Mitä ne käytännön toimet olisi millä yleisö voisi tulla hallille myös silloin kun menee huonommin?
Tapahtuman paremman saavutettavuuden, tapahtuman paremman sijainnin, tapahtuman korkeamman palvelutason ja paremman mukavuuden lisäksi?
Niin, hyvä kysymys. Lopultahan organisaatio itse on se, joka joutuu muun muassa
- kartoittamaan omat vahvuutensa ja mahdollisuutensa tarkasti
- segmentoimaan olemassa olevan ja potentiaalisen asiakaskuntansa (tässä tapauksessa kannattajakuntansa) sekä kartoittamaan eri ryhmien tarpeet ja toiveet tapahtumalle
Näiden pohjalta vasta pystyy rakentamaan oikeanlaisia markkinoinnillisia toimenpiteitä kannattajakunnan laajentamiseksi nykyisestä.
Yllämainitut asiat (saavutettavuus, sijainti, palvelutaso, mukavuus) ovat se ydin - se 2030-luvun tapahtumateollisuuden must have - minkä ympärille nykyistä liiketoimintaa voi merkittävästi kehittää ja uutta liiketoimintaa rakentaa. Ennen uutta hallia toki pitää matalammalla roikkuvat hedelmät olla poimittuja - tässäkin on tekemistä, koska aikasintaankin meillä on uusi halli joskus n. 10 vuoden päästä.
Itse asiassa hiukan huvittavaa on muuten se, että sekä taannoin Hartwall Areenan että nyt Nokia Areenan yhteydessä on ilmennyt puutteita, jotka olisi voitu helposti välttää jo tuntemalla nykyisen asiakas- / kannattajakunnan toiveet ja tarpeet. Eivät ne toki mitään vakavia tai peruuttamattomia ole, mutta kuitenkin oudon kömpelöitä virheitä muuten ammattimaisen oloisessa toiminnassa.
Viimeksi muokattu: