Ioota Rhoo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- The Broad Street Bullies
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:Vaikkakin itse olen erimieltä Jortikan ja Suhosen kanssa Jarkko Ruudusta niin heidän näkökantaa on helppo ymmärtää. He yrittävät kuitenkin miettiä, mitä hyötyä on lyhyessä turnauksessa melko puhtaasta agigaattorista. Valmentajat harvemmin pitävät 5 min jäähyistä, joten se pohdinta vaaka kupissa on varsin todellista. Tottakai täällä heti aletaan lynkkaamaan niitä, jotka näkevät miehen huonot esitykset huonoina eikä vain katsele niitä loistoasioita, mitä Ruutu joukkueeseen parhaimmillaan tuo.
Itse pidän kyllä Ruudun tyylistä ja mahtuu neloseen heittämällä. Nuo 5 min jäähyt ovat kuitenkin onnen kauppaa ja nyt oli tuomarina kanadalainen, joiden ilmeisesti pitäisi ymmärtää viimeisen päälle taklauspelistä kaikki eivätkä anna turhasta jäähyjä. Noh.. pelihän jatkuu pitkään taklauksen jälkeen eli jäähyä ei ollut tulossa. Silloin ei olisi pitänyt alkaa arpomaan sen takia, että ilmat lähti joltakin pihalle.
Siis kyllähän Jakella on paljon enemän annettavaa joukkueelle, kuin agitatorin rooli, jonka hän kyllä tänäänkin hoiti esimerkillisesti.
MUTTA kyllä näissä maajoukkue peleissä tuollainen 5min alivoima on sietämätön. Tuomari oli tässäkin tilanteessa väärässä, mutta jossain vaiheessa täytyy kellot soida ja peliä on alettava pelaamaan niin kuin päättävt elimet haluavat. Ruudun pelityyli on selvästikin liian kova kansainvälisiin peleihin. IIHF elää tähdistä, ja he suojelevat kultapoikiensa koskemattumuutta tarkasti.