Raymond Pearl kirjoitti:Mäntylä? Tuskin tulee valituksi ainakaan tämän kauden näytöillä. Tapparasta hyvää kautta pelaava Grönvallkin on lähempänä valintaa kuin Tuukka.
Petteri Nummelin valittu kisoihin
Raymond Pearl kirjoitti:Mäntylä? Tuskin tulee valituksi ainakaan tämän kauden näytöillä. Tapparasta hyvää kautta pelaava Grönvallkin on lähempänä valintaa kuin Tuukka.
Nimenomaan näin. Väänäselle ei siis haettu stunttia lainkaan? Joten otetaanpa tuosta Numppa, tämähän on tuttu mies. Ei meillä kyllä käyttöä ole reservin reservin reserville, mutta kyllä meille mukaan mahtuu yksi heiveröinen vain hyökkäyssuuntaan käyttökelpoinen pakki!grace kirjoitti:Voi, voi. Kuka tahansa muu paitsi Peetu olisi käynyt. Kotimaassakin pelaa useita käyttökelpoisempia pakkeja kuin Nummelin. Joukkueessa on jo tarpeeksi arvokisakokemusta omaavia pelaajia ja Peetu ei tuo joukkueeseen yhtään mitään.
Mängimies kirjoitti:Sanoisin, että Timonen on aavistuksen terävämpi omassa päässä verrattuna Numppaan, hyökkääspäässä miesten vahvuudet menevät suunnilleen tasan. Jos siis Timonen on turnauksessa Suomen avainpuolustaja yhdessä Salon ja täysikuntoisen Pitkäsen kanssa, ei myöskään Nummelinin valinnassa pitäisi olla mitään ihmeellistä.
repe_joke kirjoitti:Niin ja Sonja ei ole sillä listalla, josta ensiksi pitää puolustajia valita. Sillä listalla on: Niinimaa, A-J Niemi ja Nummelin.
psychodad kirjoitti:No juuri tuosta "aavistuksesta" pitääkin keskustella, se kun ei kaikilla ole ihan sama. Minun mielestäni tuo "aavistuksen verran terävämpi omassa päässä" on kyllä väärä arvio, Timonen on selkeästi parempi omassa päässä. Ja sen takia kritisoin Nummelinin valintaa, enkä Timosen. Hyökkäyspäässä tosiaan Nummelin vetää vertoja Timoselle.
Ronning kirjoitti:Semmoinen asia on muuten pyörinyt hetkittäin mielessä, että mitäs jos(siis jos, ihan täysin hypoteettisesti olettaen) loukkaantuu niin monta tyyppiä, että tuo reservilista ei riitä. Niin että mitenkäs silloin toimitaan? Saako ottaa listan ulkopuolelta, vai pitääkö lausua Virmaset?
repe_joke kirjoitti:Tästä olisi kyllä ihan jo maalivahti tilanteen takia hyvä saada jotain selkoa. Itselläni ei siis ole tietoa mitenkä sitten toimitaan, jos listalla olevat miehet eivät riitä.
Nyt joku toimittaja siis voisi ottaa asiasta selvää, tai pistää tietonsa jakoon.
psychodad kirjoitti:Hyökkäyspäässä tosiaan Nummelin vetää vertoja Timoselle.
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että tuo kolmen varamiehen lista on voimassa ainoastaan kisojen aikana. Eli jos joku loukkaantuu kisapassien leimaamisen jälkeen on hänelle mahdollista ottaa korvaajaksi joku ennalta varamieheksi nimetyistä. Ennen passien leimaamista varamiehiä voidaan ottaa vapaasti. Tai itseasiassa korvaajan pitää varmaan olla siitä lokakuussa (???) nimetystä laajasta listasta. Tämä on minun käsitykseni, muttei siis mitenkään varmaa tietoa.repe_joke kirjoitti:Tästä olisi kyllä ihan jo maalivahti tilanteen takia hyvä saada jotain selkoa. Itselläni ei siis ole tietoa mitenkä sitten toimitaan, jos listalla olevat miehet eivät riitä.
Nyt joku toimittaja siis voisi ottaa asiasta selvää, tai pistää tietonsa jakoon.
TAM kirjoitti:Tai itseasiassa korvaajan pitää varmaan olla siitä lokakuussa (???) nimetystä laajasta listasta. Tämä on minun käsitykseni, muttei siis mitenkään varmaa tietoa.
repe_joke kirjoitti:Niin siis tästä laajasta listasta on nyt ollut puhe. Tai siitä minä ainakin olen puhunut. Pakkeja siellä on vielä tarpeeksi (kait?), mutta maalivahtien osalta pahin skenaarioa taitaa olla se, että sieltä listalta ei enää löydy maalivahtia.
Ja siihen tarvitsisi nyt jotain selkeyttävää tietoa, että saako sen ulkopuolelta valita ketään.
Jep. Niinpä tietysti. Pitäisi taas vähän ajatella ennenkuin lähtee vastailemaan. Tai ainakin lukea kunnolla mihin on vastaamassa. Esittämääsi kysymykseen ei mulla sitten olekaan esittää mitään vastausta.repe_joke kirjoitti:Niin siis tästä laajasta listasta on nyt ollut puhe.
Olkku kirjoitti:Mielestäni Petu on ihan ok valinta. Voimaa ei tietenkään ole maalinedus väännöissä, mutta muuta löytyy. Pelisilmä on loistava, tällä hetkellä paras luistelija maailmassa, todella nopea, kova- ja tarkka laukaus, loistavat avaussyötöt. Eiköhän nuo jo oikeuta Torinoon. Vielä kun otetaan huomioon, että Nummelin on loistava pukukoppipelaaja on mielestäni valinta vähintäänkin oikeutettu.
Mängimies kirjoitti:Molempien avut ovat toisessa päässä. On makuasia pitääkö Timosta "aavistuksen" tai "hieman" tai "vähän" parempana omassa päässä kuin Nummelinia, se ei ole ratkaisevaa. Minusta sinun arviosi "selkeästi parempi" on liioittelua.
Elrith kirjoitti:Seuraavaksi hyödyllisin tieto olisi ollut se, ketä Suomen pitkällä listalla on. Siitä ei minusta ole julkisuudessa puhuttu niin lainkaan. Maalivahdeista päättelen Westerlundin puheista listalta löytyvän vielä ainakin Toivosen ja Markkasen. Pakeista en osaa edes arvata.
Loppuun yhteenveto: minun käsittääkseni ns. pitkälle listalle ei ole enää mahdollista lisätä ketään.