No, ne piirit joissa itse olen pyörinyt on antanut minulle sitten väärän kuvan. Noissa piireissä kun voi sanoa ettei todellakaan ole rahasta pulaa ja metsästykseen on varaa laittaa isoja summia vuodessa. Kyllä, kuulun myös itse tuohon lukuun, toivottavasti itselläkin on tulevaisuudessa mahdollisuus metsästää, nyt enempi ollut vain kiinnostuneena sivusta seuraajana jne.
Paljon metsästysseurat tekevät hyvää se on selvä ja mukana on paljon mahtavia ihmisiä enkä missään nimessä halua siis haukkua itse metsästystä, jota itsekin haluaisin tulevaisuudessa harrastaa, mutta ikävä kyllä joukossa on paljon myös täysin mätiä tapauksia. Metsästys vetää näitä vahvasti puoleensa. Voin vain sanoa, että olen kuullut monta salakaato juttua joihin vahvasti uskon ettei kyseessä ole ollut vain pelkkää heittoa/paskapuhetta ja muutenkin hyvin hämäriä touhuja, mutta milläpä noita lähdet viemään eteenpäin kun pitäisi jäädä ns. rysän päältä kiinni. Ei noita ole helppo todistaa ja sen jälkeen ei tarvitse itse enää tapahtumiin mennäkään. Ikävä kyllä salametsästys ei ole kovinkaan vaikeaa, ei vaadi kuin johonkin pyydykseen "vahingossa" haukan mennä, joiden sakkoluokka taitaa olla jossain 2000€ - 4000€ välissä. Ei tuota kukaan huomaa. Sama juttu koskee ihan nisäkkäitä, suurpetoja kohtaan viha pesii hyvin vahvana metsästysseuroissa. Itse koen kuuluvani esim. susi keskustelussa välimaastoon, mutta ei paljon tarvitse noissa piireissä susista puhua mitään.
Metsästysseurat eivät saa salametsästystä kuriin, kukaan ei saa. Kuinka paljon sitä oikeasti tapahtuu vain luoja tietää. Ei tuota voida valvoa kunnolla, se on kylmä fakta. Ei riitä resurssit ei sitten millään. Omasta mielestäni sakot laahaavat tuossa perässä, niiden pitäisi olla huomattavan paljon tuntuvampia, jotta ne pelottaisi eikä kukaan lähtisi edes kokeilemaan. Tuommoinen tonni tai pari ja ase pois on ihan mitätöntä kun hyvin suurella todennäköisyydellä kiinni ei jää. Ikuinen metsästyskielto ja asekielto noista pitäisi heti langeta sakkojen kera...