Harmi ettei Jussi Jokista nähdä kisoissa koska edelleen näistä hehkutuksista asiasta pidetyn haloon mittasuhteista päätellen Suomi ja Jalonen jättää joukkueesta suunnilleen Sidney Crosbyyn verattavan huikean pelimiehen ja tätä huikeutta en kyllä ainakaan itse haluaisi menettää.
Ei vaan Suomi menettää toiseksi parhaan pistemiehensä NHL:ssä pelaavista pelaajista. Suomessa ei valitettavasti ole yhtään Crosbya, Malkinia, Ovechkinia, Getzlafia tai Henrik Zetterbergiä. Se tekee valitsemattajättämisestä entistä huonommin perustellun.
Ainakin itseä ottaa case-Jokisessa eniten päähän tämä vuodesta toiseen jatkuva saunakaverisysteemi, jossa sitten saattaa tapahtua tällaisia oikeusmurhia. Valinnoista tiedusteleville voidaan äyskiä jotakin "parhaasta mahdollisesta joukkueesta" ja siitä, "ettei tässä mitään helvetin idiootteja olla" kun osapuilleen kaikki asiantuntijat kuitenkin ovat toista mieltä.
Arvon Jukka Jalonen, jos edes aukaisisit itse hieman valintaperusteitasi nimenomaan Jussi Jokisen kohdalla, voisi tällainen virtuaalimanagerikin hieman leppyä. En ole kiekkoa seurannut kuin 12-13 vuotta, mutta minun aikani turnausjoukkueista tässä on tapahtunut melko ylivoimaisestikin isoin valintakämmi toistaiseksi. Fanitan joukkuetta ja elän siis pelaajalistan valitsemisenkin tunteella ja vaikkei siitä hyötyä olekaan, koen olevan oikeutettua vihastua tällaisesta paskasta.
Case closed minun osaltani. Keskityn tästä eteenpäin Suomen kannattamiseen ja toivon mahdollisimman korkeaa sijoitusta. Tuskin koskaan tulen silti täysin ymmärtämään saatika hyväksymään Jalosen valintakriteereitä Jokisen suhteen.
Edit.
Vaatisikohan toiset 12-13 vuotta käsittää, ettei maajoukkue yleensä koostu jonkun maan 23 parhaasta pelaajasta? Tämä sen takia, että myös roolituksella, pelitaktiikalla, henkilökemialla ja turnausmuodolla on myös olennaista merkitystä. Ajatus siitä, että kunnianhimoinen mediajulkisuudessa elävä ammatti-valmentaja valitsisi "saunakavereitaan" on tietysti täysin järjetön. Eivät ammattilaiset niin toimi.
Ammattilaiset toimivat niin alalla kuin alalla, vaikkei pitäisi. Suomalaista jääkiekkokulttuuria tuntevat voinevat yhtyä tähän mielipiteeseen - pienten ympyröiden päätöksenteossa kaikenlaiset ulkopelilliset seikat vaikuttavat valitettavankin näkyvästi... Tässä on myös loputtomuuksiin asti katsottu sekä Jokisen ominaisuuksia yksilönä, että kemioita joukkueeseen jo valittujen pelaajien kanssa (OJ, Peltonen,
Pitkänen). Ymmärtääkseni sekä JA-amatööripaskat että "asiantuntijat" pyörittelevät päätään yhtäläisesti ns. faktat pöydässäkin.
Se, ettei maajoukkueeseen valita välttämättä 23 parasta pelaajaa on minulle itsestäänselviö. Suomen mittakaavassa profiilipelaajia (5. tehokkain pelaaja valinta hetkellä 2 pistettä 2. sijasta, valinnan jälkeen noussut "ylivoimaiseen" 2. sijaan pisteissä) ei kuitenkaan tuollaisia jääkiekkokliseitä heittämällä pitäisi jättää joukkueesta pois.
mutta takapenkkiajaminen ei oikein missään tilanteessa ole kauhean hyödyllistä. Annetaan vapaus päätöksiin sille, jolla on vastuu niistä.
Sen taisin tuossa itsekin todeta. Sallitaan kuitenkin se tunteella kannattaminen ja kritisointikin, vaikkei kentälle tai valmennutoimiin päästäkään.