Suuressa rakkaudessa pitää osata päästää irti – HPK-boikotti

  • 55 111
  • 365

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
Tulipa tuosta mieleen, että olen tässä toista kautta ottanut jälkikasvua mukaan peleihin ja on hankittu pelipaidat, pipot ja muut asiaankuuluvat, joita hän ylpeänä kantaa julkisestikin, vaikka asutaan toisella liigapaikkakunnalla.

Vähän sydäntäriipaisevaa tosin oli, kun hän pari viikkoa sitten totesi, että "iskä, mä en oo muuten vielä koskaan nähnyt HPK:n voittavan"
Iskä vie enemmän vaan peleihin, kyllä se voittokin tulee. Silloin näet kuinka sydäntäriipaisevaa on se ilo.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Iskä vie enemmän vaan peleihin, kyllä se voittokin tulee. Silloin näet kuinka sydäntäriipaisevaa on se ilo.

Juu, ja hänelle riittää kyllä joka tapauksessa mukavaksi kokemukseksi se hallin ilmapiiri, kioskituotteet ja kaikki mitä siellä tapahtuu ottelun aikana.

Kyllä me vielä tälläkin kaudella reissataan paikan päälle
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ennen kuin tuonne saadaan edes yksi Liiga-tason sentteri, minä en tähän kalifin ja viiden muun johtajan paskakasaan kanna enää euroakaan.

Haista kaavittu.

Kuulemiin.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Ennen kuin tuonne saadaan edes yksi Liiga-tason sentteri, minä en tähän kalifin ja viiden muun johtajan paskakasaan kanna enää euroakaan.

Haista kaavittu.

Kuulemiin.
Meinaatko samalla vaieta täällä? On meinaan aika helvetin raskasta ja hedelmätöntä luettavaa tuo päättymätön ujellus.

Ihan vaan sillä kyselen, kun joku muukin on joskus boikotilla ja kaiken kiekon seuraamisen lopettamisella täällä ennenkin uhonnut, mutta täällä kirjoitteluun sillä ei ole aina tuntunut oleva mitään vaikutusta.

Silkan vittuilun lisäksi mulla on ihan sielunhoidollinenkin näkökulma, eli jos jokin asia ahdistaa liikaa, niin kannattaa ihan oikeasti miettiä kannattaisiko tehdä mieluummin sellaisia asioita, joista saa jotain positiivista irti.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Tämä oli tässä. Eilen vielä vaivauduin hallille (!) koska kuitenkin sitä seuraa pitäisi tukea. Mutta sellaisen perseennäytön sain eilen ja tänään roposiani vastaan, että nyt riittää.

Kiitos ja anteeksi.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tämä oli tässä. Eilen vielä vaivauduin hallille (!) koska kuitenkin sitä seuraa pitäisi tukea. Mutta sellaisen perseennäytön sain eilen ja tänään roposiani vastaan, että nyt riittää.

Kiitos ja anteeksi.
En tuomitse.

Aika räjähdysmäisesti olen itsekin tässä viimeisen viikon aikana kypsynyt tähän menoon.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
No juu, onhan tämän ketjun nostaminen vähän kuin löisi kuollutta hevoista tai kiittäisi paikallista kiekkotoimittelijaa itsestään piittaamattoman näkemyksellistä ja monipuolisesta kirjoittelusta, jossa saunakavereilla ja mussukoilla ei ole merkitystä, vaan vain peli näyttää aina totuuden.

Mutta tosissaan: parhaat palat täältä pitäisi naulata johonkin Hattulan kirkon seinään näyttönä ihmismielen myrkyllisestä taipumuksesta suosia aina huonointa lopputulemaa asioissa, ja ajatella muutoksen olevan lähtökohtaisesti huononnus aiempaan.

EDIT: ja tätä ei ehkä kuitenkaan ollut tarkoitettu viittauksena ketjun avauksen aikaisiin eli liki kymmenen vuoden takaisiin asioihin.
 
Viimeksi muokattu:

Hotsikahella

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja HPK, myös HPK
No juu, onhan tämän ketjun nostaminen vähän kuin löisi kuollutta hevoista tai kiittäisi paikallista kiekkotoimittelijaa itsestään piittaamattoman näkemyksellistä ja monipuolisesta kirjoittelusta, jossa saunakavereilla ja mussukoilla ei ole merkitystä, vaan vain peli näyttää aina totuuden.

Mutta tosissaan: parhaat palat täältä pitäisi naulata johonkin Hattulan kirkon seinään näyttönä ihmismielen myrkyllisestä taipumuksesta suosia aina huonointa lopputulemaa asioissa, ja ajatella muutoksen olevan lähtökohtaisesti huononnus aiempaan.
Tykkäämisen lisäksi kommentoin tykkääväni tästä.

Suuressa rakkaudessa pitää osata päästää irti tuosta yltiöpessimismistä ja vihtahousujen maalailemisesta seinille.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Mikä on syynä, että seuraan kohdistuva boikotointi huonon yritysjohtamisen myötä pitäisi lopettaa, kun joukkue jäällä on voittanut kolme ottelua, viimeisenä juuri ja juuri sarjakärjen. Faktat kuitenkin ovat:

- Yleisötavoitteesta ollaan edelleen perässä, mitkä ovat olleet toimenpiteet tilanteen parantamiseksi?
- Sinänsä hienosti tällä hetkellä pelaava joukkue ansaitsisi vahvistuksen poff-taistoon, sellaista ei saada ja tämä on kerrottu jääkiekkojohtajan suulla hyvinkin suoraan. Liittyy edelliseen kohtaan ja kuiviin markkinoihin.
- Seurajohto juttelee mukavia uusista tulolähteistä, mutta epämääräiseltä vaikuttaa tuokin. Ehkä tähänkin joskus saadaan vastauksia.
- Hallilla ollaan tukkanuottasilla johdon ja työntekijöiden välillä, ainakin osittain. Junioripuolen valmentajia kengitään tai jätetään jatkamatta sopimuksia, vaikka homma kaukalossa toimii. Vielä jos nähdään Haapean kavereita Vierumäeltä noille paikoille hankittavan, niin on naurussa piteleminen taas.
- Halli itsessään leviää käsiin.

Positiivista on joukkueen parantuneet otteet ja Skinnari. Kiiskistä ollaan ryöstämässä, kuten inhottavat Häsan juoruilijat kertoivat, mutta siihenpä ne sitten jäävätkin, ne positiiviset.

Lisätään listaan vielä se, että HPK Liiga Oy on Liigan osakas ja osaltaan mahdollistamassa tätä kilpaurheilulle pyllistävää, ummehtunutta vanhojen jäärien johtamaa hyvävelikartellia jonka kiinnostavuus pudotuspelien ulkopuolella lähentelee nollaa. Liigaa voi boikotoida vain jättämättä MTV:n tilaamatta ja olemalla ostamatta tuotetta, tässä tapauksessa Kerhon pelejä.

Eipä tässä kovin kummoisia henkilökohtaisia syitä tarvita (miksi minulla olisi jotakin henkilökohtaista jääkiekkoseuraa vastaan), korjauslistaa on tuossa yllä ja mikäli näistä edes osa saadaan paikattua, voi boikotin joskus tulevaisuudessa lopettaa.

Boikotti. Se jatkuu.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Mikä on syynä, että seuraan kohdistuva boikotointi huonon yritysjohtamisen myötä pitäisi lopettaa, kun joukkue jäällä on voittanut kolme ottelua, viimeisenä juuri ja juuri sarjakärjen. Faktat kuitenkin ovat:

- Yleisötavoitteesta ollaan edelleen perässä, mitkä ovat olleet toimenpiteet tilanteen parantamiseksi?
- Sinänsä hienosti tällä hetkellä pelaava joukkue ansaitsisi vahvistuksen poff-taistoon, sellaista ei saada ja tämä on kerrottu jääkiekkojohtajan suulla hyvinkin suoraan. Liittyy edelliseen kohtaan ja kuiviin markkinoihin.
- Seurajohto juttelee mukavia uusista tulolähteistä, mutta epämääräiseltä vaikuttaa tuokin. Ehkä tähänkin joskus saadaan vastauksia.
- Hallilla ollaan tukkanuottasilla johdon ja työntekijöiden välillä, ainakin osittain. Junioripuolen valmentajia kengitään tai jätetään jatkamatta sopimuksia, vaikka homma kaukalossa toimii. Vielä jos nähdään Haapean kavereita Vierumäeltä noille paikoille hankittavan, niin on naurussa piteleminen taas.
- Halli itsessään leviää käsiin.

Positiivista on joukkueen parantuneet otteet ja Skinnari. Kiiskistä ollaan ryöstämässä, kuten inhottavat Häsan juoruilijat kertoivat, mutta siihenpä ne sitten ovatkin, ne positiiviset.

Lisätään listaan vielä se, että HPK Liiga Oy on Liigan osakas ja osaltaan mahdollistamassa tätä kilpaurheilulle pyllistävää, ummehtunutta vanhojen jäärien johtamaa hyväveliliigaa jonka kiinnostavuus pudotuspelien ulkopuolella lähentelee nollaa. Liigaa voi boikotoida vain jättämättä MTV:n tilaamatta ja olemalla ostamatta tuotetta, tässä tapauksessa Kerhon pelejä.

Eipä tässä kovin kummoisia henkilökohtaisia syitä tarvita (miksi minulla olisi jotakin henkilökohtaista jääkiekkoseuraa vastaan), korjauslistaa on tuossa yllä ja mikäli näistä edes osa saadaan paikattua, voi boikotin joskus tulevaisuudessa lopettaa.

Boikotti. Se jatkuu.
Jokainen toki tyylillään. Mä tykkään tästä, että vaaditaan muutosta ja sitten kun muutoksia aletaan tehdä, on ne lähtökohtaisesti perseestä.

Joskus aikoinaan tää ketju on (muistaakseni) perustettu nimenomaan vaatimaan muutosta. Muutoksessa on toki aina mahdollisuus mennä ojasta allikkoon, mutta kyllä mä koitan muutokselle antaa vähän aikaa ennen analyyseja sen onnistumisesta.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Unohdit Hotsin! Ja sehän on suorastaan konkreettinen toimenpide yleisömäärän kasvattamisen suuntaan. Taidat nähdä mörköjä joka nurkassa. Oot niin nuiva, että taidan boikotoida sua.

Totta, Hotsi on osoittautunut alun hämmennyksen jälkeen loistavaksi jutuksi, pitkässä juoksussa varmaan näistä positiivisista jutuista tärkein. Lapset ovat ihan pähkinöinä Hotsista ja sitä kautta saadaan uusia Kerhofaneja kasvatettua.

Hotsista huolimatta yleisömäärä laahaa, mutta vielähän tässä on kotipelejä... Ja joo, onhan siellä ollut hyvää yritystä teemapelien ja jäädiskojen muodossa. Mutta riittääkö se sitten kuitenkaan?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hotsista huolimatta yleisömäärä laahaa, mutta vielähän tässä on kotipelejä... Ja joo, onhan siellä ollut hyvää yritystä teemapelien ja jäädiskojen muodossa. Mutta riittääkö se sitten kuitenkaan?
Laahaa joo, mutta onhan tilannekin aika haasteellinen. Seurajohdot tekevät mitä osaavat. Osaamisen suhteen nallekarkit eivät aina mene tasan, kuten vaikka SaiPan kohdalla huomattiin. Silti mun mielestä boikotointi näinkin tärkeässä asiassa kuin suosikkijoukkueen kohdalla on aina hiukan overkill. Boikottiin voi laittaa vaikka mistä syystä. Mulle syyksi olisi aikanaan riittänyt Rautakorven palkkaaminen. Mutta olin jo silloin sudeetti ja olen yhä, joten ehkä kuitenkin jäävään itseni näissä boikottiasioissa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eipä tässä kovin kummoisia henkilökohtaisia syitä tarvita (miksi minulla olisi jotakin henkilökohtaista jääkiekkoseuraa vastaan), korjauslistaa on tuossa yllä ja mikäli näistä edes osa saadaan paikattua, voi boikotin joskus tulevaisuudessa lopettaa.

Boikotti. Se jatkuu.
Kaikkihan oli huonolla tolalla vuosi sitten. No, Maso oli saatu kiinnitettyä ja Mika kengittyä, mutta muuten. Paljon on liikkuja tehty, mutta mun mielestäni on kyllä aikamoisen hauska juttu tämä, että kuinka noi kaikki asiat olisi saatu sormia napsauttamalla korjattua, esim sun listalta? Jos olisi mahdollista vuodessa tehdä moisia liikkuja, v.2026 oltaisiin kyllä jo Euroopan seurojen kärjessä samalla tahdilla.

Toinen, mikä on aina niin hauska juttu, tämä tulonlähteet ja niistä infoaminen. Jos olisi niin helppoa ja se vielä tiedotettaisiin saman tien, eivätkö kaikki jääkiekkoseurat, muut urheiluseurat, moni yrittäjä ja yrittäjäksi aikovakin toteuttaisi näiden tulonlähdeideoiden toimenpiteet ja parantaisi kassaansa nyt ja tulevaisuudessa huikeasti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös