Suosikkijoukkueen taustat

  • 29 936
  • 254

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itseasissa vaikka ehdoton ykkössuosikkini on ollut jo useampia vuosia Detroit, niin pidän useasta muustakin joukkueesta ja olen aina pitänyt (eikä Wingsit ole ollut suosikkini aikojen alusta alkaen).

Los Angeles ja Edmonton ovat aikaisempia suosikkijoukkueitani ja molemmista pidän kovasti edelleenkin. Joukkueissa on kiekkoillut pelaajia, jotka ovat olleet ja ovat edelleen todellisia suosikkejani.

Pienistä myös sisukkaista Kanadalaisseuroista kuten Calgary, Edmonton ja Vancouver. Toivon niille hyvää paljoltti myös paikallisten ihmisten takia; he rakastavat jääkiekkoa ja elävät sille. Näistä kaupungeista ja niiden ympäristöstä NHL-pelaajat pääsääntöisesti tulevat. Sama koskee tietenkin Torontoa ja Montrealia.

Chigago, Toronto, Montreal, New York Rangers, Philadelphia, Boston ja St Louis ovat myös joukkeita, joista pidän jollain asteella tai joita ainakin arvostan hienojen perinteiden takia. Joukkeet ovat sellaisia, että niitä on helppo rakastaa tai inhota. Useassa mainitussa pelaataan periksi antamatonta kiekkoilua rakastavien fanien edessä.

Colorado on minulle rakas vihollinen. Pidän isosta osasta joukkueen pelaajia, mutta joukkueen häviämisestä iloitsen aina vilpittömästi.

Pittsburgh (nykyinen), Columbus, Buffalo, Ottawa ja Washington, New Jersey ja NY Islanders ovat tylsiä tai säälittäviä HVM-joukkueita minulle.

Sen sijaan inhoan Floridan ja Phoenixin seniileille eläkeläisille tuotettua jääkiekkoa. Sama koskee lievemmässä mittakaavassa Anaheimia, San Josea, Nashvilleä, Carolinaa, Atlantaa ja Tampa Bay:tä (osassa näistä eläkeläisten joukossa on tosin myös paljon jääkiekosta ymmärtämättömiä juppeja). Nämä joukkueet pelaavat pääsääntöisesti tylsää kiekkoa, eikä ketään edes kiinnosta. Turhan isolle osalle katsojia, on ihan sama mitä siellä tapahtuu kunhan joku vaihtaa vaipat ajoissa ja tauoilla screeniltä tulee matlockia. Sama koskee isoksi osaksi myös Dallasia.
 

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Suosikki joukkue on ja tulee ikuisesti olemaan Pittsburgh Penguins. Tästä saan kiittää isääni joka itse ei juurikaan seuraa kiekkoa mutta rakastui joskus ko. joukkueeseen ja tilasi minulle paitoja ollessani noin 2-3v. Myöhemmällä iällä tullut paljon katsottua otteluita ja kerran nähnyt pelin paikan päälläkin isäni kanssa. Se että joukkueessa pelasi 90 alussa ja puolessa välissä helvetin kovia staroja ei ole vaikuttanut kannatukseeni. Penguinssien sukellettua pari kautta oikein kunnolla on oma suhde ollut pari kertaa katkolla kun joukkue on kiinnostanut enemmän kun perhe elämä. Pidän itseäni erittäin hardcore fanina vaikken tunne tasan joka pelaajan taustaa ym. nippelitietoa niin kauden aikana eletään ja kuollaan Pingviinien mukana. nyt kun joukkue jälleen kerran taistelee elämästään Pittsburghissa täytyy muistaa mitä Brodeur sanoi: Pittsburgh is TRUE hockeytown. niinpä.. in your face Detroit. =)

Ja mitä Danan yläpuolella olevaan itku virteen tulee niin jos Phoenixilla ym. on seniilejä katsojia niin Detroitilta ne löytyy kentältä.
 
Viimeksi muokattu:

Käikäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Suosikki joukkue on ollut Red Wings kaudesta 90-91 lähtien. Stevestä olin joskus kuullut ja siihen astinen suosikkijoukkue Reipas jäi kerralla kakkoseksi. Sen koommin en ole hirveän aktiivisesti seurannut sm-liigaa. Ehkä muutaman matsin kaudessa.

Fanaattisuus oli huipussaan joskus 92-99. EaSportsin NHL-pelejä tahkottiin niin ettei muuta elämää ollut :) Vieläkin tulee silloin tällöin uusimpia pelailtua. Yearbookkeja tuli plärättyä yötä myöten. Jossain vaiheessa iski suuruudenhulluus ja suunnitelmat lähteä joskus Detroittiin katsomaan pelejä.

Nykyään fanaattisuus jääkiekkoa kohtaan on selkeästi laantunut ja Detroitin matkakin alkaa hiipumaan mielestä. Ehkä jääkiekko olisi vieläkin ykkönen jos joskus olisin itse päässyt pelaamaan. Taitoa ja haluja oli muttei rahaa ostaa varusteita. *Huoh*

Toisaalta täällähän on monta Detroitin kävijää tai halukasta lähtijää niin semmoinen kimppamatkahan ei olisi välttämättä paha vaihtoehto. Eipähän jäisi kaivamaan mieltä ikuinen haave.

Voittaja: Tamperelainen inttikaveri oli myös Probert/Wings-fani.
 

#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga: JYP, TPS
NHL: Dallas Stars
NHL #1. mulle on Dallas Stars. Asuin Dallasissa n.2½ vuotta ja parit pelitkin tuli käytyä katsomassa.

NHL #2. on Detroit Red Wings. Oon asunut Michiganissakin n. 2½ vuotta. Wings pelejä tuli seurattua telkusta.

Mutta, Dallas on siis se ehdoton ykkönen mulle.

Hymyilytti tuo Fubarin kirjoituksen kohta: "Erityisesti ihmetyttää Detroitin sankat kannattajajoukot. Kanadan puolella kun kaupunkia pidetään mantereen persläpenä. Itsekin olen kerran läpi ajanut, ei tehnyt mieli pysähtyä."

Tosiaan, ei Detroit mikään upea kaupunki ole. Mutta monilla isommilla kaupungeilla U.S.A:ssa on aika kamalia esikaupunkialueita.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Oma kannattamiseni alkoi kai vähän harvinaisemmalla tavalla. 90-alussa hankittiin kavereiden kanssa sarja Face-off jääkiekkopelin kortteja. Samassa paketissa tuli ensimmäiset keräilykortit. Ja ehkä paidan ja hyvän joukkueen kautta päädyin pelaamaan Blackhawksilla. Siitä se lähti. Joukkue tuli tutuksi korttien kautta ja historiaan tuli tutustuttua lehtien jutuista. Myöhemmin on kaikenlaista tavaraa eksynyt kotiin.
Ja huolimatta laihoista vuosista ja sekavasta joukkueen tilasta kannatus on säilynyt. Omalta osaltani olen myös ollut mukana amerikkalaisen fanisivuston ylläpitämisessä. Kirjoitellut joitain juttuja ym..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
New Jersey Devils

Luulette tietysti että Devils on suosikkini sen takia, että joukkue on aika mukavasti menestynyt lähivuosina?

Ei muuten pidä paikkaansa.

Minä olen aina ihaillut maalivahteja. Kari Kaupinsalo (Lukko) ja Hannu Kamppuri olivat suosikkimaalivahtejani joskus hamalla 80-luvulla. Kauppari (Kaupinsalo) pelasi uransa Lukossa, mutta Kamppuri näki enemmänkin maailmaa, ja kun hän kaudella 1984-85 pelasi ammatikseen joukkueessa nimeltä New Jersey Devils, aloin hankkia tietoa tästä joukkueesta. Sen verran sain selville, että Devils oli suuren ja mahtavan (ja siihen aikaan vielä Suomessa aika tuntemattoman) NHL:n huonoin joukkue, jopa (silloista) Pittsburgh Penguinsia huonompi, eikä ollut koskaan päässyt play offiin, lukuunottamatta yhtä kertaa jolloin joukkue tunnettiin vielä nimellä Colorado Rockies.

Kun vielä luin edesmenneestä Maali-lehdestä jutun, jonka mukaan maailman paras jääkiekkoilija (ja Jari Kurrin ketjukaveri) Wayne Gretzky haukkui erään Oilersin murskavoittoon päättyneen pelin jälkeen Devilsin "Mikki Hiiri-joukkueeksi" olin lopullisesti myyty, ja aloin tarkemmin seuraamaan tämän joukkueen edesottamuksia.

Eivätkä ne niin mairittelevia saavutuksia 80-luvulla olleetkaan. Paitsi että Devils oli surkeaakin surkeampi joukkue, se teki 80-luvulla myös NHL-ennätyksen kaikkien aikojen pienimmästä katsojamäärästä yhdessä ottelussa. Muistaakseni Devilsin kotipelissä joskus vuonna 1986 tai 1987 oli noin 350 katsojaa, kun kotijoukkue pelasi Washingtonia vastaan. Syynä oli raju lumimyrsky, joka esti katsojia tulemasta halliin, mutta kuitenkin tämä sopi hyvin juuri Devilsille, "Mikki Hiiri-joukkueelle".

Sen jälkeen olen tunnustautunut aina ja kaikkialla Devilsin kannattajaksi. Tosin viime vuosina en ole enää niin hirmu tarkasti joukkueen otteita seurannut, mutta aina ensimmäiseksi kun teksti-tv:n sivun 235 avaan, katson Devilsin pelin tuloksen ja vasta sen jälkeen muut tulokset.

Ja aina kun Devils voittaa, muistan nuo Wayne Gretzkyn sanat "Mikki Hiiri-joukkueesta".
 

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Kirjoittelen tässä Hartwall Areenan luona sijaitsevassa kontissa. Lätkän MM kisat on menossa ja joku tunti sitten Slovakia "voitti" pronssia. No ei siinä mitään mutta ottelun jälkeen olin hengailemassa Tsekin joukkueen pukukopilla ja koska olen koko kisat ollut hyvää pataa Tsekin huoltoteamin kanssa sain tilaisuuden jutella kaikessa rauhassa suuren idolini Martin Strakan kanssa. Tunne oli todella uskomaton kun Straka tuli ja kyseli kuulumiset sen jälkeen kun huolto porukan kaveri oli kertonut ovella odottavan hillittömän Penguins fanin odottavan kuumeisesti sankarinsa saapumista =). Siinä pari minuuttia juteltiin ja Straka kertoili olevansa innoissaan kun pääsee pelaamaan näillä näkymin terveenä heti alusta ( mieshän loukkasi itseään Slovakia pelissä. kuulema nivunen revähti) jaoli erittäin otettu kun Suomessa on Penguins faneja jotka ovat todella huolissaan joukkueen tulevaisuudesta. Kyllä tämä vaan syvensi rakkautta joukkueeseen =) jaa nimmarit? laminaatti kortissa lukee Straka 82 to good man and hardcore fan Mika =)
 

Oates

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Bostonilla sattui vain olemaan eniten Ilveksen peliasun värit, siinäpä se :) Jälkeenpäin ajateltuna voi myös ajatella, että Boston on muutenkin Amerikan Tampere. Vanha teollisuuskaupunki sisämaassa jne.. Samasta kaupungista on myös suosikkijoukkueeni NBAssa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oates

Vanha teollisuuskaupunki sisämaassa jne..

Ei voisi Boston enempää rannikolla olla. Anteeksi pilkun nussiminen, mulla on huono päivä...
 

Oates

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Heehee :)

Joo totta, ajatuskatko. Bostonin teekutsut jne.....

No mutta teollisuuskaupunki kuitenkin :)
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Heh, kehtaakohan tätä kertoakaan. Aikanaan kun -92 Tampa Bay tuli laajennusjoukkueena NHL:ään, olin vasta itse aloittelemassa tosimielessä kiekon seuraamista. Katselin jostain NHL-joukkueiden logoja ja Lightningin salamalogo osui silmään. "Wau, tuohan on komee." Ja siitä se lähti! Lightning-fania ei kukaan voi kyllä gloryhunterismista syyttää...
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Minä olen kannattanut Chicago Blackhawksia jo "vaahtosammuttimesta" lähtien ja tulen aina kannattamaan. Muistan, kun minulle ostettiin Blackhawksin lippalakki ja innostuin oitis joukkueen tyylikkäästä inkkari-logosto ja näin ollen rupesin myös kannattamaan joukkuetta. Samoihin aikoihin aloin keräilemään jääkiekkokortteja ja erityisesti olin mielissäni aina kun sain yhdenkin Blackhawks pelurin kuvan. Etenkin Chris Chelios, Tony Amonte, Steve Smith ja Ed Belfour olivat tuolloin suuria sankareitani. Vieläkin muistelen kaiholla noita Chicagon menestys vuosia, jolloin ei ollut Stanley Cupinkaan eksyminen Windy-Cityyn kaukana. Nyt olen jo niin fanaattinen kannattaja, että en pysty edes PC:n NHL peleissä pelaamaan muilla seuroilla kuin Chicagolla.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Oates
No mutta teollisuuskaupunki kuitenkin :)

Eipä Boston ole kyllä leimallisesti tätäkään. Päinvastoin. Tiede, tutkimus, maineikkaat yliopistot, vanhat eliittisuvut. Nämä kuvaisivat Bostonia ehkä sittenkin paremmin.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itselläni joukkueen kannatus on yleensä syttynyt jonkin pelaajan kautta. Power-hyökkääjien pelityyli on aina miellyttänyt silmääni ja siksi kannustin vuosia Boston Bruinsia ja suurin idolini oli yksi parhaista voimahyökkääjistä eli Cam Neely.

Nuori Bostonin yliopistossa pelannut Keith Tkachuk oli myös positiivisesti kiinnittänyt huomioni ja Neelyn lopetettua uransa seurakannatus on seurannut Tkachukin tietä Jets-Coyotes-Blues.

Kun pelejä on mahdollisuus seurata oikeastaan vain teksti-tv:stä ja netistä, ei suuria tunnesiteitä joukkueisiin ole itselläni päässyt syntymään.
 

Stuntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings, NY Rangers. Alpo Suhonen.
Yzerman

Näin joskus 80-luvun puolessa välissä Yzermanin Kanadan maajoukkueessa, siitä asti olen ollut joukkueen fani. Ja tulen kaiketi aina olemaan... Tosin kun Yze ja Bowman ovat poissa voi olla vaikea löytää heille korvaajia.
 

JanJ

Jäsen
Joskus ihan pienenä isä toi mulle aina kaikenlaisia keräilykuvia. Yksi niistä oli Philadelphia Flyers, ja värit kolahti heti. Sitä sitten seurailin, ja kannatus vaan yltyi. Kunnes Eric Lindros tuli, ja sitten vähän lopahti. Ykkösseurana on toki pysynyt aina. Sen tuloksia tulee vielä kateltua, vaikka ei muuten enää NHL niin kiinnostakaan. Sekin kun on pelityyliltään muuttunut.

Sukua ja tuttavia on Kaliforniassa, ja siellä olen nähnyt Kingsien ja Ducksien pelaavan, mutta kumpikaan tiimi ei sytytä.
 
Dallas Stars

Vuosi taisi olla -89, kun Amerikan sukulainen kävi Suomessa ja toi minulle silloisen Minnesota North Starsin paidan, jossa selässä lukee MODANO!

Rupesin sitten pikkukoltiaisena seuraamaan hänen edesottamuksiaan sen minkä pystyin siihen aikaan. Ja kun joukkue siirtyi Dallasiin Modano mukanaan, suosikkijoukkuekin vaihtui luontaisesti sinne. Nyt taitaa olla kuitenkin niin, että enään en Modanoa seuraisi, vaan Dallas on ja pysyy.

Paita on edelleen tallessa ja sopii päälle, sen verran iso se aikanaan oli. Paidan arvoa nostaa se, että tämä kyseinen henkilö oli töissä aikanaan North Starsin organisaatiossa, ja nykyään on yliopistovalmentaja.

Myös Devilsia seurasin aikanaan näiden samojen Amerikan sukulaisten takia, Randy McKay on heidän mökkinaapurinsa.
Mutta nyt siitäkin kaverista on tullut reissumies, tosin Dallasin vuosi oli sellainen, jota seurasin ihan luontaisista syistä.
 

Locutus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ahmat, SaiPa, KalPa
Mulla suosikkijoukkue löytyi Eastside Hockey Manageria pelatessa. Atlanta Trashers! Uusi joukkue, jossa hyviä nuoria pelaajia. Pari vuotta meni penkin alle, mutta 2002-2003 kauden loppu enteilee hyvää(reaalimaailmassa). Junnuaikoina, 18 vuotta sitten, taisi suosikkijoukkueita olla Oilers ja Chicago.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Wingsejä on tullut seurattua jo tuosta 1990-luvun alusta alkaen kiitos Steve Yzermanin.
Keräilykorttejakin löytyy Wingseistä kansiotten täydeltä ja Steve Yzermanista myös paljon.
Nyt Wingsit on vieläkin korkeammalla kannatuksessa kiitos erään suosikki pelaajani (Chris Chelios) hankinnan jälkeen.

Pienet kanadalaisjoukkueet seuraavaksi sydäntä lähellä erityisesti Calgary jossa tuli käytyä pelikin kattomassa tuossa 1990-luvun lopussa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Suosikkijoukkueeni NHLssä on Toronto Maple Leafs.

Tämä juontaa juurensa siitä, kun Hämeenlinnassa synnytettiin jääkiekon ns. kaupunginosa-sarja junioreille. Joukkueille otettiin NHL-joukkueiden nimet ja tietysti pelasin Maple Leafseissa.

Ja lisää hauskaa tuli vielä, kun siellä pelasi tuo Tie Domi, jonka pelityyli on mielestäni hauska. Nyrkkiä, rymistelyä, mutta myös jopa maaleja välillä.

Että silleen...
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Leiska3
Etenkin Chris Chelios, Tony Amonte, Steve Smith ja Ed Belfour olivat tuolloin suuria sankareitani. Vieläkin muistelen kaiholla noita Chicagon menestys vuosia, jolloin ei ollut Stanley Cupinkaan eksyminen Windy-Cityyn kaukana.
Näin on, lisätään vielä Steve Larmer.
 

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
No kerran pelasin joitakin vuosia sitten nhl peliä, ja olin valitsemas
joukkuetta jolla aioin pelata,ja huomasin tampa bayn logon.
Valitsin heti sen joukkueen koska, sillä oli niin hieno salama siinä
logossa.Sen logon ansiosta sillon aikoinaan tampasta tuli suosikki
joukkueeni nhl:ssä.

edit:typot
 
Viimeksi muokattu:

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti Locutus
Mulla suosikkijoukkue löytyi Eastside Hockey Manageria pelatessa. Atlanta Trashers! Uusi joukkue, jossa hyviä nuoria pelaajia. Pari vuotta meni penkin alle, mutta 2002-2003 kauden loppu enteilee hyvää(reaalimaailmassa). Junnuaikoina, 18 vuotta sitten, taisi suosikkijoukkueita olla Oilers ja Chicago.

Tervetuloa alalle. Kunhan suosikkijoukkueen nimikin menee joskus oikein, niin ei sitä tiedä mihin kaikkeen kivaan yltää.

Hoolla on väliä!
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Fubar
Itselläni lukee tuossa Maple Leafs yksinkertaisesti siksi, että olen Torontossa muutaman kerran käynyt ja pitänyt, sekä minulla asuu alueella sukulaisia, jotka joukkuetta kannattavat. Fanaattisuuteen asti en kuitenkaan Leafsin lippua kanna.
No muuten sama asia meikäläisellä, mutta kannan Leafs'n "lippua" fanaattisesti... [hymiö]

Jeps, tosiaan. Toronton kannattajaksi on oikeastaan kasvanut, koska on sen verran sukulaisia tuolla, ettei voinut välttää heidän vaikutustaan tähän asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös