Suuressa rakkaudessa pitää osata päästää irti – HPK-boikotti

  • 55 075
  • 365

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
...Luultavasti teillä kotonakin toteatte puolisollenne/Äitillenne, että ruoka oli paskaa, ei ollu kaljaa/ES:ää, kalsareita ei oo pesty, et hei nyt tää tuote ei oo kunnossa ja mua ei näy nyt sitten kotona ennen kun tää tuote on taas kunnossa...

...Toisin sanoen, tehkää mitä haluatte, mutta älkää laittako oman nimenne ja kannattaja-tittelin välille yhtäläisyys-merkkiä. Jatkakaa toki Kerhon tykkäämistä (naamakirjassa ja muutenkin) ja tulkaa hallille sitten kun/jos kaikki on taas hyvin...

...Ja haista sinä BW paska!...

...Nämä kaiken maailman Hereworthit ja BlackWolfit eivät ole kannattajia. Eivät ainakaan HPK:n kannattajia. Yrittävät sairastuttaa oikeita faneja täällä keskustelupalstoilla...
Näiden juttujen perusteella en ainakaan itseäni haluaisikaan luokitella "tosikannattajien" porukkaan, sen verran ala-arvoista huutelua ja provoamista mielestäni.

Joidenkin mielestä tukalassa tilanteessa paras tapa saada äänensä kuuluviin on näyttää se lompakon toimilla, toiset taas verbaalisen viestinnän puolella ja sitten on vielä ihmisiä, joiden mielestä tämän tyyliset osoitukset eivät ole osa kannattajan toimintaa. Tämä ketju on kyllä synkkää tavaraa, pari ekaa sivua väittelyä edellämainitusta asiasta, jossa tuskin kukaan hirveän väärässä on (kukin tekee tavallaan), ja sitten ollaankin tässä iänikuisessa "kannattajan määritelmä" -keskustelussa, joka ei ainakaan historian perusteella mihinkään kehittävään suuntaan ole koskaan edennyt.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kylläpäs on surkea ketju. Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka rakkauden kohde onkin sama, niin jokaisella suhde seuraan on henkilökohtainen. Siksi on aika heikkoa arvostella toisen ratkaisua puoleen taikka toiseen. Muutaman kannattajan boikotti ei hetkauta seuran taloutta oikeastaan mihinkään suuntaan, vaan isoin massa hämeenlinnassa on ns. Satunnaiskatsojat ja heidän poissa olo näkyy heti jos sarhataulukossa ollaan alhaalla. Niille jotka jaksaa hallille vaivautua edelleen ja niille jotka vitutuksissaan pysyvät kotona, thumbs up kaikille, ei ole oikeaa ja väärää, pääasia on että tunnetta seuraa kohtaan löytyy.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joidenkin mielestä tukalassa tilanteessa paras tapa saada äänensä kuuluviin on näyttää se lompakon toimilla, toiset taas verbaalisen viestinnän puolella ja sitten on vielä ihmisiä, joiden mielestä tämän tyyliset osoitukset eivät ole osa kannattajan toimintaa.

Jep, ihan hyvä että erilaiaisia tapoja löytyy. Toiset vievät kritiikin suoraan hallille, toiset äänestävät lompakollaan. Ja tässä nyt mitään barrikadeja Rinkulan eteen kukaan ole suunnittelemassa. Jokainen tehköön homman ihan omalla tavallaan. Jos fanikatsomo päättää kävellä vaikka ulos kesken pelin, hyvä. Tifot, hyvä. Jos joku päättää jättää lounaan hallilla väliin ja menee jonnekin muualle välillä syömään, hyvä. Joku panttaa vielä osakkeenostoa, hyvä.

Pääasia, että kukin tahollaan viestittää, että nyt tämän paskan aika on ohi. Ja uusia tuulia tarvitaan. Jokainen meistä, niin boikotissa olevista kuin muistakin täällä, ajattelee lopulta Kerhon parasta. Me halutaan tämä joukkue takaisin siihen tilaan, että kaudet jatkuvat vielä Maaliskuun jälkeenkin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suurin vakikannattajien joukko taitaa olla 55+ ikäisiä, jotka täällä tuskin isolla joukolla kirjoittelevat. Heille se peleissä käynti on sosiaalinen tapahtuma ja perinne. Mutta jos sinne hallille halutaan muutakin porukkaa niin silloin pitää olla tuotteen kunnossa ja sirkushuvit taas sille porukalle, joka etsii elämyksiä ja tuo sinne perheen pienimpiä. Suurin potentiaali on keski-ikäiset perheet / miehet. Mutta se kohderyhmä on myös vaativin ja vaikein saada koska aika ei tällä kohderyhmällä riitä kaikkeen. Jos kiireinen perhe tuhlaa 100€ kolmen tunnin tapahtumaan ja tarjonta on esim. sitä mitä se paskimmillaan on ollut, niin eivät tule vuoteen takaisin. Niin petetty olo ja paskanmaku jää. Niin kauan kuin ihminen jostakin maksaa, on myös hänellä oikeus vaatia että saa rahalleen vastinetta. Jääkiekko ottelun pitäisi oletusarvoisesti tarjota tietynlainen tapahtuma/elämys. Jos lopputulema on kaukana siitä se, että kerho valuu kentälle kuin löysä muna, lampaiksi pukeutuneena ja antaa vetää kuivana kakkoseen Jere Myllyniemen kauhoessa ilmaa puupökkelönä toiseen tolppaan nojaten, niin kyllä, se katsoja kyllä saa boikotoida ja valittaa mitä paskaa sille syötetään ja siitä vielä rahastetaan.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Minun puolestani ”boikotoikaa” ihan rauhassa ja nauttikaa kaljanne kotisohvalla. Mutta jos joku väittää että tekee sen ”rakkaudesta” kannattamaansa seuraan (ajatuksena että boikotointi johtaisi johonkin positiiviseen sitä kautta että joku jossain tajuaa että jotain tarttis tehdä), niin hakoteillä ollaan. Muutaman henkilön boikotti ei merkitse isossa kuvassa mitään, mutta ehkä se että jatkuvasti mollataan ”tuotetta” (© BW), on omiaan siirtämään mielipiteitä paikkakunnalla tähän suuntaan. Tätä on vaikeaa mitata, mutta ainakaan mitään positiivista vaikutusta sillä tuskin on.

Tässä Jakub yrittelee katsojien profilointia. Itse mietiskelen että mitähän yleisöprofiileista kertoo se jos hemmojen tyypillinen arkisanasto koostuu niin yksitoikkoisesti sellaisista ilmauksista kuten ”paska”, ”löysä muna”, ”kuivana kakkoseen” jne., en viitsi jatkaa näiden viisauksien kokoamista. Kuka haluaisi viedä esim. jälkikasvuaan tällaisten sankareiden viereen istumaan, joten ehkä on hyväkin että pysyvät kotona haukkumassa vaimon tai äipän ruokaa paskaksi.

Ja tuo Avaron repliikki BW:lle muuten oli kulttuuria. Suora lainaus Jankon Betonin saamasta asiakaspalautteesta. Meinasi mennä sumpit näppikselle.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Suurin vakikannattajien joukko taitaa olla 55+ ikäisiä, jotka täällä tuskin isolla joukolla kirjoittelevat. Heille se peleissä käynti on sosiaalinen tapahtuma ja perinne. Mutta jos sinne hallille halutaan muutakin porukkaa niin silloin pitää olla tuotteen kunnossa ja sirkushuvit taas sille porukalle, joka etsii elämyksiä ja tuo sinne perheen pienimpiä

Tämän olen itsekkin huomannut. Suuriosa kerhon kannattajista alkaa olemaan vanhempaa kaartia ja nuorta sukupolvea olisi ehdottomasti saatava hallille. Suuri ongelma onkin nykypäivän televisiointi. Liian helposti jäädään makaamaan kotisohvalle sen sijaan että otetaan vaikka lauantsina jälkikasvu messiin ja lähdetään yhessä hallille. Näin ne kannattajat syntyvät. Tottakai hinta muodostuu rajoitteeksi mutta luulisi että edes 1-3 kertaa kaudessa vaikka perhepeleihin pääsis. Tottakai kiekkokin on kuraa just nyt mutta ihan yleensäkkin.
Työskentelen lasten parissa ja olen huomannut että melkein joka toisella lapsella varsinkin näin talvis aikaan on joku HPKn tuote päällään (pipo, tumput, huppari yms.) Se kertoo kuitenkin siitä että edelleen Kerho merkitsee jotain ihmisille kun ylpeenä jälkikasvu puetaan seuran väreihin
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kauheasti tuntuu menevän meikäläisen ja BW:n jutut joillakin tunteisiin, vaikkei koko ketju ole edes kummankaan aikaansaannosta. Kerros nyt vaikka Dawson, onko jotenkin tylsää tai paha olla muuten, kun täytyy täällä jatkuvasti seurata ja korostaa omaa erinomaisuuttasi oikeinkannattamisessa?
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämän olen itsekkin huomannut. Suuriosa kerhon kannattajista alkaa olemaan vanhempaa kaartia ja nuorta sukupolvea olisi ehdottomasti saatava hallille.

Niinpä niin, tämän takia sen kunnon markkinointipuolen hommaamisen perään on juuri huudeltu. Paljon puhuvaahan se on, ettei hommassa hyvää tulosta tehnyttä kaveria joko kyetty tai haluttu pitää tiimissä mukana ja nyt kaveri on sitten Valkeakosken Hakan toimarina.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Minun puolestani ”boikotoikaa” ihan rauhassa ja nauttikaa kaljanne kotisohvalla. Mutta jos joku väittää että tekee sen ”rakkaudesta” kannattamaansa seuraan (ajatuksena että boikotointi johtaisi johonkin positiiviseen sitä kautta että joku jossain tajuaa että jotain tarttis tehdä), niin hakoteillä ollaan. Muutaman henkilön boikotti ei merkitse isossa kuvassa mitään, mutta ehkä se että jatkuvasti mollataan ”tuotetta” (© BW), on omiaan siirtämään mielipiteitä paikkakunnalla tähän suuntaan. Tätä on vaikeaa mitata, mutta ainakaan mitään positiivista vaikutusta sillä tuskin on.
Muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, mutta silti olet kuluttanut aikaasi kertoaksesi, kuinka väärässä ovat ja kuinka Kerho kärsii sen takia.

Muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, mutta yhden tai muutaman Jatkis-kirjoittajan kirjoitukset romuttavat koko kannattajakulttuurin ja seuran.

Onko ihminen huono kansalainen jos kritisoi hallitusta tai osallistuu mielenosoituksiin? Eli harjoittaa kansalaisoikeuksiaan? Onko hän vähemmän suomalainen? Rakastaako hän Suomea vähemmän?

Kaikki tänne kirjoittavat ovat ihan jotain muuta kuin pelkkiä kuluttajia. Ei ne kuluttajat vaivaudu edes kirjautumaan käyttäjiksi. Kyllä täällä mukana olevat ovat niitä tosifaneja. Joille Kerho on jotain suurta. Kukaan muuten jaksaisi väitellä asioista sivu toisensa jälkeen. Turhaa besserwisser -ajattelumallia, jos kuvittelee olevansa parempi kannattaja kuin joku toinen ja olettaa "tietävänsä" mikä on oikea tapa toimia tässä tilanteessa.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Niinpä niin, tämän takia sen kunnon markkinointipuolen hommaamisen perään on juuri huudeltu. Paljon puhuvaahan se on, ettei hommassa hyvää tulosta tehnyttä kaveria joko kyetty tai haluttu pitää tiimissä mukana ja nyt kaveri on sitten Valkeakosken Hakan toimarina.
Nyt tuli sen verran varman oloisesti niin kysyn. Mitä Veteläinen sai aikaan ja mitkä olivat hänen vastuualueensa Kerhossa ollessaan?
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt tuli sen verran varman oloisesti niin kysyn. Mitä Veteläinen sai aikaan ja mitkä olivat hänen vastuualueensa Kerhossa ollessaan?

Jos kaverin titteli on markkinointipäällikkö ja lopputulos on seuran yleisöennätys, niin ei se nyt kai ihan vituiks mennyt. Jos sinä tiedät muuta, niin valaise ihmeessä minua.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jos kaverin titteli on markkinointipäällikkö ja lopputulos on seuran yleisöennätys, niin ei se nyt kai ihan vituiks mennyt. Jos sinä tiedät muuta, niin valaise ihmeessä minua.
Niin ensinäkin ei ollut päällikkö vaan johtaja. Hannu Savolainen taitaa olla edelleenkin markkinointipäällikkö. Ja sanotaanko näin, että Veteläinen sai kävellä hyvin katettuun pöytään kiitos erään toisen Savolaisen. Esim. ottelutapahtuma ei ollut Veteläisen käsialaa kuten moni tuntuu uskovan vaan se suunniteltiin jo ennen hänen palkkaamistaan. Veteläinen oli kyllä mukava kaveri, mutta hänen panoksensa seuralle jäi ainakin minulle hieman pimentoon.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, mutta silti olet kuluttanut aikaasi kertoaksesi, kuinka väärässä ovat ja kuinka Kerho kärsii sen takia.

Muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, mutta yhden tai muutaman Jatkis-kirjoittajan kirjoitukset romuttavat koko kannattajakulttuurin ja seuran.

Onko ihminen huono kansalainen jos kritisoi hallitusta tai osallistuu mielenosoituksiin? Eli harjoittaa kansalaisoikeuksiaan? Onko hän vähemmän suomalainen? Rakastaako hän Suomea vähemmän?

Kaikki tänne kirjoittavat ovat ihan jotain muuta kuin pelkkiä kuluttajia. Ei ne kuluttajat vaivaudu edes kirjautumaan käyttäjiksi. Kyllä täällä mukana olevat ovat niitä tosifaneja. Joille Kerho on jotain suurta. Kukaan muuten jaksaisi väitellä asioista sivu toisensa jälkeen. Turhaa besserwisser -ajattelumallia, jos kuvittelee olevansa parempi kannattaja kuin joku toinen ja olettaa "tietävänsä" mikä on oikea tapa toimia tässä tilanteessa.


Jos muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, millä motivaatiolla sitä sitten markkinoidaan? Eikö olisi yksinkertaisempaa ja helpompaa vain jäädä pois? Vai haetaanko suuremman joukon vahvistusta omille tuntemuksille?

Kysyit miksi kulutan aikaani täällä. Varmaan suunnilleen samoista syistä kuin kuka tahansa. Olen monta vuotta kausikorttilaisena käynyt aika aktiivisesti peleissä, nykyään TV-tarjonnan takia harvemmin. Silti on kiva käydä välillä hallilla haistelemassa tunnelmia. Joten HPK ja ylipäänsä hämeenlinnalaisten touhut kiinnostavat. Lisäksi eri mielipiteisiin tutustuminen ja keskustelu on yleensäkin positiivinen ja hyödyllinen asia.

Turha kai tehdä myöskään jakoa ”kuluttajien”, tänne kirjoittavien tai ”tosifanien” välillä, eivätköhän eri ryhmät ole fooruminkin otoksessa sikin sokin, puhumattakaan lukijoista, joita on moninkertaisesti. Totta kai on tiettyjä porukoita jotka viihtyvät sekä hallilla että sen jälkeen Jatkoajassa. En osaa profiloida foorumilaisia muuten kuin kirjoitustensa perusteella. Kiekkoilun asiantuntemusta täältä löytyy runsaastikin. Kanssakäymisessä ja kirjoittelutyylissä meitä on sitten moneen ottelubussiin.

Tuo katsojaboikotin markkinointi oli sen verran drastinen ja ikävä veto, että vastakkaisille mielipiteille oli vahva tilaus. Silloin pitää puuhamiesten kestää kärkevää kritiikkiäkin.

Tähän liittyy se pitempi trendi, johon kuuluu eräiden aktiivikirjoittajien jatkuva Kerhon toiminnan mollaaminen. Se on vapaassa maassa aivan sallittua, mutta ei pidä ihmetellä ja loukkaantua siitä että on olemassa muunkinlaisia mielipiteitä.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Niin ensinäkin ei ollut päällikkö vaan johtaja. Hannu Savolainen taitaa olla edelleenkin markkinointipäällikkö. Ja sanotaanko näin, että Veteläinen sai kävellä hyvin katettuun pöytään kiitos erään toisen Savolaisen. Esim. ottelutapahtuma ei ollut Veteläisen käsialaa kuten moni tuntuu uskovan vaan se suunniteltiin jo ennen hänen palkkaamistaan. Veteläinen oli kyllä mukava kaveri, mutta hänen panoksensa seuralle jäi ainakin minulle hieman pimentoon.
Oranssi Alue, frisbeekisa, Petro, jäähallin oheismyynti, sen hinnoittelu, perhepelit, yrityksille myytävät lippupaketit. Ja paljon ideoita, jotka jäi tekemättä, kiitos naureskelevan, laiskan ja vanhanaikaisen toimintaympäristön. Paljon silti saatiin tuolla kaudella aulaan teki sen sitten kuka tahansa. Enemmän, kuin sen vuoden jälkeen yhteensä.

Syystä tai toisesta, Kerho teki Veteläisen kaudella yleisöennätyksen, positiivisen taloudellisen tuloksen, urheilullisesti hyvä kausi ja monia uusia juttuja tuotiin mukaan markkinointiin ja viestintään.

Syystä tai toisesta, hyvä taloudellinen tulos ei ole toistunut, ottelutapahtuma ei ole juuri muuttunut, innovatiivisuus loistaa poissaolollaan, yleisöä käy erittäin vähän. Ja siis Veteläisen aikakauden todelliset tekijät, Savolaiset, ovat edelleen mukana... Joku tässä kuviossa ei täsmää.

Minkälainen kuva sulle on @Santsu jäänyt Hannu Savolaisen rooliin markkinointipäällikkönä? Itselleni juuri se rooli on jäänyt vähän pimentoon.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jos muutaman kannattajan boikotti ei merkitse mitään, millä motivaatiolla sitä sitten markkinoidaan? Eikö olisi yksinkertaisempaa ja helpompaa vain jäädä pois? Vai haetaanko suuremman joukon vahvistusta omille tuntemuksille?
Oletin vastauksen olevan tämä eli ei oikeastaan vastaus mihinkään.

Itse esitit, että muutaman henkilön boikotti ei merkitse mitään. Vaikka olit useassa viestissä kertonut, kuinka Kerho kärsii juurikin boikotoinnista tai kuinka se on hyvin negatiivista toimintaa. Mutta sitten ei olekaan merkitystä. Ja jos ei ole merkitystä, miksi sitten vaivaudut kritisoimaan toisten näkemyksiä? Eikö sen silloin pitäisi olla ihan sama?

Itse esitit, että muutaman henkilön boikotti ei merkitse mitään. Sitten kuitenkin väität BlackWolfin tai muutaman muun kirjoittajan viestien romuttavan kannatuskulttuurin Hämeenlinnassa. Jatkuva kritisoiminen tarttuu... No kuinka paljon on tarttunut? Edes täällä. Siis perusteeton kritisointi? (huom. BWn kritiikki ei ole vailla perusteita) BWllä on näköjään lähes maaginen kyky vaikuttaa asioihin HMLn alueella.

Ilmeisesti tutustut erilaisiin mielipiteisiin... Ja haukut niiden esittäjiä.
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Oranssi Alue, frisbeekisa, Petro, jäähallin oheismyynti, sen hinnoittelu, perhepelit, yrityksille myytävät lippupaketit. Ja paljon ideoita, jotka jäi tekemättä, kiitos naureskelevan, laiskan ja vanhanaikaisen toimintaympäristön. Paljon silti saatiin tuolla kaudella aulaan teki sen sitten kuka tahansa. Enemmän, kuin sen vuoden jälkeen yhteensä.

Syystä tai toisesta, Kerho teki Veteläisen kaudella yleisöennätyksen, positiivisen taloudellisen tuloksen, urheilullisesti hyvä kausi ja monia uusia juttuja tuotiin mukaan markkinointiin ja viestintään.

Syystä tai toisesta, hyvä taloudellinen tulos ei ole toistunut, ottelutapahtuma ei ole juuri muuttunut, innovatiivisuus loistaa poissaolollaan, yleisöä käy erittäin vähän. Ja siis Veteläisen aikakauden todelliset tekijät, Savolaiset, ovat edelleen mukana... Joku tässä kuviossa ei täsmää.

Minkälainen kuva sulle on @Santsu jäänyt Hannu Savolaisen rooliin markkinointipäällikkönä? Itselleni juuri on jäänyt vähän pimentoon.
Olen itsekkin monesti sanonut, että Hannu Savolaisen panos on itselleni pimennossa ja aika on ajanut kaverista ohi.

Petro ja Oranssi Alue teema on Savolaisen Katin scouttauksia/toteutuksia kuten myös tuolloiset pelaajaesittely/historiikkivideot. Ja tosiaan tuon kauden jälkeen Savolaisen Kati jäi mammalomalle joten toinen Savolainen ei ole ollut mukana parina viime kautena. Veteläinen hommattiin valmiiseen pöytään kasvoiksi ja hänen piti jatkaa tuota jo aloitettua työtä Laamasen kanssa.

Edit.
Ja varmasti Veteläinen toi uusia ideoita jollain tasolla, mutta itselleni tuo ei koskaan auennut.
 
Viimeksi muokattu:

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kauheasti tuntuu menevän meikäläisen ja BW:n jutut joillakin tunteisiin, vaikkei koko ketju ole edes kummankaan aikaansaannosta. Kerros nyt vaikka Dawson, onko jotenkin tylsää tai paha olla muuten, kun täytyy täällä jatkuvasti seurata ja korostaa omaa erinomaisuuttasi oikeinkannattamisessa?

Kyllä tulee suoraan sanottuna huono olo, kun lukee teikäläisten jatkuvaa rutinaa joka asiasta täällä. Ja sitä korostaa vielä se, että suosikkijoukkueen kohdalla teillä lukee Kerho tai HPK, mikä se ei todellakaan ole. Kuvottava ajatuskin joutua istumaan tuollaisten vieressä hallilla, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin tehän ette edes hallilla käy, joten siinä mielessä varmaan turha pelko.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Tarkemmin ajatellen. Ryhdyn boikottiin. Kerhon rahahanat kiinni niin että pysyy.

Mutta minulla on lisäksi Idea. Konkurssin jälkeen tuhkasta nousee…mitähän sieltä nousee…näkyy jo osittain… …. TARMO!!!

Tarmo ostaa pelaajavarusteet pesästä nimelliseen hintaan. Tarmo perustaa Tarmon Tuki -kannatusyhdityksen, joka omistaa bulvaanin kautta uuden perustettavan Firman (nimi ja toimiala on vielä kehitteillä).

Jääkiekkoinnostus paikkakunnalla herää. Boikotoijatkin alkavat kannattaa. Aluksi voidaan olla vaikka LeKin farmina mutta ehdoton strateginen tavoite kahdessa vuodessa on Mestispaikka. Siitä eteenpäin ei kulu kuin minimaalinen aika, kun Tarmolla on Liigapaikka.

Ja kuten jokainen voi hallin kattoon tähystämällä todeta, Tarmolla on jo kaksi mestaruutta alla, kun Kerholla on vasta yksi.

Seuraa Kultaiset Vuodet. Mestaruus peräkkäisinä vuosina. Historia toistaa itseään.

Aika kuluu. Yleisön into vähenee. Joka vuosi ei tule mitaleita, eikä edes säälipaikkaa. Firmallakaan ei mene hyvin. Alkaa uusi perusteltu Boikotti.

Konkurssipestän tuhkasta nousee … kohta jo näkyy.. vielä vähän.. ja…. TIIKERIT!!!
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Niinpä niin, tämän takia sen kunnon markkinointipuolen hommaamisen perään on juuri huudeltu. Paljon puhuvaahan se on, ettei hommassa hyvää tulosta tehnyttä kaveria joko kyetty tai haluttu pitää tiimissä mukana ja nyt kaveri on sitten Valkeakosken Hakan toimarina.

Eipä muuten ole enää Hakan toimari. Aika lyhyt pesti sekin. Mistäköhän johtuu?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Oranssi Alue, frisbeekisa, Petro, jäähallin oheismyynti, sen hinnoittelu, perhepelit, yrityksille myytävät lippupaketit. Ja paljon ideoita, jotka jäi tekemättä, kiitos naureskelevan, laiskan ja vanhanaikaisen toimintaympäristön.

Lisätietoja näistä?

Minäkin laitan toimistolle joskus jopa päivittäin ideoita. Suurin osa menee roskakoriin, mutta onko syy toimiston vai idean, joka ei ole kehityskelpoinen / toteutettavissa?

Ei tässä nyt liikaa auta lähteä Veteläistä haukkuman, mutta moni tuntuu pitävän kaveria jonain markkinoinnin ylijumalana.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Minäkin laitan toimistolle joskus jopa päivittäin ideoita. Suurin osa menee roskakoriin, mutta onko syy toimiston vai idean, joka ei ole kehityskelpoinen / toteutettavissa?
Pakko olla jälkimmäinen, sen verran dynaaminen, innovatiivinen ja heittäytyvä on Kerhon seurajohto.

Eilen kiirehti Hämeen Sanomat kertomaan, että nyt nähdyn pelillisen alennustilan syynä ei ole valmennusjohto vaan hemmetin huono tuuri. Ei ole oikein pomppinut.

Nyt kun puhe tulee täällä seurajohdon kyvyttömyydestä tehdä nykyaikaista myyntiä ja markkinointia, niin heti on samat Kerhon omat palstapoliisit hiljentämässä. Kuinka helvetillinen Kerhon alennustila pitää olla, jotta tietyt nimimerkit herää todellisuuteen? Itsepetoksen taso on pelottavaa. Ihmeellistä mielensäpahoittamista aina, kun kritiikki osuu tuulettimeen.

Nyt ymmärrän paremmin, kun Korpela linjasi muutama vuosi sitten, että HPK:n yhtiöittäminen pitää tehdä niin, että seura pysyy kerholaisessa vaikutuspiirissä. Tämä on todellakin tapahtunut. HPK:lle ja sen pitkäikäiselle fanikunnalle tuntuu olevan kaikki ulkopuolelta tuleva pelottavaa ja vastenmielistä. Miksi ei voi vain tehdä kaikkea samalla tavalla kuin täällä ennenkin on tehty?

Annetaan mennä näin. Kova ydin tuntuu tykkäävän, eikä sillä muulla porukalla niin väliä, väärin ymmärtävät kuitenkin. Kunhan muistavat nyt pysyä pois hallilta, pilaavat pian tunnelman.
 

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
Kausi 2012-2013 oli monella tapaa positiivinen. Kerho sijoittui runkosarjassa kuudenneksi. Yleisökeskiarvo oli ennätyksellinen 3930.

Mitä kaikkea on tuon luvun takana?

- HPK:ssa pelasi NHL-vahvistus Eric Fehr
- Antti Miettinen teki myös visiitin (paluuottelussa yleisöä yli 4000)
- Jyrki Louhen numero 9 nousi Rinkelinmäen kattoon (yleisöä yli 4000)
- HPK:n pelityyli oli taisteleva, joukkuetta valmensi Ari-Pekka Selin
- joukkue osasi kerätä pisteitä: 60 ottelusta Kerho hävisi varsinaisella peliajalla vain 16
- ottelutapahtuma uudistui

Eli ennätysyleisö oli monen asian summa.

Pikkulintujen mukaan Veteläinen oli ideoimassa led-tauluja sekä myi hyvin aitioita. Muut uudistukset tapahtuivat organisaation muiden jäsenten toimesta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Pakko olla jälkimmäinen, sen verran dynaaminen, innovatiivinen ja heittäytyvä on Kerhon seurajohto.

Eilen kiirehti Hämeen Sanomat kertomaan, että nyt nähdyn pelillisen alennustilan syynä ei ole valmennusjohto vaan hemmetin huono tuuri. Ei ole oikein pomppinut.

Nyt kun puhe tulee täällä seurajohdon kyvyttömyydestä tehdä nykyaikaista myyntiä ja markkinointia, niin heti on samat Kerhon omat palstapoliisit hiljentämässä. Kuinka helvetillinen Kerhon alennustila pitää olla, jotta tietyt nimimerkit herää todellisuuteen? Itsepetoksen taso on pelottavaa. Ihmeellistä mielensäpahoittamista aina, kun kritiikki osuu tuulettimeen.

Nyt ymmärrän paremmin, kun Korpela linjasi muutama vuosi sitten, että HPK:n yhtiöittäminen pitää tehdä niin, että seura pysyy kerholaisessa vaikutuspiirissä. Tämä on todellakin tapahtunut. HPK:lle ja sen pitkäikäiselle fanikunnalle tuntuu olevan kaikki ulkopuolelta tuleva pelottavaa ja vastenmielistä. Miksi ei voi vain tehdä kaikkea samalla tavalla kuin täällä ennenkin on tehty?

Annetaan mennä näin. Kova ydin tuntuu tykkäävän, eikä sillä muulla porukalla niin väliä, väärin ymmärtävät kuitenkin. Kunhan muistavat nyt pysyä pois hallilta, pilaavat pian tunnelman.
"Kerhon omat palstapoliisit" :DDD En ole käsittääkseni missään vaiheessa kieltänyt sitä, etteikö Kerhon markkinointi olisi huonolla tolalla, mutta itseäni vain huvittaa, että Veteläistä pidetään tiettyjen nimimerkkien johdosta jonain markkinoinni superstarana vaikka todellisuudessa muut henkilöt tekivät työn ja Veteläinen sai kunnian siitä.

Ja kyllä minäkin olen sitä mieltä, että tiettyjä muutoksia pitää tehdä, mutta ymmärrän kyllä, että kaikkea ei vain ole mahdollista tehdä kerralla. Jos sitä rahaa ei ole kuin tehdä yksi parannus kymmenestä per kausi niin sitten sitä ei ole. Ja ei se Kerhon johto ole ikuinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös