutaa, kaikkien on pakko ajatella samalla tavalla tai voi suksii niinku vittuun vaa voi niinku suksia vittuun niinku.

Ja haista sinä BW paska! (Anteeksi lievä provo, mutta se nyt vaan on totta.)
Tosifani luomassa hyvää henkeä.

P.S. Tietysti jos mielenterveys ei kestä nykyistä tilannetta, niin on hyvä vaihtoehto tietoisesti ottaa etäisyyttä Kerhoon.
Oletko sinä ollut täällä puolustelemassa näkökantaasi ennen tuota Sport-peliä?

P.P.S. Monelle HPK on korvaamaton ja sen takia tarpeellinen säilyttää Suomen kiekkokartalla. Kaikki henkilöt seuran sisällä on vaihdettavissa, mutta seuraa ei pysty vaihtamaan. Ainakaan todelliselle kannattajalle se ei ole mahdollista.
Varmasti kaikki haluavat sen säilyttää, myös te "todelliset kannattajat", ei tässä ole kukaan maininnut vaihtavansa kannattamaansa seuraa jos hommaan ei tule muutosta. Henkilöpolitiikka tässä on pointtina, aivan niinkuin itse tuossa toteatkin.

P.P.S. Boikotin kautta Kerhon toimiston putsaus maksaa HPK:n olemassa olon. Se Kerho mikä nousisi siitä tuhkasta, niin ei ole sama kuin se Kerho joka tuhkattiin. Boikotoijien mielestä mahtavaa, muiden mielestä vain osittain. Kysykää vaikka Pelicansin ja JokiPoikien kannattajilta, onko nykyinen seura yhtä rakas kuin se "ensimmäinen".
Kerrohan nyt kuinka tuo boikotti vie koko Kerhon olemassa olon pois.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole käsittääkseni missään vaiheessa kieltänyt sitä, etteikö Kerhon markkinointi olisi huonolla tolalla, mutta itseäni vain huvittaa, että Veteläistä pidetään tiettyjen nimimerkkien johdosta jonain markkinoinni superstarana vaikka todellisuudessa muut henkilöt tekivät työn ja Veteläinen sai kunnian siitä.

Tässä nyt lähinnä ihmetellään sitä, että miten juuri se eniten kompetenssia markkinoinnin alalta lähti. Ei pidetä ketään minään superstaroina. Lyhyt se stintti Hakaan oli, mutta jostain kumman syystä juuri tänä syksynä Tehtaan Kentällä (jolle tämän Keken ajan jälkeisen talouskurimuksen aikana Sedu Koskinen onnistui lähinnä tempaisemaan uudet maalit) pelattiin Suomen Cupin finaali.

No toisaalta turha sillä on jossitella, menny mikä mennyt ja nyt on päätetty mennä näillä. Tuskinpa markkinointiin mitään muutosta on luvassa, mutta kunhan nyt saisivat edes sen pelaajakoordinaattorin taloon.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Nyt kun puhe tulee täällä seurajohdon kyvyttömyydestä tehdä nykyaikaista myyntiä ja markkinointia, niin heti on samat Kerhon omat palstapoliisit hiljentämässä. Kuinka helvetillinen Kerhon alennustila pitää olla, jotta tietyt nimimerkit herää todellisuuteen? Itsepetoksen taso on pelottavaa. Ihmeellistä mielensäpahoittamista aina, kun kritiikki osuu tuulettimeen.

Jos joku on pahoittanut mielensä, niin ilmoittautukoon.

Nykymeininki ansaitsee kritiikkiä ja hommat voisi hoitaa todellakin toisin, tätä ei kai kukaan ole kieltänyt?

Ei tässä nykyjohdon meininkiä puolustella. Kunhan (taas) ihmetellään, että miten tämä yksi mies saa niin paljon posia, vaikka todellisuus on hieman erilainen. Voitko vielä kertoa näistä ideoista, jotka jäivät toteutumatta? Kiinnostaisi vain tietää.

Ps. @Rinksu Käsittääkseni H. Savolainen jää tämän kauden jälkeen eläkkeelle, joten markkinointiosastolle saatetaan saada jopa uusia tuulia! Ellei sitten Laamanen saa ylennystä ja Laamasen tontille palkata jotain tuttua esim. Jatkoajan palstalta.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Lyhyt se stintti Hakaan oli, mutta jostain kumman syystä juuri tänä syksynä Tehtaan Kentällä (jolle tämän Keken ajan jälkeisen talouskurimuksen aikana Sedu Koskinen onnistui lähinnä tempaisemaan uudet maalit) pelattiin Suomen Cupin finaali.

Ja se syyhän oli Suomen Cupin juhlavuosi, josta syystä peli oli Tehtaan Kentällä. Kuinkas kyseinen herra oli vaikuttamassa siihen, että Suomen Cupia on pelattu vuodesta 1955?

Että silleen...
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tässä nykyjohdon meininkiä puolustella. Kunhan (taas) ihmetellään, että miten tämä yksi mies saa niin paljon posia, vaikka todellisuus on hieman erilainen.

No jos näin on, niin ei sitten mitään. Ja se toinen Savolainen voidaan sitten pistää siihen paikalle kun tuntuu ideoita olevan.
 
Viimeksi muokattu:

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tätä ketjua on mukava lukea. Kiehuu ja kuohuu joka suuntaan. Alkuperäinen ajatus oli herättää keskustelua, lähinnä toki itseni kanssa samanmielisten kanssa, mutta keskusteluhan räjähti. Hyvä. Haluan vielä painottaa, että mitään hankkeen puuhamiehiä ei ole. Olen vain minä.

Ja olen helvetin ylpeä, että jatkiksen yhteisössä Kerho kiinnostaa näin suuresti. Mun nahka kestää epäkannattajaksi leimaamisen sen edestä, että ehkä jossain herätään siihen kuinka intohimoinen ja sitotunut fanipohja Kerholla oikeasti on.

Toivottavasti nähdään yhtiökokouksessa. Myös teitäkin, jotka ostoksianne vielä panttaatte.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tulihan se bandwagon-syytöskin sieltä. Kyllä tässä on allekirjoittanut ravannut hallilla sen 15-20 kertaa kaudessa säässä kun säässä niin Alatalon, Rindellin, Kairan kuin nyt Arvosenkin kausilla. Tukenut ja kritisoinut samalla. Nyt on vain säkin pohja tullut vastaan. Samallahan olen todennut, että kannatan tiettyjä arvoja, joita siihen kerholaisuuteen kuuluu. Niitä, jotka nyt loistavat poissaolollaan. Saman tien kun noiden nään palailevan, niin hallille lähdetään. Vaikka olisi sakki mestiksessä.
En minä tänne ole tullut ketään mistään syyttelemään, sanoinhan jo että kunnioitan kaikkien oikeutta valita näkökantoja ja tekoja. Pelkkä tosiasiahan se vaan on, että yleensä kusessakin olevalla joukkueella pysyy pahimpina hetkinä katsomossa kuitenkin merkittävä osa kannatuskunnasta, vaikka jengiä poissa olisikin. Yleensä myös jengin suunta kääntyy jossakin vaiheessa ylöspäin, ja senajan mikä siihen toimitukseen menee, tarvitaan tuloja ja tukea minkä ne jäljelläolevat siellä hallissa käytännössä sitten antaa ja maksaa niidenkin puolesta, jotka ovat poissa. Seura pysyy jotenkin tolpillaan korjausvaiheen yli, mitä se ei tee jos katsomossa on tasan 0 ihmistä ja vaikkapa loputkin sponssit tekee omat johtopäätöksensä hallista jossa kukaan ei käy, ja häippäisee siihen päälle.

Käytännössä siis se jäljellejäävä tukijakunta huolehtii seuran eloonjäännistä, kukin panoksellaan. Omasta kokemuksesta oman seuran kohdalla , kiekkoelämä olisi ollut hitusen helpompaa jos porukat olisivat jaksaneet senkin ajan pysyä tukena mikä meni seurajohdon puolella asioitten korjaamisessa. Annetaan tuki niille suurimmassa kusessa oleville, eli pelaajille jotka pyrkii koko ajan kääntämään suunnan pelaamalla, sillä ainoalla tavalla muuttaa tuloksia. Ei heikennetä vielä lisää heidän tilannettaan jotka pitävät peliä elossa, jos vaan mahdollista.

Ei töpeksivää seurajohtoa kukaan tue, vaan asettumalla tiukasti pelaajien ja joukkueen taakse päinvastoin vaaditaan kovalla äänellä pihalla olevaa seurajohtoa heräämään siihen, että näille jätkille jotka siellä taistelee halutaan kunnon valmennus ja johto ja siksi ollaan liikkeellä. Joku täällä puhui rahan vastineesta ja tuotteen olemisesta kunnossa, aivan oikein, ja suurin oikeutettu vaatija on se joka omalla esimerkillään ja toiminnallaan haastaa koko seurajohdon muutoksiin välittömästi, eli sitoutuu pelaajien ja joukkueen taakse ja näyttää että tämä on minun ja meidän seuramme jonka hyväksi laitamme rahaa ja vaivaa, eli olemme suurin ja painavin syy ja oikeutettu taho vaatia muutoksi HETI. Maksavalla asiakkaalla on todellakin oikeus vaatia tuotteen kunnossa olemista, ja asiakas eli kannattaja voi näyttää tämän parhaiten pysymällä tiukimmin mukana pahimmassa paikassa. Oman raskaan sarjan oikeutuksen vaatia julkisesti, kovalla äänellä ja lujaa muutosta on tiukasti asiaan sitoutunut taho joka näyttää omalla panoksella, että homma ei ole meistä kiinni.

Kun kaikki menee läskiksi seurassa, halli ammottaa tyhjyyttään ja valllalla on laaja apatia, on seurajohdonkin helppoa nostaa kätensä pystyyn ja todeta ettei ole enää mitään tehtävissä, ei ole rahaa, kannattajia eikä älämölöä ja elämää asian ympärillä. Yksikään seurajohto ei ole niin tyhmä, että tulkitsisi täyden hallin olevan tuki huonoille peliesityksille, vaan itsepintainen tuki joukkueelle ja jatkuva julkinen vaatiminen paremmasta pelaamisesta on tehokkain keino saada asiaan pikainen korjaus, joukkueesta välittämistä ja sen julkisesti näyttämistä on mahdotonta sivuuttaa. Kannattajakunta tarjoaa perustellun ja äärimmäisen vakavan syyn, miksi asiat pitää korjata ja välittömästi.


Sanon vielä lopuksi --edelleen--että kunnioitan sinun, ja jokaisen niin kerholaisen, kalpalaisen kuin kenen tahansa valintaa miten haluaa mielensä ilmaista, elämme vain sellaisia aikoja sekä taloudellisesti että sosiaalisesti maassa, että jos jostakin laskee irti kertalaakista niin kuuluu vain massiivinen humaus kun koko asiaa ei enää kohta ole. Tässä luovuttamisen yleisessä lama-ilmapiirissä jotenkin tuntuu että sekä kerho että kalpa ansaitsevat hiukan parempaa, jotakin jästipäistä alkuvoimaa kannattajiensa puolelta jolla ammennetaan sekä uuttaa nousua ja siihen vaadittavaa tulta päättäjien perseeseen muuttaa ne asiat, jos eivät ole aiemmin tehneet.
Tämä on siis ollut vain minun tapani herätellä omaa seurajohtoani, sitä joka aikaansai sen toissavuotisen jumbosijan valinnoillaan ja jonka kunniaksi moni boikotoi senverran että kokonais- jackpot oli nyt sitten se puolisen miljuunaa euroa persvaon kylmävoidetta.

Hyvää joulua ja kiitos, sano pelastusarmeija.




 

hokipekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPk
Teen pienen muutoksen boikottiini ja tietysti ehdotan vastaavaa muillekkin.
En käy kerhon peleissä ennenkuin toimari/markkinointi/valmennus toimii niinkuin liigaseuralla kuuluisikin.

Joka kerran, kun on kotipelipäivä, laitan lipun hinnan (istumapaikka) + 2x oluen hinta + 5 euroa jemmaan säästötilille, koska tuon verran joka pelissä rahaa tuntuu menevän.

Kun koen, että pukuosastolla on käynyt tarpeeksi tuuletusta, nostan nuo kaikki rahat ja marssin kerhon toimistolle ostamaan mukeja koko rahalla, jotta tämä boikotti ei olisi pois seuralta jota kannatan, vaan olisi pois niiltä pukuihmisiltä, jotka eivät tällähetkellä kykene ajattelemaan HPKn parasta.
 

Avaro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksikäs sitä sitten kutsua jossei tuotteeksi? Yritys myy viihde-elämystä urheilulla ja kaikki kannattajat ovat kuluttajia katsoi asiaa ihan miten vain. Samaa tekee myös Disney, mutta harvempi varmastikkaan kiintyy tuotteeseen samalla tavalla ja lähtee kertomaan mielipiteitänsä asiaan kuuluville foorumeille saatika osta mitään fanituotteita.

Hyvä kysymys, ja odotat juuri minulta siihen vastausta. Huikeeta. Itse kutsun sitä ottelutapahtumaa otteluksi tai peliksi, joka tapahtuu jäähallissa, jonne olen tullut paikalle. Se lihapiirakka tai kahvi sieltä kioskista on tuote, jos se ei ole kunnossa, niin en osta sitä. Se ei kuitenkaan estä minua menemästä itse peliin/otteluun. Minulle urheilujoukkueen kannattaminen on ns. uskon asia, joko kannatan tai sitten en. Ja jos kannatan, niin sitten loppuun asti.

Edit: Sivuutin ihan Disneyn. Olen aika varma siitä, että jollain foorumilla kiistellään siitä onko esim. Frozen hyvä vai huono elokuva. Ja joku julistaa sitä kuinka Disney opettaa lapsille hyvää tai pahaa. Jne. Jne. Oon aika varma, että sinullakin tai jollain muulla tuntemallasi henkilöllä, on elämäsi aikana ollut käytössä Disneyn fanituotteita.

Jos minulle tarjoillaan huonoa ruokaa niin kyllä minä siitä mainitsen. Esimerkiksi voin avata suuni ja todeta "tässä on vähän liikaa suolaa", ja tuon jälkeen seuraavan kerran tuo ateria on paljon maukkaampi. Sinun esimerkissä tulet ikuisesti saamaan ns. paskaa ruokaa. Kumpi mahtaa sitten olla pitemmällä tähtäimellä parempi?

En löytänyt sitä kohtaa missä sanoin, että en antaisi palautetta. Ja tässä sinun esimerkissä sinäkin olet siellä kotona paikalla antamassa palautetta, etkä boikotoimassa kyseistä perhetapahtumaa.

Eli jos jengi ajattelee seuran edusta eri tavalla kuin ns. "tosifani" niin se on väärin kannattamista ja silloin ei voi sanoa olevansa kannattaja? Sehän on selvä se. Tämä on tätä oikeaa yhteisöllisyyttä mitä halutaa, kaikkien on pakko ajatella samalla tavalla tai voi suksii niinku vittuun vaa voi niinku suksia vittuun niinku.

Tottakai saa ajatella. Niinkun sanoin, että kaikki saa tehdä niinkun parhaaksi näkee, mutta toin myös vahvasti esille sen mikä on mielestäni kannattajan määritelmä. Kannattaja on siellä hallilla tukemassa omaa joukkuettaan, ei kotona TV:n ääressä ja tykkäämässä naamakirjassa.

Tosifani luomassa hyvää henkeä.

Tämän kommentin olisit voinut laittaa myös monen muunkin kirjoittajan tekstin lainauksen perään, mutta kiitos kunniasta.


Oletko sinä ollut täällä puolustelemassa näkökantaasi ennen tuota Sport-peliä?

Itseasissa olen ollut. En vain ole kirjoittanut tänne sen jälkeen, kun nimimerkkiä ei suostuttu vaihtamaan toista kertaa. Edellisestä vaihdosta on aikaa noin 9 vuotta. Eli olen boikotoinut tätä foorumia ja keskittynyt Kerhoon muilla suunnilla ja näin aijon jatkossakin tehdä. Valitettavasti täällä joskus nousee esille asioita, joihin on sitten otettava kantaa ja rikottava päätöstä, että en enää tänne kirjoita.

Varmasti kaikki haluavat sen säilyttää, myös te "todelliset kannattajat", ei tässä ole kukaan maininnut vaihtavansa kannattamaansa seuraa jos hommaan ei tule muutosta. Henkilöpolitiikka tässä on pointtina, aivan niinkuin itse tuossa toteatkin.

Mukava nähdä, että jostain asiasta sentään ollaan samalla aaltopituudella.

Kerrohan nyt kuinka tuo boikotti vie koko Kerhon olemassa olon pois.

Niinkun sanoin, että siinä kohtaa kun HPK Liiga Oy menee konkurssiin ja siinä samalla edustusjoukkue lakkaa olemasta, niin vaikka sen jälkeen perustettaisiinkin <joku HPK> Oy, niin se ei välttämättä enää pelaa oranssissa, kun uuden hallituksen enemmistö tykkää pinkistä ja logona onkin vaikka yksisarvinen, kun se on puheejohtajan vaimon mielestä söpö. Näin niinkun kärjistettynä ja sitten yritetään selittää, että tämä on se sama HPK ja Hämeenlinnan ylpeys. Paskat, se ei ole se HPK vuodesta 1929, vaan HPK vuodesta 2016 ja siinä on selkeä ero. Kuten kehoitin, niin menkää kysymään lahtelaisilta ja joensuulaisilta 30+ kannattajilta kuinka rakas nykyinen seura on verrattuna siihen ensimmäiseen.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielenkiintoinen ketju ja mielenkiintoista keskustelua, laaja-alaista sellaista koskien hämeenlinnalaista edustuskiekkoa.

Minä toivon, että Hämeenlinnassa saadaan kokonaisvaltaisesti asiat sillä tavoin reilaan, että liigakiekkoa ja laadukasta sellaista nähdään tulevinakin vuosina HPK-paidoilta.

Let's face it, kyllä Kerhon merkitys liigakartalla on isompi kuin vaikka Bluesin, jonka merkitys lienee enemmän sidoksissa siihen, että ilman espoolaisia pk-seudulta ei tulisi kuin yksi liigajoukkue.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Teen pienen muutoksen boikottiini ja tietysti ehdotan vastaavaa muillekkin.
En käy kerhon peleissä ennenkuin toimari/markkinointi/valmennus toimii niinkuin liigaseuralla kuuluisikin.

Joka kerran, kun on kotipelipäivä, laitan lipun hinnan (istumapaikka) + 2x oluen hinta + 5 euroa jemmaan säästötilille, koska tuon verran joka pelissä rahaa tuntuu menevän.

Kun koen, että pukuosastolla on käynyt tarpeeksi tuuletusta, nostan nuo kaikki rahat ja marssin kerhon toimistolle ostamaan mukeja koko rahalla, jotta tämä boikotti ei olisi pois seuralta jota kannatan, vaan olisi pois niiltä pukuihmisiltä, jotka eivät tällähetkellä kykene ajattelemaan HPKn parasta.

Kaunis ajatus, respektiä.

Mielestäni seuran tukeminen vaikka pitää nykyistä ”tuotetta” huonona, on kunnioituksen arvoista sinänsä ja osoittaa positiivista sitoutumista, mutta voiko sille pitemmän päälle rakentaa toimivaa suhdetta. Jalomieliseltähän tuo joka tapauksessa kuulostaa. Entä jos pukuosasto ei muutu mutta pelaajat saavat kuitenkin jatkossa pelit käännettyä voittavaksi kiekoksi?

Mielestäni ihmiset eivät tietenkään ole velvollisia kannatuksen vuoksi myöskään menemään hallille, jos siellä ei ole kivaa. Se että ihmiset kuitenkin käyvät peleissä, vaikka ollaan sarjataulukon häntäpäässä, osoittaa että tästä hyvin monia virikkeitä antavasta sosiaalisesta ja urheilutapahtumasta voi nauttia tappioputkistakin huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaunis ajatus, respektiä.

Mielestäni seuran tukeminen vaikka pitää nykyistä ”tuotetta” huonona, on kunnioituksen arvoista sinänsä ja osoittaa positiivista sitoutumista, mutta voiko sille pitemmän päälle voi rakentaa toimivaa suhdetta.
Minä en tiedä millaisia suhteita sinulla on elämäsi aikana ollut, mutta ainakin minun suhteeni perustuvat vuorovaikutukseen, joissa molemmat tahot hyötyvät siitä suhteesta keskenään. Ei niin, että toinen haluaa minun rahat, ajan ja huomion, mutta vastineeksi tarjoaa vain paskaa ja vielä sen kaveritkin vittuilevat, jos uskallan kyseenalaistaa suhteemme toisen osapuolen toimia. Enkä tässä viittaa edes mihinkään rakkaus asioihin, vaan ihan kaveri, työ yms. suhteet toimii samalla pohjalla, tai ainakin näin allekirjoittaneen osalta. Sinä toki saat hoitaa omat suhteesi juuri kuten haluat.
 

Avaro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sen verran pahoittelen, että kirjoitin pelkästään kannattajista joilla on mahdollisuus ja aikasemmin ollut myös halu tulla hallille. Jäi kokonaan etäkannattajat huomiotta, pahoitteluni.

Heidän kohdallaan tilanne on tietysti eri, eikä heitä voi kehoittaa tulemaan peleihin pitkien matkojan takaa. Mutta koska eivät käy peleissä kovinkaan usein, niin vähiten heiltä odottaa katsojaboikotti-huutelua. Heidänkin kohdallaan olen kuitenkin sitä mieltä, että jos toivovat muutosta toimenpiteillä, jotka hyvin todennäköisesti ajavat seuran tuhoon, niin voivat ottaa sen yhtäläisyys-merkin pois nimensä ja kannattaja-sanan välistä.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Minä en tiedä millaisia suhteita sinulla on elämäsi aikana ollut, mutta ainakin minun suhteeni perustuvat vuorovaikutukseen, joissa molemmat tahot hyötyvät siitä suhteesta keskenään. Ei niin, että toinen haluaa minun rahat, ajan ja huomion, mutta vastineeksi tarjoaa vain paskaa ja vielä sen kaveritkin vittuilevat, jos uskallan kyseenalaistaa suhteemme toisen osapuolen toimia. Enkä tässä viittaa edes mihinkään rakkaus asioihin, vaan ihan kaveri, työ yms. suhteet toimii samalla pohjalla, tai ainakin näin allekirjoittaneen osalta. Sinä toki saat hoitaa omat suhteesi juuri kuten haluat.

That's my Blackwolf!

Mutta tuotahan minä juuri tarkoitin, että ei voi ylläpitää pitkään tyydyttävää suhdetta ellei siitä saa mitään. Näinhän kaikki toimivat, elleivät riipu menneessä. Kannattaminen ja tukeminen ja suhteen jatkaminen vain sen vuoksi että "joskus meillä oli kivaa", ei lyö leiville pitemmän päälle.

Mutta olet sinä tai joku muu mitä mieltä tahansa tuotteen paskuudesta, hyvin monilla on edelleen peleissä kivaa, ja myös arvostavat sitä mitä pelaajat valmennus ja jopa pukuherrat kovasti yrittävät tehdä. Jos joitakuita viiksettää, tehkööt sen omassa rauhassaan, turhanaikaista sitä on muille tyrkyttää.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
That's my Blackwolf!


Mutta olet sinä tai joku muu mitä mieltä tahansa tuotteen paskuudesta, hyvin monilla on edelleen peleissä kivaa, ja myös arvostavat sitä mitä pelaajat valmennus ja jopa pukuherrat kovasti yrittävät tehdä. Jos joitakuita viiksettää, tehkööt sen omassa rauhassaan, turhanaikaista sitä on muille tyrkyttää.

Mistä tiedät että monella on kivaa? Tiedät että monella on kivaa, tiedötkö että monella on myös kurjaa? Puhutko nyt vastustajan kannattajista? Juu niillä on ollut varmasti mukavaa.

Miten edes voit kommentoida vaikka pukuherrojen yrittämistä kun et tiedä ympäristöä, kontekstia ja ekosysteemiä niin kuin itse sanoit?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Tottakai monella on kivaakin ja monella taas ei. Eiköhän se ole parasta, että jokainen saa olla ihan oman mielipiteensä kanssa tässä asiassa.

Oma suhteeni Kerhoon, on vähän niinkuin lapsiini. Välillä ne ei opi millään ja mokailevat minkä ehtivät. Silti ovat aina tärkeimpiä minulle, vaikka kuinka huutavat pää punaisena. En hylkää heitä koskaan. Aina kannustan ja kehun. Sama Kertsissä. Nyt ei toimi ja taustalla mokaillaan. Silti kannustan, tuen ja toivon menestystä.... myös nykyiselle valmennusjohdolle. Ja jos vaihdetaan, niin sitten olen senkin takana.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mistä tiedät että monella on kivaa? Tiedät että monella on kivaa, tiedötkö että monella on myös kurjaa? Puhutko nyt vastustajan kannattajista? Juu niillä on ollut varmasti mukavaa.

Miten edes voit kommentoida vaikka pukuherrojen yrittämistä kun et tiedä ympäristöä, kontekstia ja ekosysteemiä niin kuin itse sanoit?

Mistäkö tiedän. Se perustuu taustaoletukseeni ihmisten järkevästä käyttäytymisestä. Jos kaupasta ostetaan kahvia tai kaljaa, se johtuu siitä että tykätään kahvista ja/tai kaljasta. Menisivätkö tuhannet hämeenlinnalaiset joka viikko matseihin jos he eivät viihtyisi tuossa ympäristössä. Eivät he sinne itseään kiduttaakseen mene, eivätkä ainoastaan sen takia että seuraavan päivän lehdessä lukisi että Kerho sai 1-3 pistettä. Hallilla tapahtuu kaikenlaista muutakin mukavaa kuin että kiekko käväisee pömpelissä 1-7 kertaa.

Jos jollakin on taas jatkuvasti kurjaa, suosittelisin jotain muuta harrastusta.

Pukuherroista puheen ollen, en ole väittänytkään että olisin kärpäsenä seurannut miten he hoitavat työnsä. En tiedä niistä konkreettisista olosuhteista ja sosiaalisista taloudellisista ja muista verkostoista joissa he toimivat. Ei ole tarkkoja tietoa budjetista, pelaaja- ja valmentajamarkkinoista, palkkapyynnöistä jne. Olisihan niitä taustoja sinänsä mielenkiintoista tietää.

Olen perännyt muiltakin tällaista tietoa jonka pohjalta voisi ottaa kantaa pukuherrojen ”mokailuihin”, mutta eipä sitä juuri ole näkynyt. Huhuja ja arvosteluja siitä mitä kulloinkin olisi pitänyt tehdä, mikä paperi olisi pitänyt mihinkin mennessä julkistaa, mikä vahvistus hankkia jne. on kyllä ollut riittämiin, ja tätä mielipidehöttöä jotkut pitävät pätevänä evidenssinä huonosta työnteosta.

Mutta yksikertaisin raskauttava -argumentti on ollut: HPK on viimeisenä, joten tästä seuraa että jotain on tehty väärin, ja kukas muu paitsi sikariporras. Toinen tähän liittyvä argumentti on että pelin laatu on ns. paskaa tai kuraa. Tämän syy on taas valmennus, jonka on valinnut sikariporras jne. Tästä seuraa tietty käänteisesti, että jos pisteitä alkaisi ropista, niin valmennus olisi pätevä ja sikariporras tehtäviensä tasalla.
 
Viimeksi muokattu:

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Katsos valkosulka, on olemassa sellaiset yleiset toiminnan mittarit mitä en sinäkään voi selittää mustasta valkoiseksi. Näitä on mm. yleisömäärä ja sen kehitys. Tällä hetkellä se on n. -1000 ihmistä/peli verrattuna Selinin kauteen. Hyvin vedetty. Lisäksi on liigan huonoin kausikorttimyynti ties kuinka monetta vuotta putkeen. Hienoa työtä. Hallin nimi myymättä. Mitäpä sitä, kerran yritettiin ja perseelleen meni. Sponsorimyynti liigan pohjakastia. Tämä kaikki on joko polkenut paikallaan tai jopa laskenut nyt jo kolmatta vuotta putkeen. Näistä rakentuu seuran tulobudjetista valtaosa. Kun haukutaan pukuosastoa, syyttävä sormi osoittaa ensimmäisenä siihen että eivät ole pystyneet hankkimaan sellaista resurssia, jolla saataisiin kilpailukykyinen ja mielenkiintoinen joukkue.
Sen jälkeen pitää lähteä siitä että mihin ne rahat käytetään. Taas voi osoittaa syyttävää sormea toimistolle kun vähätkin rahat on käytetty paskaan mm. Myllyniemi, Myllykoski, Grönholm, Bruun, Karevaara, LeBlanck jne jne. lista on loputon. Eli, ei ole osattu koota joukkuetta oikein, ja tehty huonoja sopimuksia. Kolmas syyttävä sormi osoittaa taas toimistolle, valmennus. Köyhän joukkueen ( oma syy, miksi ovat persaukisia) tärkein hankinta on valmentaja. Rindell, Rautio,Arvonen... Ei varmaan tarvi sanoa enempää. Kyllä siis omasta mielestäni aivan aiheesta ja asiasta voidaan pukuosaston toimet kyseenalaistaa ja epäillä kompetenssia toimia enää tehtävissään.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Hyvä kysymys, ja odotat juuri minulta siihen vastausta. Huikeeta.

Tottakai minä odotan sinulta vastausta. Harvempi on tänne tullut suu vaahdoten oksennuksesta mieli pahana asiasta avautumaan. Mutta tulevaisuutta ajatellen voin toimia fiksummin kohdallasi ja olla kutsumatta tuota pelitapahtumaa tuotteeksi.


En löytänyt sitä kohtaa missä sanoin, että en antaisi palautetta. Ja tässä sinun esimerkissä sinäkin olet siellä kotona paikalla antamassa palautetta, etkä boikotoimassa kyseistä perhetapahtumaa.

Välillä ne henkilön viestit antavat osviittaa jostain mikä jää lukijalle tulkittavaksi. Viestisi perusteella tein päätöksen, että sinä et varmaan anna mitään palautetta ruuasta vaan tyydyt kohtaloosi. Oletko sitten antanut Kerholle jonkinlaista palautetta asiasta? Perhetapahtuman vertaaminen on tuot.. ottelutapahtumaan on myös vähintäänkin mielenkiintoinen. Pöydässä tapahtuma sosiaalinen tapahtuma on hetki kun voi henkilökohtaisesti keskustella suoraan ruuasta siitä nauttimisen aikana. Itselläni ei esimerkiksi ole moista mahdollisuutta tehdä mm. pelaajiston, Pantterin taikka TJ:n kanssa samalla kun katselen ottelua. Pystytkö sinä?


Tottakai saa ajatella. Niinkun sanoin, että kaikki saa tehdä niinkun parhaaksi näkee, mutta toin myös vahvasti esille sen mikä on mielestäni kannattajan määritelmä. Kannattaja on siellä hallilla tukemassa omaa joukkuettaan, ei kotona TV:n ääressä ja tykkäämässä naamakirjassa.
Sen verran pahoittelen, että kirjoitin pelkästään kannattajista joilla on mahdollisuus ja aikasemmin ollut myös halu tulla hallille. Jäi kokonaan etäkannattajat huomiotta, pahoitteluni.


Heidän kohdallaan tilanne on tietysti eri, eikä heitä voi kehoittaa tulemaan peleihin pitkien matkojan takaa. Mutta koska eivät käy peleissä kovinkaan usein, niin vähiten heiltä odottaa katsojaboikotti-huutelua. Heidänkin kohdallaan olen kuitenkin sitä mieltä, että jos toivovat muutosta toimenpiteillä, jotka hyvin todennäköisesti ajavat seuran tuhoon, niin voivat ottaa sen yhtäläisyys-merkin pois nimensä ja kannattaja-sanan välistä.


Eli kannattajuuteen löytyy jonkinlaisia sääntöjä, joidenka puitteissa joku on kannattaja ja joku ei vaikka asia olisikin tärkeä? Olisin avautunut etäkannattajista mutta kirjoititkin toiseen kommenttiin asiasta. Eriarvoistat nyt kuitenkin sen verran, että jossei käy hallilla ei saa huudella omia mielipiteitään. Samaa porukkaahan tässä ollaan mutta ilmeisesti se miten käy hallilla määrittelee mielipiteitten arvon.


Tämän kommentin olisit voinut laittaa myös monen muunkin kirjoittajan tekstin lainauksen perään, mutta kiitos kunniasta.

Kuka muu täällä on ollut tosifanina ja huudellut muille suoraan haista vittua? En ole moista huomannut.


Mukava nähdä, että jostain asiasta sentään ollaan samalla aaltopituudella.

Olemme varmasti monesta asiasta samaa mieltä. Tässä ketjussa näyttää tosin hieman heikolta.


Niinkun sanoin, että siinä kohtaa kun HPK Liiga Oy menee konkurssiin ja siinä samalla edustusjoukkue lakkaa olemasta, niin vaikka sen jälkeen perustettaisiinkin <joku HPK> Oy, niin se ei välttämättä enää pelaa oranssissa, kun uuden hallituksen enemmistö tykkää pinkistä ja logona onkin vaikka yksisarvinen, kun se on puheejohtajan vaimon mielestä söpö. Näin niinkun kärjistettynä ja sitten yritetään selittää, että tämä on se sama HPK ja Hämeenlinnan ylpeys. Paskat, se ei ole se HPK vuodesta 1929, vaan HPK vuodesta 2016 ja siinä on selkeä ero. Kuten kehoitin, niin menkää kysymään lahtelaisilta ja joensuulaisilta 30+ kannattajilta kuinka rakas nykyinen seura on verrattuna siihen ensimmäiseen.

Tätä boikottia harrastaa varmasti moni muukin, joka ei vain kirjoita asiasta mihinkään, jättää vain kulutt.. tukematta seuraa enää käymällä hallilla ym. tavoin. Itse ainakin koen, ettei tämän ketjun tarkoituskaan ole määrätä muita tekemään mitään vaan enemmänkin ajatusten vaihtoa kyseisestä asiasta, mikä oli ilmoilla jo ennen tätä ketjua. Jatkuvat yleisömäärien pienenemiset ovat seuran pelillisten ja johdon tulosten mukaisesti laskussa. Se käyrä ei ole ylöspäin ja jos se on alaspäin, niin jotain olisi tehtävä. Jokaisella on ne omat ajatukset, mikä se "jotain" on, osan mielestä seuran pakottaminen muutoksiin on yksi, jonkun toisen mielestä rahan kantaminen sisään on parempi. Yhteisöissä nyt sattuu olemaan vain monenlaista ihmistä ja sitä kautta niitä mielipiteitä on myös samanlainen lukumäärä.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Katsos valkosulka, on olemassa sellaiset yleiset toiminnan mittarit mitä en sinäkään voi selittää mustasta valkoiseksi. Näitä on mm. yleisömäärä ja sen kehitys. Tällä hetkellä se on n. -1000 ihmistä/peli verrattuna Selinin kauteen. Hyvin vedetty. Lisäksi on liigan huonoin kausikorttimyynti ties kuinka monetta vuotta putkeen. Hienoa työtä. Hallin nimi myymättä. Mitäpä sitä, kerran yritettiin ja perseelleen meni. Sponsorimyynti liigan pohjakastia. Tämä kaikki on joko polkenut paikallaan tai jopa laskenut nyt jo kolmatta vuotta putkeen. Näistä rakentuu seuran tulobudjetista valtaosa. Kun haukutaan pukuosastoa, syyttävä sormi osoittaa ensimmäisenä siihen että eivät ole pystyneet hankkimaan sellaista resurssia, jolla saataisiin kilpailukykyinen ja mielenkiintoinen joukkue.
Sen jälkeen pitää lähteä siitä että mihin ne rahat käytetään. Taas voi osoittaa syyttävää sormea toimistolle kun vähätkin rahat on käytetty paskaan mm. Myllyniemi, Myllykoski, Grönholm, Bruun, Karevaara, LeBlanck jne jne. lista on loputon. Eli, ei ole osattu koota joukkuetta oikein, ja tehty huonoja sopimuksia. Kolmas syyttävä sormi osoittaa taas toimistolle, valmennus. Köyhän joukkueen ( oma syy, miksi ovat persaukisia) tärkein hankinta on valmentaja. Rindell, Rautio,Arvonen... Ei varmaan tarvi sanoa enempää. Kyllä siis omasta mielestäni aivan aiheesta ja asiasta voidaan pukuosaston toimet kyseenalaistaa ja epäillä kompetenssia toimia enää tehtävissään.

Jakub maa friiend,

Noilla mittareilla on keskinäistä riippuvuutta ja osa mittaa samaa asiaa. Mittareille voidaan osoittaa sellaisia taustatekijöitä ja pitemmän ajan trendejä jotka eivät ole HPK:n hallinnassa.

Kausikorttilaisten ja satunnaisyleisön määrän kehitys. Syitä mm: TV, lama, urheilullinen pärjääminen sekä yleinen kiinnostus paikkakunnalla. Näistä lähinnä vain urheilulliseen pärjäämiseen voidaan rajoitetusti vaikuttaa, eli pelaaja- ja valmentajahankintojen kautta, mutta talouden vuoksi operointi on rajallista. Millä ammattitaidolla voidaan loihtia paremmat resurssit?

(Niin ja tietysti tapahtuman kehittämisellä entistä viihtyisämmäksi ja kiinnostavammaksi, kaikki potentiaaliset kohderyhmät huomioiden. Sitä teemaa en tässä kehittele enempää, jotainhan on viime vuosina tehtykin.)

Sponsorien hankkiminen ja mainosmyynti? Vaikuttavia tekijöitä ovat mm.: yleinen lama, vähäisempi yleisömäärä vähentää mainosarvoa, paikkakunnalla ei ole isoa yritystä, joka ottaisi jääkiekon silmäteräkseen. Miksi muuten samat henkilöt jotka väittävät että HPK:n peli on paskaa ja kuraa, toisaalla ovat sitä mieltä että myynti on saamatonta kun sponsoreille ei pystytä osoittamaan paskan ja kuran mainosarvoa?

Hallin nimi myymättä. Tämä on ehkä ainoita konkreettisia asioita minkä perään voidaan perustellusti kysyä, miksi. En tiedä. Ei varmaankaan siksi ettei haluttaisi rahaa. Mahdollisesti neuvotteluja on käyty, mahdollisesti ne ovat kesken, mahdollisesti joku peruutti, mahdollisesti hinnasta ei ole päästy yksimielisyyteen. Vaikea tuomita osallisia kun ei tunne asiaa lähemmin. Mutta myykää se nyt ihmeessä johonkin järkevään hintaan, jolla saataisiin vaikka luottopakki! Siinä. Olin kriittinen. Mantereet järkkyvät, vuoret vapisevat. Kohta alkaa tapahtua.

Pelaajahankinnat sitten. On monta kertaa todettu että suuri osa varsinkin ulkomailta haravoidusta ”vahvistuksista” on väistämättä joka joukkueella arpoja, kun ei tiedetä miten sopeutuvat liigavauhtiin. Varmaankin saatavissa olevaa tietoa on käytetty, ja skoutattu mahdollisuuksien mukaan. Eipä tämä muiltakaan sen kummemmin onnistu, ja silloin kun HPK joskus helmen löytää niin rahakkaammat seurat ovat viimeistään seuraavana vuonna kimpussa. Hyvä ei kauan pysy halpana.

Valmentajahankinnoissa on niin kiva olla jälkiviisas. Silloin kun on hyvä vaihe, jatkopahvien ehdottajia riittää. Silloin kun ei suju, besserwisserien juhlat alkavat.

Kaikki kiertyy resurssien niukkuuteen, mikä on sanottu tuhat ja yksi kertaa. Kun ei ole rahaa, ei ole mahdollista kuoria kermoja päältä, vaan pitää joko ottaa riskejä tai sitten suostua suosiolla keskinkertaisuuteen. Jälkimmäisestä ei fanit tykkää, ja riskien realisoitumisen jälkeen fanit tykkäävät vielä vähemmän.

Kyllä se ainoa tai lähes ainoa keino päästä eteen- ja ylöspäin on saada tavalla tai toisella halli riittävän täyteen.
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ei varmaankaan siksi ettei haluttaisi rahaa. Mahdollisesti neuvotteluja on käyty, mahdollisesti ne ovat kesken, mahdollisesti joku peruutti, mahdollisesti hinnasta ei ole päästy yksimielisyyteen. Vaikea tuomita osallisia kun ei tunne asiaa lähemmin.

Tätä on kyllä tietojeni mukaan hinkattu jokuseen otteeseen. Käsittääkseni kynnyskysymys on ollut sopimuksen pituus. Ja itse pidän kyllä siitä, että hallin nimi ei vaihdu joka vuosi. Parempana aikana varmaan löytyy joku pidemmän sopparin tekijä. Olen toki itsekin vinkannut parille isommalle firmalle, mutta todellakin ovat nämä rahat tiukassa jopa kansainvälisillä toimijoilla.

Valmentajahankinnoissa on niin kiva olla jälkiviisas. Silloin kun on hyvä vaihe, jatkopahvien ehdottajia riittää. Silloin kun ei suju, besserwisserien juhlat alkavat.

Tämä on oikein silmiinpistävää hämeenlinnassa. Kaikki puhuu aina Jalosen ajasta. Kuka oli satavarma, että nyt tuli kova tekijä penkin taakse niillä näytöillä? Toisaalta tapaus Alatalo, oli oikein hyvät näytöt pikkukaupungin joukkueen luotsaamisesta, itsekin uskoin ja pelaajat yli joukkuerajojen pitivät hänestä. Oli siis varmasti valmentajan puolesta sitä imua, mitä täällä peräänkuulutetaan. Ei vain natsannut.

Arvosen tiimin jatko. Ei kovin moni täällä arvostellut, kun tuon huippusyksyn jälkeen sorvattiin jatkot. Toki ei hallissa silloinkaan liikaa väkeä käynyt, vaikka sarjakärjessä keikuttiin, koska.... kelit ja tv ja bla bla...

Kuvitellaan, että tuolloin marrasjoulukuussa Pantse olisi tehnyt diilin johonkin (nyt tietenkin hurrattaisiin), niin tuhannen varmasti oltaisiin haukuttu, että taas toimistolla nukuttiin amatöörien joukosta.

Rautioon uskoin minäkin, ehkä sopimuksen muoto ainoa miinus. Mutta toisaalta jos se oli Kairan vaatimus ja muita virityksiä ei ollut tuossa vaiheessa.

Rindell on aikoihin ainoa, joka itselle on ollut ns. näkemättä paskaa, vähän kuin Suhosen diili ifk:n kanssa aikanaan.

Kunnioittavasti on tullut viime vuosina katsottua Maple Leafsin rämpimistä vuodesta toiseen, katsomot täynnä ja siellä yleisössä toki arvostelevia kylttejä. Niin sen pitäisi mennä. Tuo uppoava laiva tifo on sellainen oikeanlainen kannanotto. Seuraavaan vaikka KENKÄ! Mutta paikalla pitää olla, jos on oranssi.

MIELESTÄNI.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
koko teksti

En jaksa enää, mutta onneksi olkoon, omaat hyvin suomalaisen asenteen. Löydät pitkän kirjoituksen syitä ja "syitä" siihen, että miksi HPK:lla menee huonosti ja miksi tämä ei ole ollut kenestäkään ja vähiten johdosta riippuvainen. Haastan kääntämään välillä ajatusmaailman toisinpäin ja miettimään saman verran asioita, mitä mahdollisesti voitaisiin tehdä tosin tai paremmin, että HPK tästä nousisi. Tämän tyyppinen ajattelu vie asioita eteenpäin, sinun harrastamasi vain korkeintaan pitää paikallaan...

Yleinen kiinnostus paikkakunnalla, paikkakunnalla ei ole iso yritystä, joka ottaisi jääkiekon silmäteräkseen, muutkin tekee huteja, operointi rajallista, resurssit niukat......just!
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Jos resurssit on niukat, silloin niistä vähäisistäkin pitää pyrkiä ottamaan kaikki irti ja takomaan paras mahdollinen tulos. Liiketoiminnan perusteita vaan. Ja millään mittarilla johdon toimet eivät tällä hetkellä näytä lainkaan siltä, että näin toimittaisiin.

Miksi pelaajia saa arvostella ja vaatia tekemään kaikkensa joka ilta, mutta johdolta jokapäiväistä täysillä painamista ei saisi vaatia?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi pelaajia saa arvostella ja vaatia tekemään kaikkensa joka ilta, mutta johdolta jokapäiväistä täysillä painamista ei saisi vaatia?
Mä olen ainakin fanittanut aivan täysillä jo pitkät pätkät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös