Suomi Vancouverissa 2010

  • 1 097 658
  • 3 563
Tila
Viestiketju on suljettu.

SjV

Jäsen
Muutama kysymysmerkki löytyy. Henkilökohtaisesti en Immosta haluaisi olympialaisissa katsella, mutta voihan hän yllättää positiivisesti ja toivottavasti sen tekeekin. Mietin vain, että minkä ketjun roolia Immoselle oikein kaavaillaan, 2. sentteriä? Ei oikein minun mielikuvissani vastaa kolmos- nelosketjun duunaria...
Eiköhän Immosella ole selkeä rooli purra tuppea 13. hyökkääjänä ja sitten tarvittaessa siirtyä stunttaamaan jotakuta loukkaantumisen sattuessa. edit: ja tarvittaessa olla "vara-aloittajana" kentällä ja spurtata sitten ensimmäisen paikan tullen vaihtoon, vaikka tuossa alla onkin tuo JOjasen "kyykytys".
 
Viimeksi muokattu:

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei muuta kun se turvallinen "bäri" joukkueeseen (hyvä haku Petskiltä :)). Ja OJ aidanseipääseen. Siis oikeasti, on aivan turha ihmetellä maalintekijöiden puutetta kun mentaliteetti systeemin takana on pitkälti tässäkin ketjussa havaitun kaltainen.

Ja muuten, kenet heittäisit Pitkäsen tilalle tuossa rosterissa? Lähtökohtaisesti kyseessä on Suomen 2. paras puolustaja.

Jos joku pitäisi valita Pitkäsen tilalle niin valitsisin Väänäsen. Ainakin osaisi puolustaa, toisin kuin Pitkänen. Tosin minähän en Pitkästä olisi kisakoneesta ollut jättämässäkään. Sanoinpahan vaan, että parempi tulla tehoja, sillä puolustuspäässä kaveri on ihan sukka. Jos fleguilee kisoissa, niin toivottavasti Jalonen heittää kaverin vilttiin.
 

#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jalosen mukaan joukkueessa ei ole selkeää jarrukenttää, ja joka ketjusta löytyy yksi puolustavampi ja pari hyökkäävämpää pelaaja. Filppula laidassa, ja Immonen 13. hyökkääjä. Eli, menisikö ketjut siis näin:

Filppula - M. Koivu - T. Ruutu
Lehtinen - S. Koivu - Selänne
Peltonen - O. Jokinen - Hagman
J. Ruutu - Kapanen - Miettinen
Tismalleen samat koostumukset jotka itsekin postasin muutama sivu taaempana, eli sama näkemys minulla.

Yksi Turkulainen Vantaan poikien välissä ykkösessä. Kakkosta ei vaan voi sotkea historiasta johtuen. Kolmosessa Peltonen on pelanut hyvin ennenkin Jokisen aisaparina ja Hagman junnukisoissa jo Jokisen vierellä, tosin en pidä itsekään tuota minkäänlaisena jarruketjuna, kun katselee Hagmaninki kauden maalisaldoa. Nelosessa Kapasen ja Miettisen yhteensopivuus tiedetään ja laidassa yksi agitaattori.

Minusta ihan hyvässä balanssissa nuo ketjut. Tosin Filppulan paikalle olisi yhtä hyvin sen J.Jokisenkin voinut heittää jo kauden näyttöjenkin perusteella.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pistäkääpä nyt joku Immosen kannattaja pitävää argumenttia, miksi Immonen pitää olla tuossa joukkueessa.

En ole mikään Immosen kannattaja, mutta mielestä Immosen rooli on nimenomaan 13. hyökkääjänä, sillä hän on tasaisen hyvä joka osa-alueella joskaan ei missään oikein erinomaisen hyvä paitsi mahdollisesti aloittajana.

Tämän lisäksi Jokinen menee omassa asteikossani Peltosen ja Lehtisen ohi.

Juuri näin. Jokinen olisi mahtunut minun joukkueeseen ja Peltonen ulos. Peltonen on yksinkertaisesti liian yliarvostettu pelaaja tällä hetkellä minun mielestä.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Itse veikkaan, että eilisen SaiPa-pelin tehot 0+1 käänsivät kisapaikan Jarkko Immonen eduksi. Minä olisin valinnut joukkueeseen Jussi Jokisen Jarkko Immosen tilalle. Vancouverissa saattaa kuitenkin tulla vastaan jopa kovempia joukkueita kuin SaiPa.
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aika odotetut valinnathan sieltä sitten lopulta tulivat. Lehtinen, Immonen, Peltonen ja Niskala ovat ne suurimmat kysymysmerkit. Itse olisin korvannut joko Lehtisen tai Peltosen J. Jokisella mutta täytyy nyt vain luottaa siihen että Lehtisen kemiat toimivat Koivun ja Selänteen kanssa ja että Peltonen syttyy taas maajoukkuepeleihin kuten on yleensä aina ennenkin syttynyt. Niskalasta en sano mitään, toivottavasti kaveri onnistuu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kukkonen on kyllä oikeasti kertaluokkaa parempi pakki kuin Väänänen. Väänästä voidaan enemmänkin verrata Niskalaan ja tässäkin parissa olen vakaasti sitä mieltä että Niskalalla on enemmän annettavaa joukkueelle kuin Väänäsellä.
Nyt oikeasti ne kusen keltaiset Kärppälasit pois päästä. Väänänen on oikeasti parempi puolustuspäässä kuin Kukkonen, joka on useasti mj-tasolla ollut tilanteista jäljessä. Väänänen olisi ollut perusvarma yleispakki tuossa porukassa. Kukkonen ei sitä todellakaan ole, ei ainakaan mj-tasolla.

Minä olin vielä eilen sitä mieltä, että Immonen ei kuulu Olympiajoukkueeseen ja Jussi Jokinen sinne kuuluu. Olen kyllä edelleenkin sitä mieltä vaikka toki Immosta nyt odotankin näkeväni tuolla ja mielenkiinnolla seuraan miten Jakke siellä pärjää.
 

12961

Jäsen
Itse veikkaan, että eilisen SaiPa-pelin tehot 0+1 käänsivät kisapaikan Jarkko Immonen eduksi. Minä olisin valinnut joukkueeseen Jussi Jokisen Jarkko Immosen tilalle. Vancouverissa saattaa kuitenkin tulla vastaan jopa kovempia joukkueita kuin SaiPa.

Pelasiko SaiPa muuten Kazania vastaan? Onko SaiPa siirtynyt KHL:n vai Kazan SM-liigaan vai oliko kyseessä kenties jokin joulutaukohöntsä?

Jokatapauksessa on hatunnoston arvoinen suoritus vääntää tehot 0+1 SaiPaa vastaan, johan sillä pitääkin kisapaikka irrota.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heitetäänpäs tähän nyt omasta puolestani sellainen asia, että ei minua ainakaan Jarkko Immosen valinta ensimmäisenä hirvitä. Immosen valinta on jopa ihan positiivinen juttu, mikäli ei siis ollut viivalla yhdessä Jussi Jokisen kanssa. Sen sijaan Peltosen ja mielestäni Lehtisenkin valinta JJ:n edelle ei ole millään perusteltavissa. Myös Miettinen on mielestäni hierarkiassa ihan selkeästi Jokista huonompi.
Samaa mieltä. Eli tietenkin vaikuttaa noi roolitukset ja kemiat sun muut, mutta oletusarvoisesti olisin itse laittanut Jusa Jokisen kisoihin ennen Peltosta ja Lehtistä. Lähinnä sen takia että en tiedä missä kunnossa Lehtinen on ja mikä on Peltosen tämän hetken vauhti. Toki pitää tiedostaa se, että oletettavasti Suomen valmennus on seurannut Lehtisen ja Peltosen tilannetta lähempää kuin minä..

Immonen on hyvä sentteri, mutta ei pysty hoitamaan laiturin ja sentterin tontteja yhtä hyvällä suhteella kuin Jokinen.
Immonen on mun ymmärtääkseni pelannut laiturina tämän kauden Venäjällä joten kai se homma jotenkin taipuu?
Jos joku pitäisi valita Pitkäsen tilalle niin valitsisin Väänäsen. Ainakin osaisi puolustaa, toisin kuin Pitkänen.
Väänänen? Ei tarvisi pelätä että olisi jotain annettavaa hyökkäyssuuntaan..
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isokokoinen kaveri, mutta käyttää silti kroppaansa väärällä tavalla hyväkseen

Ville Peltonen ja Jarkko Immonen. Joukkueen suurimmat fibat helposti.
Peltonen vanhoilla meriiteillä ja Immonen Doh'van puudelina.

Tuossa pari Immosen valintaa dissaavaa tyhjentävää ja mallikkaasti perusteltua argumenttia. Kyllä pistää hiljaiseksi, en keksi millään mitään vasta-argumenttia.

EDIT: Se kyllä miellyttää, että Dufvaa aletaan pitää täälläkin aivan oikeutetusti maajoukkueen aivoina ja todellisena käskijänä. Asia mikä on tiedetty Mikkelissä ja Jyväskylässä jo pitkään. Kai nuo puudelipuheet on sellaisiksi tulkittava.
 
Lisäksi kai tässä pitää antaa painoarvoa sillekin, mitkä ovat tuoreet näytöt. Niissä Immonen ei todellakaan kalpene 13. hyökkääjää valittaessa.

Eli hyvät näytöt EHT:ssa ovat parempi pohja maajoukkuevalinnalle kuin hyvät otteet NHL:ssä. Keskustelua on turha jatkaa, koska mielestäni NHL näytöt ovat kovemmat, joten kyseessä lienee mielipide-ero.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Pelasiko SaiPa muuten Kazania vastaan? Onko SaiPa siirtynyt KHL:n vai Kazan SM-liigaan vai oliko kyseessä kenties jokin joulutaukohöntsä?
Katos, näitä Jarkko Immosiahan näyttää olevan kuin Frankkejä Kalmarin Unionissa. Itse en ryssien sarjaa seuraa, joten ei mitään hajua kuinka monta Jarkko Immosta siellä sirklailee.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelasiko SaiPa muuten Kazania vastaan? Onko SaiPa siirtynyt KHL:n vai Kazan SM-liigaan vai oliko kyseessä kenties jokin joulutaukohöntsä?

Jokatapauksessa on hatunnoston arvoinen suoritus vääntää tehot 0+1 SaiPaa vastaan, johan sillä pitääkin kisapaikka irrota.
Immosen Jarkko pystyy pelaan kahta liigaa yhtä aikaa. Immosen Jarkko pystyy pelaamaan kahta pelipaikkaa yhtä aikaan, sentteri ja laituria. Immosen Jarkko pystyy pelaamaan samaan aikaan vaikka puolustavaa ja hyökkäävää roolia. Immosen Jarkko teki viime kaudella SM-liigan tilastojen mukaan 37 maalia ja ja syötti 50 maalia, eikä täällä ymmärretä mikä mies on kyseessä, mitä siinä rinnalla on Jussi Jokisen 12 börsää, kuka on edes Jussi Jokinen?
 

Viljuri

Jäsen
Jarkko Immonen on myös Jokipoikien peruspuolustajien peruspuolustaja, ja valittiinpa Mestiksen viime kauden All Stars -kenttään.

Dufvan on syytä kävellä Jalosen yli, mikäli kahdesta ensimmäisestä hyökkäysvitjasta vapautuu olympiaturnauksen aikana paikkoja.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli hyvät näytöt EHT:ssa ovat parempi pohja maajoukkuevalinnalle kuin hyvät otteet NHL:ssä. Keskustelua on turha jatkaa, koska mielestäni NHL näytöt ovat kovemmat, joten kyseessä lienee mielipide-ero.

Mielipide-erona voidaan pitää myös NHL:n ja KHL:n näyttöjen keskinäistä painoarvoa. Immonen on ei niin hyvin itselleen sopivalla laiturin paikalla paukutellut KHL:ssä ihan mukavat tehot.

EHT-näytöt ovat sitten oma juttunsa, joissa kieltämättä Immonen on ollut kova ottaen huomioon ainakin Venäjän turnauksen kovan tason.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ilmiselvästi ollaan kuitenkin liikkeellä "mukavuusalueella", kaikkea ei olla laitettu peliin. Joukkuetta olisi voitu roolittaa huomattavasti pidemmälle kuin mitä nyt on tehty, siitäkin huolimatta, että koko valmennuksellinen filosofia on muuttumassa. Kymmenen vuoden päästä ei varmasti ole merkkiäkään vuoden 2004 World Cupin westerlundilais-summaslaisesta lähestymistavasta (ja näin on myös oltava, sillä yksilön yli käveleminen johtaa "hyvän kakkosen" -syndroomaan), mutta muitakin tapoja on olemassa yritettäessä ottaa irti mahdottomasta mahdollinen.

No, pistä työhakemus jääkiekkoliittoon. Mutta vaadi sopimukseen mukaan tulkki-palveluita, koska epäilen että ulosannillasi on suhteellisen haastavaa kommunikoida jääkiekkojoukkueen kanssa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos joku pitäisi valita Pitkäsen tilalle niin valitsisin Väänäsen. Ainakin osaisi puolustaa, toisin kuin Pitkänen. Tosin minähän en Pitkästä olisi kisakoneesta ollut jättämässäkään. Sanoinpahan vaan, että parempi tulla tehoja, sillä puolustuspäässä kaveri on ihan sukka.

Pitkänen? Ei tarvitse pelätä, että on jotain annettavaa puolustussuuntaan...

Pitkänen on parempi omassa päässä kuin Väänänen, ainakin EHT:n perusteella. Ei se nyt ihan sukka ole, vaikkei puolustava puolustaja rooliltaan olekaan.

Kantava ideani oli kuitenkin tuo perisuomalainen epäonnistumisen pelko. Eli kun Pitkäsen noususta saattaa pelissä tulla vastustajalle pari 3-2:sta, pitäisi Pitkäsen tilalle valita Ossi Väänänen. Pistetään niitä, jotka ei tee virheitä niinku. Vaan eivätpä tee tehojakaan.

Ja tämä siis siinä valossa, että vain kolme viimekautta NHL:ssä missannut voi pitää Pitkästä puolustuspäässä "ihan sukkana".
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Tärkeintähän tässä on kuitenkin se, että hallitseva Suomen mestari on edes jollain tavalla edustettuna maailman kovimmassa kiekkoturnauksessa, koska näin osoitetaan muulle maailmalle kotoisen liigamme erinomainen taso. Kieltämättä hienoa, että Risto Dufvan valinnat herättävät näin paljon keskustelua, eipähän aika käy tylsäksi Vancouveria odotellessa. Ja Immoselle Risto antaa roolin vähintään kolmosketjun sentterinä, siitä voitte olla varmoja. Meidän Jakke olumppialaisissa, IHANATA!

Lisäksi hienoa on se, että Ossi Väänänen jätettiin valitsematta. Oli nimittäin ainakin Moskovan turnauksen avausottelussa niin pihalla, että heikkoa teki katsella. Mielenkiintoista tosin nähdä, millaista roolia Niskalalle tarjotaan. Mielestäni ylivoimaan löytyy kyllä osaamista "pelaavista" puolustajapareistakin.

Ei mahda mitään, että Jussi Jokista ei valittu. NHL:n paskimmasta joukkueesta on vain pakko jättää joku suomalainen valitsematta, ettei Suomelle kävisi yhtä kylmät kuin Carolinalle. Maailman paras rankkareiden ampuja on muuten muuan Petteri Nummelin, on nimittäin onnistunut siellä kuuluisassa ÄnÄrissä tekemään rankkareista maaleja 80 %:n tarkkuudella. JJokisella prosentti on kuitenkin vaatimaton 54,17 %. Monella muullakin on huomattavasti korkeampi, joten eiköhän laiteta faktat kuntoon ennen kuin Jussia maailman parhaaksi tituleerataan. Onhan Jussi kerran tehnyt ratkaisevan maalin, perseellään, kun ensin oli estänyt Brodeuria selvästi jäähyn arvoisesti. Mut hei, 0.2 sekuntia, teksti-tv ja kanadalainen kiekkojargon!
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ja tämä siis siinä valossa, että vain kolme viimekautta NHL:ssä missannut voi pitää Pitkästä puolustuspäässä "ihan sukkana".

Äläs nyt. NHL:ssa löytyy lukemattomia pakkeja jotka pelaavat puoli tuntia per matsi mutta ovat aivan tussuja. Ainakin tuo...no, siis tuo...no, perkele, PITKÄSEN JONI!!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kovasti täällä nyt heitetään itkupotkuraivareita Immosesta ja hänen valinnastaa kisajoukkueeseen. Kyllä minä pystyn myöntämään olleeni väärässä jos kisajoukkueesta yllättäen onnistujien joukkoon lasketaan Ville Peltonen ja Lasse Kukkonen. Silloin tulen myöntämään olevani väärässä. Kuinka moni teistä pystyy myöntämään olevansa väärässä jos tuo kyseinen Jarkko Immonen omalla panoksellaan pystyy auttamaan joukkuetta saavuttamaan sitä unelmaansa? Jos tuo Jarkko Immonen vaikka ratkaisee pari jatkopaikkaa niillä hyvillä rankkareillaan Suomen eduksi? Jos tuo Jarkko Immonen nyt vaikka, hyvänen aika, olisikin jopa vahvistus tuolle joukkueelle oikein peluutettuna?

Mun mielipide on varmasti tullut selväksi niin Jussi Jokiseen, Jarkko Immoseen, Olli Jokiseen, Ville Peltoseen kuin Lasse Kukkoseenkin koskien. Jos olen väärässä sen voin myöntää sitten pelien jälkeen. Siihen asti, pysyn samassa mielipiteessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös